FAA to JAA conversion

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Мнениеот vorkosigan » 07 Ное 2008 19:17

ok.. ;) Чакам да видя....
Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

Мнениеот airtop » 08 Ное 2008 12:22

Казаното от мен не е измислица или пожелание, а реалната процедура по конвертиране. Лично ходих в ГВА и говорих с г-н Кунчев по въпроса. Освен това не съм първия минал по този път. Мой познат - "12345" от този форум - лети вече втора (или трета) година в българска авиокомпания. Знам и за други. Не е толкова трудно да се направи. Поне ще кажа, че е несравнимо по-лесно от намирането на 40000Е ;) (чувам че тези дни банките не дават кредити за щяло и нещяло)
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

..

Мнениеот vorkosigan » 08 Ное 2008 14:30

:D :D :D
Чакам да видя .. Нали казах.. А за 2 години - много неща се промениха ..
Все пак 100 лв. не са кой знае колко пари. Къде ли не сме ги дали .. :))

Мисля че темата е FAA към JAR конверсия. За сега ГВА няма право да издава JAR лицензи...
Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

Мнениеот airtop » 08 Ное 2008 22:14

Мисля че ти първи си дал съвета си човека да се обърне към ГВА за информация. Темата по естествен начин е посменила курса си и сега по скоро касае конвертиране в български лиценз. 8)
Прекалено много "няма друг начин" чета тук. Форума се превръща във фирмен нещо.
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Мнениеот vorkosigan » 08 Ное 2008 22:57

Това въпрос ли е ? Наистина ли те интересува ? Или просто се опитваш да ме засегнеш нещо ?.... Предполагам че вече си изяснил въпроса с Джордж Буш....

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ако наистина те интересува моето мнение .. просто кажи ?


:D Поздрави !
Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот airtop » 04 Фев 2009 10:47

Конвертирането на FAA лиценза ми в български вече е факт - вчера си взех бревета.
Процедурата е наистина лесна и евтина:
Подава се заявление в ГВА за полгане на теоретичен изпит (всъщност се минава два пъти изпита по Въздушно право (010) - по един път за CPL-a и IR-a, като вариантите за мястото на провеждане са два - ЧТК или ИВТ) а след изпита/те се подава заявление за "замяна на бревет" (това е термина, който използват в ГВА).
Таксите общо са 150 лв., както следва:
-30 лв. разглеждане на документи
-20 лв.за двата изпита
-100 лв. за издаване на документа
Упражнението ми отне 2 месеца понеже хванах периода на празниците и преместването на ГВА в новата им сграда. Нямаше никакви практически изпити (летателни проверки) или други формалности.

А сега нещо ново:
(нямам доказателства за информацията, която следва - просто "градска легенда" от последния ден, която времето ще трябва да потвърди/отхвърли)
Вчера чух, че ГВА "са въвели" FCL-a и ще го обявят официално съвсем скоро. Не мога да твърдя със сигурност, че това е вярно - просто информацията циркулира из пилотските среди. Очакванията са, че всички които имаме вече издадени лицензи ще получим JAR-овските автоматично (заварено положение). Ако това стане ще се окаже, че съм конвертирал FAA лиценз в JAA за 150 лв.+2 месеца+2 теста на компютър по 15 мин. :mrgreen: - дай боже всекиму. Но това засега е само в сферата на вероятностите. Ако се сбъдне - ще се похваля!
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот Stoyan » 04 Фев 2009 18:03

Колега, честто за бревета!

Колкото до FCL-a, отвори страницата на ГВА и там ще видиш проектонаредба (ще замени Наредба 1) за лицензиране на авиационния персонал В СЪОТВЕТСТВИЕ С ИЗИСКВАНИЯТА НА JAR-FCL1 и JAR- FCL3.

Дочу се, че въпросната проектонаредба ще стане наредба средата на март месец, но за да се въведат JAR има много изисквания, на които нашето ГВА не отговаря... Така, че ще е само на хартия, но не и на практика. Който успее да се бреветира сега ще утърве JAR-оските изпити.

Това е големият плюс.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот airtop » 04 Фев 2009 19:31

Чел съм проектонаредбата в сайта.
Новото в слуха(информацията) е, че е взето някакво конкретно решение за въвеждането - с други думи е "полувъведена" вече. Такава е мълвата.
Поздрави!
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот VS11 » 04 Фев 2009 20:34

airtop написа:Чел съм проектонаредбата в сайта.
Новото в слуха(информацията) е, че е взето някакво конкретно решение за въвеждането - с други думи е "полувъведена" вече. Такава е мълвата.
Поздрави!


"полувъведена" прави концепцията за "полубременна" обозрима :-)
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 719
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот Iliyan » 06 Фев 2009 22:56

airtop написа:...

А сега нещо ново:
(нямам доказателства за информацията, която следва - просто "градска легенда" от последния ден, която времето ще трябва да потвърди/отхвърли)
Вчера чух, че ГВА "са въвели" FCL-a и ще го обявят официално съвсем скоро. Не мога да твърдя със сигурност, че това е вярно - просто информацията циркулира из пилотските среди. Очакванията са, че всички които имаме вече издадени лицензи ще получим JAR-овските автоматично (заварено положение). Ако това стане ще се окаже, че съм конвертирал FAA лиценз в JAA за 150 лв.+2 месеца+2 теста на компютър по 15 мин. :mrgreen: - дай боже всекиму. Но това засега е само в сферата на вероятностите. Ако се сбъдне - ще се похваля!


Ей това нещо нашите местни тъпанари се опитаха да го направят през 2002-ра. Викаха "то какво му е лошото на нашите лицензи?" и "Сори, ама ние сме бедна африканска държава и не можем да си позволим да променим всичките лицензи, особенно които са заварено положение!".

ICAO дойде, прегледа ситуацията, върна се в Канада и им изпрати (на местното CAA) едно писъмце кадето между другото се казваше, че ако до 6 месеца не прекратят този цирк "заварено положение на лицензите" и не променят системата за изпити да отговаря напълно на ICAO, членството се прекратява без да е необходимо да се изпраща уведомление.

Кратко и точно.

Като по чудо, една седмица след това пристигнаха момчетата от FAA, огледаха се, попитаха "абе вас да не са ви заплашили със прекъсване на членството към ICAO? Защото ние не позволяваме на аеролинии, регистрирани в страни които не са членки да оперират в нашето въздушно пространство" и си заминаха.

Познайте какво стана след това.

До 3 месеца целия тренировъчен материал и въздушния закон бяха обновени, променени и съгласувани със последните ICAO постановления. Всички получихме по едно писмо от Комисионера, че имаме право на избор - нищо да не правим, и тогава лицензите ни ще са валидни за работа само на самолети летящи наоколо или да си вземем 14-те изпитчета и тогава, с новия JAA-координиран лиценз ще можем да работим навсякъде.

Дори и новия предмет - владеене на Английски език - на които особенно се противопоставяха (поради факта че Английският е официален език тука), на бърза ръка го въведоха и категоризираха всички (около 12,000) пилоти.

Не можело, а?

Та си мисля, и в България може да стане нещо подобно. Само че посетителите ще са от ICAO и JAA, ама ефекта ще е същия.

Съжалявам, ако съм съсипал на някого настроението...

А пък това конвертиране за 150лв. и 1 брой Air Law изпит си го има във всяка държава, ама то е валидно само за конвертиране на PPL лиценз и е ограничено до право за летене при визуални условия през деня а не по прибори и не комерсиално - като CPL и ATPL. Стандартна ИКАО процедура.
- Знаеш ли за какво служат плешките? - попита той.
- Това е доказан факт, общо знание - отговори тя - това са местата където са били твоите криле, и точно там те ще порастнат отново...
Аватар
Iliyan
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 09 Юни 2006 01:23
Местоположение: Johannesburg, South Africa

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот vorkosigan » 07 Фев 2009 00:26

Само ще добавя, че по същото време дадоха Level 2 на ГД"ГВА" и български компаниии загубиха възможност да летят до Америка
Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот airtop » 07 Фев 2009 17:11

Iliyan написа:А пък това конвертиране за 150лв. и 1 брой Air Law изпит си го има във всяка държава, ама то е валидно само за конвертиране на PPL лиценз и е ограничено до право за летене при визуални условия през деня а не по прибори и не комерсиално - като CPL и ATPL. Стандартна ИКАО процедура.


Всъщност говорим за CPL IR (MEA) без никакви ограничения.
Такава е ситуацията в България (и слава богу :rock: ). Така че, няма да се учудя ако ГВА приложи новаторска техника със "завареното положение". Апропо ИКАО няма никакви претенции към нас - все пак нашите лицензи са именно "ИКАО-вски". Виж работата с JAA е по-вероятна. Ако се наложи ще ги минем още веднъж тези "велики" 14 изпита, но може и да ни се размине. Освен това ако има такива изпити ще има и преходен период, в който ще важат и старите лицензи, а това е най-важното.
Поживем - увидим! 8)
airtop
спотър
 
Мнения: 51
Регистриран на: 25 Окт 2008 18:50

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот vorkosigan » 07 Фев 2009 20:56

Обсъждах с колеги тази ситуация и мисля, че ще се получи следното :
1. ГВА вероятно ще се опита да тихомълком да издаде JAA Лицензи на всички, които имат ATPL .. Тъй като всеки който заяви по Приложение 5 да получи JAA свидетелство, трябва да приложи доказателства за съответствие с JAR-FCL на подготовката си и състоянието си е важно да са знае чии са "критериите" за достатъчно - на ГВА или JAA.. Тук ще произлезе първия конфликт.. Ще е твърде арогантно да си затворят очите.

2. Ако JAA ноложи реалните критерии , съгласно JAR-FCL тогава ще се произведе сериозен проблем за компаниите и пилотите, които не са подготвени ( най-вече езиково), за да покрият тестове в JAA сертифициран изпитен център.
3. Изпитите са 14 само за тези , които приравняват ATPL - реално или Frozen. Практически тези които карат курсове за ATPL, без да имат необходимите 1500/500 часа в момента - губят време и пари.. За останалите нива изпитите са 9, но в последствие пак ще стигнат до тези 14 изпита.

4. Таксите за изпити и проверки ще скочат 7-10 пъти - предполагам - 400- 600 лв


Всяко решение и действие на ГВА ще се проверява от JAA . (Но тъй като вече няма такъв офис, проверката ще е от EASA). ГВА имат сериозен стрес от EASA и мисля , че ще са малко глупостите, които ще си позволи да прокара по другия начин...

Всъщност това е проблема, защото по-старата генерация не владее езика в достатъчно добра степен.
Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот Ka32 » 19 Фев 2009 21:43

Министерство на транспорта
Наредба № 39 от 26 януари 2009 г. за условията и реда за издаване на свидетелства за правоспособност на пилоти, свидетелства за авиационни учебни центрове, обучаващи пилоти, и свидетелства за медицинска годност на авиационен персонал ­- пилоти, в съответствие с изискванията на JAR-FCL 1 и JAR-FCL 3 и контрола върху тях

Излиза утре в държавен вестник .Ако някой има по-подробна информация относно JAR FCL 2 ще съм благодарен.
Аватар
Ka32
спотър
 
Мнения: 30
Регистриран на: 28 Авг 2008 21:55
Местоположение: Пловдив

Re: FAA to JAA conversion

Мнениеот vorkosigan » 19 Фев 2009 21:52

ЗАсега по наредба 1 ...
Някои хора секат дърва защото само така виждат резултата от труда си веднага...
вижте тук... www.airsofia-fto.com
Аватар
vorkosigan
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 21 Дек 2006 00:52
Местоположение: Плевен

ПредишнаСледваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта