Здравейте отново на всички любители на този раздел от форума,
След последния ми блог за пътуването до западното крайбрежие на САЩ
http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?f=2&t=3754, дойде време да Ви споделя емоциите си от едно друго дълго бленувано пътуване – посещението на Московския Аеро-Космически Салон МАКС 2013.
Предистория няма, затова да започваме направо с разказа
Облачен вторник следобяд на Терминал 1.
Обедните полети на Ийзи за Лондон и Манчестър бяха вече заминали, затова в Т1 беше пусто.
На перона се виждаше редица от самолети на FB, завършващи със 734-ката на Скай, която предния ден разбрах, че ще отпътува за Кевлавик, Исландия. Най-вероятно следващата й спирка щеше да бъде някой scrap yard в американската пустиня.
На GA стоянката цареше оживление – за момента около лявата Чесна, а малко по-късно оживлението се пренесе и към другата.
В това време течеше процес на преасфалтиране на перона.
Техниката около Ийзи-то се разпръсна и дойде време за рулиране.
На този чешки биз-джет му беше предоставено follow me.
Единият от двата Farnair-а, намиращи се по това време на летището, изрулира с невъобразима скорост току пред нас.
LZ-FBA тъкмо беше кацнал, когато дадоха разрешение за излитане на едната от двете 321-ци на Луфти.
Sofia (SOF/LBSF) - Kiev, Zhuliany (IEV/UKKK)
Flight: WU6038
Operated by: Wizzair Ukraine
Date: 27/08/2013
Scheduled time of departure: 14:30
Scheduled time of arrival: 16:25
Type: Airbus 320-232
Reg: UR-WUC (ex. N/A)
First flight: 26/02/2013
Seat: 23F (economy/window)Уиз както винаги не разочароваха с лошото си представяне. С 1 час и 30 мин закъснение дойде и нашата птица, която щеше да ни откара до Киев, откъдето да направим връзката за Москва. Това закъснение ни опъна нервите до краен предел и за малко не ни коства изпускането на втория полет. Като сложим отвратителната теснотия в самолетите и е ясно защо ги отбягвам винаги, когато е възможно.
Междувременно навън заваля.
За пръв път се возя на шарклетиран 320 и бих казал, че е визуална наслада за окото. Виждате какви внушителни размери има. На заден план 2-рият ATR на Farnair и B73F на Swiftair по полета на DHL.
Затовареност 100 %. Докато рулирахме се проведе обичайния инструктаж за безопасност.
Още по-дразнещото беше, че въпреки закъснението, пилотите въобще не си даваха зор. Запуска и рулирането до изпълнителен 27-ма отнеха цяла вечност. Вече във въздуха:
Започнахме снижение, а между облаците се показа другото летище на Киев – Borispol.
Полека-лека започна да се стъмва, докато маневрирахме за кацане.
Опряхме меко по RWY 08 и освободихме по единствената рульожка.
За късмет изрулирахме покрай известния авиационен музей, където могат да се видят уникални самолети.
Започна голямо тичане, тъй като трябваше да минаваме паспортна проверка, да си вземем куфарите и да се чекираме за полета до Москва. Стигнахме до гишетата 2 мин преди затварянето на чек-ин, а нашите бордни карти бяха последните.
До бординга имаше малко време – точно като за 1 цигара и снимка на Терминал А на Жуляни.
Самото летище се намира в града, предполагам това е и причината преобладаващият трафик да бъде бизнес авиация.
Поглед отвътре на този нов и добре изглеждащ терминал.
Kiev, Zhuliany (IEV/UKKK) - Moscow, Vnukovo (VKO/UUWW)
Flight: UN202
Operated by: Transaero Airlines
Date: 27/08/2013
Scheduled time of departure: 19:00
Scheduled time of arrival: 21:20
Type: Boeing 737-7Q8
Reg: EI-EUX (ex. Malev)
First flight: 13/04/2004
Seat: 29F (economy/window)И този полет закъсня малко. На Терминал А в Киев имаше един единствен ръкав и полетите на Трансаеро се оперират от него. Затовареност отново 100%. Самолетът е бивш HA-LOL на Малев, произведен 2004 година.
След излитане.
Много красиви облаци, а ако се вгледате ще видите 738 на Ukraine International, излетял от KBP.
Навън вече се стъмваше, когато сервираха вечерята. Удобните седалки и добрия кетъринг определено заслужават висока оценка.
Последва заход с изглед към Москва и кацане по RWY 01.
28-ми беше предвиден за аклиматизация и разглеждане на Москва. На Вашето внимание малко снимки от руската столица.
Поглед от хотелската стая
Болшой Театър
Ford F-150 SVT Raptor, 6,2l V8, 411 hp
Nissan Skyline R33
На следващия ден 29.08 беше време да се насочим към летище Раменское край Жуковски. Първите три дни на изложението МАКС 27, 28 и 29-ти са закрити за общата публика. Достъп се осигурява само на официални лица и журналисти.
След като получихме пропуските си от последния етаж на затънтена сграда в НИИ Громов (на по-запалените това име е познато), бяхме откарани с бусче до пропускателния пункт на изложението.
Всичко беше невероятно и използвахме пропуските, за да отидем през 3 от дните, тъй като времето все не стигаше да се насладим на всичко.
Оставям снимките да говорят. Коментари няма да включвам, тъй като голяма част от летателните апарати бяха загадка и за мен. Най-общо мога да кажа, че най-силно впечатление ми направиха летателните демонстрации на Су-35, МиГ 29 ОВТ, Rafale и Сухой Т-50 (ПАК-ФА). От наземните експонати най-голям интерес представляваха Ту-144, Ми-26, Ту-95, Ту-160, както и AWACS версията на базата на Ил-76.
Dash-6 Twin Otter
Десантен Ан-2
Rafale
МиГ-29 ОВТ
Ан-70
Су-35
И така братушките. Последния ден ни наваля стабилно и бяхме доволно капнали. Връщането беше със 737-800 на Оренер. Legroom и храна - без забележка.
Догодина да се готви Red Flag
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9