DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот akair » 25 Фев 2013 00:22

Това беше едно дълго, но същевременно кратко пътуване - мина неусетно... :D Предполагам съм ви объркал със съкращенията на летищата и преди да сте почнали да ги гугълвате едно по едно, ще обясня, че това беше ваканция, изпълнена с много първи неща - първо пресичане на Екватора, първо посещение в Латинска Америка, първи long haul полет с ВА, ... Май е крайно време все пак да отбележа, че става дума за Бразилия :D Мисля все пак да разшифровам летищата "в движение" - най-любопитните да се допитат до Всезнаещия... :D И за да погъделичкам любопитството ви още малко, ще допълня само няколко думи - водопади, самба, карнавал, плажове, едно от новите чудеса на света и доста летене... :wink:
Как и защо Бразилия? - Идеята дойде съвсем естествено, след разходката в Португалия (viewtopic.php?f=2&t=3507), ненадейното посещение на бразилска територия, застъпено в една разходка до Хамбург (viewtopic.php?f=2&t=3600) и ТР-ите на pepsii (viewtopic.php?f=2&t=3545) - ако някой е изпуснал да ги прочете, да намери време и да навакса - страхотно четиво! :D
И така - след като идеята изкристализира, беше време да запретна ръкави и да се заема с планове, организация, резервации, билети, хотели, трансфери, ... Приоритетно отбягвах Ер Франс по разбираеми причини (черен хумор)... :D Така се оформи интересна смесица на алианси, класически и НТА:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

И преди да съм ви отегчил, ще премина към съществената част... Началната и крайната точка на това пътуване (както и на предните ми ТР-и) са намигване към пловдивската група :wink: :D
Изображение
Код: Избери целия код
Depart    Dusseldorf    British Airways 941
Economy | Airbus A319
298 mi | 1hr 25min
4:15 PM    Dusseldorf International Airport (DUS)
Stop 1    London
4:40 PM    Heathrow airport (LHR) | Terminal 1
LF: 100%
seat: в предната 1/2 на салона

Няма нищо по-хубаво от това да е февруари, да си обуете маратонките и да отпрашите към летището с такси... Изненадващо за мен полетът беше 100% пълен, въпреки, че беше събота... Бях се чекирал онлайн и имах електронни бордни карти, но лелята на гишето ми смени мястото за този полет и ми издаде нови - явно не цени ресурсите... :roll: Този път гледката бе беше от обичайния терминал А, а от съседния - В:
Изображение

Изображение

Времето беше в унисон с моята ваканция - слънчево и почти топло, а един 777-300ER на Emirates се готвеше да поеме по обратния път към дома:
Изображение

Естествено холандският Ф(ъ/о)кер мина с предимство:
Изображение

Изображение

Ер Берлин с (най-)новото лого:
Изображение

Airborne:
Изображение

С това интересните интересните посетители приключиха и аз имах време за "отдих" :D (вайцен е почти приемлив компромис спрямо алт, но не споменавайте кьолш в този град):
Изображение

Стана време за бординг, минах паспортна проверка и имах още малко време за снимки:
Изображение

Изображение

Ето го и нашия А319:
Изображение

TUIFly с интересна ливерия - имаше нарисувани книги на опашката:
Изображение

А319 се оказа, че е бивша машина на BMI - на чувствителния на допир екран на стюардесата все още се четеше логото на BMI... :D Направиха ми впечатление чистия салон и удобните седалки, с каквито Луфти не може да се похвали...:
Изображение

Изображение

Тази пеперуда 100% трябва да е позната на част от редовните посетители на SOF - имаше едно БАе, което я носеше известно време. Иначе а/к е от Албания:
Изображение

Излетяхме плавно по 23L. Винаги съм уважавал шортхол продукта в Ecnomony на ВА - според мен успяват така да разнесат храна, че да не изглеждат като социална кухня за нуждаещи си или евтино отбиване на номера (като в KLM например). В случая стюардесата ходеше с кошница и всеки можеше сам да си избере какво да си вземе - ядки, чипс, бонбони, ... Доста прилично за полет от 1 час:
Изображение

Изображение

Логото и надписа, отразени в двигателя:
Изображение

Не след дълго започнахме спускане и капитанът ни направи кратка разходка над центъра на Лондон - Tower bridge:
Изображение

Кацнахме меко по 27R. Характерната кула на LHR:
Изображение

"Селска им работа":
Изображение

Тъкмо паркирахме и един 747-400 замина към Т5:
Изображение

Успях ли да ви объркам? Да, аз също летях с Бритиш и не, не кацнахме на Т5 - 10-ина полета "временно" се изпълняват от Т1 и аз бях сред късметлиите... На чекин гишето ми дадоха брошура с описания как да стигна до Т5... В нея пишеше да си отделя 90-120 минути, а реално ми отне около 40... след кратка разходка надолу-нагоре из терминала, вече бях в автобуса:
Изображение

Представям си каква критика щеше да се излее, ако летището в София, подобно на Хийтроу трябваше да пристроява сателити, подобни на тези на Т5 - "Кой го прави това планиране?", "Трябваше да може поне 10 години да се ползва, като струва толкова пари...",... Така или иначе точно от сателит В тръгваше моят следващ полет...

Изображение
Код: Избери целия код
Depart    London       British Airways 247
Economy | Boeing 747
5,896 mi | 11hr 40min
9:25 PM    Heathrow airport (LHR)
Arrive    Sao Paulo, Sao Paulo
7:05 AM    Guarulhos Intl (GRU) | Terminal 1
Meal: Complimentary food and drinks
Overnight flight.
LF: >90%
seat: в предната част на Economy салона

Ето го и първото по-непознато летище - GRU, зад което се крие Гуарульош (Guarulhos) - главното летище на Сао Пауло. Първото нещо, което ми направи впечатление в the Queen of the skies на BA е, че има по 8 места на ред в бизнес салона - само за сравнение ще спомена, че в бизнес салона на А380 на Луфти са по 6, a в икономичната класа на Бритиш в същия 747 бяха по 10 - британската прагматичност е достигнала нов връх - максимален брой седалки, с цената на това, че 1/2-та пасажери в бизнес пътуват обратно на движението :D И това само за 4-цифрена сума в евро... :? Ето го и Economy-то:
Изображение

Реших, че за изцяло нощен полет нямам нужда от място до прозореца... Както може би ви прави впечатление, седалките са малко стари, но за сметка на това - удобни. :D Освен одеяло и слушалки, стюардесите ми бяха оставили четка и паста за зъби... Набиваше се на очи, че целия салон изглежда малко dated, макар и в добро състояние. IFE-то беше една крачка зад големия немски конкурент и 2 зад Swiss - малко на брой филми и ужасна музика + видима мрежа на екрана, защото е чувствителен на допир... Напитките за вечеря дойдоха с аперитива:
Изображение

Пластмасови прибори + стандартен избор от пиле и паста - леко разочарование се настани у мен, което беше изместено от съня :D :
Изображение

На зазоряване вече бяхме в Бразилия:
Изображение

За закуска имаше 2 опции - типична британска (яйца, домати с фасул, гъби, бекон) и вегетарианска - същото, но без бекона - доста слабо като цяло...:
Изображение

Капитанът кацна толкова добре, че се усетих, че сме на земята само по шума от реверса... И още на излизане:
Изображение

Последваха стандартните процедури и беше време за разходка из града. Май пропуснах да отбележа - температурата беше около 30 градуса по Целзий, а влажността на въздуха - сигурно над 90%... - 2 сигурни критерия, че тениската ще "залепне" за вас за минимално време... :D Снимки от този ден нямам... Но този град е интересен и трябва всеки сам да го посети и да разбере за какво говоря - развиван без планиране - няма 2 улици, които да се пресичат под прав ъгъл, център изпълнен с клошари и изоставени сгради, чиито прозорци са затворени с летви, кабели за електричество, които висят по улиците,... Цялата картинка се допълваше от полиция на почти всеки ъгъл - военна, общинска, национална, ... - имаше поне 4-5 вида... Общо взето не създава впечатление на гостоприемно място, което да е подходяща отправна точка за ваканция. :D В този ред на мисли, снимки нямам, защото за първи път се почувствах застрашен, ако извадя апарат/телефон и снимам с него... :? Приятно впечатление правят хипарските бусчета Фолксваген, които намират сериозно място в автомобилния парк:
Изображение

Изображение
На следващата сутрин беше време за моя полет до летище Фоз де Игуасу (ударението е на последното У) - IGU
Код: Избери целия код
 FROM /TO        FLIGHT    DEP         BAG  ST

 

 SAO PAULO GRU   JJ 3169    0720    23K  OK

 TERMINAL:1

 FOZ DO IGUACU                    ARRIVAL TIME: 0850
LF: 98%
seat: в средата на салона

Така от "вътрешния" терминал 1 на GRU ми предстоеше полет от около 1 час в западна посока. Сградата е доста стара, а часът не позволяваше правенето на снимки
Изображение
ТАМ предлагат онлайн чекин и напълно са интегрирали бордните си карти с приложението на известна марка телефони. Това не попречи да ми връчат нова хартиена карта. Доста комично беше минаването на гейта - 2-ма агенти на ТАМ седят и "проверяват" бордни карти - показваш им картата и те късат голямата част, без да гледат какво пише на нея. Ако си с електронна, просто кимат. След приключване на тази процедура тълпата се буташе към автобусите - 2 за нашия полет и 2 за полета до Бело Хоризонте на съседния гейт... Тук се направих съвсем на турист:
Изображение

Последна проверка:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

В съседство:
Изображение

Телефонът не можа да разчете този QR код :D :
Изображение

VW:
Изображение

Много добро впечатление ми направи салона, макар и да беше малко тясно... От 4 стюардеси, само 1 говореше някакъв английски, а за капак на мен ми се падна и полу-глух стюард, на който трябваше 3 пъти да обясня, че искам кафе и сок... :D Не знам защо слагат захар в кафето така, че лъжичката стои права - явно някакъв местен обичай... Като цяло обслужването беше ОК
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Този ден валеше и Фоз де Игуасу ни посрещна с дъжд:
Изображение

Изображение

Летището е почти с размерите на Варна:
Изображение

Изображение

Кулата:
Изображение

Определено компанията имаше чувство за nice touch към клиентите си - на слизане от самолета ни чакаха фирмени чадъри с логото на ТАМ за разходката по апрона, а на входа имаше служител, който ги сгъва. Ето го и PR-MBD:
Изображение

С това ще сложа край на тази част. За бирата в Парагвай и снимките от Бразилия - в следващите части...

Надявам се да ви е било интересно. Всякакви мнения/коментари/препоръки и забележки са добре дошли...
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот Nine » 25 Фев 2013 06:55

Искаме още, искаме още :D Много е интересно до момента!!!

С риск да изръся някоя глупост, но си мислех (разглезена от Европа), че навсякъде по света всичко го пише и го казват и на английски, освен на местния език (не само защото португалския е неразбираем).

Южна Америка и мен ме изкушава, но може би ще отида там чак в следващия живот. И по-скоро първо към Чили, но и Бразилия си заслужава да се види.
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот VS11 » 25 Фев 2013 07:07

Супер разказ! Браво! Чакаме и втората част, която включва и Рио, нали?
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот BODGM » 25 Фев 2013 10:25

Очевидно е било много интересно. Дългите пътувания винаги са очарователни :) Очакваме и втората част :)
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот tonik » 25 Фев 2013 10:26

Поздравления! Чакаме втората част.
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот pepsii » 25 Фев 2013 14:53

Добре че миналата седмица планирах едно пътуване до Перу , иначе щях да се спукам от завист!!! :) Страхотно е до тука , чакаме още:) Направи ли ти впечатление че на снимката на крилото , няма пълната регистрация :о

Изображение
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот zuki » 25 Фев 2013 15:06

понеже каза че самолетът е бил на bmi, техните дестинации продължават да се обслужват на T1
Аватар
zuki
спотър
 
Мнения: 89
Регистриран на: 30 Окт 2006 12:38

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот Stoyan » 25 Фев 2013 15:33

Pepsi, останалата част от регистрацията би трябвало да е на дясното полукрило.


pepsii написа:Добре че миналата седмица планирах едно пътуване до Перу , иначе щях да се спукам от завист!!! :) Страхотно е до тука , чакаме още:) Направи ли ти впечатление че на снимката на крилото , няма пълната регистрация :о

Изображение
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот akair » 25 Фев 2013 16:41

Благодаря на всички. Тези дни обещавам да пусна и остатъка. :D
Иначе пестят от боя и затова само 1/2-та регистрация е на крилото :D Всъщност и отдолу е пак така - вижда се на снимката с разхождащия се пилот, че пак само 1/2-та регистрация е там... Ще чакаме ТР от Перу! :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот EVGENI737 » 11 Мар 2013 21:29

akair написа:Благодаря на всички. Тези дни обещавам да пусна и остатъка. :D
Иначе пестят от боя и затова само 1/2-та регистрация е на крилото :D Всъщност и отдолу е пак така - вижда се на снимката с разхождащия се пилот, че пак само 1/2-та регистрация е там... Ще чакаме ТР от Перу! :D



страхотен рипорт , какво следва
EVGENI737
Аватар
EVGENI737
спотър
 
Мнения: 71
Регистриран на: 24 Апр 2012 17:26
Местоположение: София

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот akair » 12 Мар 2013 01:40

EVGENI737 написа:страхотен рипорт , какво следва

Мерси. Пуснах и 2-рата част (viewtopic.php?f=2&t=3713). А след нея следват само още нови и интересни пътувания. :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: DUS-LHR-GRU-IGU-CWB-SDU + GRU-LHR-DUS - I част

Мнениеот EVGENI737 » 12 Мар 2013 20:57

akair написа:
EVGENI737 написа:страхотен рипорт , какво следва

Мерси. Пуснах и 2-рата част (viewtopic.php?f=2&t=3713). А след нея следват само още нови и интересни пътувания. :D


давай каювай, много допадна стила ти интереснонаправено
EVGENI737
Аватар
EVGENI737
спотър
 
Мнения: 71
Регистриран на: 24 Апр 2012 17:26
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта