Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвсем

Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвсем

Мнениеот Dreamliner » 11 Юни 2011 00:42

Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвсем

Интро
Здравейте!

След като повече от година не бях летял на самолет, дойде време да избърша клавиатурата от прах и да ви напиша репорт за последното ми пътуване. Дестинацията е Берлин, а причината: почивка и посещение на близки приятели. След като бяхме получили покана още миналата година, непрекъснато се информирахме за цените до Берлин. След последната Коледа, поканата беше отправена отново и решихме отново да започнем да следим цените. Май месец, като месец с много почивни дни и прилично време, беше идеален за целта. Цените варираха между €150-170, а авиокомпаниите бяха Lufthansa през Мюнхен/Дюселдорф и Malev през Будапеща. Макар и тези цени да бяха доста добри за тази дестинация, дълго време се колебахме. В последствие, се оказа че чакането си е струвало. В началото на месец март, Czech Airlines пуснаха промоция, в която една от топ цените беше до Берлин - €127 (в последствие стигна и €120) – цена, която дори приятелите ни, които живеят там отдавна, казаха че не са виждали. Без да се бавим резервирахме билети за полети на CSA със следния график:

Изображение

19MAY2011 SOF-PRG OK857 1510-1605 735
> Connection 2h05 at PRG
19MAY2011 PRG-TXL OK518 1810-1910 AT7

25MAY2011 TXL-PRG OK517 0935-1035 AT7
> Connection 0h55 at PRG
25MAY2011 PRG-SOF OK856 1130-1425 735

Отиване

Датата е 18 май, един ден преди заминаването и след като за двата месеца от резервацията бяха многократно сменяли 735 с 320 и 319, а ATR-чето по PRG-TXL се сменяше от 42 на 72 и обратно всяка седмица, беше моментът на истината. По online check-in предишния следобед стана ясно че след всичките тези промени, всичко е останало по първоначалния план: SOF-PRG с 735 и PRG-TXL с AT7. Тук е моментът да отбележа че това щеше да е първият ми полет на турбовитлов самолет и това беше едно от нещата, които ме вълнуваха най-много относно предстоящото пътуване. Ианче точно на 737-500 и точно с OK857 бях летял и преди и не представляваше нищо ново. Но след почти две години без да лети, спотърът е склонен на всичко :) . На сутринта на 19 май със ставането имам много още работа по багажа си. До обяд всичко е прибрано и има време за хапване, след което повиквам такси и след десет минути сме пред нас и товарим куфарите в миниатюрния багажник. Това беше една нелека задача и в последствие най-малкия куфар беше между задните две седалки... :) . Пристигаме пред добре познатия T2 и почват снимките...

Изображение

Влизаме и бързо пускаме куфарите на check-in гишето, където няма никаква опашка. Получаваме и бордните карти за PRG-TXL, с номер на гейта и всички екстри. Бордните карти, както ще се убедите сами след малко, са просто бял картон на който няма индикация кой надпис какво обозначава и ако не си спотър може би ще се чудиш дали 17F или B6 e номера на гейта, но за щастие такива проблеми с нас нямаше... В това време малко снимки на ситуацията. Нашият самолет още не е пристигнал, виждат се много самолети на Bulgaria Air и един bmibaby дошъл за Lufthansa Technik.

Изображение

Изходът за Прага, B6

Изображение

Направи ми впечатление, че са монтирали гишета за паспортна проверка в средата на терминала във връзка с влизането в Шенген, макар че сега се минава между гишетата свободно. Мисля, че ще е интересно за вас...

Изображение

Air France

Изображение

И боингчето на bmibaby което влиза в хангара

Изображение

Като наближи 14:25, часът на кацане на самолета от Прага, очаквах да видя кой самолет ще се появи. Кацанията днес бяха по 09. Времето – облачно и мърляво, с периодични проблясъци между облаците. С десетина минути закъснение, пристигна и самолетът на Czech Airlines, боинг 737-ца, както очаквахме. Когато се приближи до терминала, видяхме че за полетът до Прага самолетът е OK-DGL, от сравнително по-новите 737-ци на OK, на около 13 години. До вратата носи името си, наименован на чешкия град Tábor, като над надписа има и герб. Ето го пред армия от Bae-та на FB

Изображение

Винаги съм се чудил защо е този оражев кабел от ръкава... :roll:

Изображение

Изображение

Боингчето бива заредено с гориво

Изображение

Изображение

Към 15:05 ни повикаха на гейта за отвеждане към самолета. Нямаше някаква специфична организация на бординга, каквато съм виждал при British Airways например. Но и за толкова малък самолет... няма нужда, предполагам... Ето бордната карта и детайлно инфо:

Изображение

Outbound 1/2
Изображение
Flight #
OK 857 operated by Czech Airlines
Departure: Sofia Int’l T2, 15:10
Arrival: Prague Ruzyne T1, 16:05
Flight time: 1h55 Load factor: ~90%
Aircraft: Boeing 737-55S, OK-DGL “Tábor” built in 1998
Gate: B6 Seat: 17F

от прозорчето на ръкава

Изображение

Вече на борда
Качвайки се в самолета, сме посрещнати от усмихнати чехски стюардеси, които ни поздравяват на английски, а аз отвръщам с „Dobrý den” понеже имам опит на полети с чехите. :) Седалките са претапицирани в сив плат като всичките им самолети в новата окраска. Личи си, че е леко захабеничко, но доста прилично... Относно seat pitch, си беше добре за полет от час и половина +. Местата ни, на 17-ти ред са на пред-пред-последния ред и са избрани така че да сме зад крилото и да се вижда добре. Тъй като по план когато се качвахме трябваше вече да излитаме, екипажът доста бързаше при представянето на safety instruction-а, а записът на български не беше пуснат. Из салонът се носи приятна миризма на вестници и климатик, която винаги съм свързвал със самолетите. Полетът беше доста пълен, някъде на 90% ако не и повече, предполагам. Екипажът е доста усмихнат. Старшата стюардеса се представи като Ана и каза че полетът ни ще е час и тридесет и пет минути и че въпреки закъснението при излитане, най-вероятно ще сме навреме в Прага. Каза също, че причината да закъснеем е „late luggage delivery to the aircraft”. Не дълго след като бяхме седнали, трябваше да закопчаем коланите си и да изключим мобилните телефони, тъй като “Tábor” беше готов за потегляне.

Изображение

Изображение

Последва push-back и запуск на двигателите. Задкрилките скоро се спуснаха със типичния звук за Boeing 737. Екипажът вече минаваше за проверка през салона. Дотогава бяха кацнали 73G на Malev и CR9 на Lufhansa/Eurowings. Замислих се как ако не бяхме изчакали цените на CSA щяхме да сме в някой от онези самолети сега :)

Изображение

Оттук почнахме да рулираме пред хангарите и Т1 така че от моето място имах видимост към самолетите на стоянките. Ето какво видях:
CRJ-900/Eurowings

Изображение

737-700, Malev

Изображение

Алфата на Bulgaria Air

Изображение

Air Europa

Изображение

DHL+TNT

Изображение

Излитане от София
Както си личи от снимките, доста притъмня „като по поръчка” точно за излитането ни. Без да спираме на holding point или на прага на пистата, плавно ускорихме и със силен тътен, боингът достигна скоростта на отлепяне точно след като подминахме Т2. Стори ми се късно излитане, но беше спокойно и плавно. Започнахме да се издигаме над облачна София, прелитайки над Кремиковци и устремявайки се към Искърското дефиле, където ясно се отличиха Луково, Своге и Церово, както и селото, където имаме вила. Беше живописно.

Ето и видео: http://www.youtube.com/watch?v=7Wm98II71QY&feature=related

Издигането ни беше плавно и спокойно, небето беше покрито и в първата част от полета след Искърското дефиле не се видя много от Сърбия например. Имаше и леки турбуленции и сигналът за коланите се изключи късничко. Ето малко снимки от облачното небе:

Изображение

Изображение

и над облаците

Изображение

После, желанието ми се сбъдна и гледката се изясни над Сърбия. Прекосихме Дунав някъде на 10,000m. и капитанът обяви, че сме в близост до Белград, но не се виждаше от нашата страна така или иначе...

Изображение

In-flight Service
Макар, че и предишният път CSA ме изненадаха с добър service, този път бяха надминали себе си. Новостта в икономичната класа на Чешките Авиолинии е, че сандвичът е порастнал и е запасил чудесния вкус, а лек алкохол като бира и вино се предлага безплатно вече. Не знам от кога е така, но си спомням че при предишния полет се предлагаше само сок, кафе и чай безплатно. Имайки предвид кратката продължителност на полета и добрите цени, хапването беше за пет звезди. Сандвичът беше багета с пуешко филе, дооста вкусно.

Изображение

Над Унгария облаците добиха вид на карфиол

Изображение

окото на тигъра… впрочем, на другия боинг на CSA с който бях летял, това накрая беше боядисано в червено, а тук не беше...

Изображение

Над езеро, което по цвят и форма не приличаше на Балатон... някакви идеи?

Изображение

Изображение

Над Словакия, прелетяхме над тази подутина на Дунав, която от преди знаех че е точно преди Братислава

Изображение

И наистина, веднага след това се видя Братислава, лесно разпознаваема по перпендикулярните писти на летището.

Изображение

Изображение

Не след дълго, се усети че почваме да снижаваме бавно. За разлика от предишния полет, когато не се прекачвах, сега не изредиха номерата на гейтовете, но от бордната карта знаехме, че ще е C20. Вече близо до Прага, пилотът изпълни няколко маневри посветени на избягването на този дебел облак.

Изображение

Прелетяхме на север от Прага и пуснахме air brakes

Изображение

Приземяване в Прага
Беше доста турбулентно, а самолетът маневрираше за да заобиколи летището и после да заходи по 13-та, от другата страна на летището. Екипажът пак мина на проверка и след това зае местата си. А самолетът се клатушкаше неспокойно ту забавяйки, ту ускорявайки. Задкрилките бяха постепенно свалени. Накрая се видя отпред другата писта (06/24), на която е старта на 13-та. Кацането беше сравнително меко, но спирачките бяха силни. С мощен реверс, “Tábor” забави до скорост за рулиране и напусна пистата. Последва announcement на чешки и английски едва при който разбрах, че полетът е code-share с Bulgaria Air. Ето кацането обобщено във видео: http://www.youtube.com/watch?v=pLwkR_kfCaM&feature=related

Изрулирахме успоредно на T2 и както миналия път, ни оставиха на шенгенския терминал, което предполагаше слизане по стълби, вземане на автобус и отвеждане до правилния терминал. Тъй като спряхме на C, заподозрях че заобиколката ще е голяма тъй като именно от този pier трябваше да заминем, а нямаше как да не минем през Т1 първо. Явно е практика за Czech Airlines на Ружине... А иронията щеше да стане още по-голяма по-късно. (За това, след малко)

Изображение

Изображение

Изображение

Кулата на PRG

Изображение

De-boarding се случи бързо, без да ни съобщават ни отправиха към автобусчето и право към Т1. На слизане щракнах двигателя GE CFM56-3C1.

Изображение

И самолетът от земята преди да ни натоварят на автобусчето

Изображение

Трансфер в Прага
Още при пристигането в нешенгенския терминал, има табло, показващо накъде да се отправят пътниците, които правят връзка на летището. Имаше полезни брошурки с карта на летището, които ни помогнаха. При 2 часа и 5 минути, всичко мина гладко, и бих казал че е удобен хъб за правене на връзки, но ако сменяш терминалите (от Шенген в не-Шенген или обратно си трябва време, че на immigration понкога се образуват опашки и ние пуснахме няколко човека да минат пред нас тъй като очевидно бързаха да не изпуснат полета си. Някой бяха много уплашени и стресирани. За да се избегнат тези нерви мисля че 40-45 минути за трансфер си е достатъчно. Иначе летището кипи от пътници, ресторантчета и има дори джаги разхвърляни из терминалите на които ако има време, човек може да поиграе. Има и детски кътове, но observation deck-овете са достъпни само от общата зала на терминалите. Така или иначе, имаше достатъчно стъкла ;)

Екраните показват и времето в дестинацията :)

Изображение

Коридорът T1>T2

Изображение

Изображение

Изображение

Въобще, като изядеш един pretzel и изпиеш едно плзенско, въпреки цената, няма как да не заобичаш летището :) макар че си беше цифрa, ама си струваше определено. Ето ги въпросните джаги:

Изображение

Вече на Pier C

Изображение

735 в старата окраска

Изображение

Lufthansa

Изображение

Чешки А321 за Амстердам

Изображение

Изображение

И ето го нашия гейт, C20. Този път пък code-share-ът е с Korean Air ;)

Изображение Изображение

И ето иронията: OK-DGL “Tábor”, който ни докара от София беше точно срещу C20 и цялата тази заобиколка ни е отвела там, където сме почнали. Но и ни е прекарала през много възможности за спотинг, за което се радвах че трябваше да сменим терминалите. Иначе “Tábor” се готвеше за полет до Хамбург по горе-долу същото време като нас.

Изображение

В това време в 17:50 отвориха вратата към автобусчето и качването в автобусчето започна. Boarding pass за OK518:

Изображение

Outbound 2/2
Изображение
Flight #
OK 518 operated by Czech Airlines
Departure: Prague Ruzyne T2, 18:10
Arrival: Berlin-Tegel D, 19:10
Flight time: 1h00 Load factor: ~70%
Aircraft: Aerospatiale/Alenia ATR 72-202, OK-XFA “Český Krumlov” built in 1992
Gate: C20 Seat: 04D

Автобусчето се бави доста на гейта, след което потегли към самолетчето, спирайки да изчака рулиращ 772 на Korean Air – доста близо бяхме до тази огромна машина. И накрая ни закара до OK-XFA, първият ATR-72 на CSA, носещ името “Český Krumlov” от един много красив град в Чехия. Построен е през 1992 във Франция. Симпатична машинка отблизо. И не изглевдаше чак толкова малка – на размах и дължина не е чак-толкова по къса от 735, всъщност. :)

Отзад и бонусче: рулиращ боинг на Jet2 ;)

Изображение

Изображение

Общ изглед с пристигналия при терминала кореец

Изображение

Saab 340, CSA

Изображение

ERJ-190, Air France

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

В turbo-propeller за първи път :mrgreen:
Първи впечатления: 1) Ниискоо... С моите 180 cm. не бях далеч от тавана. Но не в негативен смисъл, беше доста уютничко, даже; 2) Business Class е отзад (май е така на повечето); 3) Като видях seat pitch в бизнес класата се зачудих как ще оцелеем в икономичната, но се оказа че няма разлика, пък и беше бих казал добре за едночасов полет; 4) Захабен салон, все пак на 20 години, но все още върши работа. Впрочем, тези ATR-72ки на CSA ще бъдат премахнати от флота тази година, така че сме от последните които ще летят на тях. Екипажът се състои от две стюардеси, една възрастна и по-усмихната и една по-младичка. Също любезен екипаж, бих казал. Обявиха, че полетът ще е точно един час. Тъй като бяхме сред последните на борда, а местата ни бяха напред, в момента в който седнахме, “Český Krumlov” беше готов за потегляне. Ето гледката от място 04D, стратегически избрано пред перката.

Изображение

Не след дълго, запалихме двигателите и самолетчето с реверс се самоизбута, което показа точно колко шумно щеше да стане като излетим. Но нищо, като си фен, това не те събаря, ами тъкмо наопаки. Safety demonstration-ът, както и рулирането до писта 13 са кратки а и не сме на самия старт, а след него и се вижда как до старта чака друг чех, мисля че този за Амстердам.

Изображение

След това, предредихме и бързо се засилихме по пистата. В нашата част на самолета стана доста шумно, но аз нямах нищо против. Доста бързо набрахме скорост и излетяхме над Прага. Видео: http://www.youtube.com/watch?v=1iA9WiJWVeY&feature=related

И после се видя авиобазата Kbely в северната част на Прага

Изображение

Поехме северен курс към Берлин и постепенно се изкачихме до 5500m. и пилотът даде малко информация. Бяхме в сянка на по-високи облаци от другата страна.

Изображение

Изображение

Изображение

“In-flight snack по чешки”
А ето и какво сервираха. Отново предлагаха бира и вино. Основното беше крекери, доста прилично за едночасов полет бих казал... ;)

Изображение

Салонът. Поради краткостта на полета дори докато ядохме трябваше да сме със закопчани колани. Въпреки това казаха, че можем да ставаме до тоалетната ако искаме.

Изображение

Изображение

Като цяло спокоен и кратък полет, към седем без нещо започнахме да снижаваме и маневрираме, видяха се вятърни ферми в Германия. Това е докато завивахме.

Изображение

Дори ниско нямаше турбуленция и самолетчето спокойно се спускаше към летището на Берлин-Тегел. Понеже отсреща човекът спеше можеше да се види Fernsehturm, телевизионната кула, по едно време през прозорчето и съдейки по факта, че бяхме под върха на кулата в този момент, сме били под 369m. ;) Ето снимка от над Берлин

Изображение

После кацането беше пак добро, лекичко изтропват гумите върху асфалта и с мощен реверс бързо намаляваме ход и напускаме писта 26R по която току що сме кацнали а докато пресичаме 26L по пътя към терминала, във въздуха се вижда някакъв самолет, явно току що излетял над нас. Всичко това във видеото: http://www.youtube.com/watch?v=MppOsCX-99M&NR=1

След това рулираме покрай Lufthansa хангари

Изображение

и паркираме пред терминал D, бивш паркинг конвертиран в пътнически терминал

Изображение

Дъга над скандинавеца – там явно валеше дъжд

Изображение

Delayed de-boarding
И тук малко сюжет: чакахме двайсетина минути в самолета преди да можем да излезем защото за да слезат пилотите, трябва да се разтовари багажа, защото иначе са блокирани в пилотската кабина. И наредиха багажа на колички и хората почнаха да си го взимат още там и като нашите куфари не бяха там, решихме че са изгубени, но ни казаха че останалата част от багажа ще пристигне на лентите в терминала. Ето седалки в ATR-чето на слизане.

Изображение

Когато стюардесата ни изпраща с “Goodbye” аз отвръщам с “Na shledanou” и очевидно я зарадвах. Като цяло, се чувствам добре като мога да казвам основни изрази на даден език, иначе се чувствам твърде много като турист... И аз се чувствам добре като чужденец каже нещо на български, колкото и развалено да звучи... ;)

Изображение

Willkommen in Berlin

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Казваме „чао” на “Český Krumlov” и се отправяме към едно незабравимо приключение из Берлин...

Изображение

Изображение

Не след дълго и багажът пристига невредим

Изображение

И по пътят към паркинга на терминал C, където посрещачите ни чакат, щраквам за последно един ибериец на терминал A…

Изображение

Очакваха ни пет пълни с приключения дни и след шест дена щяхме да се върнем на летището Otto Lilienthal за да получим една вулканична изненада. Това е за сега от мен!

------------------------------------------------------------------------------------------

Из Берлин
Берлин е уникален град и си струва да се посети! Препоръчвам го на всеки. Не е правилното място за история, като се изключи двадесети век, но кипи от живот и хора от всякакви националности. От Kreuzberg, където бяхме настанени всеки ден обикаляхме из града докато не капвахме от умора следобеда и не сядахме в някое кафене. Изкарахме си просто чудесно! Някой от задължителните спирки: Prenzlauer Berg, Scheunenviertel (Hackecher Markt), Potsdam и още мнооооооого други. При толкова дни и толкова интензивно ходене, и при перфектно време, не успяхме да обиколим всичко, но ето съвсем малко кадри...

East Side Gallery

Изображение

Купола на Райхстага от Норман Фостър

Изображение

Sony Center на Potsdamer Platz

Изображение

Schloss Cecilienhof в Потсдам, където се е състояла конференцията след края на Втората Световна война и където е решено бъдещето на Европа... наистина интересно място с интригуващи артефакти

Изображение

Прилежащите градини и езера

Изображение

Изображение

Hard Rock Café Berlin

Изображение

И зоопарка в западен Берлин...

Изображение

Това е от Берлин, кратко, точно, ясно... :)

------------------------------------------------------------------------------------------

Връщане
Чудесното ни преживяване свърши доста бързо, но тепърва предстоеше най-голямата изненада. Първата, и по-незначителна част от нея дойде вечерта на 24 май, когато влязох в интернет за online check-in. Самолетите и за TXL-PRG, и за PRG-SOF бяха сменени на А319, което беше добра новина: те са по-нови, с по-удобен салон, и имат екранчета в салона. Това определено беше добра новина и въпреки притесненията ми, имаше още места до прозореца, които бързо заехме. Пак избрах зад крилото, защото там обичам да летя обикновено. След това излязохме да отпразнуваме хубавия престой и след като се прибрахме, си стегнахме куфарите, тъй като трябваше да станем около 6:30 на следващата сутрин. Полетът за Прага излиташе сутринта в 9:35. Впрочем, след online check-in разбрах, че още един вулкан е изригнал като влязох в сайта на летище Берлин да видя дали няма промяна, и като видях съобщението се притесних, но скоро това се превърна в шега, която все още можеше да ни излезе през носа на сутринта. Станахме рано и в тъмното излязохме от апартамента, взехме U-Bahn и после Bus 109 и към осем без десет бяхме пред кулата на Berlin-Tegel

Изображение

Вулканична изненада
Влизайки в зоната на летището още с автобуса, видяхме голямо табло с полетите, на който нашия полет OK 517 фигурираше с препратка към терминал D. Нищо повече. А и вече бяхме забравили за вулкана, защото ни се спеше а и нямаше огромни тълпи от хора с отменени полети видимо и нямаше логика да се притесняваме, тъй като Прага е по на юг от Берлин. И влизаме уверено в терминал D, намираме гишето си, където жива душа няма, само една жена която дреме зад гишето и отгоре екран с логото на Czech Airlines, номера на полета и едно съобщение, което преминаваше по екрана гласейки: “Flight cancelled due to ash clouds”. И в този момент просто :shock: :shock: :shock: ... Отидох да питам жената, която отговори на „Трябва да летим до Прага днес” с „Да, но няма да летите”. После с триста зора ни информира че не знае къде да отидем, да питаме на информация... в съседния терминал, впрочем. Там ни пратиха по осмоъгълния терминал до някакво гише на другия край на осмоъгълника, където опашка от 4-ма човека върви със средна скорост 1 човек за 15 минути без ускорение. По случайност, българин точно пред нас, също с билет за София през Прага. След известно чакане докато пратиха някаква жена за Скопие през Мюнхен и Будапеща, дойде наш ред. Стана някакво оживление, видя се че май май и ние ще летим. След още малко вече препускахме към check-in с хартиен купон, написан на ръка и разпечатка на новия ни полетен график. Lufthansa през Мюнхен... :drinkers:

25MAY2011 TXL-MUC LH2033 0950-1100 319
> Connection 2h05 at MUC
25MAY2011 MUC-SOF LH1704 1305-1555 E95

Бонусче: повече време за връзка, което ни успокои че ще имаме време и че багажът ще пристигне също. Също така не заминавахме от конвертирания паркинг (терминал D), а от по-представителния A, известен с кратките разстояния за ходене и където всяка check-in зона има отделен гейт зад гишетата и фактически като минеш през check-in директно влизаш в нещо като „ограждение” само за своя полет. В нашия случай, гише и гейт A11, ръкав като всички на A-терминала. Около нас 9 и 10 са също с брандинга на Lufthansa, имаш усещане че това е хъб, въпреки че не е точно хъб за тях. Влезеш ли вътре, има щанд със вестници за пътниците и малка чакалня само за този полет. Голямото щастие дойде обаче чак когато се разбра че имаме и места до прозореца (макар че една приятелка се жертва за мен тъй като знаеше какъв фен съм и знаеше че няма да преживея без място до прозореца и се разменихме, за което съм безкрайно благодарен! :) ). Ето ни го гейта:

Изображение

733 с уинглети на Brussels Airlines

Изображение

Още един А319 за Мюнхен на съседния гейт А10, около половин час преди нашия.

Изображение

А320 на Austrian

Изображение

Скандинавец зад вече пристигналия D-AILW “Donaueschingen”

Изображение

KLM/Malev

Изображение

Като от А10 замина другия еърбъс за Мюнхен, веднага дойде този 733 от Дюселдорф май...

Изображение

Boarding-ът започна не след дълго. Пак нямаше организация по класи, направо всички се качиха, което създаде малко опашка по пътеката и в ръкава. Влизаме в A319ката, вътре мирише на климатик, а седалките за моя изненада са от новите на Lufthansa, Euro Comfort дето са много тънки и така нататък (ако не знаете, вижте уебсайта им). Ето boarding pass-а (без etix номер, а само с ремарк DOC OK, явно обозначаващ факта че сме upgrade-нати от CSA…)

Изображение

Inbound 1/2
Изображение
Flight #
LH 2033 operated by Lufthansa
Departure: Berlin-Tegel A, 9:50
Arrival: Munich Franz J Strauss T2G, 11:00
Flight time: 1h10 Load factor: ~85%
Aircraft: Airbus A319-114, D-AILW “Donaueschingen” built in 1998
Gate: A11 Seat: 23A

Посрещат ни усмихнати стюардеси на Lufthansa. Тънките седалки увеличават seat pitch-а и е повече от достатъчен за едночасов полет. Казват, че ще излетим с малко закъснение, но поради по-краткото планирано време на полета ще сме навреме в Мюнхен. С изненада открих, че няма екранчета в еърбъса, при положение че авиокомпании катo Austrian, Czech Airlines и British имат в регионалния си флот. Но това не беше чак толкова страшно. Малко снимки на интериора, който успя да впечатли спътниците ми, които обикновено не са много наблюдателни относно самолетите:

Изображение

Също така джобът за всичко е отгоре, срещу лицето ти, където нямаш нужда от много разстояние пред теб, а отдолу е съвсем тънко и удобно изнесено напред за краката. Smart… :)

Изображение

Ние сме на 23тия от 25 реда и гледката е следната:

Изображение

Изображение

Полетът днес също е пълен, бих казал 85% и след като всички са на борда, без да се бавим изглеждаме safety instructions и ни избутват назад

Изображение

Започваме да рулираме покрай D, където е паркирал KLM, и по рульожката над шосетата, минаваща кажи-речи пред главния вход на летището

Изображение

Изображение

И покрай терминал C

Изображение

Излитащ скандинавец

Изображение

Lining up на RWY 26L

Изображение

Оттук скоростно потегляме по пистата и скоро отлепяме гуми от асфалта и се издигаме в неспокойното небе над Берлин. Правим малко завойчета в началото, виждаме града и летището от което току що сме излетяли и се устремяваме към Бавария със скорост от 800 km/h и височина 9,500m. по думите на пилота. Видео от излитането: http://www.youtube.com/watch?v=xWQ3FbJ5PnI

Изображение

Изображение

Берлин отвисоко

Изображение

TXL

Изображение

Сменяме курса леко и се оказвам в контражур, но не прекалено много

Изображение

Die “Lufthansa” Refreshment
Минават и от една щайгичка с логото на LH раздват “refreshments”, тоест Corny, което аз много обичам. След още 20 минути и минават с количка с напитки. Сънлив съм, но взимам кола, защото самолетното кафе рядко е хубаво... Така и така бяхме закусили, можехме и без, но си беше хубаво, ни най-малко не се оплаквам

Изображение Изображение

Летището Dresden, а после и градът. Хубав момент, тъй като 2011-та ми донесе нови пътувания след една година само яко учене. Иммено в Дрезден бях първите дни от месец януари и имах чудесни спомени. Беше хубаво.

Изображение

Изображение

След това летяхме още малко и то се оказа, че краткия ни полет беше към края си. Ясни индикации за това бяха: пукане в ушите и гледката на летище Мюнхен, при която вече ни казаха да си закопчаем коланите и да се приготвим за кацане.

Изображение

Изображение

Подминахме го и още доста летяхме преди да направим обратен завой, който ни изведе на финален заход към писта 08L. Малко снимки от захода:

Изображение

Изображение

Изображение

С леки поклащания и турбуленция, “Donaueschigen” се приближава до земята. Пистата вече се вижда и пилотът намалява тягата, а самолетът меко докосва пистата и бързо намалява докато не vacate-ва по една от рульожките и не се отправя към Terminal 2, както научих от бордното списание на LH, резервиран exclusively за членове на Star Alliance. Паркираме до LH и UA. Видео: http://www.youtube.com/watch?v=EkypescG7bs

Изображение

На слизане щраквам още веднъж интериора

Изображение

Стъклени ръкави :)

Изображение

Много самолети, но нито един А380 не видях :roll:

Изображение

“Donaueschingen” след като го напуснахме

Изображение

Lufthansa 343

Изображение

Трансфер в Мюнхен
Първи впечатления: чисто, стъклено, модерно. Скоро разбираме и че половин час след като сме излетяли от Берлин, летището е било тотално затворено. Леле, какви бяхме късметлии :-D Етажите в Мюнхен са два: G и H, като G е за шенгенски и вътрешни полети, а H за извън шенген, но ръкавите са едни за двата етажа, просто от гейта слизаш различен брой етажи до входа на ръкава или по същите стълби още по-надолу ако ще те карат с автобус. Много Duty Free магазини и retail. Намерих и авио списания на английски даже ;) . Един недостатък за спотъра: наоколо се вижда LH, LH, LH, LH, LH, LH, LH, LH, LH, LH, LH, LH и LH. Е, грубо казано, но си е хубаво летището, половин час щеше да ни стигне за връзката, а ние имахме два.

Изображение

LH²

Изображение

Изображение

Разнообразие: Air Canada

Изображение

и Air Malta даже

Изображение

+Singapore голямо пиле

Изображение

Spotter-friendly

Изображение

Изображение

На гейт H30 дойде машината за София, D-AEME, Embraer ERJ-195LR. Тази е без име, явно Augsburg не ги кръщават :(

Изображение

Изображение

Пак сингапуреца. Впечатли ме тази машина, трябва да я пробвам някога...

Изображение

Бордингът закъсня малко и тук (за четвърти път тази седмица :-D ) и малко се притеснихме дали не ги мързи и не ни бавят за да затворят и MUC, но не, видя се че ще се лети и започнахме да се качваме. На гейта пуснаха съобщение, че самолетът е на 100% пълен и че можем само с един ръчен багаж (все едно в този момент човек има избор). Code-share с TAP, Continental, United и Spanair ;)

Изображение

Изображение

Inbound 2/2
Изображение
Flight #
LH 1704 operated by Augsburg Airways
Departure: Munich Franz J Strauss T2H, 13:05
Arrival: Sofia Int’l T2, 15:55
Flight time: 1h50 Load factor: 100%
Aircraft: Embraer ERJ 195LR, D-AEME built in 2009
Gate: H30 Seat: 06A

Изображение

Качване на борда
За първи път в Ембраер – хич не е зле. Самолетчето през август ще навърши две годинки и е доста новичко. Салонът е приятен, издържан в стил Lufthansa със сиви кожени седалки. Единственото нещо, което не ми хареса, беше че прозорците са нарядко и се падат горе-долу по един на ред, и той е частично препречен от седалката поне на първите редове. Иначе назад беше по-нормално. Не че беше страшно, просто отбелязвам...

Големият е до нас...

Изображение

Пак любезен екипаж, но все пак ми се струва че в CSA правиха повече announcement-и и бяха малко по-усмихнати. И все пак, съм много доволен от Lufthansa в това отношение. Скоро ни избутват, запускаме двигателите и почва safety demonstration. Следва го запис на български. Рулираме към другата писта, 08R където без да чакаме ускоряваме мощно и се издигаме, като от моето място гледката е невероятна, а и се вижда излитане по успоредната писта след като се издигаме. Take-off performance-ът на ембраера беше най-добрия за четирите полета досега. Вижте видеото: http://www.youtube.com/watch?v=U4rB61x2a7g&feature=related

Малко турбуленция докато се издигаме в небето

Изображение

Изображение

Изображение

Салонът

Изображение

Кой е този град? предположих Залцбург...

Изображение

Алпите в цялата им красота

Изображение

Изображение

Разминаване

Изображение

т.нар. “Complimentary food and drinks”
Пак сервират храна първо и след десетина минути напитки. Менюто е кутийка с две мииини франзелки и яйце, картофи и колбас. Вкусно, определено, а пък и прилично.

Изображение

Над Сърбия минахме през малко високи облаци на моменти, но излизахме периодично

Изображение

Вече сме уморени и чакаме да се приберем у дома. Полетът минава бързо и скоро вече се спускаме към София.

Изображение

пухкави облаци

Изображение

В далечината вече се вижда Софéто, малко преди да завием за заход по 09.

Изображение

При добри обстоятелства би трябвало да видите пистата на LBSF леко вдясно на тази снимка

Изображение

Предкрилки

Изображение

Божурище

Изображение

Обеля+Люлин

Изображение

Шапитото на Централна гара

Изображение

След което с леки турбуленции прелитаме над Подуене и Христо Ботев и сравнително меко опираме пистата, с мощен реверс забавяме и напускаме пистата...

http://www.youtube.com/watch?v=qFEnSqNHjYE&feature=related

Поглед назад в салона. Човекът позира :-D

Изображение

Падналия ръкав

Изображение

Добре дошли в Зофия. След дълъг път си е хубаво отново у дома... :)

Изображение

Тук ще паркираме

Изображение

Тези светлинни табла бяха доста миниатюрни и симпатични

Изображение

На изхода черпят с шоколадчета в станьол с надпис “Augsburg Airways”. Това беше доста симпатичен детайл от пътуването. Изядох ги чак вечерта. Ето го нашият самолет на ръкава B8. Някой FB пристигна точно след нас (сигурно от Париж, защото видях една приятелка при багажните ленти, която от там идваше)

Изображение

Изображение

Изображение

Слизаме, проверяват ни паспортите и скоро със все багажа си излизаме през вратите, качваме се на такси и кой от къде е. Но бяхме прекарали една невероятна седмица. Незабравима, бих казал.

Изображение

Заключение
Мога да кажа че съм абсолютно доволен както от Czech Airlines, така и от Lufthansa. Със сигурност бих ги използвал за бъдещи пътувания. CSA ми кредитнаха само милите за отиването, явно ядосани че са се бръкнали да платят на LH :-D . Предполагам че отменянето на полета е било защото са предполагали, че ще се затвори TXL и не са искали да приземят самолета им и да не му разрешат да излети. Съжалявам, че не пробвах А319-ката на ЧСА, чист късмет си е и за TXL-PRG, и за PRG-SOF, но това остава за бъдещето явно. Благодаря за вниманието ви! Колкото и да се опитвах, по-кратък не можех да го направя тъй като исках да кажа всичко... Надявам се че е било удоволствие да четете и гледате снимките и видео материала. Надявам се също така скоро пак да ви пиша във връзка с някой бъдещ полет. Е, това е от мен засега!

Поздрави,
Dreamliner :smt024
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот Stoyan » 11 Юни 2011 01:05

Готино сте изкарали! Хубави снимки и клипове.

Колото до оранжевия кабел-това е наземно захранване (прав ток, 400Hz).

А за района на Церово и Луково да не се окаже, че имаме вила в едно и също село? :D
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот harrier » 11 Юни 2011 01:17

Готин разказ! :)

В Мюнхен няма А380 - всичките А380 на Луфти са базирани във Франкфурт (както и 747-ците всъщност). :)

CSA са ти дали мили само за отиването, защото при бонус програмите важи правилото, че мили се дават за това, което си пролетял, а не за това, което си буукнал. :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот Jair » 11 Юни 2011 03:31

все едно и аз го летях тоя полет, ентусиазма си струи на талази :)

стана ми странно как CSA са пребукнали през луфтханза, не са един алианс, доста са ги ужилили луфти предполагам :)
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот merlin » 11 Юни 2011 05:49

Отдавна не бях чел толкова подробен разказ за пътуване!
От гледна точка на фен е супер, че си летял през MUC, на Т2 наистина е скучно, там съм виждал и на Южноафриканските авиолинии А340, с от теб изброените авиокомпании май се свършва "екзотиката" на терминала. За храната на Lufthansa се очудвам, че е не е "Käse oder Schinken?"-сандвич вече, това си е направо космическо подобрение :lol:

Пожелавам ти другата година да идеш пак до Берлин с бонус BER, там ще е интересно, да не говорим, че летището ще е по-добре свързано с града от Тегел, което ми е от най-омразните летища в Европа, просто тази форма на терминалите е изключително неудобна, ако влезеш през източния вход на терминала, а полета ти е, откъдето си летял ти и трябва да тичаш до там...
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот Делян » 11 Юни 2011 06:10

Новият терминал в Прага изглежда много добре.
Мюнхенският си е модерен също...
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот juliof » 11 Юни 2011 10:18

Много готин пътепис.
:D
juliof
спотър
 
Мнения: 23
Регистриран на: 10 Фев 2011 14:36

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот harrier » 11 Юни 2011 10:42

Jair написа:все едно и аз го летях тоя полет, ентусиазма си струи на талази :)

стана ми странно как CSA са пребукнали през луфтханза, не са един алианс, доста са ги ужилили луфти предполагам :)

По-големите авиокомпании си имат договори помежду си точно за такива случаи - извънредни ситуации, overbookings, отменени полети, etc. Примерите далеч не се изчерпват с OK и LH :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот makler » 11 Юни 2011 12:01

Страхотен блог!!!

CSA ми кредитнаха само милите за отиването, явно ядосани че са се бръкнали да платят на LH

Ако имаш M&M можеш да си поискаш точките от полетите с Луфтханза.
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот alex_2 » 11 Юни 2011 12:13

Супер блог! :D
А по какъв начин протича бординга на Бритиш? Както на Хийтроу ли?
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1377
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот Nine » 11 Юни 2011 16:27

Много хубав трип рипорт! Благодаря, че сподели!
Берлин е чудесен град и си заслужава човек да има няколко свободни дни в него.
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот niki_m » 11 Юни 2011 18:35

Поздрави, приятно преживяване!
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот akair » 11 Юни 2011 23:46

Страхотен блог! Браво! Давай само така!
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот Dreamliner » 12 Юни 2011 13:18

Мерси на всички за хубавите коментари! :-D

Stoyan написа:Готино сте изкарали! Хубави снимки и клипове.

Колото до оранжевия кабел-това е наземно захранване (прав ток, 400Hz).

А за района на Церово и Луково да не се окаже, че имаме вила в едно и също село? :D

Благодаря! Селото е Заселе, но не ходя много често там макар че доста обичам да ходя :D

harrier написа:Готин разказ! :)

В Мюнхен няма А380 - всичките А380 на Луфти са базирани във Франкфурт (както и 747-ците всъщност). :)

CSA са ти дали мили само за отиването, защото при бонус програмите важи правилото, че мили се дават за това, което си пролетял, а не за това, което си буукнал. :)

Мерси! За Мюнхен, ми се беше сторило че съм виждал снимки по сайтовете на А380, но явно съм в грешка. Ако знаех че ще ни преместят през MUC, щях да разузная. :) Иначе и аз така предположих за бонус програмата... после видях че датата на кредитване е датата на полетите на отиване...

Jair написа:все едно и аз го летях тоя полет, ентусиазма си струи на талази :)

стана ми странно как CSA са пребукнали през луфтханза, не са един алианс, доста са ги ужилили луфти предполагам :)

Мерси! Да, аз като варианти веднага си помислих за AF/AZ, нямаше да ми хрумне че може да е LH, но не се оплаквам :wink:

makler написа:Страхотен блог!!!
Ако имаш M&M можеш да си поискаш точките от полетите с Луфтханза.

Мерси! Иначе сигурен ли си за M&M, понеже нямаме номер на електронен билет...? :roll:

alex_2 написа:Супер блог! :D
А по какъв начин протича бординга на Бритиш? Както на Хийтроу ли?

Мерси! Първо майки с деца, после бизнес и накрая економи до колкото си спомням... После на връщане от Хийтроу май беше първо економи а после бизнес... хич не съм сигурен обаче. :roll:

merlin написа:Отдавна не бях чел толкова подробен разказ за пътуване!
От гледна точка на фен е супер, че си летял през MUC, на Т2 наистина е скучно, там съм виждал и на Южноафриканските авиолинии А340, с от теб изброените авиокомпании май се свършва "екзотиката" на терминала. За храната на Lufthansa се очудвам, че е не е "Käse oder Schinken?"-сандвич вече, това си е направо космическо подобрение :lol:

Пожелавам ти другата година да идеш пак до Берлин с бонус BER, там ще е интересно, да не говорим, че летището ще е по-добре свързано с града от Тегел, което ми е от най-омразните летища в Европа, просто тази форма на терминалите е изключително неудобна, ако влезеш през източния вход на терминала, а полета ти е, откъдето си летял ти и трябва да тичаш до там...

Мерси! И аз очаквах сандвич в LH, но беше това. Точно след една седмица, точно на същия полет пътува един приятел и каза че пак не е било сандвич...

Иначе, за Berlin-Brandenburg също съм любопитен да го видя като отвори. Догодина, по-догодина, надявам се... :D
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Вулканични изненади: SOF-TXL с ОК и обратно, ама не съвс

Мнениеот alex_2 » 12 Юни 2011 14:04

Dreamliner написа:И аз очаквах сандвич в LH, но беше това. Точно след една седмица, точно на същия полет пътува един приятел и каза че пак не е било сандвич...

Иначе, за Berlin-Brandenburg също съм любопитен да го видя като отвори. Догодина, по-догодина, надявам се... :D


Аз съм летял миналия месец на същия ден като теб - 19 май, и аз бях на гейт В6, само че летях до Лондон през Мюнхен :D при четирите полета все беше различна храната - до Мюнхен голям сандвич с кашкавал, после до Лондон огромен мъфин, обратно от Лондон до Мюнхен тайландско-нещо като дюнер, със зеленчуци и сладък сос , накрая към София пак нещо като дюнер,но с месо. Аз лично винаги съм бил доволен от храната на Луфтханза :D

А Бранденбург май засега се очаква да отвори на 3.юни 2012 - още по-малко от година :D
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1377
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Следваща

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта

cron