SOF - FCO - BLQ - FCO - SOF

SOF - FCO - BLQ - FCO - SOF

Мнениеот niki_m » 28 Апр 2012 18:28

Sofia International "Vrajdebna" - Bologna International "Guilermo Marconi", via Rome International Fiumichino "Leonardo da Vinci"

Нямам снимки от летище София, тъй като са стандартните вече.
Първият полет беше с България Ер до Рим, с БАе 146-300, за мой късмет на място С19 - пътека. Теснотия отвсякъде. Добре, че бяхме само двама на седалка. Не ми се мисли, ако имаше трети или бях среден...
Не съм правил в самолета снимки, но си личеше колко стар и износен беше. Изподрани кожи на седалките, които са ниски и главата ти стърчи, с възможност да си прекършиш врата. До мен на реда един човек си
поиска удължител за колана, защото просто не можеше да го закопчае. Като погледнах тавана нагоре и наляво към илюминаторите, плоскостите бяха леко провиснали, разминаваха се ръбовете и изобщо добре, че не се
разпаднахме.
Стандартни два сандвича - кръгли - единият с кашкавал и краставица, другият с парче шунка. Хлебчетата бяха отвратителни и тестото миришеше на кал. Вафла "Ана", не обърнах внимание откъде.
Положителното беше навременното излитане и кацане, тъй като имах къса връзка. И вторият плюс, че кабинният състав беше изключително дружелюбен, доброномарене, отзивчив.

Вторият ми полет Рим - Болоня, излетя навреме. Затовареността беше почти 100%. В бизнес-класата, мястото ми беше 2L, бях до пътеката, тъй нахално италиано беше седнало до прозореца и не ми се разправяше. В МД80,
пред 2В има колкото искате пространство, тъй като е направо срещу кабината на пилота. Самолетът на АлИталия беше доста стар, стюардесата едва затвори вратата на пилотската кабина, която беше сгъваема с приплъзващ
механизъм. За около час полет минаха и раздадоха единствено и само вода - газирана или обикновена. Това беше кетъринга, без значение кой какво е плащал и къде седи.
На чичката със златната карта на място 1А, дори му отказаха друго за пиене, а само ако си плати. Разбира с и той мина с една гърмяна вода.

Изображение

Изображение

Летище "Болоня - Гилермо Маркони". В момента летището е в реконструкция, направен е източен терминал за всички, които летят извън ЕС, както и за нискотарифни авиокомпании, въпреки, че Ryanair, излитаха от основния терминал 1.
От и до самолетите се стига пеша. Летището така е конструирано, че не може да се снима. Просто не се виждат самолетите. Едва, когато слезнеш нивото долу, си близо до самолета, ако има такива. Когато кацнахме на отиване - валеше
и нямаше време да се снимат единствените два самолета - нашият и на Ryanair, тъй като всички тичаха до входа, а служителите не те оставяха да се мотаеш по летището.
Самото летище е близо до града и пред изхода пристигащи/заминаващи има спирка на Аеробуса, с цена на билета 6Е в посока, който стига през центъра на града до ЖПграта на Болоня. Спира пред нея, както и на няколко други спирки по пътя.
Разбира се, съобщава се спирка и ако не успееш да натиснеш бутона, че искаш да слезнеш - автобусът изобщо и не спира на спирките, така накрая всички се озовават пред гарата.
Болоня не е голям град и практически забележителностите са в стария център на града. Един ден е достатъчен да се видят забележителностите му.

Когато излитахме, успях да направя четири снимки от самолета - на летището отвън, на един раян, на един луфти-регионален и на един готов за полет Ейр-Нострум на Иберия:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


В полета от Болоня до Рим, имах място 4L, въпреки. Като за бизнес класа, по две седалки, удобни кресла, но с не много голямо разстояние между тях. Кетъринга този път не беше само гърмяна вода, а предлагаха чай, сок от паскова или портокал. Толкова!

Като цяло и в двата полета FCO-BLQ-FCo, стюардите бяха разхвърляни, мързеливи, подхвърлят чаши, изобщо разпашой! Имаше пътници с дублирани места, което доведе до дълготрайни разговори по телефона, вкл. в тях взе участие и капитана на самолета.
Едни от дублиращите се бяха пасажери, идващи от Буенос Айрес...От 1 до 5, обслужването го оценявам на 1.5! :)

дойде ред и на четвъртия полет, отново с АлИталия от Рим до София, с Airbus A320. И така на FCO, следваше поредната смяна на терминалите. Докато в посока Рим-Болоня, преминаването от Терминал 3 към Терминал 1 е доста кратко, то обратния път и следвайки табелките
отнема доста повече време, вкл. и едно превозване с аеровлака. На паспортната проверка, служителят нещо го беше надървил или му бяха пуснали преди да дойде на работа и докато "гледаше" ЛК, пееше Сеньора белла, белла роза...
Според мен изобщо не поглеждаше картата /за разлика от София, където четат всичко и те поглеждат няколко пъти/.
Така или иначе, стигна се до гейтовете с буква G, като 20 минути преди уречения час за бординг изведнъж смениха номера на гейта и то от G6 на G14. Разбира се последва суматоха и едно лудо тичане до другия край на терминала с G-тата и о, изненада.
Първоначално обявиха 15, после 30, после 45, после неизвестно закъснение. Така вместо в 14.50, излетяхме към 16, като освен това 20 минути висяхме и на опашката за излитане, може би бяхме 7 или 8мия за излитане самолет, поне толкова ги преброих отвътре. Бяхме построени
на две редици за излитане.
Вътре самолетът беше нов, стюардите значително по-любезни и учтиви. На всички раздадоха слушалки за екрана. Седалките бяха Рекаро, удобни, с достатъчно разстояние за краката.
Бюфетът включваше освен напитки - сокове, кола, кафе, чай и пакети със соленки или сладки по избор. Изобщо полетът не се усеща, минава бързо и приятно, след голямото закъснение.

За съжаление, стюардесите и стюардите бяха нещо слънчасали и не даваха една снимка да се направи с оправданието за нови инструциони на АлИталия. Никаква снимка! Никаква! Дори не дадоха на единият от пасажерите да си отвори елекронната книга...

И така, накрая се приземихме в София.

По-долу, ето малко снимки от летището в Рим:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: SOF - FCO - BLQ - FCO - SOF

Мнениеот akair » 29 Апр 2012 00:49

Забавен разказ. Доста южняшко и по-скоро затвърждаващо стереотипа за Always Late In Take off, Always Late In Arriving- мръсни прозорци по летищата, лош сервиз, хаос, ...
От друга страна може би това поддържа колорита на Европа :D Ако всичко е стерилно и работи според очакванията, някой може да се заблуди, че е в Швейцария... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта

cron