Още една разходка до Тревизо

Още една разходка до Тревизо

Мнениеот Nine » 27 Ное 2012 10:08

Изникна съвсем неочаквано като възможност, нещо като утешение за купищата неблагоприятни стечения на обстоятелствата в живота ми през последния месец. Спомних си, че култов съфорумец ще лети с групата си на 25 ноември, проверих цените за тази дата и видях, че са по джоба ми (34 лв. двупосочен). Попитах дали ще ме приемат в групата им (моята група имат финансови затруднения в момента и не им е до летене) и след положителен отговор си купих билет. Ура, пак ще летя!

Полетите:
W6 4359 25 ноември 2012 г.
Тръгва от: София - Терминал 1 (SOF) 06:45 ч.
Пристига в: Венеция Тревизо (TSF) 07:40 ч.

W6 4360 25 ноември 2012 г.
Тръгва от: Венеция Тревизо (TSF) 12:25 ч.
Пристига в: София - Терминал 1 (SOF) 15:10 ч.


София в неделя сутрин в края на ноември е студена. Лека облачност, източен вятър, който се надявах да се задържи до следобяда (за да кацнем над града). Чаках пред Заминаващи на Т1 група от 9 човека, които не познавах, а имахме само телефон за връзка. Естествено веднага ги познах, щом се появиха – разнородна група от 9 броя без багаж. Личат си от далече – шумна и весела компания :)

По принцип винаги съм сред първите на опашката за бординг, но групата ни влезе по-късно и се напъхахме едва във второто автобусче. Първото е заминало незнайно кога. Надявах се да успеем да си намерим места до прозореца, поне за детската част от групата. Насочихме се към опашката, за мое щастие. Аз окупирах дясната седалка на 30 ред, запазих лявата, част от групата намери и по-напред места и щастието беше пълно. Всичко мина като на парад. За следващи полети ще влизам с второто автобусче. В самолета нямаше много свободни места, макс. 5-6. Как тогава цените се задържаха толкова дълго толкова ниски?

Скучен полет, облаци, облаци, опит за изгрев…

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

При захода за кацане късметът ме споходи и успях да снимам изгрева над крилото на самолета.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Самото кацане в млякото

Изображение

http://www.youtube.com/watch?v=bpJifAJ4DeY

Тревизо ни посрещна в мъгла, видях пистата почти при долепянето. Пеша до терминала и нищо интересно за зяпане.

Изображение

Групата имаше стройна организация и план по минути. Лек фал с купуването на билети, но се справихме: девойката на гишето не даваше по много билети, като че ли ще въртим търговия с тях. Първо купихме 10, после още 5 и накрая още 5 – трябваха ни и за двете посоки, а сме 10 броя все пак.

Изображение

Когато пристигнахме, в града беше пълно мъртвило – всички спяха, неделя е. Колко са като нас, станали в 3, за да летят.

Изображение

Кратка разходка из градчето, снимахме култови места. Тъкмо града се съживи, появиха се хора, автомобили и трябваше да тръгваме.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Остана и малко време за да видим Дуомото от вътре, но наближаващата литургия ни попречи да видим осветена една картина на Тициан (ето тази: http://www.ronikordis.com/wp-content/up ... tos-09.jpg) и да разгледаме по-подборно обстановката.

Паркиране по италиански:

Изображение

Явно някой е казал на мацката, защото 10-тина минути по-късно се върна и побутна колата малко по-напред, за да не е съвсем на пътеката.

По график се качихме на автобусчето (и тези се спирали с махане, странен обичай) и – обратно на летището. Там, за учудване, ни чакаше самолета. Дали се е върнал от Скопие? Усъмних се, по-скоро приличаше на неизлетял. Наредихме се на опашката за секюрити и видяхме на таблото, че полетът ни ще закъснее с 30 минути. Ех, да ни бяха казали по-рано, щяхме да се помотаем още малко из града…

Една от лентите, разделящи хората и указващи посоката на придвижване към секюрити чека беше с логото на Sky Europe, мир на крилете им. Много исках да я снимам, но там снимането е забранено.

Влязохме в „стерилната” зона, позяпахме магазините, някои хапнаха… През известно време обявяваха по радиоуредбата, че полетът ни ще излети в 13, в 13:30, в 14, в 14:30, а накрая в 15… Казаха, че ще ни дадат ваучери на хапване. Типично по български народът се струпа на купчина, а не на стройна опашка за ваучери. За съжаление не се сетих да снимам въпросната хартийка, но на нея пишеше, че ми се полага храна за 5 евро и нещо за пиене. Бяха приготвили някакви сандвичи, но пък само с месо. Поисках си нещо с кашкавал, те пък не разбираха добре английски. Накрая ми предложиха пица маргарита. Донахранихме се и зачакахме дали ще има още удължаване на закъснението ни или пък направо да ни отменят полета. Обсъдихме възможността да си поискаме и телефонното обаждане, което ни се полага при закъснение, но групата реши да не се заяждаме чак толкова.

Изображение

Междувременно един от полетите на Раян го отмениха и пратиха пътниците да си вземат парите. Няма хотел, няма храна – нищо. Мхмхмхмх, а аз ще летя с тях през март…

Чакахме, чакахме, чакахме… преместихме се при гейта, където заехме удобни първи места за сядане, за да се борднем веднага след приоритетните. И така и стана. Спътниците ми този път избраха предната част, а аз се насочих към любимата опашка, пак към ред 30, но този път на място А. Не исках слънцето да ми блести. То пък какво слънце, нали ще излетим над 2 часа по-късно….

Изображение

Изображение

Качих се първа от задната врата и стюардесата се учуди както е това V на бордната ми карта. Обясних за ваучерите, тя се оплака, че са седяли на летището сума ти време и не са ги пуснали да излетят заради мъглата. Честно, не знаех, че мъглата пречи на излитането?! Летището, каза тя, не е сертифицирано за излитане и кацане в мъгла. И да се приготвя психически, че може и да не излетим скоро. И още: малко е трябвало, за да отменят полета ни.

Изображение

Докато се настаняваха останалите пътници, кабинния състав си промърмориха помежду си, че не е ясно дали ще излетим, има ли такъв слот. Само това ми оставаше. В понеделник съм на работа, не мога да не отида. Вярно, имах застраховка за 3 дни, ама работата? Ще се замисля дали друг път да летя в неделя…

Пак пълен самолет, почти без празни места… Излетяхме.
http://www.youtube.com/watch?v=yuNVPfSGEUc

Самолетното глори е утешителна награда за избора ми на лява седалка.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И уинглета в центъра на глорито

Изображение

Много рядко на полет на Уиз се е чувал гласа на пилота. Този път се обади командир Куцаров, за да се извини за закъснението. Имам част от това на английски. На български каза, че причината е лошото време на летище Трезиво, но на английски, кой знае защо, се оплете и спомена Бергамо. Простено да му е, правел е 5 неща едновременно, докато ни е говорел.

http://www.youtube.com/watch?v=HFhbLi3ZYvw

Това долу прилича на летище. Ама май само прилича :-D

Изображение

Насрещен трафик

Изображение

Анемичното зимно слънце бързо се скри, а лявата седалка ме лиши от гледката на залеза. За сметка на това имам „златната” светлина на golden hour на 10 000 метра височина върху крилото.

Изображение

Изображение

Още едно летище, повече прилича

Изображение

Снижаваме

Изображение

Изображение

Това ми прилича на границата, но може би само ми прилича

Изображение

За мое съжаление вятърът се беше обърнал и заходът беше по 27. Не познах София от горе, може би защото рядко съм от ляво при кацане. Все се оглеждах за Пирот и Димитровград, но и тях не ги засякох. Няма как, по-късното излитане предполага кацане след залез.

Изображение

Изображение

Любимата планина – Витош, в цялото й великолепие

Изображение

Последната седалка дава възможност и за бързо напускане на самолета. Насочих се към първото автобусче, за да видя пак спътниците ми, които така любезно се съгласиха да се пришия към тяхната група, и да им благодаря за това. Наистина беше много приятно с групата!

Пред терминала ме чакаше половинката ми, за да ме прибере в къщи. И да ми наложи летателна забрана до март, когато по план трябва да летя с Раян до Лондон. Дали няма да ни отменят полета и да ни оставят на произвола на съдбата?! Март не се слави с много мъгли, но кой знае, някой сняг…

Въпреки летателната забрана, през февруари се очертава командировка до Берлин. 2012 г. беше годината без нито едно служебно пътуване, всичко е Wizz и всичко е самофинансирано. Трябва да се поправи тази несправедливост :-D А после може и с някой Дубровник да се уредя… мечти :-D
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Още една разходка до Тревизо

Мнениеот pepsii » 27 Ное 2012 13:03

без думи! :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer:
А снимките от мъгливото Тревизо са страхотни !

Страхотен блог! - Хайде , следващия от Берлин с AB :)
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Re: Още една разходка до Тревизо

Мнениеот autom8 » 27 Ное 2012 16:03

Имало е приключение, значи има с какво да се запомни :) Много интересно описано! А и снимките във въздуха при изгрев и залез са винаги най-впечатляващи, с леко загадъчен нюанс.

Не знам защо, и аз като отида някъде, снимам патици и лебеди (изобщо птици във вода) :lol: Явно съм го правил подсъзнателно, защото като си гледам стари снимки, виждам и на тях пернАти създания. Имам от какви ли не малки езерца и паркчета. Шантава работа...
Това летище в Тревизо как е като условия за престой? На пролет ще го ползвам за прекачване за 4-5 часа, а никога не съм стъпвал там.
autom8
супер спотър
 
Мнения: 684
Регистриран на: 25 Май 2012 07:24

Re: Още една разходка до Тревизо

Мнениеот epetkov » 27 Ное 2012 19:36

Наистина отличен блог ! Летището на снимката преди снижаване към България е "Константин Велики" на Ниш :D
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 881
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Още една разходка до Тревизо

Мнениеот tonik » 27 Ное 2012 20:02

Интересен блог от Nine, както винаги! Браво! :)
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: Още една разходка до Тревизо

Мнениеот Nine » 27 Ное 2012 20:13

Много благодаря :D

@epetkov, сетих се днес, че е Ниш. Ама късно :D
@autom8, летището в Тревизо е малко, провинциално летищенценце. Не виждам какво ще правиш 4 часа, докато си чакаш връзката. По-добре е да се разходиш до града, но прецени разписанието на автобусите. И си вземи билети и за отиване, и за връщане.

Сетих се няколко неща, които са странни:
- на тръгване от София ние бяхме във второто автобусче. Е, имаше и трето. Това от кога е и винаги ли го има? Може ли човек да разчита на него или е случайност?
- трасето на полета минава над адриатическо море, макар и за кратко. Този път обаче и дума не казаха за спасителни жилетки и поведение при приводняване (за разлика от предното ми пътуване през януари пак до Тревизо). Дали е заради новите "малки" ръчни багажи, които задължително пътуват под седалката? Ако да, значи работата отива на лошо...
- Тревизо има уникална политика за борба с неприятелите (вредителите) - гълъби, мишки и т.н. Кога ли и у нас ще има нещо подобно...
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Още една разходка до Тревизо

Мнениеот gonzo » 27 Ное 2012 21:36

Демонстрация на спасителни жилетки се прави само ако ще се лети повече от 50nm (около 93 km) над вода или ако се излита или каца над вода. Единственото изключение е The English Channel - там се прави въпреки, че се лети по-малко над вода. Явно миналия път сте летели по-дълго над вода.
gonzo
спотър
 
Мнения: 68
Регистриран на: 10 Сеп 2012 19:55

Re: Още една разходка до Тревизо

Мнениеот Nine » 27 Ное 2012 22:10

Разбрах, мерси :D
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Още една разходка до Тревизо

Мнениеот autom8 » 27 Ное 2012 22:11

Nine написа:Дали е заради новите "малки" ръчни багажи, които задължително пътуват под седалката? Ако да, значи работата отива на лошо...

Ръчните багажи по изрични указания, без значение "малки", или "нормални", се слагат задължително под предната седалка. Именно поради тази причина - свободен достъп до спасителните жилетки.

gonzo написа:Единственото изключение е The English Channel - там се прави въпреки, че се лети по-малко над вода.

Не го знаех това правило, но се сещам как веднъж до Лондон правихме "кръгчета" около 40 минути точно над Канала, защото имаше силен снеговалеж (направо пелена) над Лондон, и летището не можеше да ни приеме. Капитана обясни, че това "кръжене" се налага и поради друга причина. Да се приземим с изпразнени резервоари, защото при евентуално аварийно приземяване да се минимизира опасността от запалване.
Та си мисля, че може би затова, въпреки че е по малко от 50 nm, се прави инструкция и демонстрация на спасителни жилетки при полетите до Лондон. :)
autom8
супер спотър
 
Мнения: 684
Регистриран на: 25 Май 2012 07:24

Re: Още една разходка до Тревизо

Мнениеот akair » 27 Ное 2012 23:39

Браво! Пореден интересен ТР! :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Още една разходка до Тревизо

Мнениеот Nine » 28 Ное 2012 12:45

Благодаря, akair :D
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта