МД-80 на Американ

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

МД-80 на Американ

Мнениеот IvanFL » 04 Юни 2008 23:28

Вчера двама колеги които всяка седмица долитат от Тексас разказаха страховита история за полета им от Далас. 20 минути след излитането нещо здраво изтрещяло, единия двигател спрял и по думите им самолета пропаднал едно 10 хиляди фута. Двигателязаработил и спрял наколко пъти при което самолета реагирал доста грубо, насочил се с един двигател обратно за Далас и кацнал. МД-80 на Американ. В новините обясняват че едно стъкло близо до двигателя се счупило и влетяло в двигателя което довело до инцидента. Стъклото е най външното така че кабината си останала хепметизирана. Това възможно ли е едно нищо и никово стъкло да доведе до такава повреда?
IvanFL
супер спотър
 
Мнения: 537
Регистриран на: 07 Май 2006 02:14
Местоположение: Miami, FL

Мнениеот борден » 04 Юни 2008 23:42

На шубето очите са големи!
Няма начин да "излети" външното стъкло на илюминатора, а вътрешното плексигласово "стъкълце" да издържи огромната разлика в налягането от двете му страни. Нещо друго е станало, вероятно не толкова драматично. :wink:
Аватар
борден
супер спотър
 
Мнения: 508
Регистриран на: 20 Дек 2003 22:12
Местоположение: София

Мнениеот an24 » 07 Юни 2008 19:56

Абе че нещо е имало, имало е, обаче не е ясно какво. Четох напоследък за проблеми със стъклата на доста американски самолети докато регулаторните агенции си затварят очите, даже имаше един от ФАА който излезе пред комисията на сената да свидетелства. Грозна работа, бяха заплашвали него с уволнение, а семейството му - с "неприятности". Накрая излезе, че доста самолети които е трябвало да минат D-check леко са го пропуснали докато някой горе си е затварял очите и сега ще хвърчат глави.

Колкото до стъклото, не знам дали същинското стъкло не е двуслойно (не говоря за плексигласа отвътре). Ако е така и части от външния слой са отхвърчали в двигателя, естествено че турбината почва да се разрушава, евентуално могат да отхвърчат лопатки от турбината и да нанесат допълнителни поражения както по кутията на агрегатите на самия двигател, така и по корпуса на самолета, така че никак не е чудно че е спрял.
Че загубили 10 000 фута, според мен послъгват яко или поне не казват всичко. За действия при спрял двигател си има ясни инструкции и ако човек ги следва, не виждам как може да загуби толкова височина дори при тотално неграмотно управление. Ами ако бяха на 10000 фута, което е към 3 км височина, тогава какво - ако случайно ти спре двигател на тая височина, значи се разбиваш от воле?! За пръв път чувам такова нещо.

Според мен това което е станало е, че вместо да приемат реалността че имат само един работещ двигател, те са се опитвали да направят запуск поне 3-4 пъти при което именно са загубили много повече височина, отколкото ако просто бяха пребалансирали управлението и минали на режим за връщане към летището с един двигател.

Имам недобри впечатления от американската гражданска авиация -- по едно време пътувах с един 737 на който пластмасите в салона от старост от бели бяха станали мътножълти, а от крилата се къртеше боя на големи късове. Хич не ме учудва тази история със стъклото.
an24
спотър
 
Мнения: 46
Регистриран на: 31 Май 2008 00:57

Мнениеот SimPilot737 » 02 Дек 2008 13:13

Ами не, че нещо, но като се поразровите из статистиката се оказва, че със самолети на Американ доста често се случват аварии. Аз също имам пряко впечатление от Американ и МД-80. Бяхме стигнали вече на пистата,готови за излитане, когато се оказа, че имаме малък проблем с някаква лампичка и се наложи да се върнем на гейта и да слезем от самолета - щели да пратят друг самолет. Е, друг самолет така и не пратиха, не разбрах и дали са оправили лампата - слава богу нямаше проблеми и макар с 3 часа закъснение кацнахме на Рейгън Нешънъл. Дали е от това, че използват все още доста старички самолети или просто МД-тата са си бъгави - не знам. Ако си спомняте имаше проблем с един МД-80 на Алиталия дето кацна аварийно на летище София, а това лято друг МД (ако не се лъжа) се разби някъде в Джорджия (1 оцелял :( , ами катастрофата в Мадрид през септември на СпанЕър? Все МД-та, съвпадение или...?
Изображение
Аватар
SimPilot737
кандидат спотър
 
Мнения: 7
Регистриран на: 18 Яну 2008 02:45
Местоположение: SOF


Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron