an24 написа:Това за "колкото по-стар дизайна, толкоз по опасно" е мноооооого относително, да не кажа даже малко измислено.
Ами какво да кажем тогава за добрия стар ветеран Ан-24? "Опасен"?!
Доколкото знам, тази ПРЕВЪЗХОДНА машина е отървала кожите на мнозина, принудени да кацат с нея в полеви условия без писти и дори на необработен терен, а е известна и като една от най-безаварийните, непретенциозни, здраво построени, държеливи и евтини в експлоатацията машини! Поради което лети вече над 30 години.
Щом хората са били принудени да кацат без писта с този самолет, значи, че машината не е от най-безаварийните
Нещата не са много прости. АН 24 най-вероятно е проектиран за сурови условия и за лоши писти. А колко е сигурен трябва много сериозно да се провери статистика за да имаме истински отговор. Колко инциденти на летателен час и по чия вина, защото един и същ самолет стопанисван от Бритиш и от Танганайка Еър ще се представи различно.
Все пак аз се надявам новите самолети да са по-сигурни, иначе накъде отива светът? След толкова подобрения и влагане на натрупан опит ако вървим назад ще е лошо.
Дано при разсъжденията си не се бъркаме с факта, че инцидент може да стане с всяка машина. И съответно всяка една машина има шанса дълго да служи безаварийно.