SOF-SVO-PEK/XIY-PVG/PVG-SVO-SOF или Далечният изток в 12 дни

SOF-SVO-PEK/XIY-PVG/PVG-SVO-SOF или Далечният изток в 12 дни

Мнениеот Pilot737 » 05 Юли 2011 23:52

Отдавна имах желание да посетя далечния изток и тази година най-накрая се реших да се запиша на организирано пътуване до Китай. Собствениците на туристическата агенция са семейни приятели и затова пътуването се очакваше да бъде спокойно и приятно, както се и случи. Датите бяха 14-ти март отиване и връщане на 25-ти. Местата, които се разглеждаха бяха: Пекин, Луоян, Сиян и Шанхай (заедно с прилежащите забележителности като китайската стена, манастира Шаолин, теракотената армия на императора и др.).
Мога да кажа, че тези 12 дни ми бяха крайно недостатъчни да се насладя на атмосферата и да почерпя от източната култура, а в Шанхай се влюбих от пръв поглед. Най-космополитният, но същевременно сигурен и чист град, който бях виждал, с невероятно темпо на живот, облян от светлини и всевъзможни шумове, съчетаващ старите традиции със свръхмодерните технологии (излишно е да споменавам летище Пудонг).

Както може да се очаква от групови пътувания, цената е водещ фактор най-вече при избора на полети, затова не е изненадващо, че щяхме да пътуваме с Аерофлот през Москва. Тъй като имам лош опит с трансфери на това летище, тръгнах оттук с нагласата за изненади. За всеобщо щастие такива липсваха, което допълнително подсили приятното изживяване. Успях и да си направя он-лайн чекин благодарение на системата на Аерофлот, която не изисква въвеждане на PNR, а както знаем при групови билети сдобиването с номера на резервацията е невъзможно.

От полетите на отиване снимки нямам, но ще разкажа накратко:

SOF-SVO
SU 172
Airbus A320 / VP-BRZ – V.Serov
STD 12:55 – STA 16:45
1786km, 2:50h
SEAT: 20F

Рутинен полет. И този от София и този за Пекин се оперират от стария им Терминал F – доста захабен, но с безплатен wi-fi и добре направени места за пушене (добри от гледна точка на пушачите като мен). Аерофлот имат много добри връзки за трансконтиненталните си полети, нови самолети и може би най-големият фактор , който прави разликата между тях и големите в този пазарен сегмент е Шереметиево. Дойде време и за дългия полет:

SVO-PEK
SU 571
Airbus A330-200 / VP-BLY – V.Visotsky
STD 21:30 – STA 09:50 +1
5802km, 7:20h
SEAT: 14A

Задоволително обслужване – нищо невиждано, но пък и нищо не ми направи неприятно впечатление. Мога да отлича IFE-системата на Панасоник – спасява при дълги полети. Съжелявам само, че не успях да снимам невероятния изгрев над руско-монголската граница, но възрастната жена от полски произход на седалката до мен спеше доста дълбоко и не ми се искаше да я разбуждам, за да се добера до апарата в overhead bin-а. На кацане се включи камерата в носовия колесник и на екранчето можеше да се проследи финалния заход.
Затоварването и на двата полета беше около 99%.

Следващите дни прекарахме в Пекин, в нощния влак от Пекин до Луоян, в Луоян, в скоростния влак от Луоян до Сиян, който на моменти се движеше с 340км/ч, и в Сиян.

Дойде време да отпътуваме за Шанхай. Полетът на China Eastern беше рано сутринта, но ранният час не пречеше местното летище да бъде претъпкано. Въпреки че терминалът изглеждаше голям и нов, кипеше усилена работа по изграждането на нов такъв. Доминиращата авиокомпания тук е China Eastern, която има полети до Пекин и Шанхай на всеки кръгъл час. А ето и какво се виждаше на летището в Сиян:

Терминалът
Изображение

Личи си кой властва тук
Изображение

Изображение

Логоджет
Изображение

Изображение

Наближи часа за полета, а около нашия гейт нямаше много хора. И тук китайците за пореден път ме изумиха – най-скоростният бординг, който бях виждал. От отварянето на гейта до запуска на двигателите изминаха точно 12 минути. Но изненадите не свършваха дотук – за вътрешен полет от 2 часа на борда сервираха... топла закуска!!! И не само – имаше избор между китайска и както стюардесата я нарече “western food”... за вътрешен полет!!! Seat pitch-а беше поне 31 инча, не го мерих, но над стандартния за средностатистическите европейски авиокомпании.

XIY-PVG
MU 521
Airbus A320 / B-2357
STD 08:00 – STA 10:00
1273km, 2:00h
SEAT: 15A

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Кацане в Шанхай и автобусна стоянка, последвана от дълго обикаляне до терминала – какъв по-голям късмет от това.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Още един лого-джет
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Терминалите са проектирани по невероятен начин:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Както споменах в началото на разказа, трябваше ми точно един миг да се влюбя в този град и съм твърдо решен отново да го посетя. Но както всяко хубаво нещо, и това имаше край. С тъга на лицето освободих хотелската стая и автобуса ни остави на летище Пудонг. Както и града, така и летището ми стана любимото досега. А ето и защо:

Интериорът
Изображение

Изображение

Течеше подготовка на този Юнайтед
Изображение

Европейски играчи
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тук хванах 5 самолета в един кадър
Изображение

Този го избутаха за полет до родната Европа
Изображение

Изображение

Един голям лого-джет
Изображение

Появи се британската кралица, докато подготовката на Юнайтед се задълбочаваше
Изображение

Изображение

Изображение

Този наскоро го засякох на FlightRadar-а да каца в Прага
Изображение

Изображение

Изображение

Зад нашето момче се виждаше друга кралска особа
Изображение

Изображение

Представители на Океания
Изображение

...а също и на Северна Америка
Изображение

Подготовката на „Обединените авиокомпании” беше приключила и сега го теглеха към гейта, където да приеме своите пътници
Изображение

Най-голямо внимание от моя страна /и от страна на обектива/ получи този красавец , който се молех да засека на живо от доста време
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Зона Океания се раздвижи
Изображение

Изображение

Бърз поглед към регистрацията на нашия хубавец
Изображение

...и отново
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Не усетих кога дойде време за бординг
Изображение

Изображение

Тъкмо се настанихме и пилота се включи по интеркома: “Dear passangers, we are very sorry to inform you that due to air traffic restrictions our departure will be delayed by one hour”.
Добре дошло, за да си позяпам околния трафик
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


В последствие се оказа, че са спрели за 45 минути всички полети заради гъст дим от пожар в ливадите в края на активната полоса.
След овладяване на положението бяхме готови за излитане.

PVG-SVO
SU 528
Airbus A330-300 / VP-BCU – V.Mayakovski
STD 11:45 – STA 16:50
6858km, 10:05h
SEAT: 35A

Веднага след излитане прелетяхме над река Яндзъ

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Трафик в лицето на А333 на Dragonair

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Захода
Изображение

И вече на руска земя
Изображение

Полетът до София беше кодшер с България Ер. Стигайки на гейта на него вече беше паркиран чисто белия LZ-BOV.

SVO-SOF
SU 425 operated by Bulgaria Air
Boeing 737-300 / LZ-BOV
STD 20:05 – STA 22:00
1786km, 2:55h
SEAT: 11C


Останах със смесени чувства – салонният екипаж, съставен от две момчета и едно момиче работеше с огромно желание, дори на въпроса ми „Това Браво Оскар Виктор-а ли е?” едното от момчета се пошегува: „Абсолютно, добрия стар Оскар Виктор”. От друга страна молбата ми за място до пътеката се оказа адски правилно – в този самолет условията са жестоки за хора над 1,50м.

Тук идва и краят на пътешествието, респективно на блога. Искрено се надявам да ви е било интересно поне на 1/10 от това колко ми беше интересно на мен това пътуване.
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: SOF-SVO-PEK/XIY-PVG/PVG-SVO-SOF или Далечният изток в 12

Мнениеот Nine » 06 Юли 2011 06:28

Браво, много хубав разказ!
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: SOF-SVO-PEK/XIY-PVG/PVG-SVO-SOF или Далечният изток в 12

Мнениеот sash » 06 Юли 2011 07:00

Като гледам разстоянието м/у седалките в този 330, не виждам особена разлика с BOV [с който съм имал (не)удоволствието да пътувам].

Изображение
Последна промяна sash на 06 Юли 2011 20:01, променена общо 1 път
sash
по-спотър
 
Мнения: 197
Регистриран на: 19 Юни 2008 20:34

Re: SOF-SVO-PEK/XIY-PVG/PVG-SVO-SOF или Далечният изток в 12

Мнениеот Pilot737 » 06 Юли 2011 09:11

Хаха, беше една идея по-добре :)
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: SOF-SVO-PEK/XIY-PVG/PVG-SVO-SOF или Далечният изток в 12

Мнениеот makler » 06 Юли 2011 10:16

Браво! Форума се напълни с доста интересни блогове.
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: SOF-SVO-PEK/XIY-PVG/PVG-SVO-SOF или Далечният изток в 12

Мнениеот Jair » 06 Юли 2011 13:14

Pilot737 написа:Хаха, беше една идея по-добре :)


Между другото аз успявах да си изпъна краката изцяло под предната седалка, а съм 1.88. И на мен ми изглежда шокиращо малко мястото на снимката, но си беше прилично :) Мерси че попълни дневните дупки от пудонг, аз летях с нощният полет до там :)
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: SOF-SVO-PEK/XIY-PVG/PVG-SVO-SOF или Далечният изток в 12

Мнениеот niki_m » 06 Юли 2011 22:34

Браво! Хареса ми триприпорта.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: SOF-SVO-PEK/XIY-PVG/PVG-SVO-SOF или Далечният изток в 12

Мнениеот Dreamliner » 07 Юли 2011 23:03

Браво! Чудесни снимки и отличен разказ... :mrgreen:
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта