Първи полет с Wizz Air

Първи полет с Wizz Air

Мнениеот tsonpen » 24 Сеп 2005 19:49

Впечатления от полет на WizzAir по маршрут София-ФранкфуртХан-София през Будапеща 19.09 - 22.09.2005. Цена на билет 93 евро тотал + 24 евро общо автобусен трансфер до и от Франкфурт на Майн.

Оказа се, че съм първият чекирал се пътник за полета. Разбира се, наивно е да се очаква награда за такова нещо от нискотарифна компания, пък било то и за първия й полет по нова дестинация. Все пак фактът бе отбелязан от младата дама(явно служител на WizzAir), която даваше напътствия на служителките при пропускане през гейта. Явно бе трудно да им се обясни, че трябва да пропуснат първо родителите с деца, а след това пътници с бордни карти от 1 до 60 и може би затова се наложи унгарката да им върши работата.
Самолетът (Airbus A320-233) бе паркиран точно пред гейта, за разлика от паркирането след завръщането ни на 22.09, когато ни забиха почти пред ВИП-а). Докато чакахме да се напълни първият автобус един младеж реши да уплътни времето като поснима с видео камера. В момента в който я извади дотича загрижена (и отчасти разярена) служителка с думите: "Ама какво правите, не виждате ли, че това е летище?". Ясно беше, че вижда, нали точно затова снимаше. Подобни мерки срещу снимащите не срещнах никъде по другите 2 летища, където бях, пътниците снимаха на воля, необезпокоявани от никого.
В самолета ни посрещна вежлив екипаж с настроение като за първи полет. Новичък, но явно паработил салон с достатъчно пространство за пътуващия. Почти пълен самолет, само тук-там имаше по някое свободно място. Излитане по 09 навреме в обявения час 5:45 (въпреки, че 2-3 дена преди полета в летищния сайт имаше информация за излитане в 6:00, както и за кацане на 22 септември в 23, докато WizzAir бяха обявили кацане в 2 часа на другия ден, както и стана.)
Полетът протече около час, спокоен заход и перфектно кацане по 31R на летището в Будапеща. Последва дълго "джарене" по колела докато достигнем терминал 1, наскоро отворен и явно предназначен за EasyJet, SkyEurope, GermanWings и WizzAir. Там кипеше работа около 2 самолета на SkyEurope и един на WizzAir. Терминал 1 има втори етаж откъдето има гледка към самолетите през заключена тераса с неприятен за перфектната снимка парапет. Терминал 2 (който отстои на 5 км. път с автобус) също има тераса, която обаче е платена.
Следващият полет Будапеща-Франкфурт Хан закъсня с около час заради закъснение при пристигането на самолета от друг полет. Тук ни пропуснаха без никакви правила, екипажът се смени и самолетът излетя по най-бързия начин, предшествано от ново пътешествие на колела, съпоставимо с рулиране по летище Хийтроу в най-неблагоприятния вариант. При летище Франкфурт Хан направихме широк заход за кацане от противоположната страна. Наближавайки пистата започна тресене, нови и нови последни донастройки но курса, накрая зависнахме над пистата, подминавайки част от нея и се стоварихме малко твърдо. Мощен ривърс, спирачки и рязък завой за да хванем пътека, та да не ни се налага да вървим още по пистата. Бързо пътуване на колела за късо разстояние без пилотна кола и паркиране до един RyanAir, който тъкмо се канеше да тръгва. Както си се канеше така и го избутаха назад, точно зад нашия самолет и перпендикулярно на него. Тук за моя радост се оказа, че не се използват автобуси, пътниците крачат към терминала, а стълбичките ги бутат на ръка. В момента в който вече слизах от стълбичката самолетът на RyanAir потегляше точно до нас. Имаше, разбира се, служители на летището, разположени на ключови места, които следяха за правилната траектория на пасажерите. В другия край беше паркиран карго вариант на 747 и някакъв руски товарен самолет.
Летището се намира на около час и половина път с автобус от Франкфурт на Майн, автобусите са на всеки час, а понякога и по-често. Автобусът минава през летището на Франкфурт на Майн, след което се установява пред Централната ЖП гара.
Летището Франкфурт Хан има удобна за наблюдение и снимки тераса. В деня на завръщането, убивайки време на терасата наблюдавах как за час и половина кацнаха и отлетяха 3 самолета на RyanAir. При напускането на гейта отново бяха с предимство родителите с деца след което не стана ясно дали и тук работи правилото за предимството на първите 60. Приятна разходка до самолета с фотоапарат в ръка (никакви проблеми). Капитанът така и не се показа (изключвам едно надникване от вратата). По време на полета чувах звуци като от спиране и ново стартиране на двигател. Подозренията ми се засилиха от честите завои и ниската височина, която поддържахме. Явно си бях въобразил, започнахме спускане към Будапеща. Снимах през цялото време и неволно съм включил светкавицата на сапунерката, при това с опция предварителни примигвания срещу червени очи. Блясъкът не предизвика никаква реакция в стюардесите. Щом опряхме пистата (13L) и двигателите заработиха на ривърс започна невъобразим пукот, които явно идваше от пласмасовите елементи на салона и беше породен от вибрации. Наподобяваше удряне на ситни камъчета по пластмаса. Нямаше нищо подобно при другите кацания.
Полетът за София беше с малко закъснение. При спускането, когато явно двигателите работеха на ниски обороти, започна примигване на осветлението в салона, водещо от време на време до пълното му изгасване. Търсейки приемлив вариант стюардесата весело превключваше от едно положение на друго, което може би успокои повечето пътници, но явно не съвсем, защото при една маневра последва кратко пропадане, което изтръгна едно "оу" от гърдите на мнозина пътници. Паркираха ни, веднага към нас се устремиха 2 Лади (едната едноока) и заеха позиции. На шега се чудех се дали не ни пазят от уплашените български превозвачи.

В заключение: доволен съм. Единствено неудобство поражда прикачването и чакането в Будапеща, нещо което човек може да си организира и при "традиционни" авиокомпании. Само при един от полетите бяхме помолени да изключим всички цифрови устойства. При другите полети се говореше само за GSM-и. Рискът от закъснения го оценявам като по-голям, защото в почти всички случаи самолетът каца, зарежда се с нови пътници, екипаж и гориво и отново е във въздуха. Самолетите са почти на 100% пълни.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот toni75 » 25 Сеп 2005 12:59

TsonPen написа:Впечатления от полет на WizzAir по маршрут София-ФранкфуртХан-София през Будапеща 19.09 - 22.09.2005. Цена на билет 93 евро тотал + 24 евро общо автобусен трансфер до и от Франкфурт на Майн.

Много добра цена :!:
Четири отсечки на средна цена 23,25 евро, при положение, че цените тръгват от 19 евро... Бих казал, че си бил от големите късметлии :)
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот slice » 25 Сеп 2005 13:48

преместих това в блоговете, защото с емо решихме, че такива неща е добре да са там!
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта