На крилете на BA World Traveller до Хонг Конг

На крилете на BA World Traveller до Хонг Конг

Мнениеот Pilot737 » 01 Фев 2015 14:23

Изображение

Изображение


Здравейте и благодаря, че сте решили да отделите няколко минути за блога ми! Мина известно време и добро количество пътувания от последния ми пътепис тук и затова реших, че е прекалено егоистично да държа всичко за себе си.

По ирония на съдбата, в средата на януари служебните дела ме отведоха на едно от малкото места в Далечния Изток, на които вече съм бил. Въпреки това, духът на Хонг Конг те кара да мечтаеш да се връщаш отново и отново. Тъй като билетите не излизаха от моя джоб, едва няколко дни преди планираното заминаване разбрах, че ще пътувам с British Airways през Хийтроу. Досега съм летял само shorthaul с тях и впечатленията ми бяха отлични. Сега бях на път да опитам от първо лице от вкуса на ултра далечен полет от над 13 часа, колкото и да се притеснявах, че това ще се случи в economy на прилично наблъскан със седалки позастарял 777. И тогава осъзнах какъв късмет съм извадил всъщност - имах невероятния шанс да запиша 2 нови самолета в статистиката. И то какви - отскоро въведеният в експлоатация в Бритиш и все още миришещ на ново Boeing 777-300ER и... гигантът на гигантите, чудовището на небесата - А380 (е, тайно си мечтаех да полетя на крилата на Queen of the Skies, но така ще имам още един стимул да продължавам да дерзая).

В следващите редове предоставям на Вашето внимание полетите от София до Лондон и от английската столица до Хонг Конг. Настанете се удобно и се надявам следващите снимки да завладеят вашите мисли и настроения.

Изображение

Авиокомпания: British airways (3 път с тази авиокомпания)
Самолет: Airbus A320-200 (28-ми път на А320 и 2-ри път на Бритиш)
Регистрация: G-EUYE (1-ви път на този самолет)
Първи полет: 11/05/2009 (5,7 години)
Конфигурация: Y168
Двигатели: 2 x IAE V2527-A5
Sofia (SOF/LBSF) - Терминал 2, изход С1
London, Heathrow (LHR/EGGL) - Терминал 5A, изход А19
STD/ATD: 14:20 / 14:28
STA/ATA: 15:45 / 15:55
Масто: 6F (икономи, прозорец)
Макс. височина на полета: 36 000 ft
Затоварване: 99%

С лични пари платих за избор на място на дългите полети (точно така, при Бритиш изборът на място е платен; може да се избере безплатно при он-лайн чекин 24 часа преди полет), тъй като не ми се рискуваше да се окажа заклещен в продължение на 13 часа в средата на средната редица седалки :D 24 часа преди полетите направих он-лайн чекин и дотук всичко вървеше по мед и масло. В деня на полета времето беше слънчево и с вятър едва от 2 kts, с три думи - чудесно време за полети. Бордингът протече по следния ред: 1. майки с деца, хора в неравностойно положение, бизнес класа, пътници със статут към Бритиш/One World 2. пътници от ред 25 назад 3. пътници от ред 15 назад 4. пътници от ред 5 назад. Поради това бях един от последните на борда, заварвайки изцяло пълен 320 (след кацане се разговорих със стюардесата и капитана и се оказа, че е имало едва 1 свободно място на борда).

Място 6F и изглед към току що пристигналия самолет на Qatar:
Изображение

Последва push back - facing south, рулиране по Lima и Hotel до изпълнителния на 27. Двигателите изреваха с типичния за IAE стържещ звук и не след дълго се издигахме над огрятата от следобедното слънце София:
Изображение

Над Стара планина:
Изображение

Кетърингът започна с осолени ядки и аперитив (странно, но тази практика не се повтори на нито един от следващите 3 полета):
Изображение

Навлизайки над Сърбия и все още недостигнали cruising altitude, облаците се сгъстиха и останаха такива до Германия, където се разкъсаха за една невероятна гледка на Франкфурт:
Изображение

На разположение за разглеждане бяха 3 списания (едното от което предполагам беше забравено от предишния пътник):
Изображение

Не след дълго сервираха обяда. Ако не се лъжа, British са единствената авиокомпания, оперираща от София, която предлага безплатна топла храна на борда:
Изображение

След незапомнящия се обяд, си поръчах джин с тоник, сложих си слушалките и реших да се насладя на гледката от 11 000 метра.
Изображение
Изображение
Изображение

Салонът явно беше подновяван, тъй като ми направи впечатление опитът за mood lighting:
Изображение

С прекосяването на бреговете на Холандия и навлизайки над The Channel, започна и постепенно снижаване. Това беше и моментът, в който капитана направи традиционното включване по интеркома с информация за полета. Бяхме информирани, че ще се наложи да направим holding pattern, докато от Хийтроу Подход ни включат в редицата на кацащите самолети. Нищо против от моя страна...
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

След 2 кръгчета последва изключително живописен заход над Лондон за кацане по 27L. Съседът ми по седалка изпадна в див възторг и набързо ми изнесе урок по география на забележителностите на английската столица.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Меко кацане и рулиране до далечния край на Хийтроу, където се намира царството на British - Терминал 5, с двата му сателита. Наложи се да изчакаме 321 на Иберия да ни освободи предвидения гейт. През това време се наслаждавах на heavy трафика около нас.
Изображение
Изображение
Изображение

На слизане щракнах и новите седалки, които British въвеждат на европейската си флотилия. Както ви казах по-рано, на слизане се заговорих със старшата стюардеса и капитана, който беше изключително щастлив да разбере, че съм planespotter.
Изображение

Имах около 5 часа престой, в които реших да се възползвам на максимум от командировъчните, които ми бяха дали. След обстойно разглеждане на магазините из Т5, си взех февруарския брой на Airliner World от WH Smith и се отправих към предварително набелязания ресторант Huxley's. Препоръчвам го горещо - атмосферата, кухнята и персонала са невероятни. Новост за мен беше и 4 часов безплатен wi-fi на територията на Терминал 5.
Изображение

С напредване на времето, реших да се придвижа с подземната безпилотна железница до 5C, откъдето беше обявен за бординг полетът до Хонг Конг.
Изображение

Авиокомпания: British airways (4 път с тази авиокомпания)
Самолет: Boeing 777-300ER (1-ви път на B777-300 и 1-ви път на Бритиш)
Регистрация: G-STBG (1-ви път на този самолет)
Първи полет: 22/08/2013 (1,4 години)
Конфигурация: F16 C56 W44 Y183
Двигатели: 2 x GE GE90-115B
London, Heathrow (LHR/EGGL) - Терминал 5C, изход C54
Hong Kong (HKG/VHHH) - Terminal 1, изход 36
STD/ATD: 21:00 / 21:08
STA/ATA: 16:45 (+1) / 16:26 (+1)
Масто: 31K (икономи, прозорец)
Макс. височина на полета: 35 100 ft
Затоварване: 80%

На изхода вече ни чакаше G-STBG, доставен на авиокомпанията преди по-малко от година и половина. С какво нетърпение чаках да чуя за първи път от вътре звука на неповторимите GE-90!
Изображение

Бордингът протече навреме и бяхме готови преди обявеното време за излитане. Явно не получихме веднага разрешение, тъй като pushback-ът започна 8 минути след 21:00 часа. Запускът на 2-та гигантски GE-90 е впечатляващо изживяване, тъй като звуците и вибрациите вътре в самолета са като на корабни такива. Съвсем кратко рулиране до 27R и в следващия момент човек разбира какво значи да те задвиждат най-големите двигатели, монтирани някога на пътнически самолет. Навън беше плътна тъмнина и единственото, което си заслужаваше снимката, беше изключително богатата и разнообразна IFE-система на борда. Предлагат се най-новите заглавия от Холивуд, часове музика, сериали и т.н. Най-впечатляваща от всички, обаче, е интерактивната HD карта на полета. Самолетът е оборудван с последната версия на longhaul салона на British и смея да твърдя, че не усетих близо 12-часовият полет, благодарение именно на мега удобните седалки.
Изображение

Отново напълно безлична вечеря, която ще уважа само с 1 снимка (ако държите на менюто, летете бизнес).
Изображение

След първия ми досега пълноценен 7 часов сън на самолет, отворих очи над вечно облачния Сибир. Малко след град Новосибирск се процеди и първата светлина от изгряващото слънце. Процесът на съмване отне повече от очакваното от мен време, въпреки че бях летял подобен маршрут и преди.
Изображение
Изображение
Изображение

На 4 часа от кацането навън беше вече обяд, въпреки че пътниците го чувствахме като ранна утрин. В комплекта слушалки, които всеки пътник намираше на седалката си при бординг, подрънкваха и четка и паста за зъби (доста скромно, имайки предвид amenity kit-а, който получаваш на борда на Катар), които използвах за освежаване в куастрофобичната тоалетна. Не знам какво са си помислили хората, че правя, но излизайки отпред вече се беше наредила стабилна опашка. Вече над среден Китай и последните намеци за облачност се бяха изпарили. Чистият въздух и невероятните гледки доминираха над безлюдния релеф.
Изображение
Изображение
Изображение

На 1 час от кацането (15:30 местно време), салонният екипаж започна със сервирането на закуската :-D English breakfast for me. Thank you! Веднага след отсервирането и започнахме своя път надолу към непрогледната стена от смог и изпарения.
Изображение
Изображение
Изображение

Снимки от кацането нямам, тъй като записвах клипче :) Линк към него ще пусна, веднага щом го ъплоудна. Посрещна ни тропическа растителност, 20 градуса и невъзможно мръсният въздух на Хонг Конг-Гуанджоу-ския агломерат.
Изображение
Изображение

Благодаря, че стигнахте до края и до нови срещи!!!
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Re: На крилете на BA World Traveller до Хонг Конг

Мнениеот SpeedBird » 02 Фев 2015 13:01

впечатляващо! :)
For once you have tasted flight, you will walk the Earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return...
Аватар
SpeedBird
спотър
 
Мнения: 72
Регистриран на: 01 Фев 2015 22:20

Re: На крилете на BA World Traveller до Хонг Конг

Мнениеот concorde » 03 Фев 2015 16:13

Много добре , очакваме и връщането :D
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта