Летище София ,намалена видимост,категория I,II,IIIa и т.н.

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Летище София ,намалена видимост,категория I,II,IIIa и т.н.

Мнениеот ATC » 26 Ное 2007 17:44

Поради злоупотребите ,най вече от страна на малумни търсещи сензация журналисти предлагам тука възможно най професионално аз или някой друг колега от страна на РВД, EVGENY от страна на Летището и по-възможност някой от колегите ни пилоти да отговаряме на вашите въпроси по наболялата тема
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот Stoyan » 26 Ное 2007 19:28

По повод поста в другата тема. Аз до колкото разбрах днес от командир на 737, самолета е сертифициран за CAT IIIa.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот ATC » 26 Ное 2007 20:47

Не всички, както може би и екипажите, на мен лично поне 2 самолета са ми декларирали че са cat I ,не мога да ви кажа регистациите но ще се постарая да ги запомня другия път
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот Stoyan » 26 Ное 2007 21:04

Благодаря ти!
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот tsonpen » 26 Ное 2007 23:14

Аз искам да попитам: Какви са пречките пред получаването на CAT IIIa и има ли яснота кога това ще се случи?
И още: Какво е необходимо (оборудване, мерки...) за CAT IIIb, което изглежда като смислена цел предвид ежегодните проблеми с мъглите. Какъв дял са самолетите, които ще могат да се възползват от това?
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот karadzhoff » 26 Ное 2007 23:36

deleted.
Последна промяна karadzhoff на 26 Ное 2007 23:57, променена общо 1 път
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот ATC » 26 Ное 2007 23:52

първо via поста ти няма нищо общо с темата и раздела а колкото до
TsonPen написа:Аз искам да попитам: Какви са пречките пред получаването на CAT IIIa и има ли яснота кога това ще се случи?
И още: Какво е необходимо (оборудване, мерки...) за CAT IIIb, което изглежда като смислена цел предвид ежегодните проблеми с мъглите. Какъв дял са самолетите, които ще могат да се възползват от това?

ами според мен още по-малка част от самолетите ще могат да се възползват за IIIb, нямам много точна информация за IIIa ,но мисля че се работи по въпроса ,бавно,по -български но все пак,това което знам е за препядствия в района на действие на IIIa точноста на системата ILS по-точно не мога да ви кажа ,просто незнам.Преди време търсих и така и не можах да намеря наш документ за необходимите изисквания за сертифицирането на отделните категории, друг е въпроса, че въвеждането и на II-ра категория е съмнително ,но .... системата работи вече няколко дни и самолетите кацат.Остава отворен въпроса и защо РВД се занимава с инсталирането и поддържането на почти всички системи след като Летището е заитересовано да инвестира в тях...
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот priqtel » 02 Дек 2007 14:14

До колкото знам дори и ІІІ категория да вземе Летище София, това не е панацея за мъглите. Просто при третата категория възможната за приземяване видимост се намалява, но това не означава, че може да се каца при всички мъгли. Разположението на Летището ни е много гадно и поради това и ІІІ категория да се постигне, пак ще има спрени полети, когато видимостта бъде по-малка от 250 - 200 метра.
Аватар
priqtel
спотър
 
Мнения: 27
Регистриран на: 12 Сеп 2007 11:26
Местоположение: SF

Мнениеот ATC » 02 Дек 2007 23:44

ами при IIIa е необходимо RVR 200м и повече и това ще даде увеличи поне със 50% да не кажа 100 броя на кацащите самолети (лично мнение),друг е въпроса ,че родната ни а/к надали има толкова самолети за тази категория ,другите сигурно ще пращат други екипажи и самолети като Аерофлот миналата година с airbus 320/321 .Като гледам навън пак започнаха мъглите ........ пак старата песен на нов глас ..
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот karadzhoff » 02 Яну 2008 21:04

Имам въпрос относно системата за измервавне на видимостта. Как точно се измерва. Мисля, че в близост до пистата има излъчвател и приемник. Първото изпраща някакъв вид лъч и спрямо това кога приемника го приема се определя. Дали е така не съм сигурен на 100%. Дано някой по-знаещ го разясни :D
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот Q23 » 02 Яну 2008 23:47

via написа:Имам въпрос относно системата за измервавне на видимостта. Как точно се измерва. Мисля, че в близост до пистата има излъчвател и приемник. Първото изпраща някакъв вид лъч и спрямо това кога приемника го приема се определя. Дали е така не съм сигурен на 100%. Дано някой по-знаещ го разясни :D


В тази тема тук бе засегнат поставения въпрос. Без претенции за изчерпателност ще обясня с няколко думи.
На три места в близост до ПИК - началото / и двете начала :) / и в средата - са разположени уреди за измерване на поглъщането (затихването) на светлинен лъч, наречени трансмисиометри. Това e комбинация от насочени един към друг източник и приемник на светлина, поставени върху метални стълбове, (2-3 м над земята) на разстояние около 50 м. един от друг.
Данните от тези уреди, данните от уреда за измерване на осветеността и данните за яркостта на лампите от светотехническата система се обработват от компютър по определен алгоритъм и в резултат се получава стойността на RVR (runway visual range).
Така изчисления RVR показва на какво разстояние при текущите условия пилотът би бил в състояние да различи устойчиво светлините на пистата. RVR е интересен при видимост под 2000 м.
Видимостта "visibility" май я определят МТО наблюдателите.
На летище София уредите са на Vaisala.
;-) Disclaimer:
Обяснението ми е на база обща култура, нямам специализирани познания в авиационната метеорология.
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Мнениеот ATC » 06 Яну 2008 19:39

точно така ,а общата видимост я определят МТО наблюдателите на базата на RVR и други данни от vaisala
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот bgh5557 » 23 Яну 2008 06:35

Един малък въпрос към господата от РВД. Онзи ден на София ATIS-a съобщаваше за low visibility take-off procedures за rwy09 in use. Преди излитане последния report беше за 125/125/125. Бях много изненадан, обаче че ils-a на 09 не беше включен което ни направи задачата доста по-трудна от колкото е. Това честа практика ли е на летище София?
bgh5557
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 15 Сеп 2005 08:32
Местоположение: гр. София

Мнениеот ATC » 23 Яну 2008 14:40

макар,че няма точно указание ,мисля че трябва да се включва и аз лично бих го направил заради т.нар guided take off,нямам представа за причината.Съвета ми е другия път просто да го поискате или да го напишете ,последно време само нещо черно на бяло върши работа за жалост.Иначе малко в страни от темата - поради липса на указания и документи в момента е забранен ILS09 за кацане при въведена категория независимо че RVR 09 може да е >=550 :(
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот EVGENY » 24 Яну 2008 18:11

Жоре , аз като те знам на тебе ИЛС и видимост не ти трябват за да си кацнеш :)
Аватар
EVGENY
най-спотър
 
Мнения: 258
Регистриран на: 16 Мар 2005 23:41
Местоположение: София

Следваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron