Страница 1 от 1

Защо другите могат, а ние не? part 1

МнениеПубликувано на: 03 Дек 2005 20:32
от harrier

МнениеПубликувано на: 20 Дек 2005 20:10
от karadzhoff

МнениеПубликувано на: 20 Дек 2005 22:37
от AiBOJ
Via,
може и да не съм те разбрал правилно,ако е така поправи ме,но нали точно ние,тези ,които пишем във форума ,настоявахме за по бързо присъединяване на страната към открито небе(мисля че беше),за да може да навлязът НТА.Сега когато на пазара почват да се появяват такива авиокомпание започваме да руптаем и да говорим,защо всъщност не сме пуснели ние собствена НТА.Авиационният пазар в момента в глобален мащаб е в криза,с тенденция(според мен) "нормални" по малки а/к да се преструктурират в нещо като НТА.България не е държава която може да има много авиокомпании.За да се създаде нова НТА,която да разполага със собствени самолети и да лети до много дестинации в Европа,изисква страшно много начален капитал!Тази НТА се предполага че ще лети до второстепенни летища с малки изключения.Не съм убеден че точно това летене до второстепенни летища би напълнило самолетите!Още повече ,че една НТА не означава че на 100 % от местата на самолета ще бъдат разпродадени за по 10 евро.На тези цени ще летят 20-30 % от пътниците и ако имам шансът бих бил един от тях,ами другите,които няма да имат тази възможност да летят за 10 евро?А тези които не могат да купуват билети 3-4 месеца по рано?Такива пътници ще има винаги ,които трябват да бъдат поети от някого.Въпросът е не чужди а/к ,а нашите такива да ги поемат и то от летища не второстепенни!Лично мое мнение е, че не трябва да създаваме нова Бг НТА ,а съществуващата БГ Еър да бъде преструктурирана в не точно чиста НТА,нещо като Кондор да кажем,каквито са настоящите намерения!Защото в конкуренцията на навлезлите вече и навлизащи нови НТА,хвърлянето на нови и то много средства би се отразило негатично на целият БГ авиационен бизнес.Мисълта ми е,дялът от пътническият пазар с който разполага Бг Еър трябва да се развива и увеличава,което е възможно с една по добра маркова и ценова политика,т.е.вече от постигнатото до сега да се гради нагоре.
Harrier,прав си за много неща!До преди 1 седмица ние в северна Германия нямахме директна връзка с България.Добре че Хемус се сетиха и го направиха и вече и това си имаме!Но за пътникопотока от студенти за който говориш е актуален по това време на годината,лятото и може ми за известно време през пролетта,т.е. той не е постоянен.Тъкмо един такъв въпрос си задавах днес :С каква натовареност са тези нови полети на Хемус при излитане от СФ?В момента към Сф за максимално затоварени!Същият въпрос ще се отвори и след 10 януари ,каква е затовареноста на полетите към Сф ,когато всички студенти започнат да се прибират?Според мен - много малка.Верно е че сме много студенти ,но ние можем да осигурим натовареност достатъчна за печалба точно по тия периоди от година за които споменах по горе,ами през останалото време?Не можем да говорим за увеличаване на честоти при положение че пътникопотока е непостоянен!През останалото време когато не пътуват масово студенти и други българи към Бг ,местата във самолетите се заем предимно от бизнес пътувания и т.н.,е сигурно има някаква малка част "нормални" пътници!А доста от пътниците на Луфтханза по дестинация Бг са бизнес или допълващи пътници които летят от други страни на Европа транзитно през FRA и MUC.
Значи,прекалено сме закъснели за 1 нова бг НТА!Ние трябва вече да се нагаждаме на пазара с цел да не позволим на точно тези чужди НТА да завземат вече спечелият от Бг Еър и Хемус пътнически пазар!А как би станало това,мисля че и двете а/к показват като за начало някакви искрици че знаят как да го направят!Но преди всичко трябва да се промени самият начин на работа в тези а/к и да започнат да мислят със западният тертип!
Лично мое мнение без да обвързвам никого с него!

МнениеПубликувано на: 20 Дек 2005 22:46
от AiBOJ
Sorry,че тук там има грешки и че не е оформено както трябва,но го писах току що и го постнах веднага,защото нямам време да го оформям!

МнениеПубликувано на: 20 Дек 2005 23:18
от ATC
Има полети София - Мюнхен

МнениеПубликувано на: 20 Дек 2005 23:59
от Делян

МнениеПубликувано на: 21 Дек 2005 01:31
от harrier

МнениеПубликувано на: 21 Дек 2005 02:06
от AiBOJ

МнениеПубликувано на: 21 Дек 2005 18:45
от karadzhoff
AiBOJ,
не съм съгласен напълно с теб.Хайде да видим от къде е започнал
гърка собственик на Изи Джет май не беше с много пари и то взети на
заем от баща му,самолетите бяха на лизинг и т. н.Но основната разлика м/у неговата компаниа и нашите май е в организацията на работа.Хайде да видим колко е администрацията на БГ еър или Хемус
и неговата?Колко е л/с при нас,каква взаимозаменяемост има при нас
и какво е положението при неговата?Къде/и как продават билети за
компаниите?Защо след като БГеър се посъвзе решиха веднага че тряб
ва да я преватизират, а не се опитат да я преструктурират/направят отчасти НТА.Защо трябва да си купуваш билет няколко месеца по-рано след като 1-2 часа преди полет НТА обикновенно продават незаетите места на ниски цени.Ама май на някого му е по изгодно да стане така, че и за него да има нещо от баницата.Сигурен съм,че във България също има хора които милеят за гражданската авиация и са готови да вложат
немалко пари в тази дейност,но не могат да направят нищо поради изложените по-горе причини.Боли ме че след 2-3 години като отида на летището може вече да не видя самолети с инициали LZ и българския флаг на борда,а какво беше преди години.........

МнениеПубликувано на: 21 Дек 2005 21:15
от AiBOJ

МнениеПубликувано на: 23 Дек 2005 13:49
от karadzhoff

МнениеПубликувано на: 23 Дек 2005 23:32
от AiBOJ

МнениеПубликувано на: 24 Дек 2005 10:54
от ATC