SOF-MUC-PMI и обратно

SOF-MUC-PMI и обратно

Мнениеот Rumen » 15 Сеп 2013 17:59

Палма де Майорка, крайната дестинация на това пътуване, е традиционно-ваканционна, макар нашето посещение да беше по работа. Сезонът и времето определено бяха в моя полза и помогнаха да се усети истинската атмосфера на това малко или повече екзотично за нашите разбирания място.
Маршрутът:

LH1707 11SEP SOF-MUC 0710 0810
LH1832 11SEP MUC-PMI 1105 1315



LH1833 14SEP PMI-MUC 1405 1610
LH1706 14SEP MUC-PMI 1920 2210


На 11 септември денят започна рано, със ставане в 4:30. Към 5:25 вече бях на Т2, където все още беше тъмна непрогледна нощ

Изображение

Чекирането на багажа стана бързо и лесно, за разлика от гишетата на BGAir, където в този ранен час имаше сигурно над 200 чакащи човека общо. Отправихме се към С1, където с вечерния полет предния ден бе дошъл D-AKNJ. Изгревът беше красив

Изображение

Изображение

Време за бординг

Изображение

LH1707 11SEP SOF-MUC 0710 0810

LH1707
SOF-MUC
Airbus 319-112
Reg: D-AKNJ (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 18F


Пултът за управление на TEAM ръкава

Изображение

Наоколо нямаше оживление, само LZ-FBF се готвеше за някъде

Изображение

Pushback, рулиране по H към 09 и плавно излитане

Изображение

Изображение

Изображение

Левият завой на северозапад, вероятно към ETIDA:

Изображение

Изображение

Изкачване над облаците в ранната утрин. Капитанът на полета беше някаква дама, която ни поздрави.

Изображение

Изображение

Полетът премина нормално, снишаването ни започна отдалеч

Изображение

Изображение

Изображение

Кацането ни беше навреме, акостирахме на стоянка 255

Изображение

Изображение

MUC ни посрещна с познатата излъскана атмосфера и ухаещия на duty-free парфюмерия терминал. Сутринта не беше особено натоварена.

Изображение

Полетът за Палма де Майорка беше обявен, и зачакахме бординга

Изображение

Неизменният син рейс ни закара до дълга редица LH машини:

Изображение

D-AIRD потегляше нанякъде

Изображение

Изображение

Ние се стоварихме при D-AIRS - един от по-старите A321 на LH

Изображение

LH1832 11SEP MUC-PMI 1105 1315

LH1832
MUC-PMI
Airbus 321-131
Reg: D-AIRS (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 7F


Бордингът беше бавен, а около нас се оживи откъм пристигащ и заминаващ трафик

Изображение

Изображение

Тогава не подозирахме, но D-AIRA щеше да ни върне от PMI

Изображение

Pushback и рулиране

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Пред нас имаше E195, който бе първи за излитане

Изображение

След което дойде и нашия ред

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Имаше доста облаци, между които от време на време можеше да се хвърли по един поглед на пейзажа

Изображение

Изображение

Традиционния странен вегетариански LH сандвич

Изображение

Вторият пилот бе така любезен да ни осведоми, че полетът тръгва на запад от Мюнхен, през Швейцария, Франция, после на юг над Средиземно море.

Брега на Женевското езеро и град Лозана, Швейцария

Изображение

Изображение

Изображение

..и самата Женева на западния край на езерото:

Изображение

Изображение

Изображение

Над френска земя:

Изображение

Полетът достигна брега в района на Марсилия и продължи над Средиземно море, което блестеше в синьо:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Постепенно облаците стана плътни и купести. Заради тях снижението ни започна по-рано и беше доста продължително, на места придружено от турболенция

Изображение

Изображение

Най-накрая излязохме от облаците и зърнахме Балеарите

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Кацането ни беше по писта 6L и беше доста меко, след нас имаше още доста кацащ трафик

Изображение

Летището на Палма ни изненада с големината си. Като дизайн и архитектура е много характерно за 80-те години на 20-ти век - бетонът е предпочитан материал и е използван наистина с размах:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Air Berlin бяха много сериозно застъпени, направо си им е като локална мини-база

Изображение

Летището се намира много близо до града (на практика е в него) и след 15 мин. с такси вече бях в хотела на брега на морето и се наслаждавах на изгледа от балкона:

Изображение

Изображение

Изображение

****

Палма е основният град на Балеарите и се намира на Майорка - най-големия от трите острова (другите два са съседните Менорка и Ибиса). Самият град е интересно и приятно място. Има много от атмосферата и визията на Барселона, но с добавен курортен и купонджийски привкус. Туристическият сезон продължава целогодишно, като пикът е разбира се през лятото, когато островите са пълни с германци, скандинавци, англичани и ирландци. Голяма част от тези, които видяхме са идентични със сънародниците им, посещаващи Слънчев Бряг и очевидно се наслаждават на евтиния за тях алкохолен туризъм. Градът разполага с голяма марина, както и пристан за големи круизни кораби, за които явно това е основна спирка в Средиземноморието. Има неизброимо много хотели, като голяма част от тях носят като летището стила и атмосферата на 80-те год. на миналия век - все едно влизате в Гранд-хотел Варна или Интернационал (разбира се в по-добрите им години). Хотелите бяха препълнени, а самолети кацаха и излитаха денонощно на бетонното летище -летният сезон продължаваше там с пълна сила. Сравнено с нашите възможности за летен туризъм със сезон от 3-4 месеца в годината са на светлинни години от нас - и като дадености и като продукт и като инфраструктура. Заведенията - барове, кръчми, ресторанти и клубове от всякакъв тип са навсякъде - и по големите и по малките улици, борейки се за клиенти с листовки или примамливи подканяния.
Ценовите равнища на храна, престой и забавления са височки за нашите разбирания, но повече от приемливи в сравнение с нивата в Западна Европа. А екзотичната атмосфера, невероятното море и красивите гледки си заслужават:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Нощите разбира се както подобава на такава дестинация са понякога по-оживени от дните:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

****

Четирите дни бързо се изнизаха и стана време за връщане в нашата си реалност. Една последна закуска на хотелската тераса с морски бриз:
Изображение

Изображение

Отново изпитахме удобството от факта, че летището е на 15 мин. с кола - така не се наложи да губим време в пътуване и трафик. Скоро бяхме отново на бетонната инфраструктура. Туристическият поток в двете посоки отново не секваше нито за момент:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Check-in и отново зачакахме. По информация от flightradar24 идващият полет от MUC леко закъсняваше, D-AIRA беше още над Марсилия...

Изображение

Изображение

Изображение

Откъм компании и самолети беше разнообразно

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Най-накрая D-AIRA пристигна

Изображение

LH1833 11SEP PMI-MUC 1405 1615

LH1833
PMI-MUC
Airbus 321-131
Reg: D-AIRA (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 19F


Бординг, pushback, рулиране

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И излитане по писта 24R

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

D-AIRA е първият А321 на LH, произведен през 1993. Поддръжката на LH както обикновено са на висота, но все пак 20-годишната употреба си казваха думата и интериора изглеждаше доста старичък

Изображение

Този път LH ни изненадаха с кексче с череши

Изображение

Отново имаше доста облаци

Изображение

Снишихме се в няколко слоя дебели облаци един след друг и след final approach достигнахме MUC. Времето беше влажно, студено и мрачно. Dreamliner на Qatar любезно ни изчака да кацнем, след което отлетя за Doha.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Вече си беше вечерно време, което ни наведе на мисълта да уважим прочутата местна храна :)
Изображение

LH1706 14SEP MUC-SOF 1920 2210

LH1706
MUC-SOF
Airbus 321-231
Reg: D-AIDI (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 10A (30A)


Отново зачакахме..

Изображение

И отново синият рейс не закъсня

Изображение

Бях направил онлайн чекиране от хотела в Палма още и си имахме бордните карти. Излизането от гейтовете в MUC става с прочитане на bar кода на бордната карта на турникет със скенер. При прочитането на разпечатаната ми бордна карта обаче този път, електронният турникет "изплю" нова малка бордна карта с ново място на 30-ти ред. Оказа се, че това е заради смяна на машината на полета. Не ми се беше случвало досега...

Качихме се на рейса и зачакахме да се качат всички сънародници. От инфо-терминала на шофьора стана ясно, че ще търсим стоянка 256, където би трябвало да ни чака D-AIDI - А321

Изображение

Речено-сторено

Изображение

Изображение

С падането на нощта няколко полета едновременно тръгнаха

Изображение

Изображение

На борда бяхме посрещнати от purser-а и капитана на полета - младеж на видима възраст към 35 г. Излетяхме бързо насред кацащи и излитащи полети и много бързо се издигнахме със здрав climb rate.

Изображение

Изображение

Изкачихме се над облаците и успяхме да зърнем последните лъчи на залеза, който остана назад, а ние продължихме полета в нощта:

Изображение

D-AIDI се оказа новичък А321, нямаше нищо общо с антиката от предния полет. Хората се отпуснаха и почти всички си поръчаха бира, по едно време количките се напълниха с празни бутилки, аз преброих към 30-тина поне.

Изображение

Изображение

Започнахме доста рязко и остро снижаване, заради както се оказа силен попътен вятър. Вятърът ни помогна и да пристигнем по-бързо, полетът продължи общо към 1 час и 25 мин., което е рекорд за полетите, които съм ползвал от MUC. Минахме през поредните няколко слоя облаци и вече бяхме над София:

Изображение

Изображение

Кацнахме меко, спряхме плавно и се установихме на стенд 3

Изображение

Бързо се изнесохме, а D-AIDI остана да нощува, чакайки утрешния обратен полет в 0710
Изображение

Така завърши едно приключение, от което ни останаха приятни спомени.

Дано ви е било интересно :)
Последна промяна Rumen на 15 Сеп 2013 22:59, променена общо 2 пъти
Аватар
Rumen
спотър
 
Мнения: 45
Регистриран на: 13 Апр 2008 01:12
Местоположение: SOF

Re: SOF-MUC-PMI и обратно

Мнениеот Val4aka » 15 Сеп 2013 18:47

Невероятен трип рипорт! По едно време бях тръгнал за плажния чадър...вече може и да не ходя в Палма, няма какво ново да видя там :D
Последна промяна Val4aka на 16 Сеп 2013 10:33, променена общо 1 път
Val4aka
спотър
 
Мнения: 32
Регистриран на: 17 Яну 2013 00:44

Re: SOF-MUC-PMI и обратно

Мнениеот makler » 15 Сеп 2013 22:09

Както винаги страхотен блог. Много хубави снимки, с какво снимаш?
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: SOF-MUC-PMI и обратно

Мнениеот autom8 » 16 Сеп 2013 01:17

Много увлекателно, благодаря!
Снимките наистина са много добри, особено нощните са станали супер!
autom8
супер спотър
 
Мнения: 684
Регистриран на: 25 Май 2012 07:24

Re: SOF-MUC-PMI и обратно

Мнениеот Rumen » 24 Сеп 2013 10:17

makler написа:Както винаги страхотен блог. Много хубави снимки, с какво снимаш?

Радвам се, че са ви харесали :wink: Някои от снимките направих с телефона ми, някои с един доста стар 6-мегапикселов фотоапарат Sanyo S60. Абе човек може да направи хубави снимки с всякакво фото ако му хване цаката. И ако разбира се има поглед и бърза реакция за интересните моменти :)
Аватар
Rumen
спотър
 
Мнения: 45
Регистриран на: 13 Апр 2008 01:12
Местоположение: SOF


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта