Страница 1 от 1

Кацане при силен cross wind

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2009 15:58
от vixa5
Натъкнах се на това видео, заснето на летището в Билбао
http://www.liveleak.com/view?i=acd_1234285534
и логично следват въпросите ми - Защо пилотът не отива на go around, а предприема кацане след като няма stable approach?
Зная че гледната точка на хората извън самолета и тези в кокпита е различна, но на мен това ми се струва твърде рисковано приземяване.
Съществува ли т.нар. go around phobia или go around syndrome?

Re: Кацане при силен cross wind

МнениеПубликувано на: 12 Фев 2009 20:56
от Stoyan
vixa5 написа:Натъкнах се на това видео, заснето на летището в Билбао
http://www.liveleak.com/view?i=acd_1234285534
и логично следват въпросите ми - Защо пилотът не отива на go around, а предприема кацане след като няма stable approach?
Зная че гледната точка на хората извън самолета и тези в кокпита е различна, но на мен това ми се струва твърде рисковано приземяване.
Съществува ли т.нар. go around phobia или go around syndrome?


Кацането според мен беше контролирано, затова се стигна и до кацане. Ако имаше някакъв минимален риск то не би трябвало да има съмнение за прекратяване на захода.

Съществува принципа, че при взето решение за кацане се каца. Не е гот като се сменят решения от този тип през 5 минути.

Re: Кацане при силен cross wind

МнениеПубликувано на: 13 Фев 2009 08:55
от slice
по-скоро 5 секунди

Re: Кацане при силен cross wind

МнениеПубликувано на: 13 Фев 2009 20:32
от Stoyan
Именно.

Re: Кацане при силен cross wind

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2009 03:47
от an24
Абе, контролирано, контролирано... ама ако порива отдясно преди опирането беше само лекичко по-силен, спокойно можеше да чукне крило в пистата, защото кренът съвсем определено беше над 25 градуса... трудно е да се каже какво решение е трябвало да вземат, защото до съвсем малко преди опирането кацането изглеждаше да върви добре, а вече на 2 метра над пистата нямаха техническо време да се разминат с опирането и да вървят на втори кръг.
Мисля че Чавдар беше изложил по-горе какъв страничен ъгъл спрямо пистата е допустим например за Б767

Re: Кацане при силен cross wind

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2009 13:42
от Stoyan
Което пак идва да каже, че ако не е могло е нямало да кацнат.

Ако вятъра е бил, ако компонентата е била.. ми не е бил и не е била и кацнаха.

Със здраве! :drinkers:

Re: Кацане при силен cross wind

МнениеПубликувано на: 25 Фев 2009 09:07
от an24
Хехе, че то по принцип невъзможни неща не стават по определение - ако нещо е станало, значи не е невъзможно! :rock:

Което не означава, че такива кацания са желателни или безопасни... то ако става въпрос има и бесни шофьори без нито една катастрофа за 7-8 години, ама това не означава че карат безопасно, а просто че им се е разминало... както има и отлични пилоти които поради най-гадна липса на обикновен късмет са правили и аварии, и по-лошо - например великия Чкалов, майстор на пилотажа и точния разчет, загива заради трагична случайност - комбинация от съвсем леко (буквално с метри) сбъркан разчет за кацане на непознат самолет и преохлаждане на двигателя при снижението (заради махнати от инженерите жалюзи). Ако само една от двете случайности не се беше реализирала, човекът щеше да кацне и вероятно нямаше да отчетат дори предпоставка.

Затова и аз казвам: със здраве :drinkers:

Re: Кацане при силен cross wind

МнениеПубликувано на: 25 Фев 2009 12:47
от Buch
В общи линии почти най-безопасно е, когато броят на излитанията е изравнен с броя на кацанията......но и това не е съвсем вярно....

Re: Кацане при силен cross wind

МнениеПубликувано на: 02 Юни 2012 01:31
от KLM
Със сигурност, стойностите на силата, поривите и посоката на cross-wind-a, са били в допустимите стойности(минимум) за дадената машина според пройзводителя и след като влиза в тези стойности, няма причина да не каца.
Още повече както отбеляза Stoyan, при вече взето решение за кацане, не е никак гот да се променя, не че е шрпблем да се промени.

Re: Кацане при силен cross wind

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2012 17:51
от mfiliov
Споменава се за пориви на вятъра до 80 мили в час, като взема предвид и изгледаното в клипчето съм далеч от мисълта, че действителните стойности на вятъра са били в рамките на нормалното. Инцидента се е разминал на косъм от по-сериозни последствия.