София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот BOOMER » 27 Дек 2011 23:47

Весели празници на всички! Иииииииииии така... след като онзи ден се оказа, че УСБ-то ми се развали, след като обработвах снимки за 2 часа, сега сядам отново да разкажа за най- дългия ден в живота ми. Става въпрос за първото ми прелитане до Новия свят. Поводът е, че съм сгоден за една канадска гражданка и след като тя ми беше на гости веднъж през Октомври и дойде пак през Декември, двамата трябваше да пътуваме заедно за Канада. За Канада трябва виза, която се издава от Канадското посолство в Букурещ, тъй като в България има само консулство. Така, към края на Декември подадох документи за виза с Български пощи и си взех билет, опасявайки се, че ако чакам до отговора, местата за полетите на Дария ще са продадени. Билетите струваха 650 евро за двупосочен. Получих одобрение за визата 2 седмици след като изпратих документите. Канадската виза е без снимка, въпреки че трябва да се изпратят 2 снимки в документите. Няколко дни преди полетите, проверявам дали мога да резервирам места до прозорците. При КЛМ опцията е отворена до 90 дни преди полета, така че резервирам и за полета на връщане. И така- 24.12. се събуждаме в 4.30 часа сутринта и поемаме към летището. София е студена, но напълно пуста. Чекираме се веднага, правим няколко семейни снимки с моето семейство и двата му най- нови члена- Дария и йоркито Арна. Минаваме през проверките със свалени обувки и се отправяме към изход Б4 за извеждане. С малко закъснение, един автобус ни вози до стоянката, където е паркиран LZ-FBE (A320).

Изображение
Изображение
Изображение

Настаняваме се на 9А и 9Б. В 7.37ч. започваме рулиране към 27-а.

Изображение
Изображение

Оборотите се вдигат още преди да сме изравнили и скоро отлепяме от полимерно модифицирания асфалт в 7.43 и с едва ок. 50% затоварване.
Изображение
Изображение

Над облаците слънцето изгрява в много красив оранжев цвят. За съжаление ние сме от другата страна на салона и почти не виждаме спектакъла... На кацане обаче, слънцето ще ни даде добър реванш :)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Полетът протича доста приятно- седалките са удобни, макар и с недостатъчно място за краката за мен (190 см.), но жената не се оплаква. "Better than AeroSvit" е мнението ѝ за националния превозвач... "... its comfy". Сервират ни сандвичи (по две питки в опаковка) и сок. Към Белград, капитан Георги Рачев се включва да ни каже, че летим на 38 000 фута с 420 възела и ще прелетим над Унгария, Австрия и Германия преди да се насочим за кацане. Скоро се разкриват гледки със разкошна светлина и аз не пропускам възможността да снимам.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Скоро започваме снижаване. По принцип полетът до Амстердам каца по 18-а полоса, но на нас ни векторират за 27-а. Това изисква доста приличен descend rate- стори ми се най- стръмното снижение, което съм изпитвал.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

На кацане ни посреща "умерен" вятър, като на финален се усещат доста корекции. Дария започва тихичко безпокойство, а аз просто ѝ казвам: Dont worry, the pilot is Bulgarian. Секунди след това опираме... сравнено с това кацане, пътуването в най- модерния и удобен влак на света, би било като влакче на ужасите. Меко като разтопено масло... Не знам колко пилота могат да кацнат така на това време, ама като че ли не са много. Часът е 9:15 местно време...

Изображение

Една от най- сполучливите ми снимки:
Изображение
Изображение

Паркираме до Украинските авиолинии, като поздрав за жената, която е родом от там
Изображение

След това чакаме всички да слязат, за да питам за снимка на кабината, но както винаги при Бг еър, отговорът е: "Забранено е!" Ну, ладно. Отиваме на терасата за посетители, която е безплатна, но пък е доста далече от всички полоси и става само за снимки на апрон-а. Има обаче малка изненада- екс- КЛМски Фокер 100 качен на постамент.
Изображение
Изображение

Вътре има бутафорна реплика на кокпита
Изображение

И още снимки:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Тъй като полетът за Монреал е насрочен за 15:25ч., решаваме да се разходим до Амстердам. Трябва да минем паспортен контрол и комична случка: давам си паспорта ииииии:
- What is the purpose of your visit?
- I am flying to Canada with her.
- OK, where's your visa?
- Its on the next page.
- No, that's your Canadian visa. Where's your visa for the Netherlands?
- ?!?!?!?!?! Bulgaria is in the European Union, I dont need a visa for the Netherlands!!!
- So you just stay here until your flight for a couple of hours?

Искам да му кажа: Абе, момче, ще си правя каквото си искам и ще си стоя колкото си искам, а даже ще си купя и къща в твоята държава ако така реша... гений по минус едно. Следващият холандски турист, който ми попадне в България да пита за посоки ще му бъде посочен маршрут, който включва ферибота Варна- Иличовск, преходи през най- затънтените ромски махали и тем подобни.

Както и да е, отправяме се към Амстердам- два двупосочни билета за 15.80 евро. Пътуването отнема 20-тина минути с влак до Централната гара на Амстердам. Градът не е нещо по- специално от който и да е голям западен град- много хора, много култури. Отличителното е, че (Х)Амстердам е по- мръсен, по- тесен и по- близък до окончателното си потъване от другите... Аз лично не бих се гордял, ако модерният символ на града ми е марихуаната и проституцията, ама те си знаят...
Изображение
Изображение

Към 13.30ч. минаваме отново паспортен контрол. Полицаят ми гледа паспорта през 2 уреда, накрая звъни и идва някакъв дангалак, с който си разменят 2-3 изречения на холандски и ме привикват в една стаичка, където има един близкоизточен пасажер. Оказва се, че ще правят проверка на автентичността на паспорта ми... Колкото е дал Господ на Григорий Перелман, на тези им е взел... Дария е леко туш как може такива неща, след като сме в ЕС (най- вече визирайки отношението към индивида, иначе нека си проверяват колкото си искат)?! В стаичката гледката е следната: един стои на компа ( и сваля кой знае какво), 3-ма го гледат, а от другата стаичка един идва, прави си кафе, пъшка 2-3 пъти и си отива. Казвам на жената, че това е причината Европа да не работи като хората- отношенията между съюзените, както и работната им ефициентност. Холандците щяха да направят добре да измислят начин да се спре глобалното затопляне и произтичащото от него надигане на водите на Световния океан, отколкото да слагат забрани и да се правят на строги на българите... ние и без това сме маловажни по дефиниция. Както и да е, оказва се, че не съм си фалшифицирал паспорта или визата и се отправяме към изход Е3, където ни чака PH-KCK, доставен на 25.4.1997г.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Бордингът отнема мнооого време, има места за 30 човека, при условие, че сме 280. В 15:43ч. биваме буксирани. Time for the flight control checks:


Следва рулиране до ПИК 24 и доста приятно излитане.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Полетът минава над Шотландия, северно от Рейкявик, южна Гренландия до Монреал. Сервират ни пакетче ядки, топла кърпа за освежаване и основно ястие- паста със салата и десерт. Всяко кресло има собствен IFE- монитор с филми, игри и музика, както и възглавничка и одеало (които обаче не могат да бъдат взети като сувенири). Пътуването е като цяло доста приятно, особено ако човек си има компания. Около тоалетните има място, където човек може да се поразтъпче... Интересна гледка е да видиш всичките тия хора да прекосяват океана по въздух заедно. Има нещо сближаващо в това, според мен...
Изображение

Wing flex
Изображение

Scotland:
Изображение

The Tree of Life:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Reykjavik:
Изображение

Изображение

Следва навлизане в Канадското пространство и заход към Монреал по ПИК 24 дясна.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Чакаме всички да слязат и:
Изображение
Изображение
Изображение

Канадският полицай на влизане ни пожелава щастлив съвместен живот и приятно прекарване в Канада (без проблеми)... видимо беше по- малко притеснен от мен от холандския му колега. Така е... живи и здрави и весели празници!!!

Au revoir!
Изображение

It is extremely important that crews understand that a decision to reject a take off is not made because the airplane can stop. A decision to reject a take off is made because the airplane will not fly!!!
Аватар
BOOMER
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 23 Ное 2005 01:15

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот LZB123 » 28 Дек 2011 00:17

Интересно и много хубави снимки от изгрева! Какво ти е мнението за МД-то? :)
Изображение

AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в BGspotters, Airliners, JetPhotos
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот Jair » 28 Дек 2011 00:35

Снимките над Рейкявик и Монреал са много добри! Жалко, че не сте видели северното сияние :)

Иначе при много много много паспортни проверки на Схипхол никога не съм имал проблеми, даже и преди да влезем в евросъюза. Това наистина ми е странно.
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот akair » 28 Дек 2011 13:40

Поздрави за хубавия блог!
Холандците имат своите особености, но нали именно това създава колорит в ЕС :D Вероятно си попаднал на новаци на паспортния контрол... Хубаво би било всеки да има шанс да се научи :D
Весели празници на всички!
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот BODGM » 28 Дек 2011 14:03

Много хубави снимки, поздравления за трип рипорта! Подсещам се за моето пътуване с KLM до Вашингтон - отличен полет и обслужване:)
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот Nine » 28 Дек 2011 19:28

Чудесни снимки, благодаря че ги сподели :D
Щастлив семеен живот!
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот Dreamliner » 29 Дек 2011 16:27

Браво за увлекателния разказ и красивите снимки.... Мерси за споделянето! :)

На мен ми се е случвало да трябва да убеждавам хора, че България е в ЕС и знам какво е, хич не е забавно. Макар че моето беше Април 2007г, само 4 месеца в членството, но все пак... Служителка на Avis на летището Ciampino в Рим обясняваше на родителите ми как не могат да карат в Италия с българска книжка... :shock:
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот makler » 29 Дек 2011 18:55

Nine написа:Чудесни снимки, благодаря че ги сподели :D
Щастлив семеен живот!

+1
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот Делян » 30 Дек 2011 19:44

Хубав блог, зимните снимки са хубави, не мога да повярвам, че холандецът те е питал за виза!! :?
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот randi » 02 Яну 2012 21:32

Хубав разказ и наистина много сполучливи снимки :smt023
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN

Изображение
JetPhotos
Planepictures
Airliners
Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот takeoff » 02 Яну 2012 23:58

Браво страхотни репорт :D
Изображение
Аватар
takeoff
най-спотър
 
Мнения: 299
Регистриран на: 02 Юни 2009 21:20
Местоположение: Sofia

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот BOOMER » 31 Яну 2012 08:53

23.1.2012

Киша- паднал разтопен или разтапящ се сняг.

Да, има киша в Канада. Изглежда мръсно, пръска, мокри и цапа. Май като нашата. Само че няма хора, които са недоволни от снега. И сега въпрос: българите ли са такива, че от всичко се оплакват, даже от падащия сняг или просто канадците са овце и глупаци, че не проклинат Бог, Вселена и правителство (в България това би било тавталогия), че зимата е студена и снежна?! Нещо ме кара да се притеснявам като се сетя, че нашата народопсихология е родила поговорката "Много хубаво не е на хубаво".

Градският транспорт в Отава е препълнен и нередовен (абе съвсем редовно си идват автобуси на всеки 30 минути), а разстоянията са умопомрачителни- може да си пътуваш час и половина- два, само за да достигнеш от едната страна на downtown до другата. Ако тръгнеш да ходиш до предградията, ще натрупаш повече мили, отколкото да заобикаляш през Блатешница, Враня стена и Злогош, за да стигнеш до Кюстендил (наместо ортодоксалното Цървеняно, Коняво, Ябълково). Едно от големите малцинства в Канада- канадците- обикновено са заровили поглед в айфони, айпади, блекберита и т.н. и упорито игнорират всякакви настъпвания и бутания от страна на техни съграждани в пубертета, които демонстрират повишената си хормонална активност чрез крясъци, подсвирквания и ехиден смях.

Междуградските превози между Отава и Монреал се извършват от канадския еквивалент на ВЕЧНИЯ Чавдар 11М4 (само че не- печелил 3-та награда на международно изложение за автобуси, с каквато е отличен звярът от Ботевград, бивш Орхание).

А гарата......ееех, ако на някой го тресе носталгията по комунистическите гари (аз само си спомням Захарна фабрика през 90-те) да отиде на автогарата в Отава. От зъбната хигиена на персонала до счупения фаянс, всичко е внимателно изпипано така че гостите от Източна Европа да се чувстват като у дома си.

2 часа си кълча краката- понеже си нямам какво да правя- така че да ми остане поне една коленна капачка. Само в една черна софийска Корса ми е било по- тясно.

- May I have a window seat please?- питам чек-ина на УестДжет (за ливерията им след малко).
- Yes, of course!- ми дава място 8Б от Амстердам до София тя.

На летището няма паспортна проверка, обаче флейтата ми предизвиква подозрения и ме питат за предназначението на тоя чудат предмет. "Флейта в ре мажор"- пояснявам.

Всъщност, целият свят ми е крив, защото ей там приятелката ми маха за довиждане, а пък мен не ми се тръгва. Човещина, която не оправдава най- грозната окраска на авиокомпания (думата окраска някак не пасва)- http://www.airliners.net/photo/WestJet/ ... 5e842830de

Има една поговорка: ”Red and Green Should Not Be Seen, Blue and Green Should Never Be Seen without Something in Between”. Явно компанията, която е сътворила ливерито е знаела това и е "решила" проблема чрез безидейния бял бумеранг прострян между тези два цвята...

Полетът от Монреал до Торонто продължава 58 минути и няма нищо интересно (сервират по чаша вода, като това беше едно от по- интересните неща по време на полета).

В Торонто отивам на гейта, където ни чака Б744 на КЛМ, с който ще прескачаме Атлантика. Красавец е, с регистрация PH-BFA- първият доставен 744 на КЛМ и почти мой набор.

Седалките са удобни, имам добър поглед върху полукрилото. Излитаме по- рано от предвиденото. IFE-то се прецаква още на 15-тата минута, така че изчитам бордното списание и Зюддойче цайтунг. На около 4-5 метра от мен има допълнителни монитори, които информират за височината и скоростта. Достигаме ПН350 и 1105 км/ч. Гощават ни с ядки, ориз по индийски, салата, десерт и т.н.

Прелитаме 6000км. за 6:22 часа и кацаме с час и половина по- рано. За съжаление, кабинното осветление не е напълно изключено по време на захода и не мога да заснема нищо. Опирането е изключително меко- то май със 744 друг начин няма; а рулирането от Полдербаан до Терминала отнема 20-тина минути. Стюардесата леко шокирана ми казва, че от 11-ти Септември насам е забранено да се снима кабината, а аз се чудя какво ще каже ако ѝ покажа снимките от предишния ми полет с тяхната компания... не ѝ се меся, личи си, че е изморена.

На Амстердам отивам право към т.нар. "comfortable seats" където успявам да поспя 40 минути, а през останалото време съзерцавам пътникопотока и си сменям мястото на полета до София. След часове отивам на гейта, където чака ЛЗ- ФБА. Бордингът е на време, което ме учудва. Стюардесите са доста симпатични и леко неконцентрирани. Хубави нови униформи. Самочувствие. Много отчетлив звук от PTU-то на pushback (уау-уау-уииииииииу-уау-уау). Нормално излитане, нормален набор, сандвич, сок. Много интересно бордно списание. ПН 390, командир Стефан Стефанов (ако съм чул правилно). Заход по 27-а и българско опиране (по- меко от 74-ката, а на 320-ка). Забавяне при "скачването" на ръкава, презрителен поглед от митничаря и здравей София!

Пак киша...
Изображение

It is extremely important that crews understand that a decision to reject a take off is not made because the airplane can stop. A decision to reject a take off is made because the airplane will not fly!!!
Аватар
BOOMER
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 23 Ное 2005 01:15

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот Nine » 31 Яну 2012 10:00

BOOMER написа:И сега въпрос: българите ли са такива, че от всичко се оплакват, даже от падащия сняг или просто канадците са овце и глупаци, че не проклинат Бог, Вселена и правителство (в България това би било тавталогия), че зимата е студена и снежна?!

Точно същия въпрос си го задавам и аз... Едни сърби са по-усмихнати, а преживяха няколко войни през последните 20 години.

BOOMER написа:Едно от големите малцинства в Канада- канадците- обикновено са заровили поглед в айфони, айпади, блекберита и т.н. и упорито игнорират всякакви настъпвания и бутания от страна на техни съграждани в пубертета, които демонстрират повишената си хормонална активност чрез крясъци, подсвирквания и ехиден смях.

Изображение Изображение

Снимки няма ли?
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот BOOMER » 31 Яну 2012 20:52

Има, но не са интересни...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение

It is extremely important that crews understand that a decision to reject a take off is not made because the airplane can stop. A decision to reject a take off is made because the airplane will not fly!!!
Аватар
BOOMER
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 23 Ное 2005 01:15

Re: София- Амстердам- Монреал (SOF-AMS-YUL)

Мнениеот Mbro » 03 Юли 2012 16:47

Много увлекателен репорт.Браво! :wink:
Аватар
Mbro
спотър
 
Мнения: 10
Регистриран на: 26 Юни 2012 22:03

Следваща

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта