Determining the Loaded Weight and Center of Gravity.

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Determining the Loaded Weight and Center of Gravity.

Мнениеот Nikolay » 26 Окт 2007 12:58

Изображение

Това нещо не можах да го разбера, ако може някой да обясни какво е точно DATUM и ARM, някоя друга картинка няма да е в излишък :)
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Делян » 26 Окт 2007 15:17

в момента не виждам снимката, но всеки самолет си има център на тежеста (center of gravity) или CG. това е точката на която самолета е в "equilibrium" или балансиран.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот Nikolay » 26 Окт 2007 20:21

E то въпроса е в снимката :wink:
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Stoyan » 26 Окт 2007 20:36

Nikolay написа:E то въпроса е в снимката :wink:


Datum е въображаема вертикална равнина (plane) или линия избрана от производителя на самолета, от която всички рамена (arm е рамо, в смисъл на рамо на лост) използвани за изчислението на баланса и товара се измерват.

Reference datum можеш да си го преведеш :-)
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот BuddingAce » 26 Окт 2007 20:50

И аз не го знаех но след като прочетох описанията от снимката мисля че вече знам.

Datum- е вертикална равнина прекарана през центъра на гравитация на самолета(или е предварително зададена от производителя)
Arm - тука идва на помощ Теоретична механика 1 част. Та това е перпендикуляр към датума спуснат от центъра на гравитация на някой товар (гориво и други подобни). Та това разстояние се използва при изчисляването на момента(сила стремяща се да завърти обекта, в случая самолета) който даден товар би създал. Момента= ARM x Datum.

Ако има нещо което не си разбрал от обясненията ми питай! Надявам се че съм помогнал! :wink: :D
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI
Аватар
BuddingAce
спотър
 
Мнения: 67
Регистриран на: 08 Сеп 2005 22:32
Местоположение: Stara Zagora

Мнениеот Nikolay » 26 Окт 2007 21:16

BuddingAce написа:И аз не го знаех но след като прочетох описанията от снимката мисля че вече знам.

Datum- е вертикална равнина прекарана през центъра на гравитация на самолета(или е предварително зададена от производителя)
Arm - тука идва на помощ Теоретична механика 1 част. Та това е перпендикуляр към датума спуснат от центъра на гравитация на някой товар (гориво и други подобни). Та това разстояние се използва при изчисляването на момента(сила стремяща се да завърти обекта, в случая самолета) който даден товар би създал. Момента= ARM x Datum.

Ако има нещо което не си разбрал от обясненията ми питай! Надявам се че съм помогнал! :wink: :D


Дам, общо взето схванах за какво става въпрос :)
Наистина книжката която чета е трудна за разбиране при положение че не уча все още авиация, но се опитвам..
Мерси :wink:
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот VS11 » 26 Окт 2007 23:10

Ето приятелю нагледно обяснение с картинки от класиката в жанра Jeppesen Private Pilot Manual

Изображение


Изображение

Изображение
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот Nikolay » 27 Окт 2007 14:06

Дам, наистина е по-добре обяснено отколкото в моята книжка.
Тя е на Dale Crane "A Pilot's Guide to Aircraft and their Systems" и като цяло съм доста доволен от нея, но спецялно тази глава не мога да си обясня защо няма никакви картинки- те винаги помагат, поне на мене :-)
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Stoyan » 27 Окт 2007 17:09

Nikolay написа:Дам, наистина е по-добре обяснено отколкото в моята книжка.
Тя е на Dale Crane "A Pilot's Guide to Aircraft and their Systems" и като цяло съм доста доволен от нея, но спецялно тази глава не мога да си обясня защо няма никакви картинки- те винаги помагат, поне на мене :-)


Картинките винаги помагат!

Ако можеш да си намериш на Jeppesen учебниците за PPL ще ти помогнат.

Ти какво направи? Записа ил се за курс или не?
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Nikolay » 27 Окт 2007 17:29

Stoyan написа:
Nikolay написа:Дам, наистина е по-добре обяснено отколкото в моята книжка.
Тя е на Dale Crane "A Pilot's Guide to Aircraft and their Systems" и като цяло съм доста доволен от нея, но спецялно тази глава не мога да си обясня защо няма никакви картинки- те винаги помагат, поне на мене :-)


Картинките винаги помагат!

Ако можеш да си намериш на Jeppesen учебниците за PPL ще ти помогнат.

Ти какво направи? Записа ил се за курс или не?


Не, не съм се записал за курс- засега да се изуча 11-ти и 12-ти клас пък след това само да съм здрав и трябва да станат нещата :-)
Иначе просто я чета тази книжка, защото просто искам да знам повече още от сега :wink:
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот VS11 » 27 Окт 2007 18:05

Nikolay,

радвам се, че е помогнало.

Малко в страни от темата, една книга, която горещо препоръчвам е "Your Pilot's License" от Jerry A. Eichenberger. Тя не се води ППЛ учебник, но е написана на много достъпен език и има много практични съвети. Самия автор е авио-адвокат, но е също CPL и инструктор. В нея съм намерил най-добрите обяснения, за нещата, които са ми били трудни за схващане. Тя не е заместител на Jeppesen в никакъв случай, но е много подходяща да се разберат нещата без да се учи като за изпит.

Освен това, може да се купи на Amazon втора употреба за $3.60

http://www.amazon.com/Your-Pilots-Licen ... 302&sr=1-1

Книга, която не препоръчвам е "The Complete Private Pilot" от Bob Gardner. Авторът в желанието си да е кратък звучи апокрифно. Това е учебник, но е добър за преговор, когато си научил нещата, но не и да ги научаваш по него.
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот BuddingAce » 27 Окт 2007 21:15

Като става дума и аз не уча за самолети (за което малко ме е яд), но като всички останали и аз си чета книжки от този род. ;-)
Послеслов: Радвам се че си разбрал за какво става дума.
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI
Аватар
BuddingAce
спотър
 
Мнения: 67
Регистриран на: 08 Сеп 2005 22:32
Местоположение: Stara Zagora

Мнениеот Nikolay » 27 Окт 2007 21:34

Отново Ви благодаря за отговорите- сега вече мога да си смятам CG :D
Аз смятам като я прочета моята книжка да си я взема по-горе споменатата - Your Pilot's License

П.С. BuddingAce, подписа ти е супер добър :-)
aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот BuddingAce » 27 Окт 2007 22:06

Мерси! Гледах един филм за Леонардо и там го казаха, много ме изкефи защото наистина е вярно. :smt023
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI
Аватар
BuddingAce
спотър
 
Мнения: 67
Регистриран на: 08 Сеп 2005 22:32
Местоположение: Stara Zagora


Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта