Страница 1 от 1

Въпрос (wake turbolence)

МнениеПубликувано на: 05 Яну 2007 23:27
от Stoyan

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007 05:33
от tkostov

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2007 20:14
от Stoyan
Без думи съм!

Страшно благодаря! Изключително полезно и интересно!

Добре, но възникна едно питане.

Защо при излитане и набор, поне на доста места съм виждал, на WX-a се слага положителен tilt, вместо неутрален (0)?

МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007 10:14
от tkostov
Както споменах по-горе, най-интензивната част на CB-то е между 5000 и 10 000 метра. Това е зоната, с най-голяма концентрация на вода, поради което се вижда най-добре на радара. Макар това да е най-опасната част на облака, прелитането през CB е достатъчно неприятно и дори опасно в която и да е част. Радарното ехо на CB-то на различни височини е различно - ако валежът не стига до земята, по-ниските му части може изобщо да не се видят. В същото време на малка височина и отрицателен наклон на антената (на долу) сигналът се отразява от много земни обекти, които поради голямата си плътност се показват на екрана в червено и скриват отметките от облаците. За това при излитане антената обикновено се държи на около 5 градуса нагоре, за да се избегнат земните отметки. С набора на височина наклонът на антената се намалява и достига 0 градуса около 6000-7000 метра, където е най-интензивната част на облаците. Над 10 000 метра антената се навежда надолу, защото често върховете на облаците не се виждат от радара, заради ниската им плътност. Един от методите за определяне на наклона на антената е да се наведе на долу до появяване на земното ехо, след това да се повдигне нагоре, докато то почти изчезне. На височини 10-12 000м наклонът обикновено е около 2 градуса надолу. При това положение, ако отметката на облака изчезне от екрана, когато дистанцията намалее до 40NM, самолетът ще прелети на безопасна височина над него. Ако отметката остане на екрана на по-малка дистанция, облакът трябва да се заобиколи.

МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007 12:33
от Stoyan
Благодаря много за отговора!

Предполагам на тази знимка зелените цифри показват дистанция до облака?
Или това е радарното ехо от терена, защото гледам, че до дисплея в ляво е натиснато копчето terrain?

http://pic.bgspotters.net/?id=9171 .

МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007 13:42
от tkostov
Това, което виждаш на тази снимка не е изображение от радара, а от EGPWS (Enhansed Ground Proximity Warning System). Режимът на работа се избира с един от двата бутона WX и TERR. В режим TERR на HSI се изобразява релефът на земната повърхност, а цифрите указват максималната и минималната надморска височина на терена в избрания мащаб на дисплея. Когато превишението на самолета над терена е по-малко от допустимото теренът се оцветява в оранжево, а когато самолетът е по-ниско от терена - в червено. Това е функция на съвсем отделна система, която няма нищо общо с радара, макар и картинката да е подобна.
Дистанцията на дисплея се отчита спрямо белите концентрични дъги - на тази снимка мащабът е 160NM, което се познава по цифрата 80 изписана в центъра на екрана до средната дъга, като другите дъги са съответно на 40NM и 120NM, а горния край на екрана на 160NM. Мястото на самолета е на върха на белия триъгълник в основата на екрана.

МнениеПубликувано на: 15 Яну 2007 14:39
от Stoyan