DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

Мнениеот akair » 08 Ное 2013 03:03

Едно пътуване от вече отминалото лято, което беше повече надбягване с времето... :D Обичайните заподозрени:

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Денят беше петък, в края на юли - слънчев и топъл ден в Дюселдорф. За разлика от повечето пъти, заложих на такси за стигане до летището. Там цареше обичайното спокойствие.
Изображение
Код: Избери целия код
DUS-VIE
LH3092
A319
seat: в средата на самолета, F
LF: нямам спомен...

Полетът беше скучен и нямам снимки от него.

Изображение
Код: Избери целия код
VIE-SOF
OS793
F100
seat: в предната част на самолета, F
LF: 100%

И този полет мина ОК. Не знаех, че OMV са започнали да оперират на летището в София:
Изображение

Седяхме 10-ина минути в самолета - официалната информация беше, че вратата на ръкава е заяла и не могат да я отворят. По-късно разбрах, че всъщност сградата на летището е била евакуирана поради подаден сигнал за заплаха...
На следващата сутрин беше време за кратко пътуване до морето...
Изображение
Код: Избери целия код
SOF-BOJ
FB981
E190 (LZ-VAR)
Seat: в предната част, F
LF: 90%

Мога да кажа, че полетът мина много добре. Онлайн чекин, добро обслужване на терминала, усмихнати и приветливи служители, чист самолет вътре (и не много чист отвън) и не на последно място - бях на морето след само 40 минути полет. Самолетът беше пълен с немци, които отиваха на предстоящия мач... Малко е кофти вкуса на кафето в пластмасова чашка от най-евтините - може би поради реакцията на пластмасата с горещето кафе, но това са "бели кахъри". Неизменното шоколадче:
Изображение

Изображение

Изображение

Полетът завърши с меко кацане по 04. Летището е много интересно - почти като машина на времето. Но е хубаво, защото е компактно.
Няколко дни по-късно отново беше време за полет. Отново онлайн чекин, последен плаж на "родното Сен Тропе" и трансфер до Бургас. За пореден път приятна изненада - усмихнати и любезни служители на едно от най-слънчевите ни летища. :D Неизменната тераса и летните чартъри. Бяха паркирани 3 MD-та на BUC, 1 Airbus на VIA, Lynx и:
Изображение

Изображение

Ето го и LZ-PLO за моя полет до София:
Изображение

Код: Избери целия код
BOJ-SOF
FB982
E190 (LZ-PLO)
Seat: 3A
LF:95%

На 3-ти ред определено е доста комфортно. Бих пътувал там отново с удоволствие, особено на по-дълъг полет - Лондон, Берлин, ... Бординг:
Изображение

Случайно в снимката ми е попаднала една родна звезда, която беше в бизнес класата... Този път реших да пропусна кафето... Августовското списание беше интересно, както обикновено... Имаше интервю с директора на една от компаниите за бира... Последва излитане по 22. Разходихме се над София и заходихме за 09:
Изображение

Време за препакетиране на багажа и поемане към следващия полет...

Изображение
Код: Избери целия код
SOF-VIE
OS798
А321
seat: в предната част на самолета, C
LF: 66%

Австрийците бяха пратили А321, който паркира на отдалечена стоянка. Не знам дали е изключение или са решили да петстят пари, но не е комфортно... :D Полетът мина неусетно, защото се бях зачел в една книга...

Изображение
Код: Избери целия код
VIE-MUC
OS117
А320
seat: в предната част на самолета, F
LF: 100%

Докато прехвърлях плана за следващия ден, се сетих да направя 1-2 снимки на залеза...
Изображение
Оустриън съвсем са орязали храната - реших да пропусна снимката на 30-те грама тунквани вафли... Ето го новия сателит на MUC:
Изображение

За пътването до САЩ можех да избирам между трансфер в Чикаго и трансфер във Вашингтон. От всичко, което прочетох за O'Hare, реших да избера IAD. Така или иначе тази част от пътуването беше на отделен билет, което породи една нощувка и време за кафе в Мюнхен. Влакът от летището пътува около 40-50 минути до централната гара. Аз исках само час по-скоро да се добера до леглото в хотела...
На следващата сутрин последва кратка разходка и сутрешно кафе в центъра... Страхотен град!
Изображение

Изображение

Изображение

С влака стигнах обратно на летището, минавайки покрай "бабуната на спотърите" - похвална идея да се построи изкуствено хълмче! Място за следващия полет си запазих още при резервирането му - 1К. :D

Изображение
Код: Избери целия код
MUC-IAD
LH414
A330-300
seat: 1K
LF: 100%

Няма да скрия, че имаше вълнение около пътуването първа класа... Всичко започна още на чекин гишето - пред мен имаше само 1 човек... Служителката беше повече от учитва и обясняваше всяко нещо, обръщайки се персонално към мен по фамилия - "Mr ..., the first class lounge is on the upper floor. Please follow the signs..." Сдобих се и с това:
Изображение

Холдър за бордната карта... Естествено, на секюритито нямаше никой и с бърза крачка се отправих към паспортната проверка, а оттам - в лаунджа. Оказа се, че ако бях влязъл през лаунджа на долния етаж (в Шенген), служителите щели да минат паспортна проверка за мен... Здраве да е... Лаунджът е доста по-добър от този за бизнес класата... И явно често пътуващите в първа класа са стеснителни, защото писоарите не са на 1 място:
Изображение

Оказа се, че разходката с лимузина е за пасажерите от другия First Class Lounge (явно "по-светло зелените"), та се разходих до гейта. :D Полетът беше овърбукнат и предлагаха 600 евро и нощувка на доброволец, който би бил съгласен да лети на следващия ден. :D Кандидати не липсваха... :-D :-D

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Бордингът за първа и бизнес класа става през отделен ръкав. Стюардесата, погледна бордната ми карта, "извади 24 каратова" усмивка и лично ме придружи до моето място. Обясни ми накратко как се борави със седалката, донесе комплект козметика, пижама и чехлли, които отидоха в "табуретката". След малко се върна с чаша шампанско, лешници и вода:
Изображение

Тази снимка става за реклама на Луфти :D :
Изображение

За моя изненада всички 8 места бяха заети... Малко трафик:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тук някъде се сдобих и с меню и винена листа... Safety видео:
Изображение

Предстояха ми 10-ина часа до американската столица... И ако има 2 неща, които бих трябва да определя като най-ценни, това биха били седалката и слушалките. Седалката става на напълно хоризонтално легло, а слушалките са BOSE, с активно шумозаглушаване - имат микрофон отвън и вътре във всеки говорител и генерират звукови вълни, които да неутрализират шума, който слушалката "чува" отвън. Гениално! Липсата на шум определено намалява стреса и умората от летене. Някъде над Дюселдорф:
Изображение

Изображение

Малко след това стана време за леко предястие:
Изображение

Изображение

Изображение

Коя е най-честата асоциация на летене първа класа и храна? :D :D :
Изображение

За обяд се спрях на някакъв рак с аспержи:
Изображение

Има гъдел в личната метална солничка и мелничка за пипер. А в парчетата маслко е издълбано "Lufthansa First Class"...
Капучиното беше по-хубаво дори от капучиното, което съм пил в Италия:
Изображение

Изображение

По някое време стюардесите минаха да спуснат щорите на илюминаторите и индиецът зад мен помоли да му направят седалката на легло и да му сложат чаршафи, за да може да спи. Аз отделих време на наличните филми и сериали.
Вече над САЩ:
Изображение

Изображение

Изображение

Малко преди кацане беше време за вечеря. Съвсем немска - салата по избор (стюардесата мина с количка със салатения бар) и шницел:
Изображение

Нямаше как да мина без капучино :D :
Изображение

На летището във Вашингтон спряхме до един А330, който тъкмо беше дошъл от Брюксел. Последва трансфер до съседен терминал с известните странни автобуси на IAD... Оттам паспортна проверка, багаж, митница, повторно чекиране на багажа и трансфер до гейта за следващия полет.

Изображение
Код: Избери целия код
IAD-PIT
UA3898
Q400
seat: 1A
LF: 100%

Приятната изненада на летището във Вашингтон беше безплатния достъп до Интернет. Гейтът беше интересен -един гейт нивото на земята е всъщност изход към 5 самолета за 5 различни полета. Но полетите се изпълняват от малки самолети - дашове, CRJ-та, малки Ембраери. След като ми сканираха бордната карта, се разходих в тенекиен коридор, който имаше 5 врати към различните самолети. На всяка врата имаше агент, който отново проверяваше бордните карти... Ето го самолета:
Изображение

Изображение

Това е обслужването в бизнес класата:
Изображение

Тук някъде умората надделя и този полет премина в сладка дрямка... Летището в Питсбърг е било хъб на US Airways, но след 9/11 са го дехъбнали за сметка на Шарлот. Сега 1/2-та летище не се ползва и е запечатано. Останалата част изглежда много зле... Терминалът в Бургас е супер модерен на фона на PIT...

В Питсбърг е живял Андрю Карнеги - същият, който е развивал бизнес с метали и железници, а по-късно става меценат и строи библиотеки. Негови са парите за строежа на Peace palace в Хага - сградата, в която се помещава съда на ООН. Питсбърг преживява сериозна криза след фалита на фабриките за производство на желязо и запада. Местните власти предприемат редица действия за преквалификация на местните и възраждане на града. Сериозна роля изиграват и околните университети - Pitt и Carnegie Mellon University. Последният е основан от същия Андрю Карнеги и носи неговото име. Една от забележителните сгради принадлежи на другия университет - т.нар. Катедрала на Знанието. Представлява небостъргач, построен в стила на готическите катедрали:

Изображение
Търговски център:
Изображение

Ако трябва да направя кратко обобщение - овации за България Ер - смятам, че се представиха по-задоволително от някои от останалите европейски а/к - никакви закъснения, чисти самолети, добро обслужване, онлайн чекин, ... Стискам им палци да продължат да се развиват в правилната посока.
Дано Оустриън спрат да влошават качеството на услугата за европейските си полети, защото все по-малко се открояват от по-евтините от тях а/к.
Пътуването в първа класа на трансконтинентален полет е страхотно изживяване и пожеавам на всеки да опита поне веднъж. Всичко напомня за летенето от преди години като усещане и комфорт, но допълнено от най-модерните достижения на технологиите. Приятно е стюардесата да се обръща към всеки пътник поименно, в тоалетната да има паста и четки за зъби и храната да е пир за духа и тялото. Но не съм сигурен, че цената е оправдана. За един път - да. За постоянно -надали... Всеки може да провери цените и сам да сметне колко би му коствал обяд и вечеря в най-добрия ресторант в града/държавата, включващи най-изтънчени блюда и напитки - далеч по-малко от цената на билет в първа класа.
Това, което се опитвам да обясня е, че рационалното решение е по-скромно пътуване, последвано от редица обяди и вечери, осигурени със спестените пари от билета. :-D Ако по-комфортното пътуване е осигурено с мили или някоя компания желае да плаща за него, това е друга тема...
Надявам се скоро да имам време да обработя снимките от града и да ги кача, както и да е разкажа малко повече за постоянно прелитащите над града хеликоптери, които кацат на покривите на един от най-големите медицински учебни комплекси - UPMC...

Ами май е това. Надявам се да Ви е било интересно. Всякакви мнение/препоръки/забележки и коментари са добре дошли! :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

Мнениеот niki_m » 08 Ное 2013 10:31

Страхотно пътуване. Аз също си го пожелавам някой ден :lol: !
Иначе:
- хареса ми, че си оценил БългарияЕР, колкото и да я пренебрегват като компания, за мен незаслужено в поне 90% от случаите
- наистина, Австрийците за цените, които искат, доста са се стиснали. Тиролеан ми харесаха при последното ми летене с тях, а изборът беше вафелн одер апфел... Апфелът беше толкова твърд, че едвам се отръпваше :D , простих им, т.к. бяха пуснали чисто нов А319, с който кацнах в България
- относно първата класа/или бизнеса - за 10 часов полет мисля, че си заслужава да изживееш тоя комфорт в небето, колкото до цената на вечерите в разни ресторанти - предпочитам един такъв полет, пред няколко вечери :D
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

Мнениеот Pilot737 » 08 Ное 2013 12:44

Страхотно :rock: Винаги се кефя на блогове до САЩ. Полета в F на Луфти ти пожелавам следващия път да е на 748i :)
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

Мнениеот akair » 09 Ное 2013 02:04

Радвам се, че ви е харесал. Дано хвана и F в 748i... :)
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

Мнениеот makler » 09 Ное 2013 08:43

Ще кажа само, че това е моята номинация за блог на годината!!!
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

Мнениеот akair » 10 Ное 2013 03:28

makler написа:Ще кажа само, че това е моята номинация за блог на годината!!!

:D Благодаря! Но мисля, че тази година има редица по-достойни кандидати. А как каза се стига до Лондон-Сити? :) :wink:
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

Мнениеот makler » 11 Ное 2013 22:45

Ами да гласуваме! Все пак идва края да годината. :)
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

Мнениеот niki_m » 12 Ное 2013 07:53

makler написа:Ами да гласуваме! Все пак идва края да годината. :)


а каква ще е наградата? :-D
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

Мнениеот IvanFL » 13 Ное 2013 05:24

интересно , брагодаря и от мен. Като стана дума за 747-800 през юни летяч до България с 747-800 и мe повишича в бизнес класа като стар голд (платинен статут в ю ес еър става стар голд). само че пътувам със семейство и естественно аз останах в cattle class а някой друг се класира в бизнес класата. имам няколко снимки от 747-800 ще ги пусна като имам време.
IvanFL
супер спотър
 
Мнения: 537
Регистриран на: 07 Май 2006 02:14
Местоположение: Miami, FL

Re: DUS-VIE-SOF-BOJ-SOF-VIE-MUC-IAD-PIT

Мнениеот akair » 17 Ное 2013 20:05

IvanFL написа:интересно , брагодаря и от мен. Като стана дума за 747-800 през юни летяч до България с 747-800 и мe повишича в бизнес класа като стар голд (платинен статут в ю ес еър става стар голд). само че пътувам със семейство и естественно аз останах в cattle class а някой друг се класира в бизнес класата. имам няколко снимки от 747-800 ще ги пусна като имам време.

Чакаме ги. Луфти да не са започнали да оперират до MIA с 747-800? По едно време 380 ходеше до Маями... :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта