Наскоро имах малко повече свободно време и реших да го оползотворя като ви разкажа за едно от интересните ми пътувания тази година, а именно това до Тулуза. Тъй като вече от няколко месеца, аз и брат ми учим в едно китно нормандско градче наименувано Руан (на 100-ина километра на северозапад от Париж), една от поставените ни задачи още в началото беше посещение в сърцето на европейската авиация. Та в крайна сметка, разбира се и заради други обстоятелства, решихме да го направим на рождения ни ден! Какъв по-добър рожден ден от това да духаш свещи пред сглобяващ се А380?
Планът беше да прекараме почти пет дена в южния френски град като повечето от времето трябваше да сме на летището ту на спотинг, ту на тур визити в завода. Още преди пътуването се бяхме подготвили добре и се свързахме с един спотър от Тулуза. Но за това малко по-късно.
След като намерихме сравнително добри цени на EasyJet от парижкото летище Орли, датата беше ясна! 19 януари 2013 година! И тук идва първата изненада. Ден преди полета ни, получаваме SMS гласящ: Съжаляваме, но полетът ви е отменен поради лошите метеорологични условия в Париж. И наистина, тези три дена беше същински хаос по летищата в Западна Европа! Възможно най-бързо се възползвахме от смяна на полета. Втори опит: 21 януари 2013 година! И тук удряме джакпот! От 5 полета Париж-Тулуза в този ден, само нашия не е отново анулиран!
А сега стига с романите, а да започваме снимките.
До Орли се стига с RER B (влак, който минава през предградията на Париж, както и през самия град) и после със 'совалка’:
За първи път стъпваме на това летище, както и пътуваме с тази авиокомпания. Мога определено да дам много добра оценка за всичко! Разликата между RyanAir и EasyJet е огромна!
Нашият самолет:
Бяхме на последния ред, който за съжаление се оказа без прозорец:
Заради проблемите с анулираните полети, самолетът беше 100% пълен:
И така, едночасовият полет мина бързо и скоро кацнахме на летище Бланяк в Тулуза. Първото нещо, което искахме да видим беше ‘зелен’ самолет! И това не закъсня! А380 на KoreanAir се теглеше към хангар (скоро някой беше пуснал в друга тема снимка на същия самолет по време на доставката му! ) А зад него е спотинг бабуната на летището, от където са правени повечето снимки по сайтовете! :
Както и Белуга:
Първият ден от престоя ни беше по-скоро с туристическа цел. Не далеч от Тулуза се намира известния град Каркасон с най-големия запазен средновековен замък:
Интересно място, което ви препоръчвам да посетите ако имате път към Южна Франция! От слеващия ден бяхме на летището. Както споменах и по-горе, запознахме се с местен спотър, който се оказа и служител в Airbus. Това ни помогна много не само с разписанието на тестовите полети, но и ни поразходи из „малкото градче” с административните сгради, хангари и т.н. на заводите на Airbus и ATR. Беше в много добро отношение към всеки чуждестранен спотър посещаващ града, а те не са малко!
Като за начало отидохме на едно от не чак толкова посещаваните места за снимане, до което се намира една мелница:
Тестов полет на ATR:
И един от многото полети от столицата за деня:
Тъй като в този ден, полоса 32L (използваща се за тестови полети) не работеше, всички кацаха по 32R. Това ни накара да отидем до оградата, от където се разкри гледка към цялата летищна площадка:
Нов Airbus на Tiger:
Редовни полети:
Времето се разваляше и това може би ни донесе късмет, защото започна една поредица от интересни за нас самолети:
Първият А321 със Шарклети:
Белуга от Хамбург:
Тестови полет на А330 на Air China:
Всеки ден през летището минаваше и правителствения А310, който правеше ротации до Мали. Самолетът винаги беше следен от полицейски коли и разтоварван пред погледа на полиция. Не успяхме да видим какво се кара! Научихме, че предишния ден е било много интересно на едно летище недалеч от Тулуза – Монпелие, където е кацнал Ан225 Мрията отново с дестинация Мали:
Имаше и интересен посетител за местните спотъри. Това беше този Ан124, който докара първия двигател на А350:
Нови „широки” самолети:
А това е зоната на самолетите готови за доставка. Там стават церемониите по предаване на самолети на екипажите им:
Първи ATR за тази нова авиокомпания. На заден фон се вижда строителството на хангара, в който ще се произвежда А350:
Доставка на нов А320 за Air Arabia:
В далечината и А400М:
Интересен самолет на летището е и този А340 на Air France, който е „зазимен” за дълго време. Разбрах, че френската компания има излишък от самолети:
Заводът на Airbus предлага три типа тур обиколки. На всички е забранено снимането! Едната е с автобусче на перона. Минава се покрай всички хангари за производство на А320, А330, А350, А400М и А380. Втората е посещение на музея, в който могат да се видят Конкорд и първия А300. И трерата, най-интересна, е посещение вътре в хангара на А380.
Ще ви покажа малко снимки от третата обиколка. Хангарите на А380 са разположени отделно от хангарите на другите типове самолети. Всичко е огромно и ново!
Това е хангара, в който се прави посещението. Фактически ние нямаме право да стъпваме на земята. Качваме се от лявата страна по един асансьор (вижда се на снимката) и зяпаме всичко през прозорци от високо. Чувството, когато видиш толкова близко до теб зараждащи се А380, е уникално! Имаше 4 един до друг (на Singapore, Korean, Emirates и 3-тия за British).
Пред хангара имаше и още три самолета. Вторият А380 на British:
А това е един от първите произведени А380, който беше закупен от принца на Саудитска Арабия и щеше да бъде трансформиран във VIP. Преди няколко седмици принцът се отказа от него:
Като всяко интересно пътуване и това свърши бързо. На следващия ден потеглихме обратно с Easy Jet към Париж.
Малко пред нас по същия маршут летеше и този А330, който беше доставен в базата на авиокомпания на Орли. Това е снимка от парижкото летище:
Като за финал бих казал, че Тулуза не е особено интересен град за туризъм, но със сигурност ако сте авиофен, това е вашето място! Надявам се скоро да сменя мястото си на обучение именно там, така че ако имате пътуване, ще се радвам да пишете! Дано трип/спотинг блога да ви е харесал! Ще се радвам на всякакви коментари и въпроси!