SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

Мнениеот Rumen » 12 Юли 2012 00:12

Настоящият trip report е посветен на едно рутинно пътуване в Европа, което обаче се трансформира в по-дълго от предвиденото приключение. Това разбира се не е нещо кой знае колко странно, но все пак е добър пример за сложната координация между хора, техника и природа, от която зависят авиацията и всички пътуващи. Маршрутът по план беше следния:

LH1703 04JUL SOF-MUC 1250 1350
LH1692 04JUL MUC-PRG 1525 1620

LH1693 06JUL PRG-MUC 1710 1805
LH1706 06JUL MUC-SOF 1915 2210


Иначе казано – кратко 2-дневно бизнес пътуване до Прага via Мюнхен с удобните полети на Lufthansa.

В горещия обед на 4-ти юли всичко на Т2 в София изглеждаше ок. Силуетът на новата контролна кула вече придобива завършен вид, а в дъното зад нея се вижда все още димящия пожар на Витоша:

Изображение

Наоколо е обичайно спокойно и заспало:

Изображение

Изображение

Към 12:15 обслужващият полета A320 D-AIPA кацна на полоса 27 и се закотви на гейт А1:

Изображение

Така стартирахме

LH1703
SOF-MUC
Airbus 320-211
Reg: D-AIPA “Buxtehude” (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 18F


Изображение

Последва refuel, сваляне/качване на багаж и бординг. Излетяхме навреме по полоса 27 и се отправихме на север. Скоро се появиха склоновете на Стара планина:

Изображение

Изображение

Изображение

Град Берковица от високо в горещия слънчев ден:

Изображение

Преминахме на юг от Белград – на снимката е в дъното, там където Сава се влива в Дунав:

Изображение

Изображение

От Lufthansa бяха така любезни да сервират по едно малко сухо сандвиче с черен хляб (от тези киселите) с някакво изсъхнало сирене. Полетът напредна към Хърватска, Словения и навлезе над Австрия, където се появиха облачета:

Изображение

Изображение

Кацането в Мюнхен беше безпроблемно, с малко закъснение и след няколко завоя над околностите, където се открои прочутия Алианц Арена:

Изображение

Изображение

Акостирахме на далечен гейт, откъдето с традиционния син автобус с надписи „М” стигнахме до Терминал 2. Имаше няколко регионални самолетчета:

Изображение

Изображение

..както и някои по-сериозни като D-AIHV, готвещ се за полет до Бостън

Изображение

С закъснение от 20-тина минути се качихме на неизменния син рейс и се отправихме към далечния край на летището:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Накрая стигнахме до затънтена стоянка с 2 Embraer-а, наоколо течаха някакви строителни работи:

Изображение


LH1703
MUC-PRG
Embraer ERJ-195
Reg: D-AEBD “Murrhardt” (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 20F


Изображение

Изображение

Качихме се на D-AEBD и почна дълго рулиране и въртене.

Изображение

Изображение

Накрая стигнахме до началото на полоса 08R. Тук изчакахме A380 A6-EDR, който грациозно излетя и се отправи за Дубай. Няколко минути по-късно ние също бяхме във въздуха.

Изображение

Изображение

Сервираха ни вафли Milka - по-добър избор от киселия сандвич с черен хляб в D-AIPA. Полетът до Прага отне около 40 мин. и след бързо снижение кацнахме успешно, с което успешно завърши първата част от пътуването. На лентата за багажа седяхме с first officer Марко Фойер, който беше пилотиращ полета ни, попитах го дали са направили стандартен ILS заход, той потвърди и каза, че било доста "sporty approach", защото контролерът им бил дал много пряк вектор...

****
Прага е хубав град с европейски стил и доста история. Единственият недостатък по време на престоя ни беше прекомерната горещина – макар и с 2-3 градуса по-хладно от София беше някакси лепкаво и задушно, а слънцето печеше много силно. Градът явно е много популярна дестинация за туристи от САЩ и Азия – центърът беше препълнен с групи американски пенсионери и азиатци с фотоапарати, хотелът ни Hilton Old Town също. След като завършихме бизнес ангажиментите си се възползвахме от един от многото турове на града с автобус и екскурзовод:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

На 6-ти по обяд се отправихме обратно към летище Ружине, чекирахме багажа и зачакахме на гейта ни. Тук нещата постепенно започнаха да се объркват. Полетът ни бе обявен със закъснение, което постепенно нарастваше. От служителите на гейта разбрахме, че причината се сериозна – поради генерален срив на радарната система в Мюнхен, летището там е спряло за 2 часа, съответно и самолетът с полетът за Прага не е излетял. Пътниците получиха талони за да хапнат по вафла или да пийнат нещо:

Изображение

Летището не беше особено оживено, по-скоро провинциално на вид:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Най-накрая бе обявено, че полетът очаквано ще излети към 20:15 (~ 3 часа закъснение). Към 20:00 на гейта пристигна D-AEBJ и след бързичка обработка на багажа и смяна на екипажа се качихме.

LH1693
PRG-MUC
Embraer ERJ-195
Reg: D-AEBJ (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 20F


Изображение

Полетът започна по залез слънце и слаб дъжд:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Пак хапнахме по една вафла и след 30-тина минути се озовахме в Мюнхен.

Изображение

Тук ситуацията се усложни драстично – заради тоталното спиране имаше стотици пътници с изпуснати трансфери и всички те бяха формирали грандиозна опашка пред Lufthansa Service Desk-а.

Изображение

Изображение

Наредихме се на опашката в 21:00 и нещо и към 23:45 пред нас имаше още само около 30-тина души. Точно тогава се появи служителка на Lufthansa, която каза, че в 0:00 Service Desk-a затваря. Получи се всеобщо освиркване и негодуване от чакащите все още стотици хора. Дойдоха още служители, които уведомиха, че:
- Във фоайето на терминала са разпънати походни легла
- За блокираните пътници има талони за закуска, които бяха раздадени
- Ticket desk-a в централното фоайе ще продължи да работи и да презаверява билети цялата нощ

Тъй като в района на летището нямаше повече свободни хотели, бяхме пред дилема - да пътуваме до града, да потърсим хотел за нощта и да се върнем на сутринта или да седим и да чакаме докато не презаверим билетите. Знаехме, че има полет MUC-SOF в 9:15, но далеч не бяхме сигурни, че ще се класираме за него. Нямахме никаква представа какви можеха да бъдат другите опции за пътуването до София. Затова и надделя идеята да останем и да чакаме да презаверим билетите. Не ни оставаше друго освен да се отправим към фоайето на терминала, виждайки се вече в ролята на Том Хенкс от едноименния филм. Към 01:00 се установихме на опашка пред Ticket Desk-а, пред нас имаше към 15-тина души. Изненадата дойде, когато нова лелка от Lufthansa учтиво обяви, че смяната ще прекрати работа след 20 мин. и после ще дойде друга. Петте работни места на desk-a бяха затворени и след около 30 мин. дойде една служителка, която отвори едно от тях. Презаверяването на билетите отнемаше между 25 и 35 мин. НА ПЪТНИК и за всички вървеше много тягостно. Бяха раздадени минерални води и малко хлебчета, но все пак умората надделяваше:

Изображение

Опашката набъбна пак докъм 40-50 човека и бе съставена от хора от всякакви страни из Европа. Всеки пътник, който си тръгваше след 30-минутното чакане се изпращаше от опашката с аплодисменти и викове „Йеее”.

Към 04:00 дойде нашия ред като междувременно към нас се присъедини и още един господин от България. Тук може да се каже, че извадихме късмет – оказа се, че е възможно да се намерят 4 места за полет в 06:00 за Франкфурт и оттам за полет в 9:30 за София. След издаването на новите билети доволни се отправихме за кратка почивка. Наоколо ситуацията беше като в полева болница – навсякъде имаше хора спящи на походни легла, пейки или на земята, някои си спяха в инвалидни колички, намерени някъде в терминала..

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Във First Class Lounge-а ситуацията беше следната:

Изображение

Изображение

Изчакахме отварянето на Security Check входовете в 05:00, където веднага се формира отново грандиозна опашка поради това, че бяха отворени само 2 от общо 12-те входа:

Изображение

Тук вече беше въпрос на лоша организация от страна на летището – при положение, че от предната вечер е ясно, че ще има стотици хора, останали през нощта, ясно е, че на сутринта ще е пълно. Както и да е, след още 20-30 мин. чакане минахме и проверките и отидохме на гейта ни. Там полетът беше обявен с 30 мин. закъснение – използвахме момента да се възползваме от талоните за закуска на стойност 10 EUR и се подкрепихме в едно от заведенията

Изображение

Изображение

Към 6:30 имахме успешен бординг и започна непредвидената ни разходка до FRA:

LH099
MUC-FRA
Airbus 321-231
Reg: D-AISW “Stade” (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 22C


Междувременно навън бавно просветляваше, беше мрачна утрин със силен дъжд:

Изображение

Изображение

Качихме се на D-AISW – доста нов A321 с 16 (!) реда Business Class:

Изображение

Полетът беше запълнен докрай, което допълнително ни забави. В крайна сметка излетяхме успешно и не след дълго бяхме над облаците, където слънцето ни се усмихна. След 30-тина мин. се снижихме над Франкфурт, където времето беше значително по-приятно – слънчево и 18С. Кацнахме меко и се паркирахме до 777 на United:

Изображение

Изображение

FRA ни посрещна с характерното сутрешно оживление със силно интернационален привкус, навсякъде се усещаше атмосферата на много голям международен хъб, сновяха хора от различни националности и континенти. След дългичка разходка и преминаване на паспортен контрол стигнахме гейт В44, където трябваше да е нашия полет:

Изображение

Гейтът точно беше затворил за предходния полет, а от него чакаше pushback масивно Jumbo – D-ABVM “Hessen” започваше пътуването си до Ню Йорк:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Използвах времето да се разходя из околните гейтове:

Изображение

Изображение

Пристигащи полети от близо и далеч:

Изображение

Изображение

Изображение

C-FIUV/736 на Air Canada – готови за Торонто:

Изображение

Новият 747-8 на Lufthansa – можете да го познаете по краищата на крилата и „назъбените” двигатели:

Изображение

На съседния гейт В45 A340-600 D-AIHK “Mainz” се готвеше за полет до Мускат, Оман. Два контейнера на SkyChefs зареждаха полета - очевидно не с вафли – направо ми се прииска да се шмугна някакси там, вместо в нашия гейт :)

Изображение

Изображение

Междувременно на В44 докараха D-AIDF – хубав А321. За първи път видях да се ползват 2 ръкава за А321 (Business/Economy) както на wide body самолет. НО все пак на FRA почти всички гейтове са с 2 ръкава и са пригодени за големи самолети – така че защо не :)

Изображение

Изображение

Дойде време и за последната отсечка от безсънното пътуване:

LH1426
FRA-SOF
Airbus 321-231
Reg: D-AIDF (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 21C


Изображение

Изображение

Бордингът протече нормално, полетът отново беше запълнен на макс. Pushback, рулиране и излитане по полоса 18.

Полетът беше приятен, след около 1 час и 50 мин. направихме ляв завой над Елин Пелин и се приземихме по 27 в София.

Изображение

За да има докрай тръпка багажът ни липсваше – явно беше останал в MUC след нощната одисея, така че напуснахме Т2 с празни ръце. От аерогарата все пак бяха така любезни да доставят багажа на следващия ден вечерта вкъщи. Куфарът имаше следния интересен лейбъл :D

Изображение

Така завърши това проблематично пътуване – не че не се случват такива неща, но определено не съм ги очаквал в MUC – едно от най-модерните и организирани летища, които съм посещавал. Lufthansa в случая бяха по-скоро потърпевши от техническите проблеми на летището, но и те можеха да се справят по-добре със създалата се ситуация чисто организационно (най-вече презаверката на билетите)
Последна промяна Rumen на 12 Юли 2012 08:34, променена общо 3 пъти
Аватар
Rumen
спотър
 
Мнения: 45
Регистриран на: 13 Апр 2008 01:12
Местоположение: SOF

Re: SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

Мнениеот makler » 12 Юли 2012 01:20

Много ама много хубав блог. Жалко, че така са се стекли нещата. Трябвало е още от Прага да ви премаршрутират. Искахте ли си компенсации за причиненото неудобство.
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

Мнениеот Toni » 12 Юли 2012 01:33

Интресно преживяване. Гледката от "полевата болница" много ме впечатли....и не искам да си мисля колко сте били изморени.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

Мнениеот Nine » 12 Юли 2012 06:30

Много приятно описано пътуване, въпреки трудностите:D
Полетяли сте си повече за сметка на Луфтханза :-D
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

Мнениеот akair » 12 Юли 2012 10:34

Светът явно е доста малък, а България - още повече - летели сме на един и същи полет в събота (LH 1426) и то по едни и същи причини. :D
Аз трябваше да летя на 5-ти към България. По план - DUS-VIE-SOF. Бяхме на рульожката, на прага на пистата, когато след по-дълго от обичайното чакане капитанът обяви проблемите с радара - беше се счупил точно 15 минути преди планирания час на излитане на нашия полет... Шанс! Анулираха полета за Виена, получих нов маршрут - DUS-MUC-SOF в събота сутрин, но когато отидох на летището бях изненадан от "Вашият полет е отменен". Отново опашки, обяснения, търсене на полети, ... Така получих билет за високоскоростния влак до FRA + LH 1426. Оказа се, че на тикет деска не могат да ми издадат бордна карта, на машините за самочекиране също не стана, мобилното приложение не помогна, нито даже бизнес чек-ин гишето... Градският влак от летището в Дюселдорф до централната гара (S11) се беше счупил и не работеше и "черешката на тортата" - в полета от Франкфурт едната стюардеса ме заля с кафе и другата, улисана да я гледа и отваряйки бутилка Pepsi в същото време, опръска мен и още 3-4 човека, които бяхме до пътеката... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

Мнениеот niki_m » 12 Юли 2012 13:54

Изключително приятно за четене, въпреки малките несгоди, които сте преживели...
Снимките са много добри, с какъв апарат са правени?
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

Мнениеот pepsii » 12 Юли 2012 15:08

Йеееееееееее , на мен такива пътувания са ми любими - винаги има какво да си спомниш :) Благодарим за блога!
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Re: SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

Мнениеот Rumen » 12 Юли 2012 17:59

Радвам се, че ви е интересен разказа за нашите неволи :)
Иначе в Прага май нямаше и как да ни премаршрутират, те до последно не знаеха кога, дали и как ще дойде полета от MUC и кога ще излети, респективно съвсем пък нямаха идея дали ще изпуснем или не следващия полет MUC-SOF. Общо взето се знаеше само, че радарът е счупен и че всички в MUC закъсняват и е хаос там.

Доколкото четохме можехме да предявим искане за компенсация в парична форма в размер до 300 и нещо EUR ако не се лъжа (това е при закъснение между еди колко си и еди колко си часа на полета). Но така или иначе драмата беше да намерим начин да стигнем и това ни беше най-грижа.

niki_m - снимките са правени с едно старичко 6-мегапикселово Sanyo с 3X zoom, нищо особено като апарат, но наистина снима качествено.

Полетът LH1426 си беше наистина пълен, нищо чудно, че сме се случили заедно с akair - сори за случката с заливането с кола :) Сега се сещам, че до нас пък седеше една баба и след завоя над Елин Пелин, когато се establish-нахме за 27 при пускане на full flaps самолетът "потъна" леко и бабата подскочи много стреснато :D Ама я успокоихме, че всичко е точно.

Иначе и pepsii и Nine са прави - от днешна гледна точка преживяването е по-скоро забавно, а и повечето кацания и излитания, да не говорим за посещението във FRA са супер за човек, обичащ да лети :wink:
Аватар
Rumen
спотър
 
Мнения: 45
Регистриран на: 13 Апр 2008 01:12
Местоположение: SOF

Re: SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

Мнениеот alex_2 » 12 Юли 2012 19:40

Rumen написа:Иначе и pepsii и Nine са прави - от днешна гледна точка преживяването е по-скоро забавно, а и повечето кацания и излитания, да не говорим за посещението във FRA са супер за човек, обичащ да лети :wink:


Вярно е, и на мен при една екстремна ситуация ми се наложи да летя през FRA и въпреки 10-часовия престой беше страхотно :D
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: SOF-MUC-PRG и много проблеми на връщане

Мнениеот akair » 14 Юли 2012 11:26

Не знам къде са били вашите места, но в опашката цареше почти търговия със седалки. Оказа се, че има 1 свободно място и всички започнаха да се пренареждат като пъзел... Накрая май всички бяха щастливи с новите си места... :)
Сякаш по-лошото от заливането с кола беше изпуснатия уикенд на морето, но здраве да е ... :) Завоят над Елин Пелин беше забавен - всички наоколо инстинктивно търсеха дръжка, за която да се хванат... :D
Определено 1-2 дни след злополучното пътуване остана само усещането за забавната страна на случката... :D Все пак сигурността има приоритет пред всичко останало...
Не съм сигурен, че ще имате голям успех, ако се оплачете за закъсненията и отменените полети, защото един текст от Регламента гласи "An operating air carrier shall not be obliged to pay compensation in accordance with Article 7, if it can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken." - това е член 4(3). Но според мен можете да се оплачете, че сте били принудени да спите в "полевата болница" - това си е съвсем явно нарушение на член 9(1)(b). :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта

cron