Аматьорите - питат!...

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот concorde » 06 Май 2017 00:12

А аз да попитам защо на самолетите от САЩ и Канада на крилата от долната страна не се изписват регистрациите на самолета ?
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот LBLS_APP » 06 Май 2017 08:41

concorde написа:А аз да попитам защо на самолетите от САЩ и Канада на крилата от долната страна не се изписват регистрациите на самолета ?

За САЩ (предполагам и за Канада е така, но не ми се рови) причината е, че не е задължително.

Следва да се отбележи, че в Анекс 7 на ИКАО има изискване за изписване на регистрацията от долната страна на крилото.
ICAO написа:4.3.1 Wings. On heavier-than-air aircraft, the marks shall appear once on the lower surface of the wing structure. They shall be located on the left half of the lower surface of the wing structure unless they extend across the whole of the lower surface of the wing structure. So far as is possible, the marks shall be located equidistant from the leading and trailing edges of the wings. The tops of the letters and numbers shall be toward the leading edge of the wing.

Документите на ИКАО обаче не са закон, и отделните държави имат право да се отклонят от тях (и да публикуват отклоненията). Такъв е например случая със СЪЩ и изписването на регистрационния номер.
FAA написа:The operator of a fixed-wing aircraft must display the required marks on either the vertical tail surfaces or the sides of the fuselage
Източник:
https://www.ecfr.gov/cgi-bin/text-idx?S ... p14.1.45.c

Впрочем навремето е имало изискване да се изписва и на крилото, но е отпаднало през 1960 г.
Източник:
https://www.faa.gov/licenses_certificat ... r_history/
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот concorde » 06 Май 2017 12:47

Аз все още си мисля , че е задължително изписването на регистрацията на крилото .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот nadya » 06 Май 2017 12:55

LBLS_APP написа:
nadya написа:Да, извинявам се, беше на 10.04. Всичко това при визуален подход за кацане ли може да се случи или И при кацане с ILS. Аз си живея с мисълта, че като се каца със системата няма как да има отклонения. А отстрани видимо изглеждаше обичайно кацане, с нормална, поне за мен, траектория). Днес късния следобед един самолет кацна доста по-късно на 27, но не запомних полета от къде е.

Нестабилизиран подход може да се получи винаги - и при ILS, и при VOR, и при NDB, и при визуален, и при всякакви други. Траекторията е само част от изискванията. Трудно е от FR24 да прецениш дали примерно скоростта или височината са подходящи, а дали екипажът си е прочел чеклистовете и дали ВС е бил в конфигурация за кацане няма как да разберем.
ILS се захваща в сравнително късен момент от подхода, и ако самолетът дойде например твърде високо, или е твърде бърз, или пък завоят за излизане на правата (base turn) води до твърде късо разстояние от прага на ПИК, или..., е възможно да не се изпълнят всички условия.


Благодаря за отговорите и за допълнителната информация. Само да уточня, че ги гледам и на FR24 и на живо отдалече :-)
Hotel Oscar Papa Echo :wink:
Аватар
nadya
спотър
 
Мнения: 24
Регистриран на: 08 Мар 2014 21:13
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот nadya » 06 Май 2017 13:01

Rosen85 написа:
nadya написа:...Днес късния следобед един самолет кацна доста по-късно на 27, но не запомних полета от къде е.

Ако кажеш ориентировъчен час, може да го издиря кой е.
Естествено, ако ти е интересно де.


Разбира се, че ми е интересно, ако има как по цял ден това ще правя :D
Беше около 16-17ч. Дано не греша. Благодаря и за записа. От скоро слушам и още ми е трудно да разбирам всичко.
Hotel Oscar Papa Echo :wink:
Аватар
nadya
спотър
 
Мнения: 24
Регистриран на: 08 Мар 2014 21:13
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот LBLS_APP » 06 Май 2017 16:01

concorde написа:Аз все още си мисля , че е задължително изписването на регистрацията на крилото .

Не навсякъде. Зависи от законодателството на страната, в която ВС е регистрирано. Според това на САЩ не е задължително (видно от линка в предния ми пост).
LBLS_APP
по-спотър
 
Мнения: 123
Регистриран на: 12 Май 2012 09:58

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот nadya » 07 Май 2017 13:54

Каква може да е причината пилота на току що излетял самолет да прибере по-късно колесника? Наскоро наблюдавах самолет на България Ер летя около минута, а може и повече, с неприбран колесник?
Hotel Oscar Papa Echo :wink:
Аватар
nadya
спотър
 
Мнения: 24
Регистриран на: 08 Мар 2014 21:13
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Toni » 07 Май 2017 20:52

nadya написа:Каква може да е причината пилота на току що излетял самолет да прибере по-късно колесника? Наскоро наблюдавах самолет на България Ер летя около минута, а може и повече, с неприбран колесник?


Охлаждане на спирачките.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот nadya » 09 Май 2017 20:33

А какво би могло да доведе до загряване на спирачките при излитане? Какво е различното от обичайното при тези случаи (Нали се загряват при кацане..или много скоро е кацнал :roll: ) И спуснатият колесник налаги ли някакви ограничения - примерно височина, скорост, маневри..?
Hotel Oscar Papa Echo :wink:
Аватар
nadya
спотър
 
Мнения: 24
Регистриран на: 08 Мар 2014 21:13
Местоположение: София

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот kazata » 12 Май 2017 09:47

По време на излитане спирачките не се загряват. Загряват се при рулиране, докато се стигне от стоянката до пистата. При някои самолети спирачките се загряват доста бързо при употребата им, дори и на ниски скорости. И да - има ограничения при спуснат колесник - и по височина и по скорост, а на някои самолети сигурно и по маневри (претоварване).
kazata
по-спотър
 
Мнения: 133
Регистриран на: 12 Фев 2009 16:17

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот alex_2 » 11 Авг 2018 10:22

https://www.air.bg/bg/novini/dylgijat-i ... ria-on-air

Интересно ми е какво прави ръководителят на спейс контрол - попаднах на този репортаж за една жена, която е изкарала целия си трудов стаж на тази длъжност в Балкан и после в България Ер..?
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот concorde » 27 Яну 2019 09:57

Кажете ми програма за андроид , да работи офлайн и с нея да следя в реално време самолета по време на полет .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот Rosen85 » 27 Яну 2019 14:24

concorde написа:Кажете ми програма за андроид , да работи офлайн и с нея да следя в реално време самолета по време на полет .

Няма как хем да е "офлайн", хем да следиш.
Следенето е само "онлайн" (на живо). ;)
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот concorde » 28 Яну 2019 00:09

Виждал съм по време на полет на съседната седалка човек с айфон да следи в момента къде летим .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Аматьорите - питат!...

Мнениеот mistoffelees » 28 Яну 2019 01:20

В нормалните самолети на нормалните авиокомпании отдавна има Интернет.

Отделно, един добър GPS ще ти покаже повечето моментни стойности, като височина, посока и скорост спрямо земята. Ако имаш off-line карта, няма проблем да те позиционира на нея.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 355
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

ПредишнаСледваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron