от an24 » 07 Юни 2008 19:56
Абе че нещо е имало, имало е, обаче не е ясно какво. Четох напоследък за проблеми със стъклата на доста американски самолети докато регулаторните агенции си затварят очите, даже имаше един от ФАА който излезе пред комисията на сената да свидетелства. Грозна работа, бяха заплашвали него с уволнение, а семейството му - с "неприятности". Накрая излезе, че доста самолети които е трябвало да минат D-check леко са го пропуснали докато някой горе си е затварял очите и сега ще хвърчат глави.
Колкото до стъклото, не знам дали същинското стъкло не е двуслойно (не говоря за плексигласа отвътре). Ако е така и части от външния слой са отхвърчали в двигателя, естествено че турбината почва да се разрушава, евентуално могат да отхвърчат лопатки от турбината и да нанесат допълнителни поражения както по кутията на агрегатите на самия двигател, така и по корпуса на самолета, така че никак не е чудно че е спрял.
Че загубили 10 000 фута, според мен послъгват яко или поне не казват всичко. За действия при спрял двигател си има ясни инструкции и ако човек ги следва, не виждам как може да загуби толкова височина дори при тотално неграмотно управление. Ами ако бяха на 10000 фута, което е към 3 км височина, тогава какво - ако случайно ти спре двигател на тая височина, значи се разбиваш от воле?! За пръв път чувам такова нещо.
Според мен това което е станало е, че вместо да приемат реалността че имат само един работещ двигател, те са се опитвали да направят запуск поне 3-4 пъти при което именно са загубили много повече височина, отколкото ако просто бяха пребалансирали управлението и минали на режим за връщане към летището с един двигател.
Имам недобри впечатления от американската гражданска авиация -- по едно време пътувах с един 737 на който пластмасите в салона от старост от бели бяха станали мътножълти, а от крилата се къртеше боя на големи късове. Хич не ме учудва тази история със стъклото.