За пръв път ходих в Русия 2007г. но от тогава още си наумих пак някой ден да отида. Този път ходих за МАКС 2011 и до авиобаза Балтимор в град Воронеж за да снимам в полет МиГ-25. Бях придружен от Тони Пенев (М-4). Имах и едно бонус намерение но за това после. Та така...
Повечето снимки са на Тони, мен ме мързеше да вадя големия апарат, а той с сапунерката праскаше доволно. Другата част както и видео клипчетата са ми с телефона.
Първо трябва да се стигне до Москва
Aug 13
Flights: AEROFLOT, SU 172
From: SOFIA VRAZHDEBNA, BULGARIA (SOF) Departs: 12:55
To: MOSCOW SHEREMET, RUSSIA (SVO) Arrives: 16:45
Equipment: Airbus A-320
Чекирахме се и всичко мина абсолютно нормално. Минахме през проверките и вече бяхме в чакалнята за полета. Не си спомням точно кой ръкав беше но беше най краиния от южната страна на терминала (май беше изход 2). Там вече ни чакаше нашия Ербъс.
Докато чакахме пристигна ей това, за пръв път виждам тази компания, не знаех нито какви са нито че летят до София.
Ето пак нашия. Кефи ме че на маркировките още пише ДЦ-8, Ил-18, Ил-62...като че ли някога пак ще се ползват. Може да си мечтаем...
За последен път видяхме този Ан-12, за съжаление вече беше нарязан като се прибрах . А имам хубави спомени как преди няколко години съм го снимал да лети
Уиз е тръгнал
Още. Бяхме на най задния ред. Аз в средата а Тони до прозореца. Стюарда беше супер висок пич, беше на сантиметри от тавана. Стюардесите бяха любезни и приятни. Място имаше, но не беше нещо кой знае какво. Но все пак беше удобно. Самия самолет беше в много добро състояние.
След близо половин час закъснение потеглихме. Самолета беше пълен. Едно байче
И един Ан-26
Дали за последен път виждам зулото?
Дунав
Трафик над нас
Някакъв град в Украйна или Молдова
За хапване, доволно изядох всичко защото бях гладен, пък и беше вкусно.
Снижаваме в Шереметиево
Всичко за съжаление е вече скучно, западно производство самолети. През 2007г. положението беше много по различно. Тогава още имаше редовни полети с Ил-62, Ил-86 а Аерофлот още си летяха с Ту-134 и Ту-154! Жалко че всичко е изчезнало. Но пък терминала беше подновен, а имаше и отделно чисто нов терминал който обаче не успях да видя по отблизо.
Е поне има още Ил-96
Слязохме бързо и на паспортния контрол два пъти ни върнаха да попълваме някакви талончета за да ни пуснат. По типично руски начин с един голям печат яко се тряскаше по паспорта . Все едно чук на наковалня бие .
Време за губене нямаше, понеже имахме връзка за Воронеж. Но...полета тръгва от Домодедово, на другия край на Москва. Хванахме една маршрутка до московското метро. Имаше задръстване, беше жега, човека караше като луд а за мен нямаше седалка и стоях прав около 30 минути. Но стигнахме до метрото. Самото метро е уникално бързо и ефикасно за пътуване. Влакче идва на всяка минута и върви доста бързо и дълбоко под земята. И е ефтино. Има и интересни спирки, всяка украшена по някакъв начин. Четох че на ден около 7 милиона хора ползват московското метро. Возихме се около един час в метрото и слязохме. Оттук тръгват маршрутки за Домодедово, още около 20-25 мин каране.
Метрото
Марштрутки
Стигнахме до Домодедово нормално. До като пътувахме натам над нас мина излитащ Ту-134. Най после нещо по интересно! Домодедово е един голям терминал.
А до него има паркинг от който лесно може да се снима излитащ трафик.
Имахме време за губене и решихме да се разкараме и да поснимаме ако нещо излита. Кадето се вика, да "загреем" апаратите за следващите дни.
Срещнахме спотър тук, който ни щракна. Аз съм с черната фанелка
Малко 12ки, тези са живи за разлика от горкия Скорпиончо в София.
Направихме няколко снимки на излитащ трафик. Нищо интересно, някакви Бойнги на S7 и Белавиа. Тръгнаме след това обратно към терминала и към полета. Още на входа имаше проверка преди всичко друго. Багаж и скенер. Руснаците явно вече им е писнало от тъпи чеченци, особенно след скорошния атентат в Домодедово. Полета ни беше с авиокомпания...."Полет", добре позната заради нейните Ан-124 Руслан. Разбира се, днеска нямаше да летим на Руслан (не бих имал нищо против обаче )
Aug 13
Flight number: YQ 723
Departure : Moscow, Domodedovo 21:50
Arrival: Voronezh 22:50
Equipment: Saab 2000
След малко ходене в огромния терминал намерихме гишето за чекиране. Бяхме малко подранили но пък жената на гишето беше много любезна, за разлика от другите около нея. След още малко ходене стигнахме отново до проверка. Тук проверяваха с новите машини който те виждат "гол". Заставаш в една бутка и то се върти около теб. За пръв път минавам през такова. След това се насочихме към изхода който беше на нивото на земята, от където щеше да ни вземе автобус. Преди това снимахме от терминала, общо взето същата скука както в Шереметиево...но извън кадъра имаше тук там някоя жива руска машина чакаща пътници.
През изхода имаше един Джъмбо който чакаше пътници.
Имаше и един Ту-154Б-2 на Орен Ер! Б-2 ! Невероятно. Тази снимка Тони я щракна преди да се качи в автобуса. Някаква лелка го видя и здраво почна да му крещи нещо за снимане и ала бала...
Вече в автобуса, Тони започна да снима музиката за ушите наречена запуск на двигателите НК-8-2У на Ту-154Б-2. Жалко че автобуса тръгна преди цялата симфония да запее..
Видео:
http://www.youtube.com/watch?v=QN0EcMdGSzM
След това автобуса ни разтовари до нашето Саабче. Не го снимахме, май един чичко ни гледаше накриво, или просто нямаше време. А и беше вече тъмно и сапунерката се мъчеше. Но от вътре изглеждаше така. Май бяхме на 6ти ред.
Излитането го снимах на клипче
Видео
http://www.youtube.com/watch?v=5c6VFsyQV7w
Полета беше по малко от час. Дадоха едни бонбони и една кутийка сок. Но пък беше празен и удобен. Сааб 2000 не е много шумен, даже от мястото до витлото. Пилота кацна супер мазно в Воронеж. Ето вече една бърза снимка на самолетчето. Имаше ояе 4-5 такива до него. Авиокомпанията е базирана в Воронеж.
От начало видяхме един камион Зил който дойде с закачено ремарке. Самото ремарке можете да си го представите като автобус без двигател или предница. Самата предница е закачена за камиона. Тоест в ремаркето се качват и возат пътници. Обаче после дойде един "нормален" автобус. Май беше един Икарус по стар и от най димящия в цяла София. Откара ни към...."терминала". По точно самия терминал беше вече затворен напълно и тъмен. Оставиха ни до една част от летищната ограда която имаше врата с катинар. От другата страна на оградата чакаха посрещачите и започнаха да си говорят с хората който посрещаха. След 10-15 минути дойде едно камионче с багажа и изсипа всичко върху няколко бетонени плочки. После всеки да си търси. Ами ако имаш загубен багаж? Кофти . След това една лелка отключи катинара и провери набързо паспортите на всеки. С това заключиха и летището. А ние си хванахме такси (след договаряне за приемлива цена). Самото летище е доста извън града. Има рейс до града но той върви само 5 пъти на ден а ние отдавна сме изпуснали последния. Учудващо за град от близо 1 милион. И така към хотела, който беше общо взето сграда която не беше пипана от комунизма. Само лобито беше обновено с климатик и мебели. Всичко друго от 30 годишния паркет, до асансьора и хладилниците "Смоленск" бяха от едно време. Стайте нямаха климатик, даже и вътрешните врати не им се затваряха добре. На нас много не ни пукаше, ние нямаше да стоим в стаята много. Един бърз поглед към стаята.
Ето и няколко снимки на града Воронеж докато бяхме там.
Пушкин
Ленин
Повечето време се возихме на такива ПаЗ-ове
Интересен е номера - Абхазия!
И такива неща още вървят по улиците
ВАСО - където се произвеждат Ил-96 и Ан-148. В миналото тука са били произвеждани Ил-2, Ан-12, Ту-144 и Ил-86 както и други
Поглед към ВАСО от 12-я етаж на някакъв жилищен блок.
А това е пистата към ВАСО. От тук излитат новопостроените самолети. Отзад обаче се виждат два Ил-86 който са извадени от употреба.
След 4 много приятни дни, много снимане на военна техника МиГ-25, Су-24 и други беше време да тръгваме обратно към Москва. Полета този път беше на "Руслайн". Преди полета, цял ден бяхме до авиобаза Балтимор и бяхме вече доста изтощени..
Aug 17
Flight number: 7R-556
Departure : Voronezh 20:20
Arrival: Moscow Domodedovo 21:10
Equipment: CRJ-200
Пак с такси, и този и предишния караха с мръсна газ, без да жалят скоростта. Така караха и повечето други. Предишния ден се случи да се возиме в един ПаЗ който с газ докрай изпревари друг ПаЗ и го засече....за да може след 100 метра и двата да спрат на спирката . А пред терминала беше този красавец
Минахме всичко много бърз и лесно. Все пак летището е малко. Нашия самолет чакаше - VQ-BFI
До него имаше две Анчета
По надолу имаше и няколко Сааб 2000 както преди. Дойде едно малко по ново автобусче
Докато излитахме щракнах тези двата хубавци
Полета беше нормален. Аз дремнах, пак дадоха по един сок и бонбон. Преди да кацнем в Домодедово правихме кръгчета около 20 минути, явно е имало много трафик. Не съм сигурен. Не съм снимал нито от вътре нито клипчета. Беше обаче новичък самолет с хубави седалки и доволно място. А стюардесата беше.... манекенка. Като слязохме вече беше тъмно, бяхме уморени и не сме снимали повече. Имахме още час и нещо път до хотела в Москва, където заспах като труп...