LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот Dreamliner » 01 Авг 2012 03:03

LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Привет на всички!
Мина повече от година от последния ми trip report за пътуването до Берлин и нямаше по-скорошни пътувания с които да се похваля и да разкажа. Към края на зимата погледнахме към лятото и почнахме с плановете. В края на февруари бяхме запазили билети за фамилно пътуване до Тоскана и Северна Италия в началото на юли с полетите SOF-VCE на AirOne и тръпнехме в очакване на пътуването. В последствие тези полети бяха отменени и парите ни върнати и останахме без план за началото на лятото. Не след дълго от отдела за летни програми към училището ми ни пратиха оферта за международен летен лагер в Германия, темата на който е поддръжка на военни гробища, колкото и страшно да звучи. Като млади и отворени хора, се събрахме трима съученици и почнахме да пращаме application-и. В края на краищата бяхме приети за лагера близо до Франкфурт, в планината Таунус на един километър от Боденрод и на тринадесет от най-близкият град Буцбах. Към началото на май се поогледахме за самолетни билети, пътуването е от 9-ти до 23-ти юли. Най-добрите цени бяха на Austrian през VIE и на Air France през Париж. Спътниците ми обаче предпочитаха директните опции и като компромисен вариант закупихме билети на нещо като hacker fare от сайта на Usitcolours с маршрут SOF-FRA-VIE-SOF и цена от €211. Отиването директно с LH, връщането с OS. Цената е висока за моите леко остарели възприятия и спомени за цени от €121 до Берлин през Прага, но да приемем фактите: юли 2012г. е и маршрутите от София до Западна Европа са пазар с вяла конкуренция между LH + OS и AF. Полетът на LH беше по график с A320, a тези на OS с А321, като в последствие VIE-SOF го смениха на А320 за мое нещастие, точно 50% от полетите ми са били с А320, а досега не съм летял с А321 :( Та ето полетния ни график

9JUL12 MONDAY LH 1427 LUFTHANSA
SOFIA BG 13:40 FRANKFURT AM MAIN DE 15:05
AIRBUS A320-100/200 ECONOMY T SNACK

23JUL12 MONDAY OS 122 AUSTRIAN AIRLINES
FRANKFURT AM MAIN DE 10:40 VIENNA AT 12:05
AIRBUS A321 ECONOMY K SNACK

23JUL12 MONDAY OS 797 AUSTRIAN AIRLINES
VIENNA AT 15:20 SOFIA BG 17:55
AIRBUS A320-100/200 ECONOMY K SNACK

Потееегляме!
Сами в чужбина, за две седмици, с напълно непознати хора – за първи път на лагер! Вълненията бяха огромни. Полетите бяха стандартни в голямата си част, като известен кеф ми доставяше полета с А321, много се надявах да не променят самолета и за FRA-VIE. Общо взето откакто се интересувам от самолети все съм искал да летя с А321 по неясни причини. Все ми изглежда по-пропорционален от по-малките си братчета и някакси по-красив. Много го обяснявах на приятелите си, е, не ме разбраха, спотърска му работа явно. :D На осми юли, само ден преди пътуването влязох в сайта на Lufthansa за да направя online check-in. Бях малко неприятно изненадан че набелязаните места от мен на 21-вия ред бяха заети, и въобще въпреки че влязох 24-25 часа преди полета в системата, много от местата бяха заети. Та ето въпрос: има ли предварителна резервация на места за полетите на LH? :roll: Иначе всичко нормално, самолетът си беше останал А320. И на уречения ден в 12:00 treffpunkt на летището, всички малко позакъсняха, но бяхме там на часа. Някой каза че за LH трябвало да си отпечатаме бордните карти от машината, та го направихме и това изплю много листчета, itinerary receipt за всеки и бордни карти и прочие. След това се наредихме на опашка за check-in… А опашката беше големичка. Грешка: наредихме се зад американско семейство с три деца. Никога, никога, никога, ама никога не го правете това! Иначе се оказа че и на гишето вадят бордни карти на swissport, но ние вече си имахме и останахме с хартийките. Изпратиха ни нашите, нагоре по ескалаторите и на огроооомна опашка за security. На летището в София не бях виждал такова чудо, почакахме там едни двайсетина минути, опашката почваше директно от края на ескалатора. После паспорти, декларации и айде на стъклата да видим какво има. FB(B):
Изображение

Aeroflot и отзад Lufthansa за MUC
Изображение

OE-LVL на B9, на същия самолет и от същия гейт преди 4 години летях за Виена :)
Изображение

A това чие е?
Изображение

На B6 вече беше паркиран „Nordenham” с регистрация D-AIQM и първи полет 1991г., демек на цели 21 годинки
Изображение

Изображение

Изображение

Outbound 1/1
Изображение
Flight #
LH 1427 operated by Lufthansa
Departure: Sofia T2, 13:40
Arrival: Frankfurt Int’l T1, 15:05
Flight time: 2h25 Load factor: 90%
Aircraft: Airbus A320-211, D-AIQM “Nordenham” first flight Nov 1991
Gate: B6 Seat: 18F

Бордната карта изглежда ето така:
Изображение

През прозорчето на ръкава
Изображение

Бордингът реално започна към 13:30, през ръкава на гейт B6 по план. Качваме се в Nordenham, вътре е светло и приветливо, с новите euroComfort седалки, само няколко реда бизнес класа, последвана от economy-то. Самолетът е страшно добре поддържан имайки предвид че е на цели 21 години, по интериорът няма и следа от износване. Явно Lufthansa знаят как да си поддържат авиопарка. Мястото ми е 18F, малко върху крилото, но го предпочетох пред последните редове, а „хубавите” места от редове 20-26 бяха заети. Екипажът е усмихнат и любезен, първите впечатления от полета са много добри. Пътувахме и с немския отбор по волейбол, явно завръщащ се от първенството в София. Малко announcements като за добре дошли. Полетното време ще е 2:15 и ще сме навреме във Франкфурт. Ето изгледа от моето място:
Изображение

Салонът и волейболистите
Изображение

Последва pushback, инструкции за безопастност. Новата кула
Изображение

Рулирахме по странен маршрут: пълна обиколка около Т2, по страничната рульожка, после включване в H и рулиране до старта на 27.
Изображение

Последва мощно излитане. Ускоряването беше силничко и се усещаше постоянно коригирането на курса наляво и надясно така че да сме по средата на пистата. Вече набрали скорост, отлепихме от нажежения асфалт на летище София. Излетяхме при температура от около 37° С за да отидем в дъждовна и студена Германия. Издигнахме се скоростно и с бързи темпове в спокойното небе над София
Изображение

Изображение

Изображение

Без много турбуленция стигнахме cruising altitude, по думите на капитана 10,300m. Небето беше извънредно спокойно, малко облачета над Балканите, но като цяло чисто. Изключиха знака за коланите и започна service.
Изображение

Snack SOF-FRA
Изображение Изображение

Това беше кетъринга за първия ни полет. „Сандвич” с пюре от пиле и къри. Като цяло доста вкусно, пък и го сервираха топло. Но пък беше съвсем мъничко. Прилично за 2h+ полет при всички положения, повече от приемливо. Взех го с ябълков сок, все пак две седмици тепърва щеше да се пие бира :D
Тук някакъв неидентифициран географски обект, някой да го знае?
Изображение

Както и това езеро
Изображение

Както и този град на Дунава (?)
Изображение

Полетът беше крайно uneventful, без нищо интересно по пътя. Мина и доста бързичко, към 14:40 немско време се усети започването на снижаването, вече беше облачно, даже в облаците се появиха капки по прозорците. Предвкусвахме две студени и дъждовни седмици.
Изображение

Изображение
Изображение

Вече на финален към FRA, летим близо до града и реката, очертава се кацане по новата, отворена през 2011г. писта 25R. Видяха се всички небостъргачи – Helaba, Commerzbank... Даже видяхме Hauptbahnhof където беше срещата с другите след няколко часа. A тук, както на много други места във Франкфурт се строи небостъргач.
Изображение

Изображение

Пристигане и the FRA experience
И така, вече сме на финала, с малки корекции на курса. Прелитаме над магистрали, квартали, гори, паркинги, складове и накрая се озоваваме над полето където се намира новата писта. Снижаваме плавно и сравнително меко допираме полосата. Спирането не беше много силно, даже част от скоростта убихме вече в рульожката. Направи ми впечатление че не прекарахме повече от 10-12 секунди на пистата и се изнесохме. Purser-ът прави кратко съобщение, температурата е 22° С, една от най-високите температури, които щяхме да изпитаме в идните дни. Ето видео от кацането във FRA: http://youtu.be/D34apHqOTsM. Последва дълго рулиране до гейт на concourse A. Малко спотинг екзотики по пътя :) :
Изображение

Мисля че паркирахме на A38, на A39 и A40 както и навсякъде наоколо Lufthansa. Следва съобщение че поради customs reasons няма да disembark-ваме през ръкав, а по стълби, явно понеже идваме от извън Шенген. И така се отправяме към предната врата за да напуснем Nordenham и да се потопим в Германия. Не и без още малко снимки: новият concourse A+ и отзад кацащ А343 на LH
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

После се натоварихме в автобусчетата, Mercedes-Benz като тези по А204 в София, но много новички и с по-малко седалки. Автобусът потегли и мина между самолети, през тунели в сградите и след като пообиколихме още десетина-петнадесет минути и ни стовариха пред вход към сградата. Оттам през няколко ескалатора стигнахме до границата, съвсем бегло поглеждат паспортите ни, но за сметка на това чакаме известно време на опашка. Оттам отидохме в тотално друга част на FRA за да си получим багажа. Летището е меко казано огромно, но табелите навсякъде помагат за нормална навигация. Като изключим тях, особено при пристигане е невъзможно да разбереш дали си в A, B или C или под основната сграда на T1. В залата за baggage reclaim бяхме на последната лента и още малко походихме. Излязохме, взехме S-Bahn за центъра, който закъсня и беше попретъпкан, като че ли знаеха че ще возят българи :) Слизаме на Hauptbahnhof и ето, започна едно от най-големите приключения в живота ми.

Две седмици в Германия
Няма нужда да казвам че животът в Германия е много различен от този тук, в България. Цените са същите като числа, но в евро а не в левове. Пиеш бира и вино още на 16 години, а като обитаваш дом или общежитие трябва да събираш боклуците разделно. Пие се главно газирана вода, като пробваш негазираната разбираш защо. Въобще е в пъти по-спретнато, поддържано и организирано от дома. Изживяването международен лагер е уникално, на всеки който е още във възрастовата категория го препоръчвам. Въпреки че точно в нашата група имахме езикови бариери, тъй като не говорихме немски, а някои хора там комуникираха на немски и руски (получи се струпване на хора от Молдова, Украйна, Беларус и Русия), сближаването между хората е необикновено. Ето и малко снимки от местата които посетихме.
Butzbach
Изображение

Изображение

Marburg – градът на братя Грим, определено градът който най-много ни хареса от тези, които посетихме
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Kassel – посетихме изложението за модерно изкуство documenta 13, което се случва веднъж на пет години и беше привлякло „окупатори”, които така и не разбрахме дали подкрепят или са против събитието, както и водното шоу Herkules в парка на двореца в покрайнините на града. Дори Kassel, град със сходно население като Бургас е опасан от мрежа от трамваи и скоростни трамваи, модерни и тихи. Някой изненадан?
Изображение

в един от музеите – venues на събитието
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Frankfurt – доста безинтересен, със красив и бляскав skyline и доста приятен да се поразходиш из него и евентуално да попазаруваш. На всеки препоръчвам качването в кулата Helaba Main Tower, струва €3,50 за ученици и не повече от €5-6 за възрастни, а гледката и най-вече чувството отгоре бие многократно Берлинската кула, която макар и с 2 метра по-висока, е закрита, докато тук усещаш вятъра. Иначе за разходка: Zeil, около реката Main и из „стария град”, който е възстановка в по-голямата си част, ако не в цялата. Römer:
Изображение

Изображение

Изображение

Zeil Galerie
Изображение

и от покрива на Helaba Main Tower
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Но за нещастие…
всяко, абсолютно всяко приключение има своя край. Дойде 22 юли и цял ден се мотахме из общежитието, чистихме стаите, а аз влязох през един лаптоп в сайта на Austrian за online check-in. Като цяло тази услуга в сайта на OS е доста по-объркана и сложна отколкото при LH, но като отворихме и FRA-VIE беше останало на А321, което предизвика много радост у мен. VIE-SOF все пак А320, избрах места зад крилото за да не сме толкова блокирани като на идване. Тук нямаше много вече заети места като на идване. На сутринта на 23 юли, любезните организатори на лагера ни откараха до летището във Франкфурт с миниван по-рано от останалите, тъй като полета ни беше в 10:40, а ние искахме да сме там към 8:40-9:00. И така в 9:00 паркирахме пред входа на Терминал 1 във Франкфурт. Казахме си “tchuss”, взехме куфарите и влязохме. Вътре огромни опашки на гишетата със служители и почти празно пред машините и гишетата където сам си оставяш багажа. Тук за първи път направих своя check-in без никакви служители. Първо от машина взехме бордните карти, а после при машина си оставих багажа и собственоръчно му лепнах етикета. Модерна работа: просто, евтино, лесно и бързо. :) Куфарите са пълни с мръсни дрехи, бира и вурстчета и спомени от двете чудесни седмици в Германия. Бяхме леко разкъсани между желанието да продължи приключението и това да се върнем у дома, но в края на краищата без избор се отправихме към гейта за Виена…

Още малко за летището във Франкфурт. Опашките за security са умопомрачителни, но самото минаване през рентгена е по-лесно, както и получаването на ръчния багаж след това. Прекарано време: половин час. Оставаше ни още малко до бординга: тоалетни, безплатно капучино и ето, викнаха ни. Интериорът във Франкфурт е много прост, информативен и служебен, типично по немски. Почти само изкуствено осветление. Дизайн липсва :D За сметка на това работи като часовников механизъм
Изображение

LH all over the place
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изходът ни – B12, както и съседния B13 e стълби към наземното ниво, откъдето с автобус. OS са наритани на remote stand. :) Бордингът започна към 10:20, с леко закъснение. Тръпна в очакване за първият си полет с А321. Полетите, забележете се изпълняват с A321 и А320 на… Tyrolean Airways!, както всички полети на OS считано от началото на юли

Inbound 1/2
Изображение
Flight #
OS 122 operated by Austrian/Tyrolean Airways
Departure: Frankfurt Int’l T1, 10:40
Arrival: Vienna Schwechat Int’l T3, 12:05
Flight time: 1h25 Load factor: 85%
Aircraft: Airbus A321-111, OE-LBA “Salzkammergut” first flight Nov 1995
Gate: B12 Seat: 27A

И бордна карта, от машината на LH, поне тази е брандирана :D и е с каката
Изображение

И малко спотинг от автобуса и земята
Изображение

Изображение

Ето го! Там, в далечината, първия ми А321
Изображение

Изображение

Изображение

Eто го и нашият човек: OE-LBA, с име Salzkammergut и първи полет ноември 1995, малко по-малък е от мен :) Първи впечатления: по-голям от А320
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Първи впечатления
Чувствителна е разликата на дължина, бая походихме до нашите места от предната врата. Много странно, на този полет пестяха от ток и държаха без осветление в кабината през цялото време. Беше през деня, но все пак малко странно. Въпреки новите седалки, интериорът на този самолет беше позахабен, прозорците леко прашни отвън, което обяснява странната светлина на снимките. Явно Austrian нямат толкова добра поддръжка като LH. Изненада: A321 лети точно като останалите от семейството А320 :D Но крилото му е по-интересно. Екипажът е любезен, но леко сънлив. Капитанът се включи на земята с кратка информация и не го чухме повече, иначе ни пуснаха видеото без една дума от екипажа и това беше. Като цяло доста малко announcements на този полет. По време на бординга виенски валсове и пейзажи от Австрия, един от final touch-овете на OS, които ги прави симпатични. Но след видеото затвориха екранчетата и не ги пуснаха повече въобще, което ме остави леко разочарован. И тук случка... По време на качването пътеката беше блокирана от една жена пред мен която не знаеше къде да си остави ръчния багаж и отказа моята помощ и настоя стюардесата да дойде, леко на скандал бяха нещата, но не говоря немски така че не чух клюката. Явно не само в БГ-то сме „шматки” :wink:
Изображение

Без излишни формалности Salzkammergut запали двигатели, пуснахме задкрилките и зарулирахме към полоса 07C. Тревата е зелена, поливат я и я косят, а само няколко часа по-късно в София ни чака суха, жълтеникава и неокосена трева.
Изображение

Излитането беше плавно и без рязко ускорение, което частично разочарова българската публика. Излетяхме така че се видяха двата терминала от въздуха, след което центъра на Франкфурт отгоре, радост за окото. Трябва да понамаля думите, айде видео и снимки: http://youtu.be/lxQk2OWnAHA

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Полетът премина също без нищо интересно в началото, летяхме сравнително ниско, не знам колко точно, защото нямаше информация от кабината или по екранчетата, но предполагам около 8,000m.

Изображение

Изображение

Snack FRA-VIE
Този път студен сандвич с паста от сирене и чушки, взет с кола след като по-рано сутринта бях изпил едно шварц кафе в лагера и едно капучино на летището. За FRA-VIE и полетно време към час и десет минути е абсолютно доволно.
Изображение

Полетът мина доста бързо, на снижаване към Виена имаше доста силни турбуленции при сравнително чисто време, даже казаха да си закопчаем коланите, а една от спътниците ми се заля с водата си.
Изображение

Прелитаме над Дунав и капитанът казва “Expect landing in 10 minutes”
Изображение

С доста маневри и в неспокойното небе над Австрия смъквахме височина и захождахме към летището. Завой на 180° и сме на финал за писта 34, прелитаме над сърфисткото езето Neusiedlersee на югоизток от Виена. Неспокоен финален заход с доста корекции на курса, включително една точно преди touchdown. Самото кацане беше сравнително твърдо и компенсира за скучното излитане, спирането беше плавно и без много reverse.
Изображение

Изображение

Изображение

Иииии видео: http://youtu.be/37pwEbBpli4 И така, вече на земята във Виена Швехат, рулираме към новия Терминал 3
Изображение

Паркираме до един Boeing 737-800 на гейт F32
Изображение

Изображение

Първи кадри от Виена
Изображение

Аuf wiedersehen казваме и на OE-LBA
Изображение

The VIE experience: Т3
Летището във Виена е много хубаво. С много повече вкус от това във Франкфурт, но дори месец и половина след откриването е леко мръсно, особено между стъклата. Напомня на Мюнхен по замисъл. Трябва да отидеш до началото на терминала за да смениш от F нивото (Шенген полети) до G нивото (полети извън Шенген). Има известно количество магазини и кафенета/закусвални на F нивото, но G е пусто и има малко гейтове и още по-малко хора. Преминаването между нивата е с паспортен контрол, няма security на багажа и е бързо като цяло, 40-50 минути би трябвало да са достатъчни за спокоен трансфер. Има повече естествена светлина, даже има светлинни кладенци които да пропускат дневна светлина към по-долните нива (всичко е документирано :D ). Малко е неудобно за спотинг поради странните стъкла, но ако има човек желание, става. Нашият престой е цели 3:15, така че хапваме в една закусвалня с топъл бюфет, където сипваш за €2 на 100 грама от каквото поискаш. Ето малко снимков материал:
Изображение

Изображение

Изображение

Голямо пиле снимано и от G и от F нивото
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Малко разнообразие с южен привкус: Croatia и TAP
Изображение

OE-LVL: забелязан преди 2 седмици в София
Изображение

А този ретро джет на Lufthansa го видях сутринта във Франкфурт :)
Изображение

Изображение

Installation art oder...? :D (блясвам с малкото научено за две седмици)
Изображение

По едно време се ориентирахме към G16, изхода за София. За разлика от костюмарите и добре облечените хора по FRA-VIE, тук хората бяха по-неглиже, спяха по пейките с краката на облегалките. Няма служители наоколо, а на ръкава дреме боингче на Lufthansa, почвам да се чудя дали няма да ни карат с автобус

Изображение

Изображение

Но не, към 14:30 закараха Lufthansa-та на remote stand а отнякъде пристигна уреченият А320, OE-LBU “Mühlviertel”. Междувременно идват зад гишето на гейта служители на OS, става оживление. По едно време казват нещо на немски, после на английски за booking situation-а. Та, както преди 4 години пак на същия полет OS 797, с който летях тогава, полета беше overbooked и предложиха някой да почака два часа следващия полет срещу €125. На другия ден летяха едни познати и бяха предложили €250 :D Явно им е коронния номер това на OS. Някой се нави, ние бяхме чакали вече 3 часа пък и не исках да си губим хубавите места и се наредихме за качване.
Изображение

Изображение

Изображение

И към 15:00 почна бординг…
Inbound 2/2
Изображение
Flight #
OS 797 operated by Austrian/Tyrolean Airways
Departure: Vienna Schwechat Int’l T3, 15:20
Arrival: Sofia T2, 17:55
Flight time: 1h35 Load factor: 100%
Aircraft: Airbus A320-214, OE-LBU “Mühlviertel” first flight Jun 2001
Gate: G16 Seat: 22A

Бордна карта, този път с чичото
Изображение

И се качихме бързо в самолета, абсолютно на 100% пълен. За първи път сред българи след 2 седмици. Тук е светло, за разлика от в А321, пак виенски валсове и пейзажи, пак safety demo. Екипажът беше много симпатичен на този полет и като цяло от този полет останах с най-добро впечатление. А320ката беше по-новичка и запазена, с първи полет 2001 г.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Този път излетяхме от писта 29. Излитането беше скоростно и вълнуващо, като последно. Малко след него, завой на ляво и курс към София. Спътниците ми заспиват защото полетът е спокоен, а аз снимам. Видео: http://youtu.be/Qyw16-dntNQ
Изображение

VIE за последно
Изображение

Изгасиха знака за коланите, почна service и видео по екраните – главно реклами и клипчета, а накрая и карта и информация за полета
Изображение

Изображение

Изображение

Кетърингът беше подобен на този в предишния полет, само че беше сандвич с къри и пиле
Изображение

Изображение

Дунав или Сава?
Изображение

Изображение

Поредния кратък и обикновен полет. На снижаване към София:
Изображение

Изображение

Изображение

Заходихме за писта 09 плавно и постепенно, кацането беше изключително меко и почти не се усети, браво на пилотите за това! Реших че достатъчно видео от кацания имам, че този път ще снимам снимки. Ето снимки от захода и кацането:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Паркирахме на B7 и бързо напуснахме самолета. Вече бяхме доста изморени от недоспиването през последните дни и от пътя, последни кадри от летището, което освен че беше пусто (само нашия полет и Alitalia от Рим), беше с неокосена и суха трева и температура с 10-15° по-висока от Германия.
Изображение

Чао и на Mühlviertel
Изображение

Изображение

Бързо взимаме багажа, като даже има време една сънародничка да ни се скара как и пречим да види куфара си при все че сме на метри от лентата, та с това си казваме „добре дошли в България”. На митницата бяха любезни обаче, а пък и след малко се срещаме с нашите, прегръдки, целувки и абе, въобще, у дома :)

Заключение
LH или OS? Не мога да кажа. LH са малко по-точни, а на OS им е малко по-добър service-а, но едно е сигурно: ще се ползват и в бъдеще живот и здраве. Много съм доволен и от двете авиокомпании. Получих общо 1000 мили за това пътуване (SOF-FRA=750, FRA-VIE-SOF=250). При цена €211, окей предполагам… Беше едно от най-неповторимите преживявания за мен. Пак обема на блога нарастна повече от очакваното… Надявам се да ви е било приятно да четете и/или гледате, тъй като вложих доста време и старание в този trip report. Очаквам с нетърпение вашите коментари, въпроси и отговори на моите въпроси. Следващото пътуване не знам кога ще е, надявам се да не е чак след година, но ако не е по-рано, то догодина лятото живот и здраве пак ще се ходи на лагер в Германия… :)

Поздрави
Dreamliner

:smt024
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот Nine » 01 Авг 2012 06:57

Чудесен трип рипорт!!!
Луфти наистина си "отварят" онлайн чек ин-а малко по-рано, докато австрийците те държат до последната минута, даже са и закъснявали.

Небето във Франкфурт преди полета за Виена е уникално!

И пак да пътуваш и да разказваш :D
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот gelko59 » 01 Авг 2012 07:55

С благодарност за споделеното!
Аватар
gelko59
най-спотър
 
Мнения: 450
Регистриран на: 23 Окт 2010 11:04
Местоположение: гр. София

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот tonik » 01 Авг 2012 09:38

Много хубав trip report, браво!
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот akair » 01 Авг 2012 10:26

Поздрави за ТР-а! Интересно четиво :D
Езерото е Neusiedler See в Австрия, а градът трябва да е Братислава ;-)
Защо тревата във Франкфурт е зелена всъщност си си отговорил сам - климатични особености - температурите рядко надвишават 22-23 градуса лятото и честичко вали. Направи сравнение с 32-35-40 градуса в София лятото и валежи по 2 пъти в летните месеци ;) Иначе Франкфурт работи като часовников механизъм, ако няма "претоварвания" на "механизма" :D . По-назад в темите rumen беше описал едно "интересно" пътуване през Мюнхен и FRA. :D И не на последно място - в Австрия чистотата на летището (и самолетите) не е пряко свързана с възрастта му (им) - още в първите дни тоалетните смърдяха - по-скоро въпрос на разбирания, очаквания и организация :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот alex_2 » 01 Авг 2012 16:25

Поздравления, страхотен трип репорт! :D
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1317
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот E30 » 01 Авг 2012 20:22

Поздравления за блога и от мен! Добре си се постарал...

Правило ми е на три пъти впечатление, че австрийците винаги сервират напитката в кутийка, но при полетите към и от България наливат от бутилка в чашката. При теб така ли беше?
Може и да е случайно, но ако и други потвърдят това наблюдение, ще ми е интересно да разбера защо го правят. Аз предпочитам в кутийка - напитката е по-добре изстудена, а и 330мл ми идват точно - иначе трябва да поръчват втори път.
Аватар
E30
спотър
 
Мнения: 64
Регистриран на: 16 Май 2008 17:57
Местоположение: Karlsruhe, Deutschland

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот Dreamliner » 02 Авг 2012 00:27

Мерси, alex_2, tonik и gelko59 :)

@Nine: Мерси! Ще се знае за в бъдеще, явно трябва от раничко да влизам за добрите места :)

@akair: Благодарско! И аз си помислих за Братислава, но не бях сигурен. Да, прочетох иначе и блога за shutdown-а в Мюнхен, но явно и с точните се случват такива неща. Иначе и аз достигнах до това заключение, абсолютно съм съгласен че разликите между OS и LH се дължат на разликите между Австрия и Германия, просто различни разбирания и качества. :)

@Е30: Мерси! Не мога да кажа със сигурност, но мисля че все пак и по VIE-SOF колата беше в кутийка. Един от спътниците ми си взе кола и мисля че беше в кутийка. Съгласен съм, идеалното количество е. Но за мен беше изненада колата в кутийка дори по FRA-VIE, в повечето авиокомпании винаги са ми сипвали от бутилка...
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот makler » 04 Авг 2012 11:05

Много приятно четиво и снимки! Стискам палци следващия блог да е възможно най-рано!
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот harrier » 06 Авг 2012 21:40

Страхотни снимки! :) Новостроящият се небостъргач ще бъде новата сграда на Европейската Централна Банка - вече й слагат остъклението :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот pepsii » 07 Авг 2012 11:51

Не ми остава нищо друго освен да пея с хора : искаме още такива трип репортииии!!! :prayer: :prayer: :prayer:
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот BODGM » 07 Авг 2012 12:05

Поздравления за рипорта - детайлен, интригуващ, с интересни и хубави снимки:)
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот veseliak » 07 Авг 2012 13:41

Отдавна не бях чел толкова увлекателен разказ.
Поздравления! :rolleyes:
Изображение
Аватар
veseliak
спотър
 
Мнения: 50
Регистриран на: 09 Апр 2009 10:52
Местоположение: София

Re: LH vs. OS или да започнем лятото: SOF-FRA-VIE-SOF

Мнениеот Dreamliner » 20 Авг 2012 13:41

Благодарско на всички за хубавите коментари и съпътстващата информация :) Следващият блог ще се постарая да е скоро!

Поздрави :drinkers:
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 госта

cron