от tkostov » 15 Яну 2007 07:24
Двете големи авиокомпании в Корея Korean и Air Asiana Airlines набират и обучават пилоти непрекъснато. По-голямата част от новите пилоти идват от ВВС (ROKAF). Както знаете Корея е все още във война със себе си от 56 години, поради което ВВС са много развити и многобройни. Значително по-малък е броят на цивилните пилоти. Korean Air има собствено училище за пилоти разположено на остров Чеджу на юг от полуострова. В Сеул се намира независимото Seoul Flying School, но доколкото знам в Asiana няма нито един пилот, който да го е завършил. Цивилните пилоти в Asiana се подбират след завършване на висше образование. Не знам да има особени изисквания към вида образование, но повечето са завършили технически университети и колежи, което е разбираемо. След подбора, авиокомпанията ги изпраща за 2 години в САЩ, където завършват летателното си обучение до ниво CPL, IFR, Multiengine Jet с около 200 часа нальот. Обучението им продължава още около година и половина в авиокомпанията, където получават type rating на B737, B767 или A321 и започват работа. В сравнение с бившите военни пилоти кариерата им се развива значително по-бавно, като много от тях остават втори пилоти в продължение на повече от 10 години.
Korean Air и Asiana Airlines разполагат със свои собствени авио-медицински центрове, които сертифицират пилотите. И двата центъра са оторизирани да издават FAA сертификати, освен корейските такива. Прегледите включват флуорография, ехография на вътрешните органи, електрокардиограма, спиромерия, офталмологичен преглед, тест на периферното зрение, снимка на ретината на двете очи, аудиометрия и разбира се лабораторен анализ на кръв и урина. Организацията е много стройна и прегледите обикновено приключват до обяд.