Business Class on British Airways Boeing 767
Публикувано на: 02 Дек 2013 21:51
Привет,
Наближава края на годината и това се очертаваше да бъде последното ми пътуване за 2013. Също така гонех юбилеен полет номер 100 и затова в главата ми се беше загнездила мисълта той да бъде специален.
Малко с помощ от съдбата, малко с приятелска, и пътуването беше готово. София - Истанбул - Лондон - София, с полет No100 между Истанбул и Лондон в бизнес класа на Бритиш (също така първи полет с тях).
Сутринта на 30-ти се очертаваше като най-мразовитата от началото на зимата. Това не беше попречило на коледното настроение на летище София.
Не много натоварен Т2 по това време.
On-line check in и направо airside. Гледката беше доминирана от контролната кула.
Нови плоски екрани, на които обаче не се изписват полетите, а системен екран на Windows
Sofia (SOF/LBSF) - Istanbul, Ataturk (IST/LTBA)
Flight: TK1028
Operated by: Turkish airlines
Date: 30/11/2013
Scheduled time of departure: 10:00
Scheduled time of arrival: 11:20
Type: Airbus 321-231
Reg: TC-JRR (ex. N/A)
First flight: 19/04/2011
Seat: 29F (economy/window)
Нашият самолет вече беше пристигнал - А321-200 с производствен номер 4706 и кръстен Emirgan.
Сравнително слабо затоварване. Бях чел, че чек-ин агентите на Търкиш са инструктирани да пълнят самолетите отпред назад, затова си запазих място към края на самолета. Резултатът - 3 места само за мен.
Самолетът беше с добре оборудвана кабина - с touchscreen дисплеи на всяко място, към които раздаваха и комплект слушалки.
Полетът протече спокойно и кацнахме по разписание по полоса 05, т.е. със заход над морето.
Исках да пробвам от всички преимущества на пътуването в бизнес класа, затова се чекирах електронно с опция за получаване на бордна карта на летището.
Това ми позволи да излезна за една цигара пред терминала, след което отидох да си получа бордната карта. На опашката за Club Europe нямаше никой и за 1 минута вече държах покана за Primeclass Lounge - бизнес салона на Ататюрк, както и пропуск за fast track на гранична и паспортна проверка.
За пръв път минавам толкова бързо на скенера
Оттам директно се отправих към бизнес салона, който се намира на приземното ниво, под Food Court-а.
Istanbul, Ataturk (IST/LTBA) - London, Heathrow (LHR/EGLL)
Flight: BA677
Operated by: British Airways
Date: 30/11/2013
Scheduled time of departure: 16:40
Scheduled time of arrival: 18:55
Type: Boeing 767-336ER
Reg: G-BZHC (ex. N/A)
First flight: 22/06/1998
Seat: 1A (business/window)
Наближи време за полета и отидох да щракна една снимка на самолета, с който щях да летя. Оказа се най-новият 767 във флотилията на Бритиш.
Обявиха бординга - първи можеха да заповядат пътниците от Club Europe - това съм аз Място 1А и 1B - и двете само за мен...
Посрещнаха ни с чаша шампанско и някаква вкусна тестена разядка, подобна на солети. В продължение на целия полет, стюардесите съсредоточиха вниманието си чашите никога да не остават празни
В цялата бизнес класа, която заема пространството между 1-вата и 2-рата врата на 767, се подвизавахме всичко на всичко 8 човека.
Малко след достигане на крейсерска височина, започна сервирането на вечерята. Първо раздадоха менюта:
Избрах агнешкото с кус-кус, заедно с което ми поднесоха кошница с топли хлебчета, от които да си избера колкото поискам. Реших да си преглъщам с доматен сок
Остатъка от времето прекарах в дремане и слушане на музика, редовно доливайки си от несвърващото шампанско.
Направихме живописен заход над Лондон, последван от кацане по 27R. Паркирахме на Терминал 5B, което значеше, че ще използваме железницата до зоната за baggage claim.
На следващата сутрин хванах директния shuttle от Holiday Inn Expreess T5 Slough до Хийтроу за полета до София.
London, Heathrow (LHR/EGLL) - Sofia (SOF/LBSF)
Flight: BA890
Operated by: British Airways
Date: 01/12/2013
Scheduled time of departure: 08:25
Scheduled time of arrival: 13:30
Type: Airbus 320-232
Reg: G-EUUK (ex. N/A)
First flight: 31/10/2002
Seat: 24A (economy/window)
На ръкава ни чакаше ето този червеноноско
Закуската беше повече от обилна
Затоварването отново беше около 75% и отново имах 3 седалки само за себе си.
Падащи екрани с полетната информация
Друго добре познато летище - Мюнхен
От мен толкова Желая на всички Весели празници и нека новата година е по-благодатна от старата
Наближава края на годината и това се очертаваше да бъде последното ми пътуване за 2013. Също така гонех юбилеен полет номер 100 и затова в главата ми се беше загнездила мисълта той да бъде специален.
Малко с помощ от съдбата, малко с приятелска, и пътуването беше готово. София - Истанбул - Лондон - София, с полет No100 между Истанбул и Лондон в бизнес класа на Бритиш (също така първи полет с тях).
Сутринта на 30-ти се очертаваше като най-мразовитата от началото на зимата. Това не беше попречило на коледното настроение на летище София.
Не много натоварен Т2 по това време.
On-line check in и направо airside. Гледката беше доминирана от контролната кула.
Нови плоски екрани, на които обаче не се изписват полетите, а системен екран на Windows
Sofia (SOF/LBSF) - Istanbul, Ataturk (IST/LTBA)
Flight: TK1028
Operated by: Turkish airlines
Date: 30/11/2013
Scheduled time of departure: 10:00
Scheduled time of arrival: 11:20
Type: Airbus 321-231
Reg: TC-JRR (ex. N/A)
First flight: 19/04/2011
Seat: 29F (economy/window)
Нашият самолет вече беше пристигнал - А321-200 с производствен номер 4706 и кръстен Emirgan.
Сравнително слабо затоварване. Бях чел, че чек-ин агентите на Търкиш са инструктирани да пълнят самолетите отпред назад, затова си запазих място към края на самолета. Резултатът - 3 места само за мен.
Самолетът беше с добре оборудвана кабина - с touchscreen дисплеи на всяко място, към които раздаваха и комплект слушалки.
Полетът протече спокойно и кацнахме по разписание по полоса 05, т.е. със заход над морето.
Исках да пробвам от всички преимущества на пътуването в бизнес класа, затова се чекирах електронно с опция за получаване на бордна карта на летището.
Това ми позволи да излезна за една цигара пред терминала, след което отидох да си получа бордната карта. На опашката за Club Europe нямаше никой и за 1 минута вече държах покана за Primeclass Lounge - бизнес салона на Ататюрк, както и пропуск за fast track на гранична и паспортна проверка.
За пръв път минавам толкова бързо на скенера
Оттам директно се отправих към бизнес салона, който се намира на приземното ниво, под Food Court-а.
Istanbul, Ataturk (IST/LTBA) - London, Heathrow (LHR/EGLL)
Flight: BA677
Operated by: British Airways
Date: 30/11/2013
Scheduled time of departure: 16:40
Scheduled time of arrival: 18:55
Type: Boeing 767-336ER
Reg: G-BZHC (ex. N/A)
First flight: 22/06/1998
Seat: 1A (business/window)
Наближи време за полета и отидох да щракна една снимка на самолета, с който щях да летя. Оказа се най-новият 767 във флотилията на Бритиш.
Обявиха бординга - първи можеха да заповядат пътниците от Club Europe - това съм аз Място 1А и 1B - и двете само за мен...
Посрещнаха ни с чаша шампанско и някаква вкусна тестена разядка, подобна на солети. В продължение на целия полет, стюардесите съсредоточиха вниманието си чашите никога да не остават празни
В цялата бизнес класа, която заема пространството между 1-вата и 2-рата врата на 767, се подвизавахме всичко на всичко 8 човека.
Малко след достигане на крейсерска височина, започна сервирането на вечерята. Първо раздадоха менюта:
Избрах агнешкото с кус-кус, заедно с което ми поднесоха кошница с топли хлебчета, от които да си избера колкото поискам. Реших да си преглъщам с доматен сок
Остатъка от времето прекарах в дремане и слушане на музика, редовно доливайки си от несвърващото шампанско.
Направихме живописен заход над Лондон, последван от кацане по 27R. Паркирахме на Терминал 5B, което значеше, че ще използваме железницата до зоната за baggage claim.
На следващата сутрин хванах директния shuttle от Holiday Inn Expreess T5 Slough до Хийтроу за полета до София.
London, Heathrow (LHR/EGLL) - Sofia (SOF/LBSF)
Flight: BA890
Operated by: British Airways
Date: 01/12/2013
Scheduled time of departure: 08:25
Scheduled time of arrival: 13:30
Type: Airbus 320-232
Reg: G-EUUK (ex. N/A)
First flight: 31/10/2002
Seat: 24A (economy/window)
На ръкава ни чакаше ето този червеноноско
Закуската беше повече от обилна
Затоварването отново беше около 75% и отново имах 3 седалки само за себе си.
Падащи екрани с полетната информация
Друго добре познато летище - Мюнхен
От мен толкова Желая на всички Весели празници и нека новата година е по-благодатна от старата