Малко специална манджа ще е тоя репорт с нахвърляни снимки от тук-от там, просто нямам достатъчно за отделни репорти. Дано се получи
Започваме хронологично с Исландия. В края на Февруари с група приятели направихме едноседмично пътешествие до там с цел лов на северното сияние и други интересни неща около него. Без да се отклонявам много, но абсолютно всеки трябва да си сложи Исландия в задължителния списък. Полетите до там не са класически лоу кост, но добри цени се намират(AMS-KEF-AMS ни излезе 200 евро), цените също не са ниски, но финансовата криза там успя да ги свали до по-прилични нива и за човек свикнал в Западна Европа са приемливи.
757 на Icelandair, за първи път полет на 757. От текущата Боинг колекция ми остава само 747, който предстои след два месеца(без да броим леко антикварните 717 и 727).
На път.
Снижение. Като цяло природата и цветовете са нереални, макар и да не ни посрещна най-хубавото възможно време.
Летището е сравнително празно. Оранжевите представители са на Air Iceland Express, местният лоу кост.
По принцип не съм голям фен на постване в репортите на снимки несвързани с авиацията/транспорта, но тук ще направя малко изключение. А и все пак е директно свързано с авиацията. Та, тук на фона, там белите върхове някъде се намира вулкана, който разказа играта на Европа а и на света миналият Април
==========================================================================================================================
Преминаваме към част 2. Тя включва екскурзия до Китай по маршрут: AMS-SVO-PVG-TNJ и PEK-PVG-SVO-AMS. Ще разочаровам, че снимки от китайските летища нямам първо заради нощните полети, второ терминалите не предлагаха добри изгледи навън, но пък ще разкажа любопитна история.
Започваме с Schiphol, безспорно най-любимото ми летище и то дооооста напред пред което и да е друго. А вечер, когато почти няма хора е направо рай. Ето това е зона за почивки - книги, айпадове със филми, удобни кресла, човек не се чувства като на летище, а като у дома си.
Масажи
Последва полет до Москва с Аерофлот. Приятно изненадан съм. Дадоха подарък на племенницата ми, от много време не бях виждал авиокомпании да подаряват неща на деца. Освен това ме поздравиха лично по име, нещо което явно беше следствие на факта че съм сребърен член на KLM/Air France, респективно Sky Team. Имаше топла храна, която беше прилична.
Заминаваме веднага в другата крайност на Схипхол - Шереметиево. Доста са се попроменили нещата, от времето на отвратителните репорти във sleepingairports, но в сравнение със Схипхол шока си е приличен, особено ако попаднеш на неремонтирания все още терминал F. Все пак има безплатен интернет, а понякога това е единственото, което му трябва на човек.
Аерофлот са с една от най-приятните окраски, лично мнение. На този самолет много ми се иска да летя преди да излезне в пенсия, но едва ли ще имам възможността. ИЛ-96 естествено.
На път към Шанхай.
Следва още едно отклонение от авиационната тематика, но става дума за влакове движещи се със повече от 340 км/ч, та е близо до авиацията
При пристигане на гарата влакът буквално бива завзет от тонове чистачи, които го излъскват до блясък. Приличаха на десантчици - с подобна скорост и сръчност го нападнаха влака.
Следват снимки на MAGLEV, линията която има съмнителна практическа стойност, но пък е любопитна за туристите и със сигурност си е преживяване. Максималната скорост, която достигнахме беше 431 км/ч. Почти не се усещат.
Къде са релсите??
Вече сме на Шанхай-Пудонг за полет до Тианджин, летище сравнително близо до Пекин, до което имаше много по-евтин билет, отколкото директният. Полетът беше със China Eastern, безпроблемен. На летището виждаме че сме стигнали и до тук:
Някак си успяхме да се доберем до Пекин с малко жестикулиране хванахме точният автобус. 3 дни по-късно поехме обратно към Шанхай и в последствие към Москва и Амстердам. Тук е и историята, която обещах. Поствам текста, така както го написах в блога, който си водех по време на пътуването.
"Стигаме до летището, аха да се чекирам. Любезна китайка ме пита за къде пътувам, отбелязвам Шанхай-Пудонг, тя ми посочва гише и всичко ок. Любезният китаец на гишето, обаче не е на нейното мнение и ми казва да си махна куфара и я вика оная да ми обясни, нещо което тя с равноделен глас и си типичен китанглийски ми казва: sorry, no check in, flight delayed, maybe cancelled. Come again 30 minutes. Е не. 4 часа след кацането ми в Шанхай трябва да поемам обратно към Европа, баш сега не ми трябват "flight delayed, maybe cancelled" въпреки че буфера е стабилен.
На гишето на China Eastern е някъв мини погром. Успявам да се добера да питам какво става, където служителка ме уверява, че полета само закъснява, а не е отменен. Дано. След 20 мин все още никаква новина освен, че гишето вече прилича на протест в арабска държава, намесила се е полиция и има доста изнервени хора. Светлинното табло на летището кротко си показва, че всичко е наред, а очевидно има много проблемни полети. На една черна дъска зад гишето са написани някои от тях...явно електронната система не е свързана до край с авиокомпаниите и точно процеса на обработка на закъсненията е аналогов.
Още 20 мин, черната дъска вече е изнесена по средата на терминала. И ако гишето прилича на арабски протест, то тук прилича на токийската борса. Постоянно се пишат някакви неща с маркер по дъската и много хора наоколо ръкомахат и крещят. Седи и моят полет, MU5130 - йероглифче, йероглифче. Не особено успокоително. След още известно време обаче това се променя на йероглифче-MU5130-йероглифче 19:51 йероглифче-йероглифче. Това е успокоително вече. Чекираме се и макар полета да не излетя в 19:51, а по-скоро към 21:00 в крайна сметка след изопване на нервите успяхме да стигнем навреме за полета от Шанхай до Москва."
Полетът беше с А300 между другото, добро попадение в колекцията ми.
Следват още малко снимки от Шереметиево и обратният полет до Амстердам.
Като излетиш от изток точно по залез през цялото време се надбягваш със слънцето и подобни гледки се задържат чак до кацането.
И естествено, другата причина заради която Амстердам ми е любимо летище - спотинг терасата. Няколко дни след нас са поставили на нея един Фокер 100, който можеш да разглеждаш свободно. Във вторник като летя към България мисля да намина да го разгледам.
И така. Много нахвърляно, много хаотично, дано ви е интересно Ако има въпроси ще се радвам да доуточня нещата, ако се налага.