Будапеща е едно място, което определено си заслужава да се види, но всичко по реда си...
Един от възможните начини за стигане до летището на Дюселдорф е с влак. Времето за пътуване от центъра (централната жп гара) до терминала е точно 10 минути. Летището разполага с 3 "терминала" - коридора (пиъра) с ръкави... Пиър А е запазена територия на Луфтханза и (част от) Звезден Алианс... На терминал С спират Ер Берлин, а на В - всички останали... Всеки от тях разполага със собствени скенери и проверки за сигурност - рационално и преценено (по немски ). Сикст са заложили на интересна реклама:
Като цяло стъклата бяха доста мръсни и не ставаше много за снимки. САС се готвеха да се връщат в Скандинавия:
На заден план се вижда кулата с характерните външни стълби. И отново интересна реклама на СИКСТ:
Abreise Düsseldorf Austrian Airlines 7248
Economy | Boeing 737
1h 35m
17:05 Düsseldorf Flughafen (DUS)
Stop 1 Wien
18:40 Wien Flughafen (VIE)
Essen Snack oder Brunch
Flug 7248 durchgeführt von LUFTHANSA
Затоварване: около 70%
Място - в по-предните редове...
За щастие под бизнес салона се хваща безплатен Интернет (от Телеком ака Т-Мобайл). Докато преглеждах забележителностите на столицата на Magyarország, обявиха смяна на гейта. След 15-ина минутно забавяне стана ясно, че самолетът е закъснял от предишен полет, но ще се борден в него възможно най-скоро. Електронните бордни карти важат и на това летище на LH. На път към самолета:
Съседният 737 го подготвяха за полет:
Изглед към пистите:
Перонът с регионалните линии:
Последва пушбек и в страни от нас се оказа този А330 на Ер Берлин:
Finnair бяха в ретро ливерия:
Халетата на LH Technik:
Терминал В
Отново Финеър и Ер Берлин:
На рульожката изпреварихме този А319, но той след това се нареди на съседната писта:
Първите два полета като цяло минаха под знака на скуката и чудене по какъв начин да запълвам оставащото време до кацане... Отлепихме някъде след Чарли и преди Делта и с "вирнат нос" се отправихме на североизток, за да направим десен завой... Не след дълго сервираха храната... Тази "немска гастрономия", допълнена от "голямата" вилица е priceless:
За който не е разпознал продуктите - салата от варени картофи, сварено яйце, запечен леберкез, чери домат и сухари... Ако мислим оптимистично - поне не е сух сандвич . А в скуката се роди това:
На кацане във Виена прелетяхме над Дунав:
Еър Доломити с АТР:
Ето го и Дашчето, с кето щях да летя в последствие:
На летището във Виена беше както обикновено шарено/интересно и малко по-близо до нас... Чуваше се реч на немски, руски, сръбски, английски, румънски, български, ... Чрез радио уредбата издирваха "Георгиев, Христо" с молба "ВЕДНАГА ДА СЕ НАСОЧИ КЪМ ГЕЙТА"... . Безплатният Интернет е доста удобен за бързи справки. И ако някой все още си мисли, че само SOF има проблеми с хигиената в тоалетните, бърка .
Abreise Wien Austrian Airlines 717
Economy | De Havilland Dash 8 Turboprop
0h 50m
21:15 Wien Flughafen (VIE)
Ankunft Budapest
22:05 Ferihegy airport (BUD) | Terminal 2A
Essen Erfrischungen
Flug 717 durchgeführt von TYROLEAN AIRWAYS
Затоварване: около 60%
Място: най-отзад
Хамбург Еъруейс (май те бяха наследник на фалиралите Хамбург...). Стъклата на Дашчето бяха доста надрани...
Иначе място в задната част на DHC8-400 е за предпочитане пред по-предните позиции - по-тихо е. В бордното списание имаше кратка статия на тема "24 часа в Будапеща" . Детайли:
Будапеща:
На перона:
Летище Ференц Лист беше по-пусто и от софийското вечер... Доста приятно впечатление ми направиха такситата, които оперират от летището - колите са Шкода Супърб или някой модел на Мерцедес / Ауди / ... Шофьорите са спретнати - някои от тях даже бяха с вратовръзки, говорят английски. В колите имат ПОС терминали, ако клиентът иска да плати с карта. На гишето на летището возещият се получава ордер с номер на таксито, адрес и колко ще струва... (Ако успеем да накараме шофьорите в София да са чисти и спретнати, да не пушат в колите и да понаучат малко англ., смятам, че ще сме ги настигнали ).
В събота времето беше много хубаво - слънчево и топло - точно време за разходка. За по-мързеливите туристи има хоп-он, хоп-оф автобуси:
Съвсем до реката се намират Централните хали на Будапеща:
Вътре е доста туристическо - всички сергии са старателно подредени, на горния етаж има ресторанти и магазини за сувенири. Съседният Мост на Свободата е един от 7-те моста над Дунав в унгарската столица. Наскоро е основно реставриран:
Съседен на него е мостът Ержебет, но за него по-късно:
Маджарите се гордеят, че имат спа столица, а хотел Гелерт е известен с басейните си:
Иначе св. Гелерт е проповядвал християнство и са го хвърлили от хълма, на който по-късно се качих... Днес, разбира се, има голям негов паметник точно срещу моста Ержебет. Св Ищван (на български Стефан) е покръстил страната на гулаша:
На заден план отново е Мостът на Свободата. От цитаделата се вижда цяла Будапеща. Това е само Буда:
Красива е столицата. Големите хотелски вериги Мариот (Т-образната зелена сграда) и Интерконтинентал (в черно) са се настанили на брега на реката. Катедралата, която стърчи над останалите сгради е Св. Ищван:
На върха на хълма има паметник, който е единственият запазен паметник от времето на комунизма. Когато руските войски са влезли в града и са го освободили през ВСВ, руският военачалник намира статуята готова в един склад. И за да демонстрира освобождаването, нарежда да я качат на хълма и да я поставят там. Доста интересна и красива статуя - няма нищо общо с "хепи соц" изкуството и поради тази причина е запазена и след 1989-та. Всички бюстове на лидери и вождове са преместени в парка Мементо и всеки може да отиде да им се порадва както намери за добре...
В парка на философите:
Ето го и св Гелерт:
По моста Ержебет се озовах отново в Буда. Там може да се видят от такива:
до такива коли:
.
Малката принцеса е седнала на парапета и наблюдава минаващите хора:
Модерната архитектура е намерила място в центъра:
Св Ищван:
Булевард Андраши е част от световното културно наследство, под закрилата на ЮНЕСКО. Преобладават сгради в нео-ренесансов стил. На него са повечето забележителни сгради, посолства и луксозни магазини. Този ден беше затворен и имаше някакви празненства:
В едно паркче до Андраши има паметник на Ференц Лист:
Това интересно превозно средство е с марка Шкода, а МAV е железопътната компания:
Ако продължите надолу по булеварда, няма как да не стигнете до площада на Героите. В средата е св Гавраил с кръста:
31м и 40см, 255кг:
Също на булеварда се намира и тази красива сграда с не съвсем поддържана фасада:
Явно близките ни отношения са унгарците в миналото са помогнали да получим сграда за посолство на най-представителната улица. Жалко, че отговорните лица не са сметнали за нужно да я поддържат...
Будапещките бани:
Нептун:
Императрица Елизабет Австрийска, родена в Мюнхен, Бавария на Бъдни вечер, наричана от малка Сиси,, съпруга на император Франц Йосиф I, а за унгарците - Ержебет. Уважавана от тях заради ролята ѝ на посредник между тях и императора. По-предният е моста, носещ нейно име:
Въженият мост:
Сградата на парламента е строена около 100 години, а наскоро е реставрирана:
Рибарските кули са построени като укрепление, но никога не са били използвани по предназначение:
Парламентът:
В далечината се вижда паметникът, за който стана дума по-рано:
Тази снимка сложи край на моята разходка из Магярорзаг (Унгария на унгарски) и беше време за поемане по обратния път към летището..
Точно пред сградата на терминалите 2А и 2В (терминал 1 е запазена зона за ниско тарифните превозвачи) се намира музеят със самолети на Малев. Има интересни екземпляри - Ил 14, Ан 2, Ту 154, ... всичките в ливерия на Малев. Аз нямах време да ги разгледам, но това е повод да се върна отново . Реконструираната част на 2А изглежда добре. Панон (Теленор) се грижат летището да разполага с безплатен безжичен Интернет.
Abreise Budapest SWISS 2245
Economy | Avro RJ100
2h 5m
15:55 Ferihegy airport (BUD) | Terminal 2A
Stop 1 Genf
18:00 Geneve-Cointrin airport (GVA) | Terminal M
Essen Snack oder Brunch
Затоварване: 100%
Място: след средата на салона
Flug 2245 durchgeführt von SWISS EUROPEAN AIR LINES
С изненада установих, че щях да летя с "веселото Авро":
Имаше няколко осезаеми разлики от БАе-тата на обединените авиокомпании:
* самолетът изглеждаше чист отвън
* самолетът изглеждаше чист и вътре
* седалките бяха в конфигурация 2+3
Последното сякаш е най-голямото предимство. Аз си бях запазил място А. Седалките, с които е оборудван според мен са като във всеки Боинг или Airbbus:
Реконструираната част:
Кулата:
Прелетяхме над Женевското езеро и кацнахме. На слизане от самолета Суис благодарят на своите пътници с блокче швейцарски шоколад... Лилавият логоджет на Етихад:
Летището има главна сграда и 3 отдалечени "гъби" с по 4 ръкава. Ние спряхме именно на такъв и до основната сграда стигнахме с автобус:
Люксеър:
Не след дълго стана време за бордване...
Abreise Genf airline logo SWISS 3694
Economy | Boeing 737
1h 10m
19:55 Geneve-Cointrin airport (GVA) | Terminal M
Ankunft Düsseldorf
21:05 Düsseldorf Flughafen (DUS)
Essen Snack oder Brunch
Flug 3694 durchgeführt von LUFTHANSA
Затоварване: около 30%
Място: в предната част на самолета
Около нас:
Луфтханза явно понякога се интересуват и от мнението на своите клиенти:
Излетяхме с швейцарска точност и кацнахме с немска прецизност .
Надявам се да ви е било интересно.
Всякакви мнения/препоръки/забележки/... са добре дошли