
Както и да е, през 2007-а когато бях в Русия пак не можах да вкарам в програмата едно пътуване с този самолет. Но този път твърдо реших че ако не го направя сега, просто няма кога да стане. Отделно до колкото знам има план за окончателно спиране на Ту-134 в цяла Русия след 2011 заради катастрофата в Карелия. Проучих доста по въпроса, понеже между 2007-а и 2011-а доста 134ки са спряли да летят. Проблема беше че въпреки че доста 134ки все пак още летят, повечето летят дълбоко в Сибир и няма много редовни линии от Москва с този самолет. ЮТер използва най много Ту-134, като броя надвишава 20. Един от тях даже е бившия наш правителствен 134. След като се ровичках в тяхното разписание намерих два полета от Внуково. Единия е до Сиктивкар, а другия забравих до къде точно но понеже за него пишеше нещо от рода на 134/737 реших да не рискувам. Отделно от Домодедово има полети на Оренер но за тях пишеше 134/154/737 и няма гаранция че ще дойде точно 134ка (както видяхте в , летяха с Ту-154Б-2..). За това заложих на ЮТер. Тук стана първия проблем, понеже техния интернет сайт е доста бъгав и нещеше да приеме заплащането. В крайна сметка трябваше да платя чрез германския им сайт utair.de като ползвах гугъл да си превеждам. Втория проблем беше свързан с катастрофата в Воркута в края на юни, след което Медведев се изцепи че Ту-134 бил "опасен" и забрани полетите с него. Доста го напсувах понеже тамън бях си взел билетите. В крайна сметка отново си летяха но се виждаше че правителството е решило че самолета е "опасен", въпреки че катастрофата беше вина на диспечерите в Воркута. След това ЮТер заявиха че до 2012 ще махнат Ту-134 от редовните линии


Mon, Aug 22
Flight number: UT379
Departure: Moscow Vnukovo [VKO] 10:50
Arrival: Syktyvkar [SCW] 13:00
Датата дойде, тръгнах към Внуково с оптимизм. Терминала беше чисто нов, всичко беше много просторно, чекирах се много бързо и си поисках място отзад до прозореца




и една снимка на перона

Дойде време да се качваме на автобус който ще ни заведе към самолета, който разбира се незнаех какъв ще е де факто. Дойдоха стюардесите, незнам от къде намират такива супермодели да сервират храна в самолет, имах чувството че идват от "Мис Русия 2011". Докато пътувах с автобуса щраках още скука


Видях най после в далечината три Ту-134. Автобуса се запъти натам но между нас и тях имаше още много 737 и CRJ, надявах се да не спре на някой от тях. Но не! Директно на 134ката ни откара! Е най после! Ето го красавеца


Като слязох пробвах да снимам една извън автобуса, пак някакъв чичко ме видя и почна да ми казва да не снимам! Е не ми беше късмет за снимките. Как да му обясна че се радвам на самолета

Както и да е, малко се отклоних. Качих се по стълбичката и залегнах за да вляза. Входната врата на 134 е доста ниска. Седнах и веднага почнах да разглеждам. Голямо впечатление ми направи интериора. Честно ви казвам, ако не знаех че съм в Ту-134, нямаше как да узнае човек. Всички седалки бяха с нова тапицерия, килима беше нов, както и отделенията за ръчен багаж, капаците, и пердетата. Просто имаш чувството че си в нов Ербъс. Интересно беше че всички седалки се сгъваха напред 90 градуса (тоест хоризонтално). Даже имаше допълнителна вътрешна облицовка която беше правоъгълна около прозорците скривайки част от тях, и те поне "от вътре" не бяха големи и кръгли както се виждат отвън. Аз бях до авариен изход и имах много място за краката. Стюардесите и пилота казваха всичко на руски и английски (макар доста развален). Самолета се напълни докрай. Дойде време за запуск. Оставям ви да гледат видеоклипчето, за да чуете готините звуци. Къде ще го чуеш това на 737 или А-320


http://www.youtube.com/watch?v=it093UXl8vA
Малко за самолета, регистрацията беше RA-65607, произведен 1976г, едно време летял в ГДР в Интерфлуг, после лети в Комиавиа който сега се казват ЮТер. А си спомням че Комиавиа през 90-те са летяли и до Бургас и Варна...
Малко снимки от вътре докато рулирахме


И картата за безопасност

Рулирахме доста време и се наредихме на опашка. В момента Внуково има само една активна писта докато другата е в ремонт. Отново клипче, наистина трябва да се наслади човек на звуците от двигателите Д-30. Отвън Ту-134 е голяма шумотевица, пуши, трещи но от вътре беше доста приятно. По тихо даже от нормалните 737 и А-320 на който летим. Но това не е изненада, все пак двигателите са отзад. Излитането:
http://www.youtube.com/watch?v=xWmRPK3TL2w
Прави впечатление колко бързо вдига задкрилките. След като излетяхме дадоха да хапнем, скромно но вкусно. Май беше някакъв сандвич. Станах да се разтъпча. В тоалетната има още една атракция, прозорец който гледа нагоре и може да се види опашката през него



Ето и снимка на салона. Бас държа че на никой от тези хора не им пука че летят на 134ка



И още една на крилото

Започнахме да снижаваме. Тук имаше най много яки звуци, доста се променяше тягата на двигателите. Но отново ви давам да гледате.
http://www.youtube.com/watch?v=gskCdHNAB2U
Да кажа малко за летището. Сиктивкар е неголям град (мисля че колкото Стара Загора) намиращ се над полярния кръг в република Коми. Тук е "хъба" на ЮТер. На клипчето се виждат много 134ки след кацането понеже тук им правят ремонт. Иначе нямаше много самолети, един Ан-24 и няколко Ту-134 и 737 на ЮТер. След като слязох имах около 5 часа престой. Терминала е много малък с една обща зала за пристигащи и заминаващи. През моя 5 часов престой имаше общо около 5 полета. Мислих да се поразходя но отказах понеже беше доста хладно и не се бях подготвил. В терминала беше топло и имаше безплатен безжичен интернет, така че на телефона си четях нещо по интернета. Всичко беше много старомодно.

Това е целия терминал





Както и да е, 5 часа минаха доста бързо като имаш с какво да си губиш времето. По едно време имаше около 2 часа без никакви полети и бяхме само една шепа хора в терминала. Може би е било чудно на някой защо аз стоя на една пейка 5 часа, но никой нищо не каза. По едно време дойдоха хора, и викнаха моя полет обратно за Москва. Всичко мина много бързо, какво да очакваш като едвам има 10 полета на ден. Пак казах че искам място до прозореца и ми дадоха този път от другата страна на 16ти ред. Пак се падна да летя на 65607, същия с който дойдох.
Mon, Aug 22
Flight number: UT376
Departure: Syktyvkar [SCW] 18:50
Arrival: Moscow Vnukovo [VKO] 21:00

След като затвориха вратите видях че самолета беше доста празен, а задните три реда бяха напълно празни. Веднага се преместих на последния ред, 19ти, до двигателя. Запуск и рулиране.
Мощно излитане, нямаше как да не направя едно клипче пак. Мисля че това е още по готино от първото
http://www.youtube.com/watch?v=Fe9GocQIEe0
Разбира се и малко снимки на излитането. Този път без да ползвам телефона



И няколко снимки по време на полета






Много ме кефи как се вижда колесника

И едно клипче на ешелон
http://www.youtube.com/watch?v=6bvA7O0hl4U
Не знае от къде ще бъде кацането. Ту от ляво сядах ту отдясно. Накрая когато си помислих че е кацнем в желаната посока, той взе че зави на 180 и се озовах срещу слънцето. На стюардесата не и пукаше много че се местех наляво надясно по време на кацането но накрями тегли един поглед без да казва нищо и си останах на тази седалка. Прави впечатление че първо се пуска колесник преди всичко друго.
Разбира се...клипче на кацането


http://www.youtube.com/watch?v=N5j6JdAOS5g
Какво друго мога да кажа освен че най накрая летях на любимия си самолет. И беше голям кеф. Единственото нещо което не ми хареса беше че системата за херметизация яко ми прецака ушите. Не знам дали точно на този Ту-134 е силна или какво, но според мен е защото бях болен (за това смъркам в клипчетата


За пръв път пътувам само колкото да летя с определен тип самолет. Не мисля че някога пак ще го направя но нищо не се знае. Тези полети ще ги помня за цял живот.