Страница 1 от 3

Скорост при излитане и кацане.

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 09:51
от milend
Здравейте авиофенове!

Някой може ли да каже като статистика каква е средната скорост при излитане и кацане в km/h на самолети от типа:

1. Yak 40
2. Аirbus A320, Boeing737, Ту 154
3. Airbus A330,340, Boeing 767, 777
4. Airbus A380, Boeing 747
5. Antonov 225 Mrya

Re: Скорост при излитане и кацане.

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 13:15
от karadzhoff
milend написа:Здравейте авиофенове!

Някой може ли да каже като статистика каква е средната скорост при излитане и кацане в km/h на самолети от типа:

1. Yak 40
2. Аirbus A320, Boeing737, Ту 154
3. Airbus A330,340, Boeing 767, 777
4. Airbus A380, Boeing 747
5. Antonov 225 Mrya


Ето тук има за B737,B757,B747,A320,A340,Concorde
http://www.aerospaceweb.org/question/performance/q0088.shtml

Tu-154 Landing speed 126.89 nm/h
B777 - Take-off speed:270 - 345 km/h Landing speed:245 - 285 km/h
B767 - Take-off speed:206 - 330 km/h Landing speed:215 - 300 km/h


Намерих само това. Дано все пак помогне :wink:

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 13:19
от fonque
Скоростите зависят от теглото(затовареността) на самолета в момента на кацане/излитане. Затова винаги варират в интервал от/до.

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 13:31
от Nine
fonque написа:Скоростите зависят от теглото(затовареността) на самолета в момента на кацане/излитане. Затова винаги варират в интервал от/до.

И вятъра, може би?

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 13:35
от Георги Николов
fonque написа:Скоростите зависят от теглото(затовареността) на самолета в момента на кацане/излитане. Затова винаги варират в интервал от/до.


Скоростите зависят от много фактори. Някой бяха изброени. Ще добавя надморска височина, температура и влажност на въздуха. Много е по-сложно и който се интересува ще трябва да чете повече....

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 13:42
от Делян
не знам дали може да се каже средна скорост обаче защото самолета тръгва от 0 км/ч и набира скорост докато достигне минималната скорост която създава достатъчно голям подем под крилата за да го вдигне във въздуха. средната скорост в този случай няма значение.
по-скоро въпроса трябва да е каква е "минималната" скорост на излитане и кацане.

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 13:49
от LZB123
Делян написа:със сигурност преди да тръгне да засилва по пистата скороста им е 0 км/ч :wink:


Понякога не се спира. :?

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 13:50
от Георги Николов
Делян написа:със сигурност преди да тръгне да засилва по пистата скороста им е 0 км/ч :wink:


Личи си специалиста по хеликоптерите ! То зависването с 0 км/ч им става професионално изкривяване ? :P

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 14:06
от Делян
Георги Николов написа:
Делян написа:със сигурност преди да тръгне да засилва по пистата скороста им е 0 км/ч :wink:


Личи си специалиста по хеликоптерите ! То зависването с 0 км/ч им става професионално изкривяване ? :P

напротив, аз съм "специалист" по самолети защото точно за това съм учил в университета, но иначе работя за въртолетна компания по необходимост.

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 14:39
от milend
fonque написа:Скоростите зависят от теглото(затовареността) на самолета в момента на кацане/излитане. Затова винаги варират в интервал от/до.


Да, разбира се, така е. Тежеста е от значение.

Това със скоростите ми стана интересно след като гледах някакво видео, където Ту 154 "удари" пистата със скорост малко под 200 км/ч. Стори ми се нереално ниска скортост. Но добре се чуваше втория пилот как отчиташе показанията.

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 14:53
от milend
Делян написа:не знам дали може да се каже средна скорост обаче защото самолета тръгва от 0 км/ч и набира скорост докато достигне минималната скорост която създава достатъчно голям подем под крилата за да го вдигне във въздуха. средната скорост в този случай няма значение.
по-скоро въпроса трябва да е каква е "минималната" скорост на излитане и кацане.


Така е, съгласен съм. Понятието средна скорост не е най-точното, но ме разбрахте какво искам да кажа. Ясно е също, че много фактори оказват влияние при отлепянето на машината от пистата. Затова питах за нещо осреднено.
Интересно е, че поради размерите на по-големите самолети се губи визуалната представа за реалната скорост, както вътре така и гледайки отвън.
Сега се сещам да питам има ли някакви ограничения за макс. скорост при кацане и излитане, освен чисто конструктивните за съответната машина?

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 14:56
от slice
А все пак за каква скорост говорим? Истинска, Приборна, Пътна?

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 15:08
от milend
slice написа:А все пак за каква скорост говорим? Истинска, Приборна, Пътна?


Тук ме хващаш неподготвен. Не съм запознат каква е разликата. Интересува ме реалната скорост в км/ч.

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 15:08
от Георги Николов
milend написа:Интересно е, че поради размерите на по-големите самолети се губи визуалната представа за реалната скорост, както вътре така и гледайки отвън.


По принцип няма разлика в управлението на планер и В747 или А380. Най-добрите пилоти на линейни самолети са започнали на 14-15 години, като планеристи. Самолета се управлява с меките части /дупето/. Това е известна максима. :lol:

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 16:09
от slice
Истинска - спрямо въздуха
Приборна - каквото излиза на скоростомера
Пътна - Спрямо земята

Иначе само в Русия и някои други места скоростта все още се мери в км/ч. Мерната единица е възли и на повечето пътнически самолети скоростта на излитане (Приемам че зад този термин стои скоростта на безопасен набор V2) е в порядъка 130-160 възела...

Но както казаха колегите, зависи от много фактори! Има си сериозни таблици за определяне и не може да се каже някаква стойност ето таака на прима виста!!