С Viaggio Air/Hemus Air до Виена и обратно

С Viaggio Air/Hemus Air до Виена и обратно

Мнениеот harrier » 04 Юли 2005 20:44

Случи се така, че отидох до Виена за няколко дни, като заминах на 1-ви юли с полета на Виаджо. Цената, която те предложиха бе най-изгодна и като цяло трябва да ви кажа, че съм доволен.

Полетът към Виена бе изпълнен от LZ-ATS. При преминаването през отделните гишета (check-in, pass-control и изходът за самолета) се нагледах на куп български работи и простотии, от които вече толкова ми е писнало, че не си струва да се говори за тях. С две думи чиновниците в България са в 80% от случайте доста мързеливи хора.

Докато чакахме на изход 3 (в последствие тези от изход 3 ги изведоха през 2 и обратно, явно за да е по-интересно) видях новия самолет на Хемус Еър - B737-400 LZ-HVA, който изглежда доста красив поне според мен. Нямах възможност да го снимам, защото имаше доста спрели автобуси пред изходите. Освен това излетя и LZ-YUK, а точно пред нас излетя LZ-BOI също с дестинация Виена.

Автобусът на Хемус Еър, с който ни закараха до самолета е под всякаква критика, но хората са решили да не използват автобусите на летището, които са доста модерни и които гледам, че и на запад ги използват. Затоварването на креслата беше около 50-70%. По време на полета, продължил 2 часа и малко (изумително, ноооо факт!) имаше средна турбуленция. Кацането във Виена беше много тежко, защото и времето беше лошо, температура 17 градуса по Целзии, дъжд и вятър.

След като кацнахме един от първите самолети, които видях беше LZ-BOI, който вече рулираше за обратния полет към София. Много съм впечатлен от летище Виена-Швехат, което е доста модерно и поддържано.

За обратният полет има повече за споделяне, но това по-късно.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот SPEED_BIRD » 04 Юли 2005 21:33

Пропусна да споменеш за обслужването по време на полета. Храниха ли ви , поиха ли ви... поне вестници даваха ли да се четат ? :roll:
ATC на живо от Бургас, България:
http://www.liveatc.net/feedindex.php?ty ... al-eu#lbbg
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот harrier » 04 Юли 2005 23:18

Вестници нямаше. Храна имаше нормално количество - води се вечеря май. Питиета спиваха два пъти плюс кафе или чай.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот harrier » 05 Юли 2005 02:00

Интересното при ATR42-300 LZ-ATS бе, че креслата от двете страни на пътеката се обозначават с буквите A,C-D,F. Когато се чекирахме за обратният полет в неделя, видях, че имаме места на 15-ти ред от A до D. Още тогава започна да ми се върти в главата мисълта, че може би ще летим с BAe146-200 на Hemus Air. Така и се оказа. След като автобусът наближи мястото, където бе спрял самолета видях LZ-HBC, чисто бял само с регистрацията и напис "Hemus Air" и уеб-адресът на компанията.

След като се качихме ми направиха впечатление няколко неща. Първо, креслата до 10-тия ред са в конфигурация 3-3, а от 10-тия до 17-тия са в конфигурация 3-2. Вчера колегата Тони ми обясни, че това е заради по-стеснения фюзелаж в задната част. Тук искам да попитам дали и при Avro RJ е така? Освен това, бяха чекирали по няколко души на едно и също място, сред които и баща ми, а докато останалите хора заемаха своите места, на правостоящите им обясниха, че може да се наложи да изчакат друг полет навръщане. Това като го чух ми стана смешно, защото всички пътници вече бяха на борда, а свободни места имаше поне 15-20. Сами се досещате, че за всички се намери място. Буксирът, запускът и рулирането до полосата не отнеха много време. Всъщност не помня някога да съм бил в самолет, който рулира толкова бързо. След излизане на изпълнителния старт и разрешение за излитане двигателите бяха изведени на максимал, но не както всички сме свикнали "стъпаловидно" а направо от там където си бяха на максимал.

След излитането пилотите достигнаха много голям ъгъл на тангаж, извършиха завой на 90 градуса, а след това няколко по-малки завоя (полосата бе 29, курс 290 при излитане). Не изпълниха "площадка" (леко намаляване на вертикалната скорост с цел намаляване на шума, а според мен и увеличаване на комфорта на пасажерите, последвано от по-нататъшен набор на височина). Незнам защо, но при прибирането на задкрилките шумът в кабината бе много голям.

Самият полет продължи около час и половина. Сервирана бе вечеря и питиета, стюардесите бяха много любезни и хубави. Самият салон си личи, че не е първа младост и като се преглътнат драскотините по масичките и малкото мърсотия по тях изглежда добре. Първите три реда са оборудвани със сиви кресла, а останалите са оборудвани със сини кресла.

Снижението започна грубо с много висока вертикална скорост достигната изведнъж. После това се нормализира, но трябва да ви кажа, че е доста неприятно човек да лети с такива вертикални скорости. След прелитане над летището, пилотите изпълниха серия от леви завои и кацнаха по полоса 27, излизайки по рульожка C, след това рулирайки към стоянките, намиращи се по към новия терминал. До нас беше спрян един от другите 2 BAe146-200 на Хемус Еър, а освен това и B737-300F OO-TNA.

Като обобщение бих казал, че е време пилотите в България да престанат да пестят всяка капка гориво, изпълнявайки какви ли не дискомфортни за пасажерите маневри. Някой от вас може да каже, че това са лигавщини, но това според мен изобщо не е така. Всички знаем за ВИА и скратените заходи, запуските на двигателите в последния момент, виждам че Хемус и Виаджо са тръгнали по тези стъпки. Преди няколко месеца имах възможността да наблюдавам от кулата самолетодвиженията по обяд, като силно впечатление ми направи инатът на пилотите на Виаджо. Полетът им за Истанбул трябваше да започне с излитане по 27, която в случая бе активна (веднъж да има активна полоса в София и те да объркат нещата :) ). Те обаче категорично искаха излитане по 09 (така де, курс 090 е по в тяхната посока). От кулата им казаха, че ще трябва да чакат, а те казаха, че няма проблем. Еми въпросният ATR43-300 стоя на предварителен старт на полоса 09 около 15 минути, при положение, че можеше да излети доста бързо, ако бе избрал полоса 27. После трябваше София-Подход да завърти един кацащ А320-200 на Air France, заради желанието на българския екипаж да излети по 09.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот SPEED_BIRD » 05 Юли 2005 08:47

Blagodaria za izcherpatelnata informacia harrier. I as sum suglasen che podobno riazko snijavane s cel pestene na gorivo e meko kazano neudobno za putnicite. Na men naprimer mi zagluhvat ushite :cry:
ATC на живо от Бургас, България:
http://www.liveatc.net/feedindex.php?ty ... al-eu#lbbg
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Toni » 05 Юли 2005 10:22

Явно не съм те разбра точно. Поседните 2-3 реда е нормално да са 2-3 защото е по-тесен самолета в задната част. Но 7 реда е много...явно има и друга причина:)
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Kx » 05 Юли 2005 11:03

Toni написа:Явно не съм те разбра точно. Поседните 2-3 реда е нормално да са 2-3 защото е по-тесен самолета в задната част. Но 7 реда е много...явно има и друга причина:)


Според мен нормално е всички редове да са 2-3 защото си е тесен самолета. Така е в някои по-свестни авиокомпании.
Kx
най-спотър
 
Мнения: 410
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Мнениеот harrier » 05 Юли 2005 12:50

Летял съм в Avro RJ85 два пъти, единият път 2-3 (прилично и не тясно), вторият път в 3-3 (тясно и кофти). Сега летях пак в 3-2 и беше по-добре.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот toni75 » 05 Юли 2005 19:39

Абе колкото и да са свестни авиокомпаниите, които ползват Avro-то , няма гаранция, че конфигурацията ще е 3-2. Аз съм летял с Lufthansa (и по-точно една от нейните регионални авиокомпании) и креслата бяха 3-3. Естествено кожени и удобни, но все пак 3-3. Добре че в самолета бяхме всичко на всичко 7 човека, та не беше особено тясно. :) Пък и полета трая само 22 минути, та някак си го издържах. :wink:
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта