Eдин въпрос касаещ безопасността...

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот vixa5 » 02 Фев 2009 17:52

Здравейте,

Предстои ни пътуване с DE HAVILLAND DHC-8 400 Series до Будапеща (дано не сменят машината до март месец :D ) и съпругата ми е наистина притеснена от това, че ще лети на "самолет с перки". Какво да го правиш това модерно поколение :D с реактивни двигатели.
Моля специалистите в този форум да разкажат малко повече за безопасността на машината, защото моите аргументи не бяха достатъчни !!!
Предварително благодаря...
Аватар
vixa5
по-спотър
 
Мнения: 127
Регистриран на: 25 Апр 2008 11:04
Местоположение: Stuttgart

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 18:02

vixa5 написа:Здравейте,

Предстои ни пътуване с DE HAVILLAND DHC-8 400 Series до Будапеща (дано не сменят машината до март месец :D ) и съпругата ми е наистина притеснена от това, че ще лети на "самолет с перки". Какво да го правиш това модерно поколение :D с реактивни двигатели.
Моля специалистите в този форум да разкажат малко повече за безопасността на машината, защото моите аргументи не бяха достатъчни !!!
Предварително благодаря...


Искам да попитам, тя чете ли форума?
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот vixa5 » 02 Фев 2009 18:05

Ще и бъде показана темата.
Иначе чете от време на време ако съм оставил страницата заредена, но не редовно...
Ако четеше форума нямаше да има нужда да се обяснява нищо, нали ... :D
Последна промяна vixa5 на 02 Фев 2009 18:08, променена общо 1 път
Аватар
vixa5
по-спотър
 
Мнения: 127
Регистриран на: 25 Апр 2008 11:04
Местоположение: Stuttgart

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Георги Николов » 02 Фев 2009 18:08

vixa5 написа:Ще и бъде показана темата.
Иначе чете от време на време ако съм оставил страницата заредена, но не редовно...

По-добре да ти пратя лично съобщение. Така ще може да си кажем повече, за тия добри самолети. :D
Последна промяна Георги Николов на 02 Фев 2009 23:40, променена общо 2 пъти
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот vixa5 » 02 Фев 2009 18:09

ОК !!!
Аватар
vixa5
по-спотър
 
Мнения: 127
Регистриран на: 25 Апр 2008 11:04
Местоположение: Stuttgart

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Емо » 02 Фев 2009 19:51

Споко, "перките" са отвън, не в кокпита! :shock:

Препоръчвам места назад, по тихо е...

Покажи й това:
http://de.youtube.com/watch?v=2C36v9bpLtg

Поздрави
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Nine » 02 Фев 2009 22:15

Витловите не са ли по-стабилни и съответно по-безопасни?
Изображение
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Делян » 03 Фев 2009 12:56

Nine написа:Витловите не са ли по-стабилни и съответно по-безопасни?

Стабилноста не зависи от това какви са двигателите. Ако въобще може да се говори за стабилност при самолета то тази стабилност ще се определя от това как е направено крилото. Летателните показателите зависят от модела (или дизайна) на крилото. Но всичко все пак си зависи за какъв вид полети е създавано крилото. :idea:
При турбовитловите крилата не са обтегнати назад както при реактивните защото турбовитловите летят с по-малка скорост и им трябва подем точно при ниски скорости. Но съответно този модел на крилото създава повече съпротивление (drag).
Последна промяна Делян на 03 Фев 2009 13:10, променена общо 2 пъти
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Емо » 03 Фев 2009 13:00

Делян написа:Стабилноста не зависи от това какви са двигателите. Ако въобще може да се говори за стабилност при самолета то тази стабилност ще се определя от това как е направено крилото. Летателните показателите зависят от модела (или дизайна) на крилото. Но всичко все пак си зависи за какъв вид полети е създавано крилото. :idea:


може би въпроса беше от рода дали shoulderwinged самолетите са по-стабилни от bellywinged... :)
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот slice » 03 Фев 2009 14:52

Е тея двете понятия за първи път ги чувам. Май става въпрос за долно и горноплощници!

Иначе - такова понятие стабилност няма. Има устойчивост и управляемост. Повярвайте ми, няма самолет, който да не е устойчив и управляем и в това отношения двигателите нямат връзка!

На въпроса - не може да се говори за това дали турбовитлови или реактивни самолети са по-безопасни. И едните и другите са направени съобразявайки се с едни и същи норми за безопасност. Сигурно е обаче, че турбовитловите летят в по-ниските слоеве на атмосферата и по-често попадат в турболетен въздух. Това прави "возията" по-некомфортна и от там някои пасажери си мислят, че пътуването с такъв самолет е по-опасно и неприятно!
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Емо » 03 Фев 2009 14:55

slice написа:Е тея двете понятия за първи път ги чувам. Май става въпрос за долно и горноплощници!


да, така е. :smt023
може би не ги ползвах тия думи, понеже се римуват на... кошници. ;-)

Мерси за инфото!

Поздрави
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Делян » 03 Фев 2009 16:09

Емо написа:
Делян написа:Стабилноста не зависи от това какви са двигателите. Ако въобще може да се говори за стабилност при самолета то тази стабилност ще се определя от това как е направено крилото. Летателните показателите зависят от модела (или дизайна) на крилото. Но всичко все пак си зависи за какъв вид полети е създавано крилото. :idea:


може би въпроса беше от рода дали shoulderwinged самолетите са по-стабилни от bellywinged... :)

Разположението на крилата също не играе роля в безопасноста на самолета. :idea:
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Емо » 03 Фев 2009 17:02

хм, интересен факт, който намерих за аварийното кацане на DH4 на SAS: Преди touchdown-a, пътниците на трите редици на нивото на витлата са били преместени... Части от витлата са пробили корпуса и са проникнали в кабината... :roll:

Емо написа:Препоръчвам места назад, по тихо е...


Препоръчвам места назад, по сигурно е... :wink:

Поздрави
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот slice » 03 Фев 2009 18:21

На "нивото" на винта по принцип няма седалки. Това е доста тясна ивица обаче и за по-сигурно в такъв момент хората се местят!
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Eдин въпрос касаещ безопасността...

Мнениеот Емо » 03 Фев 2009 18:28

slice написа:На "нивото" на винта по принцип няма седалки.


в какъв смисъл? Имаш в предвид специално на DH4 или по принцип на turboprop-овете?
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Следваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта

cron