Ето и едно пътуване до любимият Мадрид. Този път с връщане през Барселона, хем за по-евтини, хем за по-интересно. Изцяло на авиационна тематика е всичко. И двата града съм ги разглеждал и преди и няма да качвам снимки от тях.
За мен това пътуване включваше една нова авиокомпания (Vueling) и едно ново летище (Barcelona El Prat). И двете новости ме впечатлиха страшно много. Но да започна с разказа по хронология.
Посрещнах изгрева на рождения си ден от Терминал 2 на летище София. Вече налагаща се традиция при мен е да посрещам имено този изгрев на летище. Миналата година беше в Ларнака обаче. Всички ръкави на Летище София бяха пълни. Само счупеният беше празен и за този на изход С1 самолетът трябваше да дойде след час. Доста оживено си беше летището. Освен ръкавите, долу където беше и моят изход (В1) всичките 4 изхода имха полети в близкия час. Само изходите накрая в новата част на терминала май бяха свободни. D1 също се пукаше по шевовете. Варна и Бургас бяха през няколко минути или час... Не помня.
--------------------------------------------------Полетите--------------------------------------------------
Полет 1:
FB471*** Sofia T2 -> Madrid T4S; Bulgaria Air, Airbus A319 (LZ-FBB)
Полетът беше доста спокоен с изключително меко кацане в Мадрид. По трасето прелетяхме над Венеция, Геноа, Марсилия, Барселона. Успях да направя доста интересни снимки над Венеция, от където успях да видя дори летището на Тревизо, което за мен има сантиментална стойност, а после успях да снимам доста над Марсилия, където също имам доста топли спомени от преди 6 месеца.
Доволен съм от обслужването на България Ер. Там от към бордно обслужване нещата изглежда се оправят. Традиционното иначе - вестници, много вкусен сандвич, газирани напитки и кафе/чай. Сокове нямаше разбира се и също така минаха само веднъж за целия полет, което ми се стори кофти, но като цяло нещата там май се по-добре от преди.
Полет 2:
VY104*** Madrid T4 -> Barcelona T1; Vueling Airlines, Airbus A320 sharklets (EC-MAH)
Това е беше 5-тата low cost компания, с която летя, но смело мога да кажа, че са най-добрите за мен до сега. Бърз бординг, изключително богато меню, възможност за полети с прекачване, за които съобщаваха изходите на свързващите полети на Барселона за пътниците, които ще прекачват. Екипажът бяха доста усмихнати и приятни и също както при Aegean/Olympic по време на сервиза носеха престилки, което лично мен ме впечатли. Като цяло цените им са малко по-завишени. Както на билетите, така и на допълнителните услуги, но наистина са много добри.
Полет 3:
W64406*** Barcelona T2B -> Sofia T1; Wizz Air, Airbus A320 (HA-LWI)
Обичайното тук. Розовите за мен са вече като рутинна процедура. Само дето някакви хватки правиха с разписанието. Около 9 часа преди полета на таблото излизаше, че ще има някъде 40мин закъснение. После изчезна от таблото и след няколко часа се появи поета отново, но този път on time и с 15мин по-късен час. Това не знам как и защо се получи. Самолетите по всички отсечки бяха пълни характерно за сезона.
--------------------------------------------------Летищата--------------------------------------------------
-> Aeropuerto de Adolfo Suarez - Madrid Barajas (MAD)
Доста познато за мен летище. По едно пристигане и заминаване на Т1 и по три пристигания и заминавания на Т4(Т4S) имам там, но винаги се впечатлявам от нещо. Както повечето вероятно знаят Терминал 4 в Мадрид е с доста специфична архитектура. Един от най-красивите в Европа е и наистина човек там се чувства перфектно. Като цяло е разделен на две T4 и T4S. T4S е сателитен терминал, който е свързан с подземен влак и е на 2,5км от Т4. На Т4 се обслужват всички вътрешни и шенгенски линии, а на Т4S са международните не-шенгенски полети, където всъщност по-голяма част от самолетите, които се наблюдават са широкофюзелажни. Най-честият посетител там е А340. Лично на мен това е един от най-любимите ми терминали. Наистина е страхотен, но този път забелязах нещо кофти. Не знам дали се дължи на некачествено изпълнение или на лоша поддръжка, или и на двете (най-вероятно), но имаше на 4-5 места, където отгоре покривът беше прокапал и имаше сложени кофи да събират водата. В тоалетните имаше неработещи мивки, празни диспенсъри за сапун, чат-пат работещи сешоари за ръце и като цяло хигиената не беше много на ниво. На места по плочките забелязах дупки по земята и накрая когато ни избутваха от ръкава видях, че по перона има доста сериозни пукнатини, които се усещаха и, които ако не оправят според мен ще им създадат големи ядове. Но въпреки това Терминал 4 в Мадрид си остава един от най-невероятните, на които съм бил.
Друго интересно, че летището вече се казва Адолфо Суарез. До скоро си беше просто Барахас.
-> Aeropuerto de Barcelona - El Prat (BCN)
Имах честта да обходя доста подробно това летище, на което ходих за първи път. Използвах Барса за прекачване, градът съм го разглеждал и ме беше налегнал мързел да се мъкна до центъра, та предпочетох от 11:15 до 21:10 да стоя на летището. Именно тук за първи път в живота ми ми се случи да не знам на кой терминал съм. Бях останал с впечатление, че новият терминал е Т2, но всъщност той бил Т1.
На пристигане с Vueling, в които се влюбих ни закачиха на ръкав на Т1 (новият), който мисля, че е отворил врати съвсем скоро. Е... няма такъв терминал! Няма такъв друг! За първи път видях по-хубав терминал от мадридския Т4. В Барселона Т1 определено ме впечатли страшно много. Таваните бяха изключително високи, формата беше много интересна и наистина беше невероятно. Имаше зона за пушене на открито, която беше направена доста добре и си беше цял един голям двор, около който се виждаха пътниците ходещи из терминала. Не-шенгенските полети са едно ниво по-високо. На един и същ ръкав има вход отгоре и вход отдолу подомно на летището в Мюнхен. Тук обаче не-шенгенските бяха доста по-високо, от където имаше гледка към изходи В и С, отгоре, които са само за шенгенски полети. Аз стигнах само до паспортния контрол, нямаше как да мина по-нататък, защото полета за София ми бе от другия терминал, но се възползвах на пристигане преди да изляза да обходя терминала за час-два. Прекрасен терминал, трябва да се види!
След като излязох от зоната за пътници видях, че има бизнес център, в който може да се ползва компютър, макар и не евтино. Между Т1 и Т2 има безплатен автобус, който минава на десетина минути. За тези, които пристигат на Т1 да знаете, че хващайки шатъла за Т2 може да слезете на Т2В и от там да си хванете влака за града, мисля, че излиза по-евтино и по-бързо.
Терминал 2: Това е терминал, в който се чувстваш в 80-те години. Той си е със стария облик. Има някои неща променени по него, но като цяло човек се чувства като в 80-те. Разделен е на A, B, C. Към момента Т2А е в някакъв ремонт, но има една зона малка, която е отворена и спокойна. Оказа се, че Т2А се използва само за пристигащи чартъри към момента. Имаше няколко туроператора чакащи групи и местата за сядане бяха свободни, които са доста оскъдни в Барселона.
Т2С се използваше само за полетите на easyJet. Той също беше много малък.
Т2В вече е центалната част и на него са всички заминаваши (без ийзи) и всички пристигащи (без ийзи и чартъри). Той вече си беше доста голям и бе запазил стария си облик. Практически след скенера трите терминала Т2А, Т2В, Т2С се събират, където изходите са разделени на 6 модула. М0 -> М5, където молуди 4 и 5 бяха за нешенгенски полети. За ядене на летището силно препоръчвам Pans & Company. По-долу ще видите за 8 евро какво си взех там, а икато цяло след проверките на Т2 особено няма нищо интересно за ядене. Иначе Pans има при чек-ин гишетата ина Т1, и на Т2В.
Летищата в Барселона и Мадрид имат много общо помежду си. Не съм запознат но изглежда си имат един стопанин, но не е само това. Като форма видяна от високо терминалите нямат нищо общо, но като цяло схемата е сходна.
Старият терминал в Мадрид е обособен като три отделни терминала, но практически си е един (Т1, Т2, Т3) В Барселона старият терминал е обособен като три отделни подтерминала, така да се изразя, но също е един (Т2А, Т2В, Т2С). Като цяло обликът е един и също обаче. Много общо имат терминалите там. Ако ме пусне човек бих се объркал дали съм на MAD или на BCN. Разликата е единствено в мащабите.
Новите терминали на двете летища от към архитектура и облик са абсолютно различни. Но например разположенето на чек-ин гишетата и това, че имат няколко (може би около 10) входа, пред всеки от които си пише коя авиокомпания е там са нещата, по които си приличат страшно много двете летища. И лошото - 15мин безплатен Wi-Fi, а после нечовешки скъпо. Не е за препоръчване.
Този път реших малко по-нашироко, защото имах доста авио-впечатления. Прилагам доста снимки отдолу.
ENJOY!
Венеция:
Летище Марко Поло - Венеция:
Летище Тревизо:
Марсилия:
Летище Марсилия:
Летище Торехон:
От тук започва вече следващия ден. Vueling - Love the way you fly!:
Ето и нещо, което не бях виждал до сега:
И нещо доста забавно:
Пристанището в Барселона:
Иии една среща със стар приятел, която някак предчувствах - MSC Splendida:
Терминал 1 в Барселона:
Гледка от най-горното ниво надолу към изходи В и С:
Пушилнята:
Тук вече Терминал 2В:
Обдното ми меню:
Връзката от Т2В към влака (renfe):
Това е от мен
До следващото пътуване...