LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот niki_m » 26 Сеп 2013 16:13

Дестинация - Понта Делгада, остров Сау Мигел, Азорски архипелаг, Португалия
Полет - Лисабон - Понта Делгада - Лисабон
Авиокомпания - SATA International
Самолет: - на отиване A 310-300, на връщане A 310-200
Затовареност на полетите - 100 %
Разлика в часовете: - 1 между Лисабон и Понта Делгада, - 3 между Понта Делгада и София
Първи полет: S4 123 - 12:30 - 13:45
Втори полет: S4 120 - 08:25 - 11:30

Като цяло, едно приятно изживяване, на далечна португалска територия насред Атлантика. САТА, обслужва голям брой дестинации, като основно е съсредоточена да свързва островите от Азорски архипелаг с Материка - Португалия, с Мадейра, с някои градове от Ю. и С. Америка, както и самите острови. Обслужването на борда е приятно, но ми направи впечатление, че кабинният състав обръща по-голямо внимание на азорианците, и след това са всички останали. Да не говорим, че половината пасажери се познаваха със самите стюарди/деси, и общуваха с тях по време на полета, което, не че е неприятно, но поне за мен е малко особено като страничен наблюдател.

Както на отиване, така и на връщане излетяхме със закъснение. При първият полет, обяснението беше, че имало проблем с код-шеъра между САТА и ТАР Португал, а за обратния полет - лошото време и то наистина беше такова - изключително силен вятър от океана към острова, черно небе, буреносни облаци и дъжд. до такава степен духаше откъм океана, че автоматичните врати на летището блокираха и не можеха да се затворят от вятъра.

Самолетите - конфигурацията е 2 + 4 + 2 - и двата ми полета бяха на 2-ките, като седалките са не само изключително тесни, ами и с малко разстояние за краката. Крайно неудобни. И тогава се зачудих, ами какво правим примерно от Понта Делгада до Бостън? Или и тук важи израза, че това са самолети правени специално за португалците, които като по калъп са дребнички и слаби хорица и се побират навсякъде, за разлика от европейци и американци. Хората в самолета бяха от различни националности и непортугалците просто стърчаха от седалките, имаше крака по пътеките, някои се разхождаха, само за да дочакат желаните Азори :).

Екраните са споделени и са само големи монитори на средната редица, от които нищо не се чува. Слушалки към седалките не бяха раздадени.
Кетъринга - за около 2.15 часа полет - приличен - твърдяха, че продуктите са изцяло азорски - брашното, хлебчетата, шунката и сиренето. Има и нещо като нектар в бутилчица, на който каквато му се падне, както и напитки по колкото поискате и каквито поискате. това е за туристическата класа, за бизнес - нямам и идея какво е.

Снимки - може да си правите колкото поискате, никой не ви прави забележка в самолета за тях.

Летище - Aeroporto João Paulo IІ - Ponta Delgada - приятно летище. До самолетите отиваш пеша, няма автобуси, отсреща се вижда океана. Няма спотинг-тераси. Отстрани има една рестриктид порта, на която португалците стоят и махат на близките си, докато се качват или слизат от самолета и там може да си стоите и да снимате. Полицията и охраната не правят никаква забележка. не ви гарантирам обаче, че на някой от Вас няма да му направят :). Интернет има навсякъде - wi-fi, безплатно. Летището е малко, нещо като Бургас или Варна. Основно видях самолети само на САТА, вероятно кацат и някои други в сезоните.
От летището до Понта Делгада - най-добре е да се придвижите с такси - евтино, бързо и удобно. В зависимост от отдалечеността на хотела - 4-6-8 Евро. Т.нар. градски транспорт - е разбираем само от азорианците... и затова не се и напъвах да разбирам как точно се случват нещата.

Цените в Понта Делгада са като в Португалия, абстрахирайте се от БГ действителността и всичко ще е наред.

Хората - самите азорианци са общителни, уважават туристите, т.к. знаят, че те им носят прехраната. Просто е приятно да си общуваш с тях, като английски се говори само в хотелите, малко се опитват по заведенията и ресторантите. По-младите завързват разговор на английски и с жестове и усмивка - нещата се случват.
Ще попитате - а с португалски не става ли? - Ако трябва да съм честен, изобщо не можах и да разбера какво си говорят. Някаква много странна деалектна форма на португалския, която ухото трудно схваща. Не е типичният континентален португалски. Островитянският диалект явно е последица от старите азорианци, завладяни от португалците... Когато им заговорих на португалски, гледаха ококорено и се чудеха как може чуждоземец да им говори езика..., и проговаряха на литературен португалски :), но с английски и жестове, май беше по-лесно.

Това с езиците е странна работа, точно преди два дни, когато бях в Барселона, на един павилион поисках бутилка с вода, и жената ми отговори на каталунски, отвърнах й на английски, че говоря португалски, но не и испански, а тя също на английски отговори - и по-добре, че говорите португалски, а не испански. Португалският е по-близо до нашият език. Тръгвайки, си забравих водата, а тя ме настигна и ми я даде. Малко по-нагоре, група амбулантни африкански търговци, бяха подгонени от каталунската полиция..., но това за друг трип-рипорт ще го оставя, когато пиша за Барселона.

И така, чисто професионално, преди да дам упойка на някого, винаги оглеждам шията и конструкцията на главата на пациентите, за да бъдат интубирани /оная тръба през устата в белия дроб за упойките, които поставяме/, направи ми впечатление, че повечето имат едни особени вградени в тялото шии, набити перести като на борци вратове - това за жените, а част от тях имат и онази птича шия, при която долната челюст е малка и вградена в шията..., явно затвореното общество от онези времена, още не е изчистило тези генетични промени..., но при по-младите, почти го няма това нещо.

Направих на летището снимка на двама типични дядовци - азорианци, които си чакаха самолета... такива ще срещнете на Азорските острови, и са доста интересни.

ОК, стига приказки, нека да погледате снимки..., ако има нещо - задавайте въпроси.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

[imghttp://i1025.photobucket.com/albums/y315/marinchev/Ponta%20Delgada/SAM_4187_zps714b8038.jpg][/img]

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот niki_m » 26 Сеп 2013 16:15

Това са само част от снимките. Останалите са във фейса, и може да ги погледнете там.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот dr_mike » 26 Сеп 2013 17:36

Kouega, trudni li sa za intubaciq......
dr_mike
по-спотър
 
Мнения: 118
Регистриран на: 10 Апр 2013 22:42

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот niki_m » 26 Сеп 2013 18:29

dr_mike написа:Kouega, trudni li sa za intubaciq......


Нали знаеш, че най-лесната интубация е вече станалата интубация...иначе повечето възрастни жени са с такава конструкция на шията...
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот tedier » 26 Сеп 2013 18:40

Много ми е приятно като се пише за островите от Атлантика...ама може ли и линк от фейсбук-а за да разгледам и другите снимки:-)
tedier
по-спотър
 
Мнения: 131
Регистриран на: 14 Ное 2005 17:13

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот akair » 27 Сеп 2013 04:49

Поздрави за ТР-а!
Не останаха много оператори на А310... А островът изглежда супер! :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот randi » 27 Сеп 2013 13:19

Хубав трип не знам дали си сбъркал, но на връщане си писал, че полета е бил с 310 - 200 а SATA мисля, че оперират само с 300 версия.
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN

Изображение
JetPhotos
Planepictures
Airliners
Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот europeandj » 27 Сеп 2013 14:11

Чудесно! Португалия, Понта Делгада, А310 и САТА са страхотна комбинация. Зимата и аз ще се насоча към Португалия само да паднат цените още малко.
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот niki_m » 27 Сеп 2013 16:18

tedier написа:Много ми е приятно като се пише за островите от Атлантика...ама може ли и линк от фейсбук-а за да разгледам и другите снимки:-)


Да, разбира се - ето линк - щрак
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот niki_m » 27 Сеп 2013 16:19

randi написа:Хубав трип не знам дали си сбъркал, но на връщане си писал, че полета е бил с 310 - 200 а SATA мисля, че оперират само с 300 версия.

САТА имат и двете конфигурации и оперират и с двете.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот niki_m » 27 Сеп 2013 16:21

europeandj написа:Чудесно! Португалия, Понта Делгада, А310 и САТА са страхотна комбинация. Зимата и аз ще се насоча към Португалия само да паднат цените още малко.


Зимата в северна Португалия става студено, а в Южна, т.е. от Лисабон надолу вали доста дъжд и духа силен вятър. Принципно декември, януари и февруари са малко неприятни като месеци, но в Лисабон и надолу температурите не падат под нулата никога - обикновено са 10-15 градуса.
за цените - не знам дали ще паднат изобщо. Вчера гледах цените за полетите ми през следващата година, и нещата са леко трагични - почват от около 300 Е почти двупосочно вече :lol: :lol: :lol:
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот europeandj » 27 Сеп 2013 18:07

niki_m написа:
europeandj написа:Чудесно! Португалия, Понта Делгада, А310 и САТА са страхотна комбинация. Зимата и аз ще се насоча към Португалия само да паднат цените още малко.


Зимата в северна Португалия става студено, а в Южна, т.е. от Лисабон надолу вали доста дъжд и духа силен вятър. Принципно декември, януари и февруари са малко неприятни като месеци, но в Лисабон и надолу температурите не падат под нулата никога - обикновено са 10-15 градуса.
за цените - не знам дали ще паднат изобщо. Вчера гледах цените за полетите ми през следващата година, и нещата са леко трагични - почват от около 300 Е почти двупосочно вече :lol: :lol: :lol:


Мерси за информацията относно климата. Тези подробности не ги знаех наистина и се гласих за декември или януари да ходя в Лисабон, понеже има варианти за по 280лв с нискотарифните, но ще видим дали ще отида
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот randi » 27 Сеп 2013 18:47

niki_m написа:
randi написа:Хубав трип не знам дали си сбъркал, но на връщане си писал, че полета е бил с 310 - 200 а SATA мисля, че оперират само с 300 версия.

САТА имат и двете конфигурации и оперират и с двете.


Не мисля а и никъде не намирам инфо, че летят с 200 версия. Каква беше регистрацията на самолета, който те върна CS-TKM?
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN

Изображение
JetPhotos
Planepictures
Airliners
Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот niki_m » 27 Сеп 2013 21:42

randi написа:
niki_m написа:
randi написа:Хубав трип не знам дали си сбъркал, но на връщане си писал, че полета е бил с 310 - 200 а SATA мисля, че оперират само с 300 версия.

САТА имат и двете конфигурации и оперират и с двете.


Не мисля а и никъде не намирам инфо, че летят с 200 версия. Каква беше регистрацията на самолета, който те върна CS-TKM?


Инфото беше написано на електронните карти за бординг, които ми изпратиха, от там всъщност разбрах за типа.
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: LIS - PDL - LIS със SATA International - A310

Мнениеот niki_m » 27 Сеп 2013 21:43

europeandj написа:
niki_m написа:
europeandj написа:Чудесно! Португалия, Понта Делгада, А310 и САТА са страхотна комбинация. Зимата и аз ще се насоча към Португалия само да паднат цените още малко.


Зимата в северна Португалия става студено, а в Южна, т.е. от Лисабон надолу вали доста дъжд и духа силен вятър. Принципно декември, януари и февруари са малко неприятни като месеци, но в Лисабон и надолу температурите не падат под нулата никога - обикновено са 10-15 градуса.
за цените - не знам дали ще паднат изобщо. Вчера гледах цените за полетите ми през следващата година, и нещата са леко трагични - почват от около 300 Е почти двупосочно вече :lol: :lol: :lol:


Мерси за информацията относно климата. Тези подробности не ги знаех наистина и се гласих за декември или януари да ходя в Лисабон, понеже има варианти за по 280лв с нискотарифните, но ще видим дали ще отида


По-добре изчакай март месец :D
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Следваща

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта

cron