На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот ES64 » 16 Май 2014 01:26

Дойде и моето пътуване до Москва. Избрах за това пътуване да заложа на ОС и Луфтханза, защото цените бяха най-добри, а и летищата си заслужават да се видят.
Сутринта около 9:30 на летището в София беше доста спокойно. Липсваха опашки за чекиране и паспортна проверка. На нас ни бяха отредили приземен гейт B02. Докато изчаквах бординга ми направи впечатление многото японци за нашия полет. На перона също беше скука и нямаше нито един самолет паркиран на ръкав. Бординга започна и се качихме на 2 автобуса, които ни отведоха до самолета.

29.04.2014г. OS 806 OE-LBL
Пълен на 100%.

Ето го и него. Почти самотно ни очаква.
Изображение

Рулирахме бързо към 09 и неусетно вече бяхме вече във въздуха.
Изображение

Около София облачността беше разкъсана, но с приближаването на Виена се увеличи.
Изображение

Изображение

Самолета не е първа младост, но беше изключително чист и поддържан. Имаше дисплеи на горния панел показващи реклами и от време на време нашето местонахождение и височина/скорост. Дадоха ни някакво подобие на солети, но за едночасов полет толкова.

Разстоянието между седалките беше идеално за моите 171 сантиметра.
Изображение

Полета мина много бързо със съвсем малко турболенция и кацнахме по 34 във Виена. Там ни посрещна облачно време, но все още не валеше.
Изображение

Изображение

За разлика от София тук ни спряха на ръкав. Тъй като багажа щях да го взема чак в Москва се изнизах набързо към S bahn-а под терминала. Още преди да тръгна запланувах да отида до гарата Виена Запад за да видя другото мое хоби - влаковете. На гара Виена Център се прехвърлих на Метро U3 и стигнах целта.
Изображение

Изображение

Изображение

Точно когато реших, че съм се наситил на влаковете и е време да видя малко от Виена времето съвсем се развали и сметнах, че е по-добре да хващам пътя обратно към летището. Всичко беше наред докато не се разви някаква буря със светкавици и градушка. Спряха S-Bahn-а на една гара и започнахме да чакаме. Седяхме около 15 минути докато времето се подобри.
При завръщането на летището останах много приятно изненадан от гледката, която ме посрещна.
Изображение

И малко от стандартния трафик на летището
Изображение

Изображение

Изображение

Тука някъде вече нямаше нищо различно, а и стана съвсем мрачно. Намерих си гейта и зачаках да стане време за бординга без да наблюдавам особено активно преминаващите А319/20/21. Почти в хоризонтално положение реших да метна едно око на ръкава ни през стъклото и там отново седеше OE-LBL.
Качихме се и започна рулиране към писта 29.

29.04.2014г. OS 605 OE-LBL
Пълен на 60%.

И този полет премина гладко и без нищо необичайно. Нямам снимки, защото още от качването ни в самолета беше тъмно. Сервираха ни някакви макарони в сос и десерт крем. Макароните не бяха зле, а крема беше супер. Напитките бяха от вода през бира до вино.
Захода беше от към север и гледката над нощна Москва беше страхотна. На летището беше доста оживено за 1:30 през нощта. Освен А380 ни посрещна и доста топло време. Минах бързо паспортна проверка, удариха ми печат на визата и си взех багажа веднага.

Още от първия ден се започна голямото обикаляне. Малко снимки около река Москва.
Изображение

Изображение

Изображение

Москва Сити и мола под него
Изображение

Изображение

Арката, под която са преминали съветските войски след Втората световна война в близост до Парка на Победата.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Под парка се намира най-дълбоката станция на московското метро.
Изображение

Изображение

Дойде време да се разходя малко из центъра докато не са го блокирали за парада.

Болшой театър и многото кабел пред него
Изображение

И малко снимки от и около Червения площад
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

ГУМ, който е на Червения площад
Изображение

Изображение

Изображение

Паметника Героите на Плевен и паметника на Кирил и Методий
Изображение

Изображение

За сега толкова обиколки из Москва. Време беше вече да се насоча към музеите. Първия, който посетих беше музея в Красногорск (нещо като квартал на Москва). Музея е страхотно направен. Входа беше 400 рубли или 16 лева. Има изключителна колекция от ретро автомобили и мотоциклети, а някои от тях са единствени бройки в света. Колите на Горбачов, Сталин, Берия и Гагарин са тук, както и 2 от колите на Ален Прост. 99% от експонатите са в движение. Всичките бяха лъснати все едно сега излизат от завода, а не преди 30-40-50-60 години. За съжаление не дават да се снимат колите с апарат, а телефона ми прави гадни снимки. За сметка на това има танкове отвън. Е не са толкова колкото в Кубинка (от където има снимки по-надолу), но все е нещо. Музея си заслужава всяка една рубла и някой ако ходи в Москва задължително да го посети.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И така с риск да изгоня и малкото останали читатели с военната техника ще им натрапя още малко танкове, но ще има и самолети. Следващите снимки са от репетицията за парада преди която ни валя сняг и музея в Кубинка.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Маус. Това е най-големия танк правен някога. Хитлер го поръчва на Порше и са направени само 2. Единия е унищожен, а другия е този. Тежи 190 тона и не е можел да минава по мостове, защото ги руши. За мен беше сбъдната мечта да го видя.
Изображение

Изображение

Това е Обект 704. Отново една бройка в света.
Изображение

Дано все още да е останал някой мераклия да погледа снимки от музея в Монино. Там е музея на руските ВВС и има доста интересни неща.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изведнъж над музея премина Ил 18. Страхотна гледка.
Изображение

Изображение

Отново звяра Ми 12. Огромно нещо. Вижте хората колко са малки пред него.
Изображение

Изображение

Хайде малко почивка от военна техника. Следват снимки от центъра на Москва в навечерието на 9-и май. Обстановката е празнична и хората мислят изцяло за предстоящия празник. За съжаление Червения площад вече беше затворен и нямаше как да идем на него отново.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дойде и Денят на Победата. Разбира се, че климатика е пуснат и времето е супер. Парада започва в 10:00, но ние бяхме още 8:30 на улицата където минава техниката. Разбира се беше пълна лудница и нямахме шанс да гледаме наземната техника, защото имаше хора, които са спали на улицата за да могат да са до оградата. Опитахме да намерим по открито място за преминаващите хеликоптери и самолети, но успяхме да намерим такова място където ще ги виждаме за не повече от 4 секунди, а те дори не минаваха по изцяло едно и също място. Това направи снимането още по-трудно. Съжалявам, че не са толкова качествени колкото ми се искаше.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Всичко си има край и неусетно дойде 11-и май и се отправихме към летището. Пристигнахме около час и половина преди полета и целия терминал беше изключително оживен, но преминах бързо чек ин и паспортен контрол. Зяпах през прозореца докато стане време за бординга, но беше общо взето скучно. Преминаваха най-вече А320 на Сиберия и Урал. Направих няколко снимки, но стъклото беше много мръсно. Очаквах полета ни да се изпълни от А320 със шарклети, но си останах с очакването.

11.05.2014г. LH 1445 D-AIZG
Пълен на 95%.

Ето го и нашия самолет.
Изображение

Докато разглеждах списанието на борда кацнаха тези 2-ма и общия им брой стана 3. И се зачудих какво правят толкова много на Домодедово.
Изображение

А малко преди тях през няколко ръкава паркираха 777 на Сингапурците.
Изображение

Стана време за рулиране и този ни изпревари
Изображение

Самолета беше доста млад и това личеше по салона. Полета отново премина гладко с разкъсана облачност. Сервираха ни свинско в картофено пюре и зеленчуци и някакъв десерт под формата на кекс. Интересното беше, че преминахме чак над Вилнюс, но заради облаците съм го пропуснал.

Изображение

Изображение

Кацнахме по 25R и заради това се откри прекрасна гледка към Франкфурт.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След кацането рулирахме бързо и ни спряха на стоянка без ръкав далеч от терминалите в западната част от летището. След което пътувахме с автобус над 5 минути в тунели под терминалите.
Този А380 успях да снимам след кацането.
Изображение

След като ни пуснаха веднага пред нас имаше табла за предстоящите полети и на кой гейт са. За моя полет до София все още нямаше гейт и за това отидох до тоалетна. Почаках още 5-10 минути и вече бяха отредили гейт B20. Човека на скенерите беше много приятен и даже се бъзикахме. Повървях не повече от 6-7 минути и стигнах гейта. Беше си доста забутан и в близост имаше само А320 и А321.

След около 20-30 минути дойде D-AIZQ, който щеше да ни вози до София.
Изображение

Полета ни закъсня с около 30 минути, защото машината пристигна със закъснение от предишната ротация. Помолиха ни да се качим колкото се може по-бързо. Така и направихме.

11.05.2014г. LH 1428 D-AIZQ.
Пълен на 95%.

Отново си бях избрал място от дясната страна и не видях почти нищо докато рулирахме.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Излетяхме набързо да не бавим трафика и поехме към София. По тази отсечка облаци нямаше само около Мюнхен и вече малко преди София. Сервираха ни по 2 сандвича, които бяха доста вкусни. Отново полета премина без проблеми и за мое съжаление със съвсем малко турболенция.

Кока-Колата на тази височина е още по-хубава :P
Изображение

Кацнахме по 09, но прозорците се замъглиха и снимането беше невъзможно.

Като цяло Москва е град за момчета. Ако някой е любител на военна техника и особено от Втората световна война ТОВА Е МЯСТОТО. Музеите са скъпи, но си заслужават. Има тарифи за руски гражданин и за чужденец. На места се плаща за да можеш да снимаш. В повечето музеи и забележителности трябва да се запишеш предварително за да те пуснат. Поради тази причина не успях да ида на доста места, но Москва за 10 дена не може да се разгледа дори наполовина. Ходих и в музея на авиацията и космонавтиката, но там бях с друг апарат и снимките не ми харесват. Града е доста чист, а центъра е перфектен. Цените на храните са по-скъпи от България, но цигарите и горивото са евтини. Литъра бензин и дизел са около 1,20 лева.
Доволен съм от Луфханза и дъщерната им компания. Обслужването е добро, а мястото за краката е предостатъчно. Самолетите са чисти, а седалките в много добро състояние.
Ако имате въпроси не се притеснявайте да питате.
Извинете ме предварително за допуснатите грешки.
Последна промяна ES64 на 16 Май 2014 15:04, променена общо 1 път
ES64
по-спотър
 
Мнения: 116
Регистриран на: 04 Яну 2014 20:34

Re: На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот apostol » 16 Май 2014 13:57

Благодаря за споделеното пътуване.
Сложен ли е процеса с ваденето на визи?

Хареса ми коментара за климатика и оправенето време и от други места съм го чувал :)
apostol
най-спотър
 
Мнения: 346
Регистриран на: 12 Мар 2008 19:48

Re: На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот ADS-B » 16 Май 2014 14:02

ES64 написа:Като цяло Москва е град за момчета. Ако някой е любител на военна техника и особено от Втората световна война ТОВА Е МЯСТОТО. Музеите са скъпи, но си заслужават. Има тарифи за руски гражданин и за чужденец. На места се плаща за да можеш да снимаш. В повечето музеи и забележителности трябва да се запишеш предварително за да те пуснат. Поради тази причина не успях да ида на доста места, но Москва за 10 дена не може да се разгледа дори наполовина. Ходих и в музея на авиацията и космонавтиката, но там бях с друг апарат и снимките не ми харесват. Града е доста чист, а центъра е перфектен.

Много добре казано! На мен основната ми цел където и да пътувам са именно музейте с техника от ВСВ и в района на Москва могат да се видят много редки неща. Единственото неприятно е пътуването с кола, по-добре го забравете, София в час пик е нищо.Само ще спомена 5км за 4 часа. Чистотата в центъра на Москва е на безумно ниво и въобще не преувеличавам. По основните булеварди и тротроари в центъра се чисти на всеки 4 часа независимо дали е чисто или не е. Никъде другаде не ме е застигала водоноска на тротроара и трябваше да се крия където сваря. С един немец си говорих и той също беше шокиран, че не може да открие един фас по земята, а бил гледал специално и цитирам " Такова разхищение на вода не съм виждал за чистене на улици". :-D
apostol написа:Сложен ли е процеса с ваденето на визи?

Визата става за 2 седмици максимум, може и по-бързо, но струва към 150лв. Освен това се попълват едни формуляри на борда на самолета, ако не си с България еър разбира се, тогава никой нищо не ти дава и като стигнеш до граничния контрол и гледаш тъпо. :-D
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот ES64 » 16 Май 2014 14:22

Ами визите са няколко вида. Моята е частна. За тази виза трябва руски гражданин да ви изпрати покана. С тази покана се подават документи за виза на стойност около 120 лева. Издадоха ми някаква бележка при паспортния контрол след кацането на Домодедово, а на първия ден отидохме в полицията за да потвърдим пристигането ми. На тръгване ми прибраха тази бележка и толкова.

Наистина поддържа се доста чисто. Не знам дали, защото беше преди 9-и май, но мантинели се миеха, парапети, навсякъде и постояннно водоноски пръскаха улиците и т.н. Иначе за климатика си е напълно вярно. Ако има един ден в Москва от годината, който ще е слънчев и топъл със сигурност това е 9-и май. Гледайте клипове от изминали години и ще видите, че винаги времето е супер.
ES64
по-спотър
 
Мнения: 116
Регистриран на: 04 Яну 2014 20:34

Re: На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот ADS-B » 16 Май 2014 14:58

Аз не съм бил там около 9-ти май, така, че явно постоянно си е така. Бях с бизнес виза, при нея обяваваш хотела в който ще си и след като пристигнеш се регистрираш в него или друг (който поддържа регистрация на чужденци). Когато го напускаш ти издават документ за граничния контрол. Условието, е че трябва да напуснеш страната няколко часа след като си напуснал хотела иначе могат да ти създадат проблеми.
ADS-B
супер спотър
 
Мнения: 509
Регистриран на: 17 Дек 2003 11:13

Re: На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот akair » 16 Май 2014 18:32

Едно по-различно и много приятно пътуване. Супер! :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот slavild » 17 Май 2014 00:46

И аз благодаря за рипорта!
Май този Ми 12, на който не знам защо постоянно руснаците му крият името, е един-единствен?
За съжаление, в Монино май не се стараят много - много за поддръжката на експонатите...
Но е хубаво, че ги има, както знаем, а и както ти сам спомена - някои са единствените в света.
Поздравления!
Аватар
slavild
спотър
 
Мнения: 35
Регистриран на: 18 Яну 2014 00:09
Местоположение: Sofia

Re: На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот ES64 » 17 Май 2014 10:58

Доколкото разбрахме 2 Ми 12 са били построени, но им била твърде скъпа поддръжката. Обхвата на действие е 440 километра, а всеки двигател има по 6500 к.с. Иначе наистина са доста изтормозени експонатите, но терена е голям и всичко е навън. И в Кубинка беше доста занемарено. Там танковете са вътре, но беше тъмно, а хангарите са в много лошо състояние.

Радвам се, че ви харесва рипорта.
ES64
по-спотър
 
Мнения: 116
Регистриран на: 04 Яну 2014 20:34

Re: На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот makler » 17 Май 2014 12:31

Страхотно!!!!!
Как ти се стори Домодедово?
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот ES64 » 17 Май 2014 13:56

makler написа:Страхотно!!!!!
Как ти се стори Домодедово?

Ами напълно нормално летище. Като пристигнах си получих много бързо багажа и бързо излязох от летището. Преди заминаването имаше много хора пред зоните за чек ин. Минава се на скенер още на входа на летището. Бързо се стига до гейта. Отделеното пространство за гейта ми се стори малко, но аз седях до мръсния прозорец да гледам. Единствено не ми хареса, че след проверката на ръчния багаж безмитните магазини са навсякъде и това придава чувство на мол.
Личеше си, че от там тръгват доста полети през лятото за Варна и Бургас. Доминация на С7, Трансаеро и Вим.
ES64
по-спотър
 
Мнения: 116
Регистриран на: 04 Яну 2014 20:34

Re: На парад - SOF-VIE-DME-FRA-SOF с Austrian и Lufthansa

Мнениеот stivst » 21 Май 2014 16:21

Прекрасни снимки, интересни и уникални обекти! Явно Москва вече има коренно различен облик в сравнение с преди години...
Аватар
stivst
спотър
 
Мнения: 20
Регистриран на: 21 Авг 2008 14:45
Местоположение: Lovech


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта