Eдин въпрос касаещ безопасността...

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот tsonpen » 09 Окт 2009 23:30

an24 написа:Това за "колкото по-стар дизайна, толкоз по опасно" е мноооооого относително, да не кажа даже малко измислено.
Ами какво да кажем тогава за добрия стар ветеран Ан-24? "Опасен"?!
Доколкото знам, тази ПРЕВЪЗХОДНА машина е отървала кожите на мнозина, принудени да кацат с нея в полеви условия без писти и дори на необработен терен, а е известна и като една от най-безаварийните, непретенциозни, здраво построени, държеливи и евтини в експлоатацията машини! Поради което лети вече над 30 години.

Щом хората са били принудени да кацат без писта с този самолет, значи, че машината не е от най-безаварийните :)
Нещата не са много прости. АН 24 най-вероятно е проектиран за сурови условия и за лоши писти. А колко е сигурен трябва много сериозно да се провери статистика за да имаме истински отговор. Колко инциденти на летателен час и по чия вина, защото един и същ самолет стопанисван от Бритиш и от Танганайка Еър ще се представи различно.
Все пак аз се надявам новите самолети да са по-сигурни, иначе накъде отива светът? След толкова подобрения и влагане на натрупан опит ако вървим назад ще е лошо.
Дано при разсъжденията си не се бъркаме с факта, че инцидент може да стане с всяка машина. И съответно всяка една машина има шанса дълго да служи безаварийно.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Дедо » 15 Окт 2009 14:04

Pilot737
Заглавие: Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

По въпроса на Vixa5 - личното ми мнение е, че няма по-опасен и по-малко опасен самолет. Разликата в опасността идва от разликата в техническото обслужване в авиокомпаниите


Напълно съгласен че всичко опира до добро поддържане на техниката , вижте че и някои от големите компании си правят оглушки за което и ги глобяват. http://avherald.com/h?article=42145089&opt=1280 , а относно дизайна , при съвременните самолети , независимо от фирмата всичко е унифицирано и просто няма някакви кардинални различия.
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот mfiliov » 21 Яну 2010 21:55

Iliyan написа:Всички самолети са опасни!

Колкот по стар е дизайна (и годината на производство) толкова по опасно е да се лети в такъв самолет. Така че добрата ти половинка има право да се безпокои. Но се съмнявам че тя знае правилните причини за това...

За да я успокоим, ще се наложи да споменем (неохотно разбира се) че 90%+ от всички авиационни катастрофи за предизвикани по грешка на пилотите. Останалите 6-8% са поради загуба на тяга и пак пилотите не са успели да се приземят успешно, но този път поради липса на подходящи условия. Едва под 2% са авариите станали поради механически причини - аз се сещам за тази на Аирбъса дето му се откъсна опашката в Ню Йорк 2001-ва. Но тези 2% се случват само на новите самолети. Старите не се повреждат. Супер са - миналата седмица летях на ДЦ-3 произведен 1939-та година! Супер полет беше, незабравим. Ама да не се отместваме от темата!

Проблема със старите, трубовитлови самолети е, че ги карат по млади, неопитни пилоти и вероятността да направят грешка по време когато пътниците най-малко очакват това е много голяма. Колко много? Статистиките сочат че най рисковата категория в транспортната авиация са пилототе с опит от 1,000-2,000 полетни часа. Т.е млади пилоти, които обикновенно са капитани на по-стари, обикновенно трубо-витлови самолети. На новите самолети, тези с реактивни двигатели, които могат да прекосят планетата, летят старите кучета!

Така че, пожелавам ви лек полет, като се качвате вижте дали пилотите са стари или млади, и ако са млади, порачайте си два пъти по две-двойни питиета и пак да кажа, лек полет и наздраве!

Послепис - Ако добрата ти половинка все още се притеснява, кажи и че 64.28% от статистиките се измислят на момента и това по-горе са глупости писани на Интернета!


Винаги за дадена катастрофа имаме серия от грешки,а не само една. Като най-често тези грешки са от страна на неправилен ремонт или подръжка на самолета,метеорологични условия или пилотни грешки. Също да уточня че често пилотните грешки са от многоопитни пилоти,поради висока самоувереност и подценяване на дадена ситуация!

Поздрави
Мирослав
:-)
Аватар
mfiliov
спотър
 
Мнения: 21
Регистриран на: 17 Авг 2007 23:35
Местоположение: Варвара, Пазарджик / София

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот harrier » 22 Яну 2010 00:02

Хората цели научни трудове и книги написаха (и още пишат) по темата, а ние тук с едно изречение им обяснихме накратко как стои въпроса.

Точно опитните пилоти са тези, които успяха да приземят "Air Transat 236" на Азорите, Gimli Glider, А320 в Хъдзън, да не говорим за разни случки, които остават извън полезрението на медиите, като 207-минутния ETOPS на 777 на Юнайтед над Пасифика. Да, безспорно има и такива, които биха постъпили лекомислено и биха поели риск, но аз лично познавам изключително опитни пилоти, които умеят да използват опита си за да взимат правилни решения, вместо да си помпат самочувствието (последното би било признак именно на липса на качества).
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот mfiliov » 22 Яну 2010 11:11

Така е,наистина нещата са твърде сложни и не могат да бъдат обяснени с 1 изречение или с две.Но най - общо казано това са грешките. Само мога да спомена някои катастрофи причинени точно от опитни пилоти като полет 965 American Airlines, Aeroflot flight 593 , също и тази на египетските Flash Airlines,както и много други за които не се сещам в момента .
Аватар
mfiliov
спотър
 
Мнения: 21
Регистриран на: 17 Авг 2007 23:35
Местоположение: Варвара, Пазарджик / София

Предишна

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта

cron