С CSA от София до Париж и обратно

С CSA от София до Париж и обратно

Мнениеот harrier » 19 Юни 2005 11:31

15/6/2005 полет OK857 София-Прага, B737-400, OK-EGP.

Самолетът пристигна с малко закъснение от Прага (около 15 минути). Същият следобед имаше масови закъснения на други полети, като причините не са ми ясни. Полетът на Lufthansa от Франкфурт например закъсня с час и половина. Проверките и бордингът протекоха нормално. Мястото ми в самолета беше 14F, доста добро като разположение.

Ето част от машините, които бяха по това време на Софийското летище:
SP-LCC B737-400 SOF LOT
OK-FGS B737-400 PRG-CDG CSA
HA-LON B737-600 SOF MALEV
LZ-VEB AN12 SOF VEGA AIRLINES
LZ-ABV CESSNA CITATION II SOF NOVE HOLDING
LZ-BOI B737-500 SOF BULGARIA AIR
OE-LFQ FOKKER 70 SOF AUSTRIAN AIRLINES
LZ-ATR ATR42-300 SOF VIAGGIO AIR
LZ-ATS ATR42-300 SOF VIAGGIO AIR
LZ-MNT AN26 SOF SCORPION AIR
LZ-HBA BAE146-200 SOF HEMUS AIR
OK-EGP B737-400 SOF-PRG CSA
F-GFKJ A320-200 SOF AIR FRANCE
D-AILS A319-100 SOF LUFTHANSA
G-EUPU A319-100 SOF BRITISH AIRWAYS
LZ-BAP MBB BO105 SOF AIR BAN
Последният направи интересно рулиране във въздуха до рульожка C, а след като излезе на полосата излетя с източен курс.
LZ-HVA B737-400 SOF HEMUS AIR (в хангара заедно с един MD82 на Bulgarian Air Charter).

Излетяхме по 27, като изрулирахме покрай новия терминал (за който както вече казах няма изгледи да бъде завършен скоро), на който направих няколко снимки. След backtrack на полоса 27 излетяхме и се насочихме към Калотина (или както там се казваше новия фикс). Обслужването в CSA бе на изключително високо ниво. Смятам, че доста авиокомпании могат да се учат от чехите, който наистина разбират, че обслужването е нещо много важно. После ще опиша и контраста, който може да се забележи след като човек слезе от самолета на CSA и влезе в терминала на летище София. CSA сервират обяд/вечеря на техните полети, което е похвално и пак другите трябва да се учат от тях. Въпреки, че самолетът беше почти пълен, мястото между мен и човекът, седящ на същия ред до пътеката бе свободно. Имаше и Duty Free с интересни и разнообразни стоки. Полетът продължи около час и 50 минути, като полетното ниво бе FL340, а скоростта според капитана 700km/h (ще му повярваме:) ), а кацането в Прага беше много твърдо. Просто пилотите удариха самолета в земята (полоса 24). Последаха интерцептори, много реверс и рулиране до терминал B на Рузине. След нас видях как един B737 на CSA каца първо с едната основна стойка на колесника, а после и с другата. Имаше вятър, но незнам дали това беше причината.

Терминалът в Прага е наистина много хубав. Чист е, подържан и навяващ мисли относно бившите соц-републики, в това число и нашата. В Прага имах два часа престой, преди следващия ми полет. По това време в Прага имаше
OO-DWL AVRO RJ85 PRG SN BRUSSELS AIRLINES
LZ-LDY MD82 PRG BULGARIAN AIR CHARTER
(Нашата машина бе на стоянка от преди да пристигна до след като заминах. Имаме пари, самолетите ни стоят на земята.)
TS-IOP B737-600 PRG TUNISAIR
OK-DGL B737-500 PRG CSA
(Този е с окраската по случай 80 години CSA).
както и други машини, предимно B737 на CSA, както и един от първите лизинговани A320 и един A310-300, който излетя.

Следващият ми полет бе OK762 от Прага до Париж (CDG). Изход B2, самолет B737-400 с регистрация OK-FGS и място 09F. Горещо не ви препоръчвам това място на борда на B737-400. То се намира точно там, където прозорец няма. Всъщност има, но се пада точно до седалката, поради което обзорът и възможността за снимане са малки (успяхме въпреки тях:) ). В самолетът има още едно такова място, май се пада през един ред след 09, значи 11, ако не греша. Отново мястото между мен и жената, седяща на същия ред до пътеката бе свободно. Въпросната жена бе много любезна и ми обясни, откъде да си хвана шътъл-бъса до Операта в Париж. И по време на този полет, както и по време на другите международни европейски полети бе сервирана вечеря. Отново крайсерската височина на полета бе FL340. Стюардесите бяха доста любезни, млади (дори старшата младееше:) ). Кацането в Париж бе извършено по полоса 26L, след което нашия самолет изчака 4 излитащи по 26R А320 на Air France, като междувременно по 26L кацнаха и B737 на KLM и B747-400F на Air France. Изрулирахме до терминал 2B като по пътя се нагледах на какви ли не самолети, но не съм снимал много. Спряхме на ръкав. Самият терминал ме потресе с мърсотията си и колко е неподържан (или поне така ми се стори на мен, нищо лично към французите в този случай). Нямаше и много полети по това време (около 20h местно време) от този терминал та съвсем ми се стори пуст:) ). Багажът дойде доста бързо, а шътъл бъса бавно:). Стигнах до хотела си късно, за да си почина преди първия ми ден на Бурже.
End of part One.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот harrier » 19 Юни 2005 11:36

Забравих да спомена, че кацането в Париж бе доста по-меко от това в Прага :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот slice » 19 Юни 2005 12:24

честно да ти кажа в париж 2B е приказка в сравнение на терминал 1.... там е като в бункер
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот Делян » 19 Юни 2005 16:07

Harrier,
до къде са стигнали с новият терминал в Прага? преди година се строеше терминал "С" ако не се лъжа.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот zenko » 19 Юни 2005 21:56

õóáàâ "trip report", ÷àêàì ñ íåòúðïåíèå part two :)
zenko
спотър
 
Мнения: 16
Регистриран на: 29 Окт 2004 12:25
Местоположение: Reims, France

Мнениеот harrier » 20 Юни 2005 15:18

Delyan Kovachev написа:Harrier,
до къде са стигнали с новият терминал в Прага? преди година се строеше терминал "С" ако не се лъжа.

Да ти кажа забелязах някакви строителни работи при кацането, но не си спомням до къде бяха стигнали.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот harrier » 20 Юни 2005 17:48

18/6/2005 OK4767 изпълняван от Air France, самолет A320-200 с регистрация F-GFKY.
Отново добре познатия ни терминал 2B. Този път хванах шътъла навреме и пристигнах според плана 2 часа преди обявения час за излитане 13:05. Интересното за мен беше, че първо се минава през паспортния контрол, а след това е чекирането на багажа. Това досега никъде не го бях виждал, но има логика, защото в София например често стават големи опашки пред гишетата за чекиране, като освен пътниците, там застават и изпращачите. На паспортния контрол граничната полицайка се усъмни в паспорта ми, тъй като снимката ми в него е отпреди 5 години, тоест изглеждам доста по-различно. В крайна сметка установи приликите между мен и онзи на снимката (пак аз), а аз само подметнах "It was a long time ago..." :)

След това си чекирах багажа, като изрично си поисках място до прозореца. Както и на отиване се чекирах направо до крайната дестинация, за да не се занимавам да се чекирам пак в Прага. Изходът бе B30, като след като вляох в самата зала се появи един, който раздаваше анкетни карти за чужденци, пребивавали във Франция, напускащи страната. Въпросната анкета съдържаше какви ли не въпроси, като най-важното за хората бе колко пари са похарчили по време на своя престой. А това дали им е харесало бе най-накрая :)

В Париж бяха озабелязани следните машини (някои бяха и заснети):
SP-LKE B737-500 LOT
YU-BGF B737-700 TAROM
SP-LKB B737-500 LOT
HB-IXT AVRO RJ SWISS
4K-AZ43 B757-200 AZERBEIJAN AIRLINES
F-GUGD A318-100 AIR FRANCE
F-GPMI A319-100 AIR FRANCE
F-GUBC ERJ145 AIR FRANCE REGIONAL

Самолетът (F-GFKY) бе забелязан да рулира, но тогава още незнаех, че ще летим с него, защото той застана на стоянка срещу нашия ръкав. От ръкава ни взе специално пригоден автобус, който се издигаше като онези камиони за кетеринг. Та издигна се чудото, закачи се на някаква врата в тунела на ръкава (аз го заснех, защото такова нещо не бях виждал досега :) ). След това се качихме и потеглихме към самолета. В този автобус не бяхме повече от 70 човека, а като се качихме с радост открих, че на моя ред има само една жена, която дори беше от другата страна на пътеката, до другия прозорец. След това обаче се оказа, че онзи автобус е направил втори курс, след което самолетът се напълни и до мен вече имаше хора. След рулиране към предварителен старт 08L (по пътя до там минахме покрай една от оградите на летището, от другата страна на която бе пълно с авио-любители, та някой може да ни е заснел) и чакане около 10 минути излетяхме. След излитане набрахме крайсерската височина на полета. Последва сервиране на обяд, който бе на ниво. Самият самолет от вътре изглежда доста добре, преобладават сините цветове, като част от знамето на Франция. Има хубави мокети по пода и изобщо интериорът е добър. Обслужването бе много добро, стюардесите и единият стюард бяха любезни и усмихнати, което не е маловажно поне за мен. Полетът продължи около час и половина до час и 50 минути. Интересното в този полет започна с подхода за кацане. След като преминахме успоредно на вече познатата полоса 24 и с обратен курс пилотите направиха доста съкратен визуален заход, който без да прозвучи нескромно ама аз щях да направя по-добре (или поне във Flight Simulator-а успявам). Толкова колебания в курса съм виждал само при едно кацане с B737-300 на Lufthansa в София по полоса 09, но поне кацането беше гладко. Както обикновено никакъв реверс (колкото пъти съм летял с А320, само веднъж съм виждал бордовия компютър или пилота да пускат реверс). Изрулирахме до ръкав на терминал B на Рузине, след което за мен започна 4 часов престой в Прага.
По време на тези 4 часа обиколих обстойно терминал A и B и зяпах самолети. В един момент попитах един от охраната (тя там е доста засилена и обикаля много) дали е разрешено да се снима. Отговорът му бе “Absolutely no problem.”. Коментарът остава за вас, но трябва да ви кажа, че въпросният човек ме изгледа доста странно, като че ли е задължително всеки да снима самолетите по перона. А възмоности за снимане от терминала в Прага има доста и все добри.

За 4 часа в Прага ето част от самолетите, които бяха видяни там:
HB-IYZ AVRO RJ SWISS
OK-FAN B737-300 FISHER AIR
I-DAVB MD82 AL ITALIA
OK-SVV B737 SMARTWINGS
OK-XGC B737-500 CSA
OK-XGV B737-500 CSA
OK-DGN B737-400 CSA
G-EZIA A319-100 EASYJET
PH-BTH B737 KLM
OK-TVF B737-800 TRAVEL SERVICE
TS-IEC B737 KARTHAGO AIRLINES
OK-DGL B737-500 CSA
OO-DJS AVRO RJ85 SN BRUSSELS AIRLINES
OK-XGV B737 CSA
G-EZYO B737-300 EASYJET
OK-YGA B737-400 CSA
G-DOCT B737-400 BRITISH AIRWAYS
OK-XGB B737-500 CSA
F-GIXB B737-300 Europe Airmail
OK-YGA B737-400 CSA
OK-CGH B737-400 CSA
D-ABIH B737 LUFTHANSA
OK-XGD B737 CSA
HL7585 A330 KOREAN AIR
SP-FVO B737 FISHER AIR
G-BPEE B757-200 BRITISH AIRWAYS
OK-TVC B737-800 TRAVEL SERVICE
HA-LMA FOKKER 70 MALEV
Снимки скоро.
End of part II.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Делян » 20 Юни 2005 20:19

harrier написа:В един момент попитах един от охраната (тя там е доста засилена и обикаля много) дали е разрешено да се снима. Отговорът му бе “Absolutely no problem.”

Охраната наистина не им пука дали се снима или не. Преди година когато бях на летището в Прага, на абсолютно никой от охраната не му пукаше дали се снима. В Булгарско разбира се ситуацията е различна! :cry:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот harrier » 22 Юни 2005 00:10

Забравих да разкажа, че след края на полета от Париж до Прага първият офицер ме пусна да видя кабината, но не съм снимал там. Това да видиш кабината на А320 да свети цялата е нещо несравнимо красиво.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот toni75 » 22 Юни 2005 13:58

harrier написа:Изрулирахме до терминал 2B...
... Самият терминал ме потресе с мърсотията си и колко е неподържан
slice написа:честно да ти кажа в париж 2B е приказка в сравнение на терминал 1.... там е като в бункер

На CDG не съм бил, но като отворихте приказка за него, се сетам за моят престой на Orly и за това, че останах с изключително добри впечатления от цялото летище: спретнато, чисто, терминала ни беше просторен (за съжаление не си спомням вече на кой от всичките кацнахме тогава) и т.н. Спомням си, че точно тогава имаше някаква заплаха за бомба и бяха затворили само едната страна на теминала: така да се каже половината check-in гишета си работеха, а половината не. Явно се предполага, че сложената бомба не е голяма и би съборила само половината от терминала. :) Тогава летях заедно с един френцузин, който ми обясни, че заплахите за бомба са едва ли не ежедневие там. А и на пътниците не им личеше да са изненаданаи или изнервени от цялата ситуация.
Сега като си помисля, доста весела беше картинката.

В същност кое от от двете летища е по-голямото ? А кое от тях е по-ново ?
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот slice » 22 Юни 2005 17:17

CDG e по-голямо... а за по ново... знам ли... май де гол... със сигурност то е със по-скорошната реконструкция (2 нови полоси и терминал)
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 06 Юли 2005 10:35

Ето снимка, която идеално представя визуалния заход, които пилотите на Air France направиха към Прага. :)
http://pic.bgspotters.net/?id=2306
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Делян » 06 Юли 2005 15:40

това е много добра снимка.......
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта