от Iliyan » 04 Фев 2009 01:59
Всички самолети са опасни!
Колкот по стар е дизайна (и годината на производство) толкова по опасно е да се лети в такъв самолет. Така че добрата ти половинка има право да се безпокои. Но се съмнявам че тя знае правилните причини за това...
За да я успокоим, ще се наложи да споменем (неохотно разбира се) че 90%+ от всички авиационни катастрофи за предизвикани по грешка на пилотите. Останалите 6-8% са поради загуба на тяга и пак пилотите не са успели да се приземят успешно, но този път поради липса на подходящи условия. Едва под 2% са авариите станали поради механически причини - аз се сещам за тази на Аирбъса дето му се откъсна опашката в Ню Йорк 2001-ва. Но тези 2% се случват само на новите самолети. Старите не се повреждат. Супер са - миналата седмица летях на ДЦ-3 произведен 1939-та година! Супер полет беше, незабравим. Ама да не се отместваме от темата!
Проблема със старите, трубовитлови самолети е, че ги карат по млади, неопитни пилоти и вероятността да направят грешка по време когато пътниците най-малко очакват това е много голяма. Колко много? Статистиките сочат че най рисковата категория в транспортната авиация са пилототе с опит от 1,000-2,000 полетни часа. Т.е млади пилоти, които обикновенно са капитани на по-стари, обикновенно трубо-витлови самолети. На новите самолети, тези с реактивни двигатели, които могат да прекосят планетата, летят старите кучета!
Така че, пожелавам ви лек полет, като се качвате вижте дали пилотите са стари или млади, и ако са млади, порачайте си два пъти по две-двойни питиета и пак да кажа, лек полет и наздраве!
Послепис - Ако добрата ти половинка все още се притеснява, кажи и че 64.28% от статистиките се измислят на момента и това по-горе са глупости писани на Интернета!
- Знаеш ли за какво служат плешките? - попита той.
- Това е доказан факт, общо знание - отговори тя - това са местата където са били твоите криле, и точно там те ще порастнат отново...