Днес ще се разходим, макар и виртуално, до... Прага. За мнозина това е до болка позната дестинация, но се надявам на места да видите една малко по-различна гледна точка...
След добрите впечатления от другата централноевропейска перла - Будапеща, си набелязах като следваща дестинация страната на Дворжак, Ярославк Хашек, неговия герой - Швейк, Шкода, което злите езици твърдят, че значело "дефект" на чешки и разбира се - чешката бира. Дестинация, подходяща за сити брейк . А щом се роди една добра идея, изпълнението е само въпрос на време.
Първата важна точка е "как да стигна?" За избраните от мен дати и часове Луфтханза беше най-оптималното решение и затова полетите отново ще бъдат от звездата на Star Alliance:
Последва намира на хотел, инструкции за трансфер, ориентация за валута, забележителности, ... - следване на пълния чек лист преди излитане
Около седмица преди полета дойде и първата неприятна изненада - гордостта на немското въздухоплаване беше заплашена от стачки. С приближаване на датата слуховете ставаха все по-сериозни, а усещането за отложена ваканция - все по-реално... За щастие моите полети се изпълняваха от една от дъщерните компании на Луфти, чиито стюардеси на са членове на UFO и само това спаси моя уикенд.
Денят на полета започна с товарене на най-необходимото в куфара. В късния следобед последва и рулиране до летището с влак, за което е ставало въпрос няколко пъти вече
На летището беше необичайно - тълпи от хора пред чекина на AB, нервни костюмари пред гишетата за продажба на билети на Луфтханза и само един работещ скенер за пиър А - все странични ефекти от стачката, която щеше да продължи 24 часа.
В зоната за изчакване Луфти бяха подели нова инициатива - запознаване с културата на Латинска Америка. Този ден се бяха спрели на вегетарианско ястие от Бразилия за привличане на интереса:
Не беше лошо, но за първи път ми се случи да ям ориз, фасул, зелен фасул и царевица заедно... Десертът беше обещаващ - палачинки с млечен сос:
Заради стачката летището почти беше замряло. Спорадично излитаха самолети на добре познатите ни европейски превозвачи. Например Ер Берлин:
Наземният персонал обсъждаше нещо важно:
А Бритиш бяха дошли с "пилето", което пренесе олимпийския огън - бивша машина на БМИ. На живо е доста грозно:
LH 3054
operated by:
EUROWINGS
DUESSELDORF DE INTERNATIONAL AIRPO
PRAGUE CZ RUZYNE
TERMINAL 2
LF: 90%
Seat: в предната част на самолета
В съседство:
Оказа се, че отсрещните 2 седалки са празни и така се сдобих с място А, въпреки предварително планираното F. Стачка:
Хангарите на АВ:
Капитанът се насочи към 23L. От място А се открива уникална гледка към целия град, самолетът мина над Еспри Арена и направи плавен ляв завой. За съжаление знакът за коланите беше включен и нямаше как да направя снимки по-рано, но ето това са първите моменти, в които можеше да се ползва електроника. Главен герои - Дюселдорф и Рейн:
В горната дясна част на снимката се вижда летището. Останалите детайли не се виждат добре...
Германия:
За храната мога да отбележа само "German gastronomy" - варено тесто (а.к.а. геврек) с мазно сирене, което се беше втвърдило, защото е седяло в хладилник:
Кацнахме по 24, което откри невероятна гледка към самата Прага, която се готвеше за почивка. Вече на летището:
Похвално е, че на летището има туристически карти на града, банкомати и гише на компанията за градски транспорт, където всеки може да си купи билет, защото автоматите работят само с монети. Автобус 119 стига до крайната спирка на зелената линия на метрото, но пътува около 1/2 час. След 45 минутното пътуване до центъра беше време за първа чешка бира. Междувременно научих 2 нови думи на чешки - летище е... летище, а цена е... цена
На следващата сутрин направих план, концентриран около Храдчани и Мала страна. Градският транспорт е добре организиран. Билетите са с времетраене между 30 и 90 минути и цени от 24 до 32 крони. 25 крони са приблизително 1 евро... Не след дълго бях в центъра. Стинг ще има концерт в музикалния театър:
Училище в центъра:
Река Вълтава прерязва града. Асоциацията с Будапеща и Дунав е неминуема, както и сравнението. По мое лично мнение Вълтава бледнее пред Дунав...
Чехите подпомагат концерна Шкода, а той им доставя невероятно изглеждащи трамваи:
Карлов мост - важно място в Прага - подстъп към двореца и арена за рицарски двубои:
Туристическа атракция:
Вече в Мала Страна, на път към двореца:
Пред двореца;
Някой спомена, че Храдчани бил сред най-големите дворцови комплекси в Европа. Зародил се е през 10-ти век и нееднократно е дострояван. Най-хубавото е, че Прага се открива почти като на длан от него:
Вътре:
В ляво стърчи готическата катедрала Св. Вит - намира се почти в средата на дворцовия комплекс, вероятно е много красива, но опашката беше отчайващо дълга. Подозирам, че по някакъв начин прилича на Нотр Дам, катедралата в Кьолн и всички останали готически катедрали в Европа...
Старо место и Карлов мост:
Между дърветата се е скрила една обсерватория/планетариум:
Св. Вит, а в далечината - пражкия Люлин;
Обратно по Карловия мост се отправих към Старо место. Вълтава:
Една от забележителностите, с които всички свързват Прага - църкват св . Дева Мария:
Операта:
Комунистическият режим е оставил своя отпечатък с една доста... комунистическа... сграда, която се намира в съседство с операта. Днес е музей и на него е кръстена и едноименната спирка на метрото:
Изглед от центъра:
В ранния неделен следобед беше време за отправяне към летището, доминирано от CSA:
Тук с гордост мога да отбележа, че се натъкнах на неочакван посетител, който седеше доста добре на летището - един от ембраерите на FB. Volotea със 717:
Чешки чартъри:
Травъл сървис и LZ-SOF:
Един стар познайник в София:
Барбекю от Урал:
Поздрави в София!:
И едно déjà vu:
CS-TTN го засякох за първи път преди около година в Женева. После летях с него от Франкфурт до Лисабон, а сега се засякохме в Прага... Чек Холидейс и летището:
Травъл сървис, един холандец с швейцарско гражданство и един бразилец с холандско гражданство:
Натоварено е небето над Чехия:
Междувременно D-ANCF дойде и беше време за бордване. Машината престоя точно 30 минути на земята...
LH 3055
operated by:
EUROWINGS
PRAGUE CZ RUZYNE
TERMINAL 2
DUESSELDORF DE INTERNATIONAL AIRPOR
LF > 90^%
Seat: в предната част на самолета.
При планирано място C се преместих отново на 2 свободни седалки и така се сдобих с F. За щастие активна беше писта 06 и така отново видях Прага по тъмно.
Луфти отново ме изненадаха с нов апотеоз на германската кулинария - паста с домати, тиквички, маслини и моцарела:
Ами това е. Всякакви мнения / коментари / препоръки и забележки са добре дошли.