The City of Angels, Sin City and the Fog City

The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот Pilot737 » 11 Май 2013 22:32

Здравейте,

Това е един малко позакъснял trip report, който правя набързо, за пътуването ми миналата зима до топлите и слънчеви Калифорния и Невада. Колкото повече нараства броя на пътуванията и напредва възрастта, толкова по-малко се отдавам на снимковото отразяване, за сметка на насладата от момента. Въпреки това се надявам, че с долните снимки покривам минимума за един изчерпателен блог :)
Оставям на Вас да решите това.


Винаги съм предпочитал по по-екзотичните дестинации, първо да "опипам почвата" с организирано пътуване, и след това, ако съм останал впечатлен, да се върна по "собствена програма". А това беше първото ми посещение на САЩ.

Прелюдията към самото пътуване, беше изпълнена с напрегнати моменти. Заради недобра организация на тур агента, процедурата по издаването на визите приключи 2 седмици преди полета. Слава Богу това беше единственият притеснителен момент за цялото пътуване, очакваха ни много приятни и незабравими емоции от тук нататък.

След като се успокоихме, че все пак ще се пътува, беше ред да се поинтересувам от най-важното за мен нещо, което за повечето хора е най-отегчителният период от едно пътуване - полетите. Като жест на извинение за възникналите емоции около визите, от агенцията ми предоставиха възможността да си направя сам полетите, независимо от останалата част от групата (разбира се в някакви рамки). След бързо стиковане, беше изяснен финалният вариант на придвижване от София до Лос Анджелис и от Сан Франциско до София.

Маршрутът беше следния - SOF-AMS-DTW-LAX/SFO-DTW-AMS-LAX, и беше избран по следните причини (в хронологичен ред):
1. Първо кацане на летище Амстердам
2. Полет с американска авиокомпания
3. Кацане на допълнително американско летище (чисто за статистиката) и желанието да усетя какво е да правиш трансфер на такова (в последствие се оказа, че това е pain in the ass, както се изразяват американците) :)
4. B767-300
5. B757-200
6. Избягвам 12 часов нон-стоп полет като комбинирам 8 часов с разтъпкване в Детройт (не съжалявам и мисля, че това беше добро решение) :)


Но нека не Ви държа повече в очакване и пътуването да започне сега :)

Изображение

Изображение
Sofia (SOF/LBSF) - Amsterdam, Schiphol (AMS/EHAM)
Flight: FB461
Operated by: Bulgaria Air
Date: 02/11/2012
Scheduled time of departure: 07:20
Scheduled time of arrival: 09:15
Type: Airbus 319-112
Reg: LZ-FBB (ex. Skybus)
First flight: 12/11/2007
Seat: 5F (economy/window)


Станахме рано, около 04:30. Такси бяхме поръчали от предишната вечер и в 05:00 пътувахме към летището. Както споменах по-рано, нямаше да пътуваме с останалата част от групата, затова не бързахме. Въпреки че беше работен ден (петък), в ранния час не се разминавахме с много автомобили. А може би беше трудно да ги забележим в гъстата мъгла.

При пристигането на летището, първото нещо, което направих, бе обичайния ми ритуал при сутрешни полети - кафе от автомата до левия изход на Т2, придружено със стопляща гърлото, първа за деня цигара. В следващите 24 часа пушенето щеше да ми липсва изключително много, затова се постарах максимално да притъпя чувството на студ, което сковаваше откритите части на ръцете ми, и да се насладя на всяко едно вдишване на ароматния дим.

Оставихме багажа на сънените служителки. Предишния ден се бях опитал да си направя он-лайн чек-ин за цялото пътуване, но за съжаление опитите ми (както и предполагах) бяха резултатни само за полета до Амстердам. Летищната агентка го потвърди и ни насочи да търсим трансферно гише веднага щом кацнем в Амстердам. Там ще получим останалите бордни карти.

Летището беше оживено, взимайки предвид сутрешната вълна заминаващи полети на България Ер. След проверките се отправихме към гейта. Гледката навън беше притеснителна. Чувство, засилващо се от факта, че предишната вечер имаше значително количество пренасочени полети (все пак бяхме в сезона на мъглите):

Изображение

За наша радост видимостта се оказа над минимума и излетяхме по полоса 27 без никакво закъснение. Планираното полетно време беше 2 часа 45 минути, затова салонният екипаж не бързаше да започне със сервирането на закуската. То започна малко след като се изкачихме на крейсерски ешелон, а закуската е добре позната на всички:

Изображение

След като се подкрепих се поогледах, за да установя, че полетът е на 100% пълен. Имаше присъствие и в бизнес класа. Следващото нещо беше да се отдам на унеса и гледките от 39000 фута.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Малко след като подминахме Франкфурт, с натовареното си летище и лъкатушещата Майн, започнахме снижение към Амстердам.

Изображение
Изображение
Изображение

Мина доста време, докато пробием облачността. Когато това се случи, летяхме успоредно на бреговата ивица с Атлантическия океан.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

За радост ветровете бяха определили заход над града. След впечатляващата гледка на прорязания от канали, току що събуждащ се Амстердам, последва меко кацане на писта 18L, спойлери и слаб реверс. Пристигнахме точно след като през летището беше преминал дъждовен фронт.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Снимка за довиждане на Bravo Bravo и се озовахме в, според първоначалното ми впечатление, лабиринт, изпълнен с насочен хаос и несекващ шум. Не случайно летището носи прякор Shithole.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Не беше трудно да намерим трансферните гишета, но по-трудно беше чакането на опашката от същите неориентирани като нас хора. Когато най-накрая застанахме очи в очи с летищната агентка, установихме за наше голямо съжаление, че американските авиокомпании отдават голямо предимство на редовните си пътници при избора на места в самолетите. Американските граждани също са облагодетелствани от възможността за предварителен чек-ин при пътуванията си от/към Европа. Като нешенгенски граждани, чекиращи се току преди полета, за нас бяха останали възможно "най-средните" места, далече един от друг :(
И в този момент разбрах, че съм направил добър избор, предпочитайки комбинацията от полети през Детройт. Приемайки с достойнство лекото разочарование, че няма да мога да се насладя на гледките при първото ми прекосяване на Атлантика, решихме да дозакусим. След това небрежна разходка за снимане на местните "обитатели".

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Дойде време за полета.

Изображение
Amsterdam, Schiphol (AMS/EHAM) - Detroit, Metropolitan, Wayne County (DTW/KDTW)
Flight: DL249
Operated by: Delta Air Lines
Date: 02/11/2012
Scheduled time of departure: 14:35
Scheduled time of arrival: 18:35
Type: Airbus 330-223
Reg: N861NW (ex. Northwest Airlines)
First flight: 17/10/2006
Seat: 35D (economy/middle)


Полетите към САЩ са впечатляващи от гледна точка на pre-boarding процедури. С настъпването на обявения час за бординг, част от пространството пред изхода се обезопасява с ленти и се оставя една дупка за вход. Разполагат се бар масички, зад които застава по един американски служител на сигурността. Хората се нареждат на опашка и започват да бъдат извиквани един по един от служителите. Заставайки от другата страна на масичката, започва непринуден разговор с янките, в който разказваш причината за пътуването, какво мислиш да правиш по време на престоя, къде ще отседнеш и т.н. След като приключи интервюто, се минава "гол" скенер. Чак след това човек е свободен да премина по ръкава към самолета.

Това беше нашата машина, номер 796 от производствената линия.

Изображение

Последва запуск, скоростно рулиране и 8 часов полет, проведен при затъмнени илюминатори и много куастрофобия. В 330-ката на Делта не беше по-широко от 330-ките на Аерофлот (ако някой е летял с тях), нито in-flight entertainment-а по-добър. Салонният екипаж в задната кабина беше съставен от 1-2 мъже и няколко цветнокожи стюардеси с ясно изразен южняшки акцент.
Две снимки от този полет - crew rest compartment (който беше най-отзад на икономи, преграден с една завеса :shock: ) и IFE.

Изображение
Изображение

Кацане привечер в Детройт за прекачване на полета за Лос Анджелес. Прекачване, което се превърна в изпитание за нервите и спринтьорските умения. 1 час и 30 минути отне минаването на паспортния контрол, след който имахме -10 мин да се придвижим до другия край на McNamara Terminal. Бордингът беше започнал, но за радост само за майките с деца и платинените членове. После златните, сребърните, economy plus, платилите за priority boarding и когато свършиха "богоизбраните", бяхме останали около 10-ина човека.

Изображение
Detroit, Metropolitan, Wayne County (DTW/KDTW) - Los Angeles, International (LAX/KLAX)
Flight: DL1845
Operated by: Delta Air Lines
Date: 02/11/2012
Scheduled time of departure: 20:10
Scheduled time of arrival: 22:19
Type: Boeing 767-332
Reg: N126DL (ex. N/A)
First flight: 19/01/1988
Seat: 42A (economy/window)


Истински динозавър - 24-годишен, без уинглети, доместик конфигурация.
Последва първият ми полет на Боинг 767. За съжаление еуфорията и мястото до прозореца бяха преборени от изтощението от 19-те изминали часа. Не успях да се събудя дори за snack service-а.

Тук искам да кажа, че Делта имат приличен сървис. Кетъринга на презатлантическия полет беше повече от задоволителен, безплатен ентъртеймънт (за разлика от континенталните им полети) и екипаж, работещ с голямо желание (бих изтъкнал и чувството им за хумор). Единствената забележка е към seat pitch-а на самолетите им.

Събудих се точно навреме, когато започна снижението към Лос Анджелис. Бях зашеметен, когато видях от въздуха размерите на този мегаполис - светлините се простираха от север на юг, до хоризонта, без да се вижда края им. Напред се чернееха притихналите води на Тихия океан. След кацане рулирахме около 20 минути, последвани от още 10 минути изчакване, докато се освободи гейт за нашия самолет.

След няколко дни в Града на ангелите, сред звездите (тези на алеята на славата), скъпите магазини, поръчковите коли, плажовете и жегата (които наблюдавах само отстрани, толкова близо, но и толкова далеч), беше време да се отправим към Града на греха. Градът на Бъгси Сийгъл. Градът на втория шанс в живота - великолепният Лас Вегас, а оттам и към Сан Франциско, където щеше да приключи нашето пътуване.

Изображение

Изображение
Los Angeles, International (LAX/KLAX) - Las Vegas, McCarren International (LAS/KLAS)
Flight: WN2182
Operated by: Southwest airlines
Date: 04/11/2012
Scheduled time of departure: 15:20
Scheduled time of arrival: 16:30
Type: Boeing 737-7H4
Reg: N961WN (ex. N/A)
First flight: 12/07/2011
Seat: 23A (economy/window)


Вече имах възможност да огледам LAX и на дневна светлина. Мащабите са невероятни. Southwest оперират от Терминал 1. Самолетът беше почти чисто нов - на 1 година. Не се предлага seat allocation, но за сметка на това има платен интернет на борда, както и безплатни refreshments. Идеалният случай да опитам популярния сред американците ginger ale (и не останах никак очарован от тази газирана напитка). Полетът до Вегас е кратък, на малък ешелон и изключително живописен. Но нека не ви го описвам с думи. Насладете се на снимките.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Във Вегас също си прекарахме добре, макар повече да ми приличаше на местния вариант на Слънчев Бряг. Не успях да стана милионер в казината, но поне разбрах, че не съм хазартен тип.
Тук беше и най-интересното преживяване през цялото пътуване - разходка до Гран Каньон с хеликоптер. Пакетната цена, която се плаща включва трансфер с лимузина от хотела до летището и обратно; полет на EC-135 до импровизирана хеликоптерна площадка на дъното на каньона и обратно; пикник в каньона; прелитане покрай Hoover Dam; прелитане над The Strip (главната улица с всички хотели и казина). Усещането да летиш на хеликоптер е уникално, не може да се сравни със самолет.
Пилотът беше типичен аризонски red neck, а фирмата Sundance работи на договор с правителството. За моя огромна изненада, пилота се похвали, че когато не кара туристи, изпълнява полети "Janet" до Зона 51. На въпроса ми какво крият там, ми отговори, че ако ми каже, ще трябва да ме убие :-D

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

След това незабравимо изживяване беше време да потеглим от пустинята към последната точка на нашето пътуване, града на златната порта - Сан Франциско.

Изображение
Las Vegas, McCarren International (LAS/KLAS) - Oakland (OAK/KOAK)
Flight: NK469
Operated by: Spirit Airlines
Date: 08/11/2012
Scheduled time of departure: 11:23
Scheduled time of arrival: 12:54
Type: Airbus 319-132
Reg: N522NK "Spirit of Las Vegas" (ex. N/A)
First flight: 25/09/2006
Seat: 15A (economy/window)


Spirit е друга знакова НТА освен Southwest, но за разлика от югозападните си братовчеди, тук е със запазени места. Остава безплатният snack, състоящ се от фъстъци или мини бретцели, и напитка по избор. Само че, има едно обаче, seat pitch-а в Spirit явно е мерен по леприкони.
Както също виждате, полетите не се изпълняват до основното летище на Сан Франциско, а до близкия град (от другата страна на залива) Оукланд, което пък си беше бонус за мен. От къде ли ни е познато.
Полетът отново бе кратък, но заради сериозна облачност, нямахме гледка към ландшафта. Огромен късмет, защото се паднахме на един от малкото самолети, носещи старите цветове на Spirit, които според мен са по-ефектни от новите.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Изображение

Изображение
San Francisco, International (SFO/KSFO) - Detroit, Metropolitan, Wayne County (DTW/KDTW)
Flight: DL854
Operated by: Delta Air Lines
Date: 10/11/2012
Scheduled time of departure: 07:00
Scheduled time of arrival: 14:32
Type: Boeing 757-232
Reg: N635DL (ex. N/A)
First flight: 07/01/1988
Seat: 36F (economy/window)


Накрая вече бяхме много уморени, но и доволни. Както се чувствам в момента, след като приключвам този блог :D Полетът от Сан Франциско, бележещ началото на нашето връщане към България, беше единственият документиран. Останалата част от филма сме я гледали :wink:
От мен - до нови срещи. Надявам се, че ви е било интересно и сте успели да съпреживеете това пътуване.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
Detroit, Metropolitan, Wayne County (DTW/KDTW) - Amsterdam, Schiphol (AMS/EHAM)
Flight: DL619
Operated by: Delta Air Lines
Date: 10/11/2012
Scheduled time of departure: 18:10
Scheduled time of arrival: 08:05+1
Type: Airbus 330-323X
Reg: N814NW (ex. Northwest Airlines)
First flight: 01/12/2006
Seat: 23D (economy/middle)


Изображение
Amsterdam, Schiphol (AMS/EHAM) - Sofia (SOF/LBSF)
Flight: FB462
Operated by: Bulgaria Air
Date: 11/11/2012
Scheduled time of departure: 10:20
Scheduled time of arrival: 14:00
Type: Airbus 319-111
Reg: LZ-FBF (ex. Frontier Airlines)
First flight: 31/01/2007
Seat: 17A (economy/window)


THE END!!!
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот dobr0mir » 11 Май 2013 23:16

Интересно пътуване и интересен рапорт :)

Може би най-жадуваното ми пътуване е до САЩ и бих посетил почти същите градове, но може би ще добавя Ню Йорк или Вашингтон.
Аватар
dobr0mir
по-спотър
 
Мнения: 182
Регистриран на: 29 Мар 2008 03:33
Местоположение: E.U.

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот akair » 12 Май 2013 23:08

Страхотно пътуване! Направо ме върна 2 години назад с този Вегас... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот Делян » 13 Май 2013 14:00

Хубав блог!
...и как ти хареса САЩ като цяло?
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот Pilot737 » 13 Май 2013 16:46

Мерси. Ами някак си странно ми беше, трудно ми е да го обясня. Предполагам че ще ми трябва повече време, за да реша дали ми харесва или не :)
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот concorde » 14 Май 2013 12:12

Супер блог , браво . Само една малка поправка от мен . Преди кацането в Амстердам сте летели покрай крайбрежието на Северно море .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот Dreamliner » 14 Май 2013 18:21

Интересен репорт, браво! И мерси за споделянето! :drinkers:
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот tonik » 14 Май 2013 23:30

Супер рипорт, много интересно четиво, а снимките ти са страхотни! :)
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот Bobkata » 18 Май 2013 23:25

Невероятен рипорт! Винаги съм мечтал да посетя тези градове и сега го направих виртуално, благодарение на теб.

Едно въпросче: С какъв апарат си снимал? :shock: :rolleyes:
Аватар
Bobkata
спотър
 
Мнения: 36
Регистриран на: 12 Мар 2013 21:43
Местоположение: София

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот Pilot737 » 19 Май 2013 00:34

Благодаря :) Снимките са от HTC, сапунерка Panasonic и 50D със 70-200 L f4.0
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот Mbro » 24 Май 2013 14:35

Страхотно! Много увлекателно. :)
Аватар
Mbro
спотър
 
Мнения: 10
Регистриран на: 26 Юни 2012 22:03

Re: The City of Angels, Sin City and the Fog City

Мнениеот Nine » 30 Май 2013 21:03

Сууупер. Накара тълпата да вика "Още, още!" :D

Pilot737 написа:Колкото повече нараства броя на пътуванията и напредва възрастта, толкова по-малко се отдавам на снимковото отразяване, за сметка на насладата от момента.

Така си е...
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта