Трябваше да посрещна новия хормайстор на Операта в Измир от Истанбул. Първо букнах билетите за връщане IST 2315 0020 ADB, като оставих закупуването за отиване за по-късно. Разбира се, след 3 дни ADB - IST в удобно за мен време бяха тройно по-скъпи. Само сутрешните полети бяха на нормални цени (TRY 74 - в момента около 23 Евро).
Та! "Наложи се" да си направя и разходка из Истанбул
Моля, да бъда извинен за лошото качество на снимките от един момент нататък, но батериите на камерата изведнъж паднаха. После падна и на телефона батерията. И връщането е без снимков материал. Оставям това за следващия репорт. Но, колкото - толкова. Писах в темата за предстоящи пътувания и сега ще е некоректно да не пиша нищо тук. Още веднъж. моля за извинение, а пък и това е първият ми Trip report.
На отиване ТК 2307 ADB 0700 0805 IST. С Boeing 727-800 (TC - JHS).
Полетно време 38 минути - излетяхме в 0711 и кацнахме в 0749.
В очакване на автобуса за летището
В момента вътрешните и международни полети делят една сграда. Пред пускане е новата сграда за вътрешни линии. Така ще има 9 стоянки с ръкави за Международни линии и 7 стоянки с ръкави за Вътрешни линии.
По турските летища има две проверки на багажа. Първата е още на входа на летището, а втората, след чек-ин-а.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 3484_n.jpg
След първата проверка. Преди чек-ин. На мен лично, сградата ми прилича на хамбар, но както и да е.
Чек-ин за международни полети:
Чек-ин за вътрешни полети:
Сутринта - само турски оператори: Тюркиш, Пегасус, Сън експрес, Онур еър, Атлас джет, Анадолу джет, Фрии бърд
Изнервих се, докато преброя колко полета има до Истанбул и то само между 06:20 и 08:05, след което се депресирах
Ареала след чек-ин-а. Има гейтове с ръкави и без. Ние бяхме на долния етаж - с автобусче до самолета.
Опити за снимки през съклото
737-800 на Пегасус
друг 737-800 на Пегасус
320-232 на Онур
на долния етаж
нашият гейт
Нашият дебеланко 737-800. Много добър самолет, въпреки че аз лично предпочитам европейките.
На онлайн чек-ин-а си запазих място 27F, защото обикновено там летя сам на 3 седалки. Но сега ми го бяха сменили заради някаква група и бях на 18F. На бординга бях от първата партида. Втората доста се забави и аз си помислих, че няма да е натоварен полета.
Уви, заприиждаха на талази. Полетът беше със затовареност 95%. По време на бординга пуснаха приятно меко осветление. Това само в 777-300 съм го виждал.
Такси. Летище Аднан Мендерес без мъгла, по това време на годината, е като баница без сирене.
Снимки от излитането
Едната авиобаза (в Измир има две). Другата е на другия край на залива.
Кетъринга (DO&CO) - вкусен сандвич, салатка и шоколадово-бананов кейк. Освен това топли и студени напитки. Не се очудвам, че се водят The Best Airline in Europe.
Снишаваме в момента, в който "нагазихме" Мраморно море.
Кацаме над Аквариума и Аквапарка.
"Хипер як" реверс
Ататюрк (IST) е доста скучно летище от гледна точка на оператори. Около 80% от полетите се извършват от ТК.
Но успях да хвана някои други птици
Тези двамата (330-200) направиха страхотно хореографско изпълнение. Бяха един до друг, но ги "подкараха" и двамата на заден . Единият хвръкна за Анкара, другият за Измир.
Последен поглед към нашия дебелак
Следват снимки от Истанбул. Предварителният ми маршрут беше: Синята Джамия, Цистерните, Света София, Топкапъ, мостът Галата, кулата Галата, разходка по Босфора и ако остане време - Таксим.
Синята джамия или джамията на Султан Ахмед.
Теодосиевата колона
Тук камерата умря
Оттук нататък снимам с телефончето.
Змийската колона
Обелиска на Константин или Ажурната каменна колона.
Малко снимки от Синята Джамия
Котка (не синя
Разбира се, щом понечих да снимам и фонтаните започнаха да скромничат.
Баните на Хюрем Султан. И в момента действащи. Аз се нахаках, естествено в женското отделение
Света София
Всички спенописи са били заличени, защото според Исляма, в храм не може да има изображения на хора. Но след време, макар и малка част от тях, са възтановени.
Мястото за коронация на Византийските императори.
Юстиниановият резервоар. С колони от цялата империя. Или - Цистерните.
Двореца Топкапъ и около него.
В първия двор - "Света Ирина“ е единствената византийска църква в Истанбул, която е запазила оригиналния си атриум. Сградата е разположена на мястото на езически храм на Афродита (открит в 1946 година) и се смята, че е първата църква построена в Константинопол. Днес храмът служи предимно за концертна зала, разбира се е и музей.
Входът към парка Гюлхане (розовата градина), имперска порта или портата на Султана. Към втория, вътрешен двор.
Вътрешният двор.
Личната приемна на Султана.
Още от двора
Харема
На излизане от двореца.
Уличка на занаятите.
Разходка с корабче от Златният рог по Босфора до моста на Ататюрк и обратно.
Все повече и повече ме дразнеха чайките. Но, иначе, добре стоят
Тук е подписан Сан-Стефанския "мирен" договор.
И тук и телефончето умря.
Сладват Моста Галата. Кулата Галата и Таксим.
Връщането беше с ТК 2348 IST 2315 0020* ADB Airbus 320-232, място 28F. Стар и тесен, не видях и регистрацията. Затоварване около 60%. Последната седалка - само за нас. Полетно време 42 минути. Излетяхме в 2332 и кацнахме в 0014.