SOF-LHR-SIN-(MUC)-SOF без снимки

SOF-LHR-SIN-(MUC)-SOF без снимки

Мнениеот origin » 29 Юни 2011 11:34

Пускам го така, защото определено не ставам за фотограф, но може и да е интересно за някои. :wink:

SOF - LHR (Airbus A320, British airways)
* Тук нямаше нищо особено - web checkin, отидох на време на летището. От няколко месеца винаги ме събуват на проверката в София - може би са някакви нови мерки заради Шенген. Самолетът на British дойде с 5 минути закъснение - стар A320, който се пукаше по шевовете - нямаше нито едно свободно място. (А после било криза и хората не пътували. :D )
Самият полет мина съвсем гладко, сервираха топла храна - продължават да са от последните в Европа, които го правят. Самият самолет вътре беше в лошо състояние - почти като старите Boeing (LZ-BOU) на България еър.

LHR - SIN (Boeing 747-400, British airways)
* Имах 5 часа на LHR, но Терминал 3 е в ремонт и са премахнали някои от нещата. При проверката за сигурност след трансфера явно ме "харесаха" и ми мазаха дръжките на ръчния багаж с нещо... Като дойде време за качване се оказа както винаги, че самолетът е на най-далечния gate от където съм аз. Boarding-ът започна почти веднага, но нямаше много хора и след първа и бизнес класа и семействата с малки деца казаха - "всички останали да се качват", докато обикновено викат по редове.
Подозренията ми се потвърдиха - не знам за втория етаж, но в club world и economy + на първия имаше всичко на всичко петима души... В икономичната положението беше същото - в по-малката кабина (http://www.seatguru.com/airlines/Britis ... -400_B.php) с 40 места, където бях аз имаше 15 човека. Отзад затоварването беше също ,хм, рехаво.
Самият самолет беше доста стар, но полетът мина нормално - излетя навреме, турболенция имаше само веднъж.
След кацането в Сингапур паспортната проверка мина много бързо, а след нея ако избереш "зеления" канал направо се излиза при такситата. :)

SIN - LHR (Airbus A380, Qantas)
* За съжаление дойде време за връщане. Нямах право на online checkin, затова реших да отида по-рано на летището. Всички полети на Qantas/British бяха на 4 гишета за checkin и имаше доста голяма опашка. Като дойде моят ред ми казаха, че полетът е препълнен и търсели доброволци, които да не летят (замислих се, но не знаех дали ми осигуряват хотел и отказах). Дадоха ми място в средата, защото нямало други.
Разгледах летището и стана време за качване - проверката за сигурност беше на изхода за самолета и включваше задължителна ръчна проверка след скенера. Почакахме още малко и започнаха викането по редове.

Започна се едно дълго обикаляне на летището и когато най-после тръгна да засилва по пистата за излитане спря рязко и капитанът каза, че ще отклони самолета, защото имало подозрителен шум в "landing gear". След около час суетене каза, че проблемът е оправен и тръгнахме отново. Да , ама не. Пак от пистата за излитане спряхме и се върнахме на гейта. Капитанът каза, че проблемът бил оправен само софтуерно, но шумът още бил там. Дойдоха техници, ремонтираха и с три часа и половина закъснение излетяхме. Капитанът се извини няколко стотин пъти ... :mrgreen:

LHR - MUC
* Стигнахме с огромно закъснение (около 40 минути след като полетът ми за София беше излетял) и капитанът обяви,който си чуе името да се обърне към служителите след като излезе от самолета. Чух си името... :)
Дойде един черен, връчи ми куп документи (flight interuption manifest) , аз като го питах "какво е това? какво да го правя" и той каза "ами не знам. тук пише че следващия ви полет е с British, значи отивате на терминал 5."
Бяха ми дали полет до Мюнхен с British и после до София с Lufthansa.
Отидох на терминал 5 , една служителка ми взе документите , каза "oh, its Qantas again", издадоха ми нова бордна карта и пречекираха багажа. Помотах се малко и дойде време за boarding. На проверката на бордната карта скенерът изпищя с червено , служителката се усмихна и каза "ще ви дадем ново място и нова бордна карта" - мястото беше 01C в Club Europe. :roll: , а на новата бордна карта пишеше "Invol. u/grade due to o/load". В самолета освен малко по-широките седалки и порцелановите съдове, друга разлика не видях.

MUC-SOF
* В Мюнхен повторих процедурата с даване на манифеста, взимане на нова бордна карта и сканиране на етикета на багажа за пречекирането му. Самолетът за София беше A319 с новите седалки и за пръв път видях, че не сервираха сандвичи а нещо като картофено пюре с шунка. Кацнахме в София с малко закъснение заради турболенция.

Куфарът ми се беше загубил някъде по трасето , но от Swissport ми казаха "имаме информация за вашия случай , утре ще ви дойде куфара". :) И наистина, на другия ден си го взех.
Изображение
origin
спотър
 
Мнения: 73
Регистриран на: 04 Фев 2010 21:50

Re: SOF-LHR-SIN-(MUC)-SOF без снимки

Мнениеот alex_2 » 29 Юни 2011 12:10

А на връщане на Терминал 5 трябваше ли да си вземеш пак багажа, как всъщност го пречекират? :D
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: SOF-LHR-SIN-(MUC)-SOF без снимки

Мнениеот Nine » 29 Юни 2011 12:28

Важното е да ти е приятно да летиш и да споделяш преживяното :-D

origin написа:От няколко месеца винаги ме събуват на проверката в София - може би са някакви нови мерки заради Шенген.

Много хора ги събуват, на мен не ми се е случвало досега. Но си мисля, че не е редно да искат от хората да "преджапват" боси през "вратата", а или да им дават калцуни, с които да минат, или столче, на което да си изчакат сканираните обувки.

В Брюксел "вратата" изпищя заради мен и една служителка ме заведе встрани, където ми провериха обувките без да ги събувам на някакво устройство. Мисля, че обясняваха за проверка за разлика в теглото между двете обувки или нещо такова. В крайна сметка при мен проблемът са банелите на сутиена, но не винаги активират сензорите на "вратата".
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: SOF-LHR-SIN-(MUC)-SOF без снимки

Мнениеот origin » 29 Юни 2011 14:41

alex_2 написа:А на връщане на Терминал 5 трябваше ли да си вземеш пак багажа, как всъщност го пречекират? :D


Не - директно отидох с трансферния автобус на терминал 5 на гише на British, дадоха ми бордната карта, дадох си етикета от Qantas - минаха го на баркод скенер и казаха "готово".

Nine написа:Много хора ги събуват, на мен не ми се е случвало досега. Но си мисля, че не е редно да искат от хората да "преджапват" боси през "вратата", а или да им дават калцуни, с които да минат, или столче, на което да си изчакат сканираните обувки.


Никога досега в София не са ме събували, а от април - на всеки полет от София. В София даваха калцуни за еднократна употреба, но в Лондон като поискаха да си сваля обувките минах по чорапи... :)
Изображение
origin
спотър
 
Мнения: 73
Регистриран на: 04 Фев 2010 21:50

Re: SOF-LHR-SIN-(MUC)-SOF без снимки

Мнениеот akair » 30 Юни 2011 05:32

Коя от авиокомпаниите (Qantas и BA) ти се стори по-добра откъм обслужване на дългите полети? Ако се абстрахираш от закъснението... :)
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: SOF-LHR-SIN-(MUC)-SOF без снимки

Мнениеот origin » 30 Юни 2011 12:57

akair написа:Коя от авиокомпаниите (Qantas и BA) ти се стори по-добра откъм обслужване на дългите полети? Ако се абстрахираш от закъснението... :)


Определено Qantas - по-добро обслужване, по-нов самолет, по-млад, по-любезен и по-усмихнат екипаж ... :)
Изображение
origin
спотър
 
Мнения: 73
Регистриран на: 04 Фев 2010 21:50


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта

cron