Здравейте и благодаря, че сте решили да отделите няколко минути за блога ми! Мина известно време и добро количество пътувания от последния ми пътепис тук и затова реших, че е прекалено егоистично да държа всичко за себе си.
По ирония на съдбата, в средата на януари служебните дела ме отведоха на едно от малкото места в Далечния Изток, на които вече съм бил. Въпреки това, духът на Хонг Конг те кара да мечтаеш да се връщаш отново и отново. Тъй като билетите не излизаха от моя джоб, едва няколко дни преди планираното заминаване разбрах, че ще пътувам с British Airways през Хийтроу. Досега съм летял само shorthaul с тях и впечатленията ми бяха отлични. Сега бях на път да опитам от първо лице от вкуса на ултра далечен полет от над 13 часа, колкото и да се притеснявах, че това ще се случи в economy на прилично наблъскан със седалки позастарял 777. И тогава осъзнах какъв късмет съм извадил всъщност - имах невероятния шанс да запиша 2 нови самолета в статистиката. И то какви - отскоро въведеният в експлоатация в Бритиш и все още миришещ на ново Boeing 777-300ER и... гигантът на гигантите, чудовището на небесата - А380 (е, тайно си мечтаех да полетя на крилата на Queen of the Skies, но така ще имам още един стимул да продължавам да дерзая).
В следващите редове предоставям на Вашето внимание полетите от София до Лондон и от английската столица до Хонг Конг. Настанете се удобно и се надявам следващите снимки да завладеят вашите мисли и настроения.
Авиокомпания:
British airways (3 път с тази авиокомпания)Самолет:
Airbus A320-200 (28-ми път на А320 и 2-ри път на Бритиш)Регистрация:
G-EUYE (1-ви път на този самолет)Първи полет:
11/05/2009 (5,7 години)Конфигурация:
Y168Двигатели:
2 x IAE V2527-A5Sofia (SOF/LBSF) -
Терминал 2, изход С1London, Heathrow (LHR/EGGL) -
Терминал 5A, изход А19STD/ATD:
14:20 / 14:28STA/ATA:
15:45 / 15:55Масто:
6F (икономи, прозорец)Макс. височина на полета:
36 000 ftЗатоварване:
99%С лични пари платих за избор на място на дългите полети (точно така, при Бритиш изборът на място е платен; може да се избере безплатно при он-лайн чекин 24 часа преди полет), тъй като не ми се рискуваше да се окажа заклещен в продължение на 13 часа в средата на средната редица седалки
24 часа преди полетите направих он-лайн чекин и дотук всичко вървеше по мед и масло. В деня на полета времето беше слънчево и с вятър едва от 2 kts, с три думи - чудесно време за полети. Бордингът протече по следния ред: 1. майки с деца, хора в неравностойно положение, бизнес класа, пътници със статут към Бритиш/One World 2. пътници от ред 25 назад 3. пътници от ред 15 назад 4. пътници от ред 5 назад. Поради това бях един от последните на борда, заварвайки изцяло пълен 320 (след кацане се разговорих със стюардесата и капитана и се оказа, че е имало едва 1 свободно място на борда).
Място 6F и изглед към току що пристигналия самолет на Qatar:
Последва push back - facing south, рулиране по Lima и Hotel до изпълнителния на 27. Двигателите изреваха с типичния за IAE стържещ звук и не след дълго се издигахме над огрятата от следобедното слънце София:
Над Стара планина:
Кетърингът започна с осолени ядки и аперитив (странно, но тази практика не се повтори на нито един от следващите 3 полета):
Навлизайки над Сърбия и все още недостигнали cruising altitude, облаците се сгъстиха и останаха такива до Германия, където се разкъсаха за една невероятна гледка на Франкфурт:
На разположение за разглеждане бяха 3 списания (едното от което предполагам беше забравено от предишния пътник):
Не след дълго сервираха обяда. Ако не се лъжа, British са единствената авиокомпания, оперираща от София, която предлага безплатна топла храна на борда:
След незапомнящия се обяд, си поръчах джин с тоник, сложих си слушалките и реших да се насладя на гледката от 11 000 метра.
Салонът явно беше подновяван, тъй като ми направи впечатление опитът за mood lighting:
С прекосяването на бреговете на Холандия и навлизайки над The Channel, започна и постепенно снижаване. Това беше и моментът, в който капитана направи традиционното включване по интеркома с информация за полета. Бяхме информирани, че ще се наложи да направим holding pattern, докато от Хийтроу Подход ни включат в редицата на кацащите самолети. Нищо против от моя страна...
След 2 кръгчета последва изключително живописен заход над Лондон за кацане по 27L. Съседът ми по седалка изпадна в див възторг и набързо ми изнесе урок по география на забележителностите на английската столица.
Меко кацане и рулиране до далечния край на Хийтроу, където се намира царството на British - Терминал 5, с двата му сателита. Наложи се да изчакаме 321 на Иберия да ни освободи предвидения гейт. През това време се наслаждавах на heavy трафика около нас.
На слизане щракнах и новите седалки, които British въвеждат на европейската си флотилия. Както ви казах по-рано, на слизане се заговорих със старшата стюардеса и капитана, който беше изключително щастлив да разбере, че съм planespotter.
Имах около 5 часа престой, в които реших да се възползвам на максимум от командировъчните, които ми бяха дали. След обстойно разглеждане на магазините из Т5, си взех февруарския брой на Airliner World от WH Smith и се отправих към предварително набелязания ресторант Huxley's. Препоръчвам го горещо - атмосферата, кухнята и персонала са невероятни. Новост за мен беше и 4 часов безплатен wi-fi на територията на Терминал 5.
С напредване на времето, реших да се придвижа с подземната безпилотна железница до 5C, откъдето беше обявен за бординг полетът до Хонг Конг.
Авиокомпания:
British airways (4 път с тази авиокомпания)Самолет:
Boeing 777-300ER (1-ви път на B777-300 и 1-ви път на Бритиш)Регистрация:
G-STBG (1-ви път на този самолет)Първи полет:
22/08/2013 (1,4 години)Конфигурация:
F16 C56 W44 Y183Двигатели:
2 x GE GE90-115BLondon, Heathrow (LHR/EGGL) -
Терминал 5C, изход C54Hong Kong (HKG/VHHH) -
Terminal 1, изход 36STD/ATD:
21:00 / 21:08STA/ATA:
16:45 (+1) / 16:26 (+1)Масто:
31K (икономи, прозорец)Макс. височина на полета:
35 100 ftЗатоварване:
80%На изхода вече ни чакаше G-STBG, доставен на авиокомпанията преди по-малко от година и половина. С какво нетърпение чаках да чуя за първи път от вътре звука на неповторимите GE-90!
Бордингът протече навреме и бяхме готови преди обявеното време за излитане. Явно не получихме веднага разрешение, тъй като pushback-ът започна 8 минути след 21:00 часа. Запускът на 2-та гигантски GE-90 е впечатляващо изживяване, тъй като звуците и вибрациите вътре в самолета са като на корабни такива. Съвсем кратко рулиране до 27R и в следващия момент човек разбира какво значи да те задвиждат най-големите двигатели, монтирани някога на пътнически самолет. Навън беше плътна тъмнина и единственото, което си заслужаваше снимката, беше изключително богатата и разнообразна IFE-система на борда. Предлагат се най-новите заглавия от Холивуд, часове музика, сериали и т.н. Най-впечатляваща от всички, обаче, е интерактивната HD карта на полета. Самолетът е оборудван с последната версия на longhaul салона на British и смея да твърдя, че не усетих близо 12-часовият полет, благодарение именно на мега удобните седалки.
Отново напълно безлична вечеря, която ще уважа само с 1 снимка (ако държите на менюто, летете бизнес).
След първия ми досега пълноценен 7 часов сън на самолет, отворих очи над вечно облачния Сибир. Малко след град Новосибирск се процеди и първата светлина от изгряващото слънце. Процесът на съмване отне повече от очакваното от мен време, въпреки че бях летял подобен маршрут и преди.
На 4 часа от кацането навън беше вече обяд, въпреки че пътниците го чувствахме като ранна утрин. В комплекта слушалки, които всеки пътник намираше на седалката си при бординг, подрънкваха и четка и паста за зъби (доста скромно, имайки предвид amenity kit-а, който получаваш на борда на Катар), които използвах за освежаване в куастрофобичната тоалетна. Не знам какво са си помислили хората, че правя, но излизайки отпред вече се беше наредила стабилна опашка. Вече над среден Китай и последните намеци за облачност се бяха изпарили. Чистият въздух и невероятните гледки доминираха над безлюдния релеф.
На 1 час от кацането (15:30 местно време), салонният екипаж започна със сервирането на закуската
English breakfast for me. Thank you! Веднага след отсервирането и започнахме своя път надолу към непрогледната стена от смог и изпарения.
Снимки от кацането нямам, тъй като записвах клипче
Линк към него ще пусна, веднага щом го ъплоудна. Посрещна ни тропическа растителност, 20 градуса и невъзможно мръсният въздух на Хонг Конг-Гуанджоу-ския агломерат.
Благодаря, че стигнахте до края и до нови срещи!!!
142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9