Посещение в централата на easyJet

Посещение в централата на easyJet

Мнениеот BODGM » 18 Май 2012 18:44

В началото на тази седмица заминахме на посещение в централата на easyJet, която се намира на летище Лутън. С този трип репорт искам да представя какво стои зад една от най-успешните авиокомпании в Европа. Надявам се да ви бъде интересно.

Заминахме в понеделник (14 май) с редовния полет EZY8974 за Гетуик. Самолетът кацна в София на полоса 27 20-ина минути по-рано от планираното и бе уловен с първите ми кадри по пътя към перона.
Изображение

Регистрация: G-EZFK, доставен на 2 октомври 2009 г.
Изображение

Започна бордингът и не успях да се кача с първата група пътници. Знаех, че Стоян Георгиев е на работа и много се надявах да се видим, но за съжаление това не се получи. Стояне, следващият път трябва да се разберем по-добре :D
Изображение
Изображение

Затовареност 100%.
Изображение

Излетяхме по 09 и поехме по курса. За съжаление не успях да седна в началото до любимото място до прозореца, но за сметка на това по време на полета се сменихме със седналия на това място българин.
Изображение
Изображение
Изображение

Някой да познава кои са тези 2 летища?
Изображение
Изображение

Над Ла Манша
Изображение

И отново, вече навлизаме в английското въздушно пространство.
Изображение

Подходът за Гетуик:
Изображение

Този път документирах кацането по полоса 26L:
http://youtu.be/6dtoxA4pEdI

Освобождаване на полосата
Изображение

Придвижихме се с влака First Capital Connect до Luton Airport Parkway, оттам с автобусчето се трансферирахме до самото летище.

Ето я заветната цел на нашето посещение – Хангар 89, централата на авиокомпания easyJet. Хангарът е построен през 1974 г. и през годините е бил променян и модернизиран, за да отговаря на нуждите на постоянно разрастващата се компания. Простира се на площ над 9000 кв. метра и е разделен на „административна“ част – ръководство, административен персонал, наземни и полетни операции; “инженерна“ част – самолетен хангар за до 3 самолета, които могат да бъдат обслужвани едновременно.
Изображение

Отсреща се простира един по-малък хангар, който се нарича easy land и всъщност там е основана компанията.
Изображение

Хангарът е издържан изцяло в оранжев цвят и същевременно представлява open-space пространство, доста приятно за работа. Рецепцията има авиационен интериор:)
Изображение
Изображение
Изображение

Започваме нашата обиколка в административната част на базата. Тук е съсредоточена целия организационно-изпълнителен ресурс на easyJet, в това число и висшия ръководен персонал. Звеното, което работи 24/7 е отделът за полетни операции. Всички полети се планират, мониторират и оценяват тук. Малко цифри: общ брой служители в easyJet: 8500+. От които кабинен състав (стюарди и стюардеси): 5000 +, пилоти: 2500+, други (ръководство на авиокомпанията, административен персонал, инженери): 1000+.

Изображение

Запознаваме се с любопитни факти и моменти от историята на easyJet. easyJet е основана през 1995 г. Превозва по над 55 милиона пътници годишно, само във Великобритания те са 29 млн. Лети до повече от 600 маршрута между 131 летища в 29 държави. Всеки ден по около 1300 полета се извършват от 200-те самолета на превозвача. 23 бази на компанията, като новите през тази година са Лисабон, Лондон Саутенд, Ница, Тулуза.
Любопитно е и друго - easyJet инвестира в най-новите технологии за ограничаване влиянието на въглеродните емисии и консумацията на гориво. Оказва се, че всеки пътник на easyJet е отговорен за 22% по-малко въглеродни емисии от всеки друг пътник на традиционна авиокомпания, ако летят по един и същ маршрут. В допълнение е и електрическата система за рулиране на самолетите („Еlectric green taxiing system“). Както се запознахме, тя позволява рулиране преди излитане и след кацане без използване двигателите. Това става чрез използване на електрическото захранване от генератора на APU-то, за да се задвижи електромеханически механизъм, монтиран във всяко колело на самолета. Системата дава възможност за контрол от страна на пилота на скоростта, посоката на рулиране и спирачните възможности. Технологията също позволява да се намали значително използването на буксир за маневриране на самолета към и от стоянка. Първите тестове се очакват през 2013 година.
Друга иновация е нано-технологично покритие върху самолетите, целящо намаляване на съпротивлението и разхода на гориво. Представлява полимерно съединение, свързано с боята на външната обшивка, което добавя според изчисленията едва 4 унции към теглото на самолета (4oz=113 грама). Покритието ограничава натрупването на остатъци върху крилата, предната периферия и други повърхности, като по този начин намалява съпротивлението върху външната повърхност на самолета. Изчислява се, че то може да намали консумацията на гориво от самолетите на easyJet с 1-2 %.

Продължаваме напред с нашата обиколка. Проектът за eco-jet на easyJet
Изображение

Срещаме се разбира се и с единствения българин, за който знаем, че работи в easyJet. Това е Ники Стойчев, който предполагам някои от вас познават. Ники отговаря за планирането на екипажите в easyJet и постъпва в компанията благодарение на програмата за студенти през миналата година, чрез която easyJet привлича 17 висококвалифицирани студенти. Горди сме, че Ники работи в easyJet и си пожелаваме още повече българи да намерят реализация в компанията :D Всички желаещи могат да научат повече за програмата тук: http://www.easyjetcareers.com/graduates/. Подбор на кадри се обявява всяка година.
Изображение

Хангарът за поддръжка на самолетите:
Изображение

Обиколката ни продължава с посещение на Академията, където се обучава целия летателен състав на авиокомпанията.
Изображение

Сигурността и безопасността е приоритет номер 1 на easyJet. Затова и Академията представлява един страхотен център за подготовка на кадри от всички бази на компанията в цяла Европа. Друг подобен център, но в по-малък мащаб, се намира в най-голямата оперативна база на easyJet на Гетуик. Тук в Лутън се намират тренажорите за подготовка на кабинен състав, залите за компютърно базирани обучения, практични обучения за изграждане на екипи и т.н.
Изображение

Едни от най-интересните места са евакуационната пързалка, където се тренират аварийни ситуации по напускане на самолета
Изображение

И разбира се „тренажорът“ за кабинния състав – съчетание между дългогодишно използваните самолети Боинг 737 и настоящия флот на компанията от Еърбъс А319/320. Тук съвместно екипажите (пилоти и кабинен състав) се запознават със средствата за помощ при аварийни ситуации, тренират всички възможни аварийни ситуации, като евакуации на пътници и деца, овладяване на пожар на борда на самолета и др. Наистина впечатляващо. Всички стюарди и стюардеси преминават регулярните по закон обучения всяка година.
Изображение
Изображение
Изображение

Кабината е разделена на две - Боинг 737 и Еърбъс А319/320.
Изображение
Изображение

Специална за нас демонстрация на пушек в салона
Изображение

Една от многото зали за обучения
Изображение

Така след 2-дневен престой в базата на easyJet, идва време за нашия обратен полет към България. На летище Гетуик отиваме рано сутринта на 16 май.
По пътя към нашия изход 113 запечатвам предполетната подготовка на един от многото сутрешни полети на easyJet.
Изображение
Изображение

Влизаме през ръкав на нашия самолет и имам късмета да се настаня на хубаво място до прозореца зад крилото. Не пропускам да снимам съседа до нас на буксир.
Изображение

Кралството на easyJet на Гетуик представлява около 48 постоянно базирани самолети.
Изображение
Изображение

Излитаме много плавно по полоса 26L, първият пилот е дама, която в последствие се оказа, че е пилотиращият пилот.
http://www.youtube.com/watch?v=nCkdxoitwY8

Рано сутрин малко след излитането кадрите са наистина впечатляващи
Изображение
Изображение

Гетуик
Изображение

Изображение

Уинглет и механизация
Изображение
Изображение
Изображение

По време на полета
http://www.youtube.com/watch?v=ZrYFs5cP2Wk

Подходът за кацане на София
http://www.youtube.com/watch?v=PpAtpP3EdQM
Изображение

Кацането ни по 27-ма
http://www.youtube.com/watch?v=rxjVyCJLbVE

След установяване на стоянка в София, подготовката за обратния полет започва.
Изображение

На път да излизам от самолета се спирам при командира и моля за снимка. Командирът се отзовава учтиво и правя снимка на кабината и първи пилот Луиз. Дамата направи страхотно плавно излитане и кацане, не се усетиха в салона. Пожелавам приятен полет на двамата пилоти обратно към Англия.
Изображение

Чак като слизам виждам, че самолетът ни е с регистрация G-EZGG (доставен на 15 март 2011 г.) и е кръстен в чест на кап. Джеймс Уоли, загубил живота си трагично в лавина през миналата година във Вал ди зер.
Изображение

Имам достатъчно време да се прибера и да заснема излитащия към Лондон обратен полет.
Изображение

Надявам се да ви се харесали кадрите и разказа от пътуването в централата на easyJet. Вярвам, че е било интересно да прочетете повече за една от най-големите авиокомпании в Европа. Снимките са направени с фотоапарат Sony DSC-HX200V. Очаквам отзиви :D
Последна промяна BODGM на 18 Май 2012 19:33, променена общо 1 път
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

Re: Посещение в централата на easyJet

Мнениеот tonik » 18 Май 2012 19:08

Супер. Много интересно беше!
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: Посещение в централата на easyJet

Мнениеот Nine » 18 Май 2012 20:01

Браво, браво! Уникално изживяване!
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Посещение в централата на easyJet

Мнениеот akair » 19 Май 2012 13:33

Едно подробно разказано пътуване :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Посещение в централата на easyJet

Мнениеот Делян » 19 Май 2012 15:00

Да, много интересно...
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Посещение в централата на easyJet

Мнениеот Dreamliner » 20 Май 2012 13:37

Браво, много хубави снимки! :)
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Посещение в централата на easyJet

Мнениеот amcho » 20 Май 2012 15:57

Много приятна оранжева изненада. Благодаря, че сподели! Изисква ли се специално разрешение за да се посещава тяхната централа? Апропо, мобилната им апликация е невероятна, препоръчвам я на всеки, който лети с тях редовно и има телефон с Андроид. За iPhone не съм сигурен.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Посещение в централата на easyJet

Мнениеот BODGM » 21 Май 2012 11:57

amcho написа:Много приятна оранжева изненада. Благодаря, че сподели! Изисква ли се специално разрешение за да се посещава тяхната централа? Апропо, мобилната им апликация е невероятна, препоръчвам я на всеки, който лети с тях редовно и има телефон с Андроид. За iPhone не съм сигурен.


Благодаря на всички за хубавите отзиви:)
Относно посещението, да, ние бяхме с работна цел. Мисля, че няма възможност за свободен достъп, но пък се радвам, че можах да споделя снимки с вас точно заради това :)
Мобилното приложение е наистина добро, за 30 сек. може да се запази полет и да следиш неговия статус.
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

Re: Посещение в централата на easyJet

Мнениеот delta_force » 22 Май 2012 18:35

Поздравления за страхотния блог, правех маркетингов анализ на фирмата миналия семестър, съжалявам само, че нямах толкова голям достъп до информация като теб.

И един леко ламерски въпрос - каква е целта на "пушека", който се вкарва в салона? Виждал съм пускане на такъв на сутрешен полет Рим-София с Уиз, ама така и не се замислих много по въпроса след пътуването.
delta_force
спотър
 
Мнения: 29
Регистриран на: 25 Яну 2012 21:14

Re: Посещение в централата на easyJet

Мнениеот BODGM » 22 Май 2012 20:57

delta_force написа:Поздравления за страхотния блог, правех маркетингов анализ на фирмата миналия семестър, съжалявам само, че нямах толкова голям достъп до информация като теб.

И един леко ламерски въпрос - каква е целта на "пушека", който се вкарва в салона? Виждал съм пускане на такъв на сутрешен полет Рим-София с Уиз, ама така и не се замислих много по въпроса след пътуването.


В случая това е инициирана аварийна ситуация, при която кабинен и кокпит екипаж трябва да евакуират пътници, като обходят салона и без да знаят къде има пасажери/вкл. деца и бебета.
На мен също ми се е случвало на полет да пускат лек пушек, но ми се струва, че не е този тип "алармиращ".
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта