Какво да си мисля?

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот harrier » 06 Фев 2009 12:50

Не при всички "класици" го има - по-скоро е опция. Преди имаше дискусия за тази лампа и се оказа, че осветява логото на вертикалния стабилизатор.

B737-300 LZ-BON "със":
http://pic.bgspotters.net/?id=4195

B737-300 "без":
http://www.airliners.net/photo/Arik-Air ... 1383694/L/

Може такива въпроси и в нормалния авиационен форум да се поставят - и аз като неспециалист знам какво е :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот Dreamliner » 06 Фев 2009 12:58

Благодаря за бързия отговор! ;-)

Знаех си че е нещо осветително, защото в FS 2004 лампичката на крилото е именно това. Малко ми се струваше невъзможно от толкова далеч да свети на вертикалния стабилизатор. Мислех си че осветителите са в подножието му. :oops:
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот Емо » 06 Фев 2009 13:01

Dreamliner написа:Мислех си че осветителите са в подножието му. :oops:


По принцип при широкофюзелажните самолети logo lights са в основата на опашката/на хоризонталните стабилизатори.
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот Dreamliner » 06 Фев 2009 13:08

Емо написа:
Dreamliner написа:Мислех си че осветителите са в подножието му. :oops:


По принцип при широкофюзелажните самолети logo lights са в основата на опашката/на хоризонталните стабилизатори.


А на А320 family? :D
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот Емо » 06 Фев 2009 13:20

Dreamliner написа:
Емо написа:
Dreamliner написа:Мислех си че осветителите са в подножието му. :oops:


По принцип при широкофюзелажните самолети logo lights са в основата на опашката/на хоризонталните стабилизатори.


А на А320 family? :D


баш на средата на стабилизаторите! :-D
А320 на British Midland
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот Dreamliner » 06 Фев 2009 13:34

Благодаря за бързия отговор :-)
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот slice » 06 Фев 2009 14:04

Лампичката: лого лайт - осветява вертикалния стабилизатор
Горивото - ако не се лъжа 737 няма fuel jettison
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот Dreamliner » 06 Фев 2009 14:14

slice написа:Лампичката: лого лайт - осветява вертикалния стабилизатор
Горивото - ако не се лъжа 737 няма fuel jettison


Да прав си :-)

Wikipedia написа:During the 1960s, Boeing introduced the 737, and Douglas the DC-9, the original models of each being for shorter routes; the 105% figure was not an issue, as they had no fuel dump systems installed
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот Емо » 06 Фев 2009 14:14

slice написа:Горивото - ако не се лъжа 737 няма fuel jettison


.. което би трябвало да означава, че fuel dumping е невъзможно, т.е. един 737 трябва да кръжи, изразходвайки гориво... :?: :idea: :roll:
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот karadzhoff » 06 Фев 2009 14:59

Ето и един пример как действа при MD-тата:

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5643077

А на мен най-интересна ми беше системата на Tu-154, където лампичките са монтирани на пилоните за двата странични двигателя :-D
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот slice » 06 Фев 2009 15:28

Емо написа:
slice написа:Горивото - ако не се лъжа 737 няма fuel jettison


.. което би трябвало да означава, че fuel dumping е невъзможно, т.е. един 737 трябва да кръжи, изразходвайки гориво... :?: :idea: :roll:


Именно
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот baba_qga » 06 Фев 2009 19:49

Добре,че баба ви е стара - та помни!!! :-D

Отбийте се на този адрес - има интересни неща написани от tkostov (и не само от него) за fuel dumping!

http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?f=20&t=1882

Пък някога ще почерпите :drinkers:
Аватар
baba_qga
кандидат спотър
 
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Яну 2009 22:38
Местоположение: BG

Re: Re:

Мнениеот airwave » 09 Фев 2009 19:34

Мисля че поставените в темата въпроси получиха задоволителни отговори и затова ще си позволя да я "открадна" като задам нов въпрос за доуточнение:

Iliyan написа:....
Аз си мисля, за да се виде вихрушката на едното крило а не на другото, отношенията на налягане между двете крила трябва да са различни. Нека да се опитаме да разберем защо би могло това да стане?

Така, кои са променливите които влияат на отношението на налягане между горната и долната повърхност на крилата. Ами доста са, да не се впускаме в подробности, ама аз се сещам за една - относителната въздушна скорост (т.е. скоростта на самолета във въздуха, а не спрямо земната повърхност).

И разбира се, всеки знае че самолетите завиват като забавят едното крило (и при това, за да не се згафи, ефективно ускоряват другото) което също така значи че отностителната въздушна скорост на едното крило е по-висока от това на другото (или по-ниска, както ви е удобно). С други думи, едното крило по време на завой лети по-бързо от другото.

Това, прост завой, ама той предизвиква доста вторични и третични ефекти. Един от тях е че ускореното крило (значи ускорен въздух отгоре) предизвиква намаление на налягането на въздуха отгоре си (какъв принцип му викаха на това) т.е. увеличава се силата на повдигане, което пък кара това специфично крило да се повдигне. Така се завива.
...


Аз не съм специалист и не разбирам нищо от аеродинамика, нито работя в сферата на авиацията. Затова сигурно бъркам, но все пак - от този пост аз оставам с впечатление, че относителната скорост между крилата се променя (чрез елероните) и като ефект от това едното крило се вдига, а другото снижава. Не е ли точно обратно? Елероните се задействат за да инициират завиване като "въртят" самолета по надлъжната ос (сори не знам термина). Тоест те променят аеродинамичните характеристики на крилата като създават по-високо налягане (повече подемна сила) под едното и по-малко под другото. В резултат на това едното се вдига, а другото се снижава, както и въздухът около "вдигнатото" се движи по-бързо - самолетът извива.
airwave
спотър
 
Мнения: 36
Регистриран на: 16 Юли 2008 18:21

Re: Re:

Мнениеот Nine » 09 Фев 2009 22:06

airwave написа: Аз не съм специалист и не разбирам нищо от аеродинамика, нито работя в сферата на авиацията. Затова сигурно бъркам, но все пак - от този пост аз оставам с впечатление, че относителната скорост между крилата се променя (чрез елероните) и като ефект от това едното крило се вдига, а другото снижава. Не е ли точно обратно? Елероните се задействат за да инициират завиване като "въртят" самолета по надлъжната ос (сори не знам термина). Тоест те променят аеродинамичните характеристики на крилата като създават по-високо налягане (повече подемна сила) под едното и по-малко под другото. В резултат на това едното се вдига, а другото се снижава, както и въздухът около "вдигнатото" се движи по-бързо - самолетът извива.

Напречната ос. И аз не съм специалист, ама самолетът като завива, винаги се накланя. Т.е. не завива само с ръдъра, а някакси участват и елероните.
В уикипедията беше обяснено що-годе разбираемо: http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_control_surfaces
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Какво да си мисля?

Мнениеот Stoyan » 09 Фев 2009 22:19

Елероните накланят самолета, а вертикалното кормило предотвратява плъзкагено (попринцип), правейки завоя координиран.
Последна промяна Stoyan на 26 Апр 2012 00:59, променена общо 2 пъти
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron