15/6/2005 полет OK857 София-Прага, B737-400, OK-EGP.
Самолетът пристигна с малко закъснение от Прага (около 15 минути). Същият следобед имаше масови закъснения на други полети, като причините не са ми ясни. Полетът на Lufthansa от Франкфурт например закъсня с час и половина. Проверките и бордингът протекоха нормално. Мястото ми в самолета беше 14F, доста добро като разположение.
Ето част от машините, които бяха по това време на Софийското летище:
SP-LCC B737-400 SOF LOT
OK-FGS B737-400 PRG-CDG CSA
HA-LON B737-600 SOF MALEV
LZ-VEB AN12 SOF VEGA AIRLINES
LZ-ABV CESSNA CITATION II SOF NOVE HOLDING
LZ-BOI B737-500 SOF BULGARIA AIR
OE-LFQ FOKKER 70 SOF AUSTRIAN AIRLINES
LZ-ATR ATR42-300 SOF VIAGGIO AIR
LZ-ATS ATR42-300 SOF VIAGGIO AIR
LZ-MNT AN26 SOF SCORPION AIR
LZ-HBA BAE146-200 SOF HEMUS AIR
OK-EGP B737-400 SOF-PRG CSA
F-GFKJ A320-200 SOF AIR FRANCE
D-AILS A319-100 SOF LUFTHANSA
G-EUPU A319-100 SOF BRITISH AIRWAYS
LZ-BAP MBB BO105 SOF AIR BAN
Последният направи интересно рулиране във въздуха до рульожка C, а след като излезе на полосата излетя с източен курс.
LZ-HVA B737-400 SOF HEMUS AIR (в хангара заедно с един MD82 на Bulgarian Air Charter).
Излетяхме по 27, като изрулирахме покрай новия терминал (за който както вече казах няма изгледи да бъде завършен скоро), на който направих няколко снимки. След backtrack на полоса 27 излетяхме и се насочихме към Калотина (или както там се казваше новия фикс). Обслужването в CSA бе на изключително високо ниво. Смятам, че доста авиокомпании могат да се учат от чехите, който наистина разбират, че обслужването е нещо много важно. После ще опиша и контраста, който може да се забележи след като човек слезе от самолета на CSA и влезе в терминала на летище София. CSA сервират обяд/вечеря на техните полети, което е похвално и пак другите трябва да се учат от тях. Въпреки, че самолетът беше почти пълен, мястото между мен и човекът, седящ на същия ред до пътеката бе свободно. Имаше и Duty Free с интересни и разнообразни стоки. Полетът продължи около час и 50 минути, като полетното ниво бе FL340, а скоростта според капитана 700km/h (ще му повярваме:) ), а кацането в Прага беше много твърдо. Просто пилотите удариха самолета в земята (полоса 24). Последаха интерцептори, много реверс и рулиране до терминал B на Рузине. След нас видях как един B737 на CSA каца първо с едната основна стойка на колесника, а после и с другата. Имаше вятър, но незнам дали това беше причината.
Терминалът в Прага е наистина много хубав. Чист е, подържан и навяващ мисли относно бившите соц-републики, в това число и нашата. В Прага имах два часа престой, преди следващия ми полет. По това време в Прага имаше
OO-DWL AVRO RJ85 PRG SN BRUSSELS AIRLINES
LZ-LDY MD82 PRG BULGARIAN AIR CHARTER
(Нашата машина бе на стоянка от преди да пристигна до след като заминах. Имаме пари, самолетите ни стоят на земята.)
TS-IOP B737-600 PRG TUNISAIR
OK-DGL B737-500 PRG CSA
(Този е с окраската по случай 80 години CSA).
както и други машини, предимно B737 на CSA, както и един от първите лизинговани A320 и един A310-300, който излетя.
Следващият ми полет бе OK762 от Прага до Париж (CDG). Изход B2, самолет B737-400 с регистрация OK-FGS и място 09F. Горещо не ви препоръчвам това място на борда на B737-400. То се намира точно там, където прозорец няма. Всъщност има, но се пада точно до седалката, поради което обзорът и възможността за снимане са малки (успяхме въпреки тях:) ). В самолетът има още едно такова място, май се пада през един ред след 09, значи 11, ако не греша. Отново мястото между мен и жената, седяща на същия ред до пътеката бе свободно. Въпросната жена бе много любезна и ми обясни, откъде да си хвана шътъл-бъса до Операта в Париж. И по време на този полет, както и по време на другите международни европейски полети бе сервирана вечеря. Отново крайсерската височина на полета бе FL340. Стюардесите бяха доста любезни, млади (дори старшата младееше:) ). Кацането в Париж бе извършено по полоса 26L, след което нашия самолет изчака 4 излитащи по 26R А320 на Air France, като междувременно по 26L кацнаха и B737 на KLM и B747-400F на Air France. Изрулирахме до терминал 2B като по пътя се нагледах на какви ли не самолети, но не съм снимал много. Спряхме на ръкав. Самият терминал ме потресе с мърсотията си и колко е неподържан (или поне така ми се стори на мен, нищо лично към французите в този случай). Нямаше и много полети по това време (около 20h местно време) от този терминал та съвсем ми се стори пуст:) ). Багажът дойде доста бързо, а шътъл бъса бавно:). Стигнах до хотела си късно, за да си почина преди първия ми ден на Бурже.
End of part One.