Страница 1 от 4

Какво да си мисля?

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 21:49
от DinoZavrov
Уважаеми специалисти,
Какво да си мисля аз - непосветения във Вашата професия когато вида това:

Изображение

Два последователни кадъра (естествено порядъчно кропнати и лошокачествени, но документални!) от Юни 2007г. Самолета е сниман непосредствено след излитане по 27 от LBSF. Изрових ги случайно от "старите ленти". :shock:

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 21:57
от Stoyan
Мисли си за кондензация, например.

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 22:14
от DinoZavrov
Stoyan,
Благодаря ти за бързата реакция!
Не си го мисля по две причини:
1. Слънчев и топъл летен ден с ниска влажност.
2. Нелогичен е толкова дълъг турболентен вихър само от една точка на самолета. Все пак аз съм почитател на симетрията :-D
Но... Кой знае? Може и да си прав и аз да греша :cry: !

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 23:40
от Stoyan
DinoZavrov написа:Stoyan,
Благодаря ти за бързата реакция!
Не си го мисля по две причини:
1. Слънчев и топъл летен ден с ниска влажност.
2. Нелогичен е толкова дълъг турболентен вихър само от една точка на самолета. Все пак аз съм почитател на симетрията :-D
Но... Кой знае? Може и да си прав и аз да греша :cry: !


Може да ти се е сторило, че не е влажно, а всъщност да е.

От наклона на самолета може да се получи само от едната страна.

МнениеПубликувано на: 31 Яну 2009 01:02
от baba_qga
Аз влажността я усещам със старите си кости :( ама не разбрах за наклона. :roll:
Смолетът е "наклонен" спрямо хоризонта, но не и спрямо въздуха, в който лети! Един евреин беше казал, че всичко е относително!
Аз като си летя с метлата оставям само диря от прах, но май ще си купувам "стиим моп" та да има и конденз :-D - така е модерно сега! ;-)

Re:

МнениеПубликувано на: 04 Фев 2009 01:27
от Iliyan
baba_qga написа: ... Смолетът е "наклонен" спрямо хоризонта, но не и спрямо въздуха, в който лети!...


Ей това е супер тема за разговор.

Преди да започнем, нали всички се сещат защо облаците растат нагоре - защото влагата се кондензира при намалено налягане (между многото други фактори) а колкото по нагоре отиваме, толкова по въздушното налягане намалява (разбира се, от време навреме все ще се намери някой феномен да развали хубавото правило...)

Значи така, трябва да си припомним кои са 4-те сили които определят баланса на един летящ самолет.

От тях, само една е тази която би игралa роля в кондензирането на въздуха в края на едното крило - това е силата на повдигане, която е поставена перпендикулярно на равнината на крилата (еее...почти...)

Тривиално е да се каже че в края на крилата двата обема от въздух (този отгоре и другия отдолу) се смесват във една много хубава вихрушка, силата на която зависи от отношението между наляганията на двете повърхностти - колкото по-голямо, толкова по голяма вихрушката, и за майтап, толкова по голяма силата на повдигане - и при определени условия (температура, налягане, влажност, точка на конденззация) тази вихрушка може и да се визуализира.

Аз си мисля, за да се виде вихрушката на едното крило а не на другото, отношенията на налягане между двете крила трябва да са различни. Нека да се опитаме да разберем защо би могло това да стане?

Така, кои са променливите които влияат на отношението на налягане между горната и долната повърхност на крилата. Ами доста са, да не се впускаме в подробности, ама аз се сещам за една - относителната въздушна скорост (т.е. скоростта на самолета във въздуха, а не спрямо земната повърхност).

И разбира се, всеки знае че самолетите завиват като забавят едното крило (и при това, за да не се згафи, ефективно ускоряват другото) което също така значи че отностителната въздушна скорост на едното крило е по-висока от това на другото (или по-ниска, както ви е удобно). С други думи, едното крило по време на завой лети по-бързо от другото.

Това, прост завой, ама той предизвиква доста вторични и третични ефекти. Един от тях е че ускореното крило (значи ускорен въздух отгоре) предизвиква намаление на налягането на въздуха отгоре си (какъв принцип му викаха на това) т.е. увеличава се силата на повдигане, което пък кара това специфично крило да се повдигне. Така се завива.

Разбира се, като се намали налягането отгоре а това отдолу си стои същото, ефекта е че се променя отношението на двете налягания, отгоре и от долу, което пък променя силата на вихрушката за която говорихме по-рано, която пък точно в този момент, усещайки намаленото налягане при константна влажност и температура, се възползва от случая да се визуализира.

Хммм...я сега да погледнем снимката отново - кое крило е повдигнато в завой, на кой край трябва да се види вихрушката...хммм...нещо не е наред тука...

Мисля си че е време е да се представяат и други теории...

Re: Какво да си мисля?

МнениеПубликувано на: 04 Фев 2009 21:30
от DinoZavrov
Iliyan,

Ти дръпна дявола за опашката с този пост :snakeman:

И аз като Чапаев имам вътрешно усещане, че 1/2 е "пол литра". Моето вътрешно усещане е , че това не е конденз, затова и попитах.
Почти съм сигурен, че човек с опит би дал по-точно обяснение от човек запознат с физиката на движението на тяло във флуид.

Очаквам и други да изкажат мнение. Има необяснени, но не и необясними неща! :mrgreen:

Re: Какво да си мисля?

МнениеПубликувано на: 04 Фев 2009 23:31
от tsonpen
Защо все още избягваме думичката "теч"?

Re: Re:

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2009 00:43
от Q23
Iliyan написа:И разбира се, всеки знае че самолетите завиват като забавят едното крило (и при това, за да не се згафи, ефективно ускоряват другото) което също така значи че отностителната въздушна скорост на едното крило е по-висока от това на другото (или по-ниска, както ви е удобно). С други думи, едното крило по време на завой лети по-бързо от другото.


Би ли обяснил на едно нелетящо как става тоя номер с ускоряването и забавянето на крилата на самолета? Нещо като при верижните машини ли се прави?
:oops:

Re: Какво да си мисля?

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2009 10:28
от slice
tsonpen написа:Защо все още избягваме думичката "теч"?


Защото е гадна клюкарска думичка, но от всички изказани предположения е най-близко.... нека го кажем - нормален теч!

Отговорът на мистичния въпрос можете да намерите ето тук: http://www.b737.org.uk/fuel_tank_vent.htm

Re: Какво да си мисля?

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2009 11:13
от airtop
Slice написа:
"Отговорът на мистичния въпрос можете да намерите ето тук: http://www.b737.org.uk/fuel_tank_vent.htm"

Браво! Много точно и много навреме!

Re: Какво да си мисля?

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2009 19:01
от DinoZavrov
Да благодарим на Slice!

Мисля, че много от нас научиха нещо ново и интересно! :D

Re: Какво да си мисля?

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2009 21:27
от HMS
А случайно да знаете закъде е излитал тогава?
:roll: Обзалагам се, че е била дулга дестинация.

Re: Какво да си мисля?

МнениеПубликувано на: 06 Фев 2009 10:24
от slice
или е правил fuel tankering - не го вярвам, но е възможност

Re: Какво да си мисля?

МнениеПубликувано на: 06 Фев 2009 12:14
от Dreamliner
Не знам дали мястото му е тук, но това което е на Класиците 737 накрая на крилото и го няма при Ню Дженерейшън като лампичка което е, какво е? И също така къде е тръбичката за Fuel Dump, макар че секунди след излитане е малко вероятно, освен ако няма някаква авария :-) (в този случай)