DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

Мнениеот akair » 04 Апр 2013 02:48

Това е историята на едно отдавна запланирано посещение на южна Италия, за което все не оставаше време... Но ето, че и то стана факт като city break в ранната пролет на 2013г... :D Както обикновено, всичко започна с "диагонален" преглед на наличните опции за придвижване. Ер Берлин, Джърман Уингс имат или сезонни полети, или са от Кьолн-Бон, или - в неудобни часове. На всички изисквания отговаряха само 2 комбинации:
1. Ер Франс, КЛМ и Алиталия с почти произволна комбинация на 2 трансфера на посока - нещо от рода на DUS-CDG-LIN-BRI-LIN-AMS/CDG-DUS + по 1 ден пътуване на посока
2. Суис с прекачване в Цюрих и по около 4-5 часа на посока.
Всеки, който е летял през CDG и/или с Алиталия знае за какво говоря. :D В този ред на мисли, тези дни в София видях доста забавна реклама, която гласеше нещо в стил "Изживейте насладата от летене "Made in Italy", което е по-скоро някаква лоша шега... :D Ето я на англ:
Изображение

От познат пилот чух следната история, която надали ще мога да предам точно, но мисля, че доста ясно и пълно олицетворява летище CDG:
Летище CDG, ден като всеки друг. Французойка напътства самолетите от кулата... Каца полет на Юнайтед и започва едно безкрайно рулиране и обикаляне по летището... През няколко минути по радиото се чува "Юнайтед ХХ, хванете пътека ..." И както всичко си върви по мед и масло, изведнъж спокойствието е нарушено от "ЮНАЙТЕД, ХВАНАЛИ СТЕ ГРЕШНА ПЪТЕКА! ГРЕШНА ПЪТЕКА СТЕ ХВАНАЛИ!!!!!!!" Това видимо не трогва американския капитан, който отговаря "Не е грешна пътеката, цялото ви летище е сбъркано..." :D Следват 2 минути тишина в ефира... :D 8)

Стига съм се отплесвал. Ето я и днешната комбинация, отново под звездата на Star Alliance:
Изображение Изображение Изображение

Очаквания: 1 ново летище и една нова а/к. Това си е един голям плюс към пътуването... :D
Изображение
Код: Избери целия код
Düsseldorf (DUS) - Zurich (ZRH)
09:55 DUS - 11:10 ZRH   
LX 1017      
Economy
Operated by SWISS
LF: 100%
Seat: в предната част на салона, F

И преди съм летял със Суис и очаквах всичко да е ниво - както винаги е било и както приляга на една швейцарска компания... Първата изненада беше, че онлайн чекинът става през сайта на Луфти и по някаква причина НЯМА електронни бордни карти, а чекирането за втория полет, изпълняван от Helvetic, дори не се споменаваше като опция... Сайтът на Хелветик от своя страна не е консистентен в информацията - на едно място пише, че чекинът започва 24 часа преди полета, на друго - след 5 следобед в деня преди полета... След няколко опита успях да се сдобия със заветните карти, макар и на хартия... :D За капак предният ден Луфти стачкуваха, а на следващия се очакваше служителите от наземното обслужване и/или служителите по сигурността да стачкуват и изобщо не беше ясно дали ще се лети...
За щастие всички лоши предзнаменования се разминаха, а денят се очертаваше слънчев и приятен. Всичко си вървеше в ритъм на DUS и след задължителната закуска стана време за бординг. Бяха изпратили А320 с новото лого:
Изображение
Самолетът беше чист, приветлив, имаше екрани над седалките и се чуваха хитовете от UK Top 40. Екипажът също беше на ниво. Всичко вървеше добре до момента, в който капитанът се включи, обясни как ни предстои полет от 45 минути, разказа подробно какво е слот за излитане и кога започва нашия - ами след 30 минути :D Причината се криеше в претоварено трасе между DUS и ZRH... Това значеше за мен 15 минути по-малко от наличните 45 за трансфер... Помислих си "За щастие ZRH е добре организирано летище и 30 минути ще бъдат достатъчни". Междувременно по перона:
Изображение
Зад нас стоеше един А330 на Ер Берлин, вероятно резервен:
Изображение
Карпат Eр, които имат малко лоша слава след едно излизане от пистата именно в Италия :D :
Изображение
Пристигна пореден 737 на Луфти. Няма да им се радваме още дълго:
Изображение
Ер Франс с нещо малко:
Изображение
Малта:
Изображение
Ирландците:
Изображение
И една доста приятна изненада - Махан Ер с А310:
Изображение

Изображение
А ето така се работи по немски:
Изображение
С други думи - 2-ма си играят на телефоните, а 3-тият лежи на задната седалка:
Изображение
Тук някъде капитанът разсея скуката, като обясни, че се отправяме към писта 05R, после ще минем над Франкфурт, близо до Щутгарт и Страсбург и се очаква да кацнем почти навреме в Цюрих. Всичко това беше придружено от симулация на екраните. :D
Над Франкфурт:
Изображение
Закуска с... шоколад :wink: :
Изображение
Ето това е "Черната гора" :D Schwarzwald един вид. Тук някъде извира р. Дунав:
Изображение
Малко след това се загледах как 2 самолета се гонят. Но май не беше точно да се гонят, а по-скоро се въртяха в кръг... Предположих, че някое летище е претоварено - напр. Щутгарт. И наистина имаше претоварено летище, но не беше в Германия... :D Капитанът ни извести, че поне 15-ина минути ще бъдем on-hold, защото ZRH е претоварено... Вече почти виждах как се редя на опашка за прерутиране през Милано... :D Стюардесата обяви на кой гейт ще спрем, както и гейтовете за свързващите полети, подкрепена от картинки на екраните... 45-те минути се разтеглиха до доста над 1 час... За щастие най-накрая кацнахме по 14.
Изображение

Изображение
А330 с новото лого:
Изображение

Изображение
В края на редичката видях и с какво ще летя до Бари:
Изображение
Дарвин:
Изображение
На терминала падна доста тичане до другия гейт... Там ме посрещна само агентът и каза, че няма проблем - чакаме още 3-ма италианци и ще дойде кола, която да ни вземе и закара до самолета... :D Както знаем, за болшинството от италианците точността е разтегливо понятие... Предположих, че са се спрели в някой магазин, което не е оправдание цял самолет да ги чака... По-интересното беше, че се оказаха 3-ма мои спътници от предния полет, които слезнаха от самолета преди мен. Все още е мистерия как аз стигнах първи на гейта за Бари... :D
Изображение
Код: Избери целия код
Zurich (ZRH) - Bari (BRI)
11:55 ZRH - 13:40 BRI   
LX 4820      *
Economy
Operated by HELVETIC AIRWAYS
LF: >60%
Seat: A

Доста преди полета проверих с какво летят Хелветик - Fokker 100. Това съвсем не е от любимите ми самолети, но не мога да скрия приятната изненада от видяното в Лайнърса:
Изображение
Още по-приятно бях изненадан от мейла, съпътстващ бордната карта:
Dear Helvetic Airways Passenger,
You have almost reached your destination! The attached PDF boarding passes will open the doors for you to the security check and the departure gate and take you directly to your personal leather seat with 84 cm of leg room.
We look forward to welcoming you on board!
Your Helvetic Airways Team

84 см са около 33 инча. Не са много компаниите с такъв seat pitch на днешно време. Излетяхме най-накрая по 28 с около 20-ина минути закъснение. Опитах се повикам стюардесата с бутона, за да я попитам дали може да се преместя, но тя съвсем не ме отрази... :axe: Не след дълго се озовах сам на 3 седалки :D
Изображение
Алпите:
Изображение

Изображение

Изображение
Адриатическо море:
Изображение
Заход за 07:
Изображение
Летището носи светското име на вече покойния Папа Йоан Павел II - Карол Войтила. Ето ги и италианските пощи:
Изображение
Терминал:
Изображение
Кула:
Изображение

Изображение
Температурата беше малко над 24 часа, а интересната част от моя уикенд тъкмо започваше. Първата ми спирка беше град Alberobello. Там се намират ето тези къщи:
Изображение
Наричат се трули (ед.ч. трульо). Характерният конусовиден покрив е съставен от каменни плочи, които не са скрепени с нищо :D Орнаментите на покрива са символизирали различни ритуални символи от езическия период:
Изображение
Днес трулите са паметник под закрилата на ЮНЕСКО. Всеки от тях е превърнат в нещо дюкан за сувенири, ядки, ... Един майстор на трули ми обясни, че в миналото е имало кмет/княз, който живеел в "голямото трульо зад катедралата - то има 8 стаи!". Та въпросният управник събирал данъци от своите поданици/роби, но когато идвали на проверка от Рим, карал селяните да събарят покрива, защото къщите без покрив били считани за необитаеми и за тях не се дължал данък. На този макет се вижда - изваждането на тухлата над врата води до събаряне на 1/2-та покрив:
Изображение
Не по-малко интересен беше и коментара на майстора: "И преди, и сега, управниците все крадат, без да ги хващат - някои неща не се променят през годините" :D
Изображение

Изображение
По-късно се появяват и християнски символи по покривите:
[img]https://lh6.googleusercontent.com/--n9L6UYXgks/UVycI3I-06I/AAAAAAAABxQ/ZAqH18PT-58/s912/IMG_0697.JPG[img]
Цялото село:
Изображение
днешното кметство:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

В центъра на Martina Franca:
Изображение
Местните си имат някаква закача с този град - жените за по-кратко са "мартинки" и имат славата на... "леки" и не много верни жени... Универсалното определение за всеки мартинец на пътя е "рогоносец". Много често мартинците биват определяни като рогоносци само заради специфичния им начин на шофиране... Ако смятате да обяснявате на някого там, че е рогоносец, бъдете сигурни, че можеше да карата бързо, защото има реална опасност да ви подгони, за да се "уточнявате"... :D
Опитах се да обясня, че тамошния еквивалент на нашенското "п***раст!" на пътя е "рогоносец!". :D
И катедралата, пак там:
Изображение
Вече в Polignano A Mare:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Trani:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дворецът на Трани датира още от Средновековието. През 18-ти век е превърнат в затвор, а днес е само туристическа атракция:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Таранто е едно малко, но много приятно градче на Йонийско море
Изображение

Изображение
Този мост е едно доста интересно инж. решение - отваря се настрани:
Изображение

Изображение
Танкерите за близката рафинерия на Ени:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Мусолини си е построил резиденция на брега на морето в Таранто. Сградата е с тази специфична форма, за да е по-стабилна:
Изображение
Отпред има площад за концерти:
Изображение
Виждали са го да излиза на терасата в средата на сградата и да поздравява италианците на площада - явно е някаква характерна черта на тоталните лидери - друг пример е Чаушеско...

Изображение

Чекинът в обратна посока отново не мина според очакванията :D Хелветик изобщо не предлагаха онлайн чекин за полети от Италия. За отсечката DUS-BRI се сдобих с електронна бордна карта на Суис. :D

Изображение
Код: Избери целия код
Bari (BRI) - Zurich (ZRH)
14:15 BRI - 16:05 ZRH   
   LX 4821      *
Economy
Operated by HELVETIC AIRWAYS
LF: 30%
Seat: A

Вече на летището. Един Джърман Уингс си тръгваше:
Изображение
Ето го и моя Фокер:
Изображение

Изображение
FR пристигна от някъде:
Изображение
Вадене на стълбата:
Изображение

Изображение

Някой да знае коя е тази а/к:
Изображение
Бординг:
Изображение

Изображение
Поради липсата на онлайн чекин получих място 18А, което е в края на самолета. Идеята да седя до това хич не ми допадна:
Изображение
Летене в задната част на Фокер е съпоставимо с това да ви закачат двигателите на ушите... :D
Помолих стюардесата да се преместя и така се озовах доста напред... Строящата се част не е разширение на празния терминал, а бъдещата спирка на високоскоростен влак:
Изображение

Изображение

Изображение
Я, имало и самолети, които ползват ръкавите:
Изображение

Изображение
Излетяхме леко по 25:
Изображение
И отново кацнахме по 14. Пресичане на 10-28:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Код: Избери целия код
Zurich (ZRH) - Düsseldorf (DUS)
17:45 ZRH - 19:05 DUS   
   LX 1026      
Economy
Operated by SWISS
LF: 70%
Seat: F

След кратка разходка и следобедна закуска на летище Клотен стана време за бордване:
Изображение

Изображение
Този път екипажът не беше млад и усмихнат, а музика нямаше... Такива седалки не ползваха ли и FB в техните Ербъси:
Изображение

Изображение
Наложи отново да почакаме около 10 минути, защото имало силен вятър и само писта 10 работела - това беше важната информация, от всичко, което капитанът каза :D
Изображение
Кацнахме по 05R, а в Дюселдорф един китаец се готвеше за дългия път към дома:
Изображение

Южна Италия е едно много интересно - предполагам там някъде се е родила италианската поговорка "Chi va piano, va sano; chi va sano, va lontano"... Никой за никъде не бърза... А доброто настроение е навсякъде, подхранвано от слънчевото време и хубавата храна...
Суис определено продължават да бъдат сред личните ми фаворити, бъдейки синоним за качество... За съжаление шоколадчето, което раздаваха на всички пътници, изчезна някъде преди да успея да го снимам :roll: :D
Хелветик - по-скоро бих избягвал тази а/к.

Ами това беше... Надявам се да ви е било интересно. Всякакви мнения/препоръки/коментари и забележки са добре дошли!
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

Мнениеот Nine » 04 Апр 2013 06:20

Чудесно начало за новия ден - интересен трип рипорт :D
Благодаря, че сподели!
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

Мнениеот niki_m » 04 Апр 2013 07:18

Италия винаги е била магнетична и гостоприемна. Хубава разходка.
В този ред на мисли, се замислих - колко много са ощетени всички българи с липсата на множество АК и възможност за какви ли не дестинации. Дано се промени това скоро. Ще се промени, ако и българите разберат, че трябва да летят повече.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

Мнениеот tonik » 04 Апр 2013 09:26

Впечатляващи снимки и интересен разказ! Поздрави!
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

Мнениеот Делян » 04 Апр 2013 14:01

Ферарито спряло върху пешеходна пътека е класика.... :P
Трябва да я пратиш на Дневник L!VE.
А, синьото самолетче е на www.Blu-Express.com
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

Мнениеот makler » 04 Апр 2013 22:21

Блога е великолепен, а Swiss и Италия са мечтаната комбинация !
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

Мнениеот akair » 04 Апр 2013 22:37

Благодаря на всички!
Ферарито било нов модел и наскоро регистрирано... Явно това му дава привилегията да паркира на зебра... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

Мнениеот EVGENI737 » 05 Апр 2013 20:34

akair написа:Благодаря на всички!
Ферарито било нов модел и наскоро регистрирано... Явно това му дава привилегията да паркира на зебра... :D



страхотно и уникално трипче, давай следващото
EVGENI737
Аватар
EVGENI737
спотър
 
Мнения: 71
Регистриран на: 24 Апр 2012 17:26
Местоположение: София

Re: DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

Мнениеот BODGM » 08 Апр 2013 18:08

Браво за рипорта, винаги е много приятно да гледаш красотите на Италия, а в комбинация и със снимките на самолети, е направо чудно :D
Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

Re: DUS-ZRH-BRI-ZRH-DUS

Мнениеот Dreamliner » 09 Апр 2013 17:42

Браво и мерси много за споделянето! :)

akair написа:Такива седалки не ползваха ли и FB в техните Ербъси:
Изображение

Не мисля, но много приличат на слим седалките на европейските маршрути на LH и OS...
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта