SOF-MUC-PEK-HGH / PVG-MUC-SOF - Част 2

SOF-MUC-PEK-HGH / PVG-MUC-SOF - Част 2

Мнениеот Rumen » 24 Ное 2014 23:45

***
(Продължените от Част 1 - viewtopic.php?f=2&t=3952)

Пекин е истински мега-полис, с население от 25 милиона души. Градът е административното сърце на Китай и носи голяма част от историята на великата страна. Районът е и индустриален център, което носи съответните негативи - пренаселеност, задръствания и замърсения въздух, с който е известен градът. Замърсяването на въздуха е колосално и е нещо много далеч от това, което ние наричаме "замърсяване". Целият град е обхванат от почти постоянен смог, който има лютиво-киселинен привкус без някаква ясна миризма (на изгорели газове или на пушек). Смогът създава мъгла, която намалява видимостта по всяко време на деня до към 400-500 м. По улиците на града има ежедневно към 5-6 милиона автомобили и предвид този факт може да се каже, че инфраструктурата е на ниво, задръстванията бяха що годе поносими. Има силно развита метро-мрежа, състояща се от няколко кръга, както и градски транспорт. Както подобава за столичен град на велика цивилизация има много забележителности - задължителните площад Тянанмън, Забранения град, Олимпийския парк, музеи. Нощен живот, шопинг или кулинарни приключения - от всичко това Пекин предлага по много

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Запазени части от Китайската стена могат да бъдат посетени на около 50-60 км. от града. Тук е мястото да се спомене, че пътната инфраструктура в тази част на Китай е повече от перфектна и в идеално състояние.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

В близост има и други интересни места като гробниците на династия Мин

Изображение

Изображение

3-те дни в Пекин минаха бързо и трябваше да се насочим към следващия етап от trip-а - град Hangzhou. Отново се озовахме на летището, където смогът беше намалил видимостта до мининмум

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Джеки Чан промотира застрахователни услуги

Изображение


На гейта ни очакваше B-9922 - съвсем нов А320 на Air China

CA1563 31OCT PEK-HGH 15:50 18:00

CA1563
PEK-HGH
Airbus 320-232
Reg: B-9922 (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 27L


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След кратко рулиране се спряхме на входа на RWY 1 и стояхме там близо 15 мин., изчаквайки да кацнат 3-4 самолета

Изображение

Изображение

след което дойде и нашият ред и се издигнахме над тежките облаци

Изображение

Изображение

Изображение

Поехме на юг и скоро се стъмни. През втората част на 2-часовия полет имаше постоянна средна и силна турболенция, за която кабинният състав предупреди няколко пъти. След дълго снижаване и блъскане нагоре надолу се приземихме меко на RWY 06 на Hangzhou Xiaoshan International Airport.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Още една екзотична вечеря

Изображение

Дългият ден завърши с удобно легло и футуристичен изглед от 10-ти етаж в хотел Hangzhou Holiday Inn CBD

Изображение

***

Хангжоу е средно-голям град (~6.5 милиона души), който от 90-те години на 20 век досега се развива главоломно като основен индустриален и бизнес център в югоизточен Китай (столица на провинция Zhejiang). Намира се на около 200 км. югозападно от Шанхай и има доста по-спокойна атмосфера от Пекин и другите мега-градове по крайбрежието. Самите китайци смятат града за едно от най-добрите места за живеене и работа в момента, тъй като е доста уреден и като инфраструктура и като чистота и като възможности за работа (централата на онлайн-гиганта Alibaba е тук например) . Съвременните технологии, електрониката, услугите и финансите са основа на местната икономика, което прави града много по-свеж, няма и помен от отровния индустриален смог на Пекин, има много природна естествена зеленина, атмосферата в града е много релаксираща. Градският пейзаж и в центъра и в покрайнините е доминиран от огромни за нашите разбирания небостъргачи от по 30-40 етажа, като има зони, където по 10-15 такива сгради се строят едновременно на територия сравнима с кв .“Младост“ в София примерно. Въпреки това огромните булеварди и свободни пространства правят нещата да изглеждат широки и не-пренаселени. Градът е доста древен като при една от древните династии (Southern Song през 12 в.) е бил и столица на Китай. Особена забележителност се явява голямото естествено сладководно езеро West Lake, което е красиво място, заобиколено с паркове, създаващо много приятна атмосфера насред градския пейзаж. Езерото е любимо място за разходка и туризъм от страна на самите китайци, както и сцена за представления и музеи.

Разходка с лодка из West Lake

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Местните музеи и исторически забележителности се радват на особен интерес от страна на китайците, цели туристически групи с интерес преоткриват неизчерпаемо богатата история на великата си държава

Изображение

Изображение

Изображение

Един от шопинг центровете с доста внушителни размери, имаше всевъзможни бутици, включително и такива марки, които няма в България
Изображение

Изображение

Изображение

В мола е налична и пълноформатна зимна пързалка

Изображение

Местната кухня също предлагаше нови и нови изненади...

Изображение

Изображение

Изображение

Hangzhou by night..

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След няколкото спокойни дни в Хангжоу беше време да поемем към Шанхай. Между двата града има високоскоростен влак, но ние се възползвахме от автомобилен транспорт, който предвид перфектната инфраструктура не е по-неудобно решение.

Пътуването беше бързо и удобно, магистралите са широки и безупречни във всяко отношение, големи части от тях дори имат улично осветление (за LED става дума, не е като в тунела Витиня). Така пристигнахме в Шанхай, който ни посрещна с блясъка и визията на истински световен мегаполис. След дългия и натоварен ден, уютната стая в 40-етажния Sheraton Shanghai дойде много на място :)

Изображение

***

На следващия ден видяхме истинския мащаб на Шанхай. Градът в момента е дом на 22 милиона души и е сам по себе си обособена провинция с характерното за цялата държава двойно държавно ръководство – начело седи местния генерален секретар на ККП, а на второ място – кмета на града. Удобното местоположение на града в делтата на Янг-Дзе го е направило транспортен и търговски център още в древността, своеобразен връх в това развитие има в първата половина на 20 в., когато колониалните сили (Англия и Франция) използват Шанхай като основен икономически и транспортен хъб за владенията си в Индокитай. От началото на 90-те години на 20 в. след икономическата реформа на Дън Сяо Пинг, Шанхай достига постепенно до това, което е днес. Финансовите услуги са гръбнака и най-важното икономическо звено тук и това лесно се вижда от огромните сгради на всевъзможни местни и световни банки, борси и застрахователни фирми.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Центърът на града е зает основно от финансовата зона, в която стърчи и 492-метровия Shanghai World Financial Center

Изображение

Изкачването отнема около 1 мин. с помощта на футуристичен асансьор, който има индикация в реално време за метрите, които изкачва. Изкачването е безшумно, единствено налягането в ушите подсказва, че човек изкачва/слиза сериозни височини

Изображение

Изображение

Изображение

На 475-ия метър има остъклена панорамна тераса, от която се открива невероятна панорама към всички посоки на мегаполиса

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Място в градския пейзаж има и за традиционни сгради и квартали, както и за храмове като тази школа на Конфуций, останала от древността

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Срещу финансовата зона, от другата страна на реката е т.нар Bund – крайбрежен булевард със стари колониални сгради в напълно европейски стил. Нощната разходка с лодка осигурява най-пълна представа за атмосферата на Шанхай

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Шанхай е най-космополитния град от трите, които посетихме, европеец не би се чувствал толкова изолиран и чужд, какот на другите места. Но все пак и тук разбира се водещи са китайските навици, традиция, култура, вкусове и начин на живот – комбинацията от тях е много странна за нас и понякога неразбираеми 

Изображение

Времето ни в Шанхай бързо мина и вечерта на 5 ноември се насочихме към летище Pudong International. То се намира на около 70-80 км от града като до него има широка магистрала – разбира се отново в безупречен вид, а на всичкото отгоре с LED улично осветление. Това е равносилно приблизително все едно магистрала Тракия от София до Пазарджик да е плътно осветена без една изгоряла крушка...

Изображение

Pudong International (PVG) се оказа мега-летище

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Имахме предварително разпечатани бордни карти, чекирането на багажа мина бързо и безпроблемно. Митническата/имиграционна проверка мина по-бавно, както и секюрити чек-а. Най-сетне бяхме във вътрешността на терминал 2. Интериорът на мен лично много ми хареса, определено създаваше много уютна атмосфера. Извитата, ефирна форма на тавана създава усещане за много въздух и простор, цялата вътрешност е постлана с бежов мокет, който придава едно домашно уютно настроение. Указателните табели са ясно четливи и са направени да наподобяват пътни указателни табели на магистрала. Пилоните с LED осветление осветяват всичко в приятна, равномерна бяла светлина. На фона на клинично белите/мраморни стени и под на европейските летища, това определено ми се стори много оригинално и приятно, напомни ми малко на Paris CDG
Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Така се озовахме на gate 085, където по-рано през деня беше пристигнал D-AIHE “Leverkusen”

LH727 05NOV PVG-MUC 23:45 05:10+1

LH727
PVG-MUC
Airbus 340-642
Reg: D-AIHE "Leverkusen" (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 39A


Изображение

Полетът PVG-MUC е доста дълъг със своите малко над 12 часа и започва в 23:45 местно време. Това означава, че летейки на запад, полетът на практика върви заедно с нощта и я прави да изглежда наистина безкрайна. В Шанхай се беше стъмнило още към 18:00, тръгнахме в полунощ, летяхме 12 часа, а в MUC се съмна чак 2 часа след като кацнахме. Иначе казано прекарахме една 20-часова нощ, което идва малко стресиращо за организма, но явно всичко е въпрос на свикване :)
Около нашия гейт имаше още доста нощни полети – Etihad, Turkish, ANA и др.

Изображение

Изображение

Boarding time…

Изображение

Изображение

Изображение

Рулирането отне доста време и около 3.5 км., на практика обиколихме летището

Изображение

Изображение

Изображение

Докато накрая стигнахме до началото на RWY 17L

Изображение

LH727, Cleared for take off, RWY 17L

Изображение

След дълго ускорение се отлепихме и напуснахме китайска земя.

Изображение

Понеже излетяхме в южна посока, направихме плавен полукръг, минахме над Шанхай и се насочихме на северозапад към великата река Янг-дзе 

Изображение

Изображение

Град Hefei

Изображение

Скоро навлязохме в облаците, а когато излязохме над тях се откри много приятна картина – беше ден преди пълнолунието и Луната красиво осветяваше облаците под нас и крилата на самолета, докато над нас светеха звезди :)

Изображение

Изображение

Скоро беше сервирана вечеря, отново с избор между две основни и десерт

Изображение

Полетът продължи към Монголия, осветлението бе загасено и повечето хора потънаха в сън, а някои се възползваха от описаната вече Flight Entertainment система на LH. Въпреки съня и развлеченията и дали заради безкрайната нощ или друго, но часовете минаваха доста бавно. След цяла вечност на хоризонта на flight info-то се показа Волга, което беше обнадеждаващо

Изображение

Изображение

Във всяко отношение иначе полетът си беше съвсем рутинен, кабинният състав раздаваше вода и сокове на будните, аз използвах да се поразходя

Изображение

Подминахме гр. Владимир и наближихме Москва, но поради плътните облаци успях да направя само тази интересна снимка – огромният град свети отдолу и създава едно ярко осветено кръгче в облаците

Изображение

Изображение

Вече над Европа и около 2 часа преди кацане (т.е. някъде към 3.30 местно време) осветлението беше пуснато и беше сервирана закуска

Изображение

Град Минск от високо в ранната утрин

Изображение

Изображение

След бързо снижаване над Чехия се приземихме меко на RWY 08R, малко над 12 часа след старта ни от PVG

Изображение

Изображение

Беше все така непрогледна нощ, а времето – лошо, дъжд и 3С температура

Изображение

Изображение

Установихме се на стенд 201

Изображение

В 5:30 местно време дори винаги оживения терминал на MUC беше пуст и тих

Изображение

Изображение
Полетът MUC-SOF както често се случва беше на изнесена стоянка, докъдето трябваше да вземем автобус. Дъждът все така упорито продължаваше и беше доста студено. Бърз поглед към инфо-терминала на шофьора даваше информацията, че трябва да отидем чак на стенд 255, където да намерим D-AIZL – един от по-новите А320 на LH.

Изображение

С известно закъснение процедурата се състоя

LH1702 06NOV MUC-SOF 09:05 11:55

LH1702
MUC-SOF
Airbus 320-214
Reg: D-AIZL (http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true)
Seat: 08F


Изображение

Изображение

D-AIZL беше пристигнал рано сутринта от Анкара и явно беше престоял достатъчно време на земята екипажът да реши, че е необходим de-icing, като бяхме единствените, които минаха тази процедура

Изображение

С около 20-минутно закъснение рулирахме и излетяхме по RWY 26L. Бързо се изкачихме над плътните облаци и обля ноемврийското слънце, което напомни едно от най-хубавите неща на летенето – дори и в най-мрачните дни поне за малко виждаш слънчев пейзаж

Изображение

Изображение

Имаше време отново и за класическия LH сандвич

Изображение

Заходът ни за SOF RWY27 си беше съвсем стандартен. Минахме над града...

Изображение

...след което ляв завой 090 последван от final turn към ILS 27. Кацнахме меко излязохме по C, след това по Н, K, L се установихме на стенд 1

Изображение

Изображение

Изображение

Голяма група пътници вече чакаха D-AIZL за обратния leg към Мюнхен

Изображение

Така след около прелетени общо 23 000 км и 8 дни по-късно, приключението ни завърши на съвсем същото място, откъдето беше започнало. За тези 8 дни достигнахме другия край на света, прекосявайки най-големия континент на земята, докоснахме се до друга култура, видяхме много различни и далечни градове, хора и храни и се завърнахме успешно – все хубави и много обогатяващи преживявания, които човек може да изживее, благодарение на авиацията.
Аватар
Rumen
спотър
 
Мнения: 45
Регистриран на: 13 Апр 2008 01:12
Местоположение: SOF

Re: SOF-MUC-PEK-HGH / PVG-MUC-SOF - Част 2

Мнениеот niki_m » 25 Ное 2014 00:13

Поздравления за добрия трип-рипорт! Хареса ми много!
С едно единствено нещо само не мога да свикна, и това е екзотичната храна. Няма място в моята уста, каквото и да обясняват за нея. :D
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: SOF-MUC-PEK-HGH / PVG-MUC-SOF - Част 2

Мнениеот europeandj » 25 Ное 2014 12:30

Супер! Китай изглежда много интересно място. Браво за рипорта.

Можеш ли да кажеш нещо повече за цените там. Например храни, хотели. До колкото знам е много евтино всичко там, но подозирам, че може и да не е така, защото все пак е много мощна страна както икономически, така и откъм туристически интерес. Общо взето това ми е интересно - цените, другото се вижда от снимките - прекрасно е!

Благодаря!
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: SOF-MUC-PEK-HGH / PVG-MUC-SOF - Част 2

Мнениеот Rumen » 25 Ное 2014 22:15

Като цяло цените са ниски и е евтино за европейските разбирания. Но наистина нещата варират доста, особено в тези мега-градове, които посетихме - в тях има както евтини неща, така и хипер скъпи маркови неща, които рядко можеш да видиш в България. Ето кратко обобщение (валидно за ситуацията в Пекин, Хангжоу и Шанхай):
- Горивата са значително по-евтини от България. Всичик карат на бензин, рядко има коли с двигател под 3.0 L. Porsche Panamera се явява доста популярна кола в тези градове.
- Храната като цяло е евтина, но много зависи къде - има както нормални заведения, бароове и кафета, така и скъпи шикозни ресторанти. Сериозен проблем се явява (поне за мен) невъзможността никъде да си поръчаш традиционна наша европейска храна, има огромно изобилие от видове местни кухни, но всички са мега странни за нашия вкус. В голямата част се ползват продукти като нашите (свинско, пилешко, телешко, агнешко, зеленчуци), но приготвени по неузнаваем начин. Не е възможно да си поръчаш примерно пържени картофи и пържола/скара, сирене не се консумира изобщо, хляб почти също изцяло липсва (особено на юг), сандвичи няма освен в KFC, но и там са силно модифицирани
- Хотелите са по-евтини от Европа при равни други условия. Хотелите от международни вериги, в които бяхме биха били в Европа едно 30-40 % по-скъпи (стая в Sheraton Shanghai е около 100 EUR)
- Транспортът е съвсем достъпен като цена, а поради развитата инфраструктура е и лесен за ползване (стига някой да ти обясни де)
- Жилищата в тези големи градове са много скъпи. Един от домакините ни в Хангжоу си беше купил наскоро апартамент 90 кв.м за към 200 000 EUR

Има неща, които са доста изгодни за пазаруване - например електроника, особено тази местно производство. От магазин в Хангжоу си купих тази клавиатура за таблета - http://store.apple.com/us/product/H9460 ... ack-silver за 400 юана (~100 лева), в Мюнхен на летището беше към 130 EUR :) Има многообразие от местни смартфони - Xiaomi, Oppo, Huawei, които са последна дума като параметри и са в рамките на 500-600 лева.

Големият приток на хора в тези градове създава условия за поскъпване на някои неочаквани услуги и продукти. Така например в Шанхай и Хангжоу регистрационен номер на кола може да достигне цена от 5000 EUR - и това си е съвсем официално, не някакъв черен пазар. Поради пренаселеността са въведени квоти за номера и след изчерпването им се провеждат търгове/аукциони за номера, където цените стигат тези 5000 EUR. Но пък за сметка на това номерът си остава вечно твой, дори да смениш колата, а годишните данъци МПС са сходни с нашите в България (въпреки огромната разлика в състоянието на пътищата). Дали заради това или друго, има много голям брой коли без номера.

Общо взето местата, които са най-силно посещавани от туристи са и по-скъпи, местни ръчно изработени сувенири и занаятчийски предмети могат да стигнат до хиляди евра. На летището в Шанхай дадох едни 200-300 лева за малка торба кексове, бонбони и други дребни сувенири (магнити, чай, клечки за храна).

Така че и ценово може да се каже, че Китай е супер разнородна държава и има от всичко :)
Аватар
Rumen
спотър
 
Мнения: 45
Регистриран на: 13 Апр 2008 01:12
Местоположение: SOF

Re: SOF-MUC-PEK-HGH / PVG-MUC-SOF - Част 2

Мнениеот europeandj » 27 Ное 2014 09:34

Благодаря ти за полезната информация! Нали българите не сме сред най-богатите та и аз като отида в северна Европа цените ме карат да се чувствам потиснат и така вече гоня по-евтини дестинации, които много често се оказват и по-интересни. Най-яркият ми пимер за това е Дубай. И като казваш евтини горива и електроника, луксозни коли, голямо разнообразие в цените, много високи сгради, странна кухня, то това много ми напомня за Дубай
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: SOF-MUC-PEK-HGH / PVG-MUC-SOF - Част 2

Мнениеот makler » 27 Ное 2014 10:46

Още още.................! :rock: :rock: :rock:
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: SOF-MUC-PEK-HGH / PVG-MUC-SOF - Част 2

Мнениеот AirlinerAsi » 28 Ное 2014 17:06

Страхотен трип! :D
AirlinerAsi
кандидат спотър
 
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Авг 2014 15:45


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта