Кацане при силен cross wind

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Кацане при силен cross wind

Мнениеот vixa5 » 12 Фев 2009 15:58

Натъкнах се на това видео, заснето на летището в Билбао
http://www.liveleak.com/view?i=acd_1234285534
и логично следват въпросите ми - Защо пилотът не отива на go around, а предприема кацане след като няма stable approach?
Зная че гледната точка на хората извън самолета и тези в кокпита е различна, но на мен това ми се струва твърде рисковано приземяване.
Съществува ли т.нар. go around phobia или go around syndrome?
Аватар
vixa5
по-спотър
 
Мнения: 127
Регистриран на: 25 Апр 2008 11:04
Местоположение: Stuttgart

Re: Кацане при силен cross wind

Мнениеот Stoyan » 12 Фев 2009 20:56

vixa5 написа:Натъкнах се на това видео, заснето на летището в Билбао
http://www.liveleak.com/view?i=acd_1234285534
и логично следват въпросите ми - Защо пилотът не отива на go around, а предприема кацане след като няма stable approach?
Зная че гледната точка на хората извън самолета и тези в кокпита е различна, но на мен това ми се струва твърде рисковано приземяване.
Съществува ли т.нар. go around phobia или go around syndrome?


Кацането според мен беше контролирано, затова се стигна и до кацане. Ако имаше някакъв минимален риск то не би трябвало да има съмнение за прекратяване на захода.

Съществува принципа, че при взето решение за кацане се каца. Не е гот като се сменят решения от този тип през 5 минути.
Последна промяна Stoyan на 13 Фев 2009 20:32, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Кацане при силен cross wind

Мнениеот slice » 13 Фев 2009 08:55

по-скоро 5 секунди
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Кацане при силен cross wind

Мнениеот Stoyan » 13 Фев 2009 20:32

Именно.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Кацане при силен cross wind

Мнениеот an24 » 24 Фев 2009 03:47

Абе, контролирано, контролирано... ама ако порива отдясно преди опирането беше само лекичко по-силен, спокойно можеше да чукне крило в пистата, защото кренът съвсем определено беше над 25 градуса... трудно е да се каже какво решение е трябвало да вземат, защото до съвсем малко преди опирането кацането изглеждаше да върви добре, а вече на 2 метра над пистата нямаха техническо време да се разминат с опирането и да вървят на втори кръг.
Мисля че Чавдар беше изложил по-горе какъв страничен ъгъл спрямо пистата е допустим например за Б767
an24
спотър
 
Мнения: 46
Регистриран на: 31 Май 2008 00:57

Re: Кацане при силен cross wind

Мнениеот Stoyan » 24 Фев 2009 13:42

Което пак идва да каже, че ако не е могло е нямало да кацнат.

Ако вятъра е бил, ако компонентата е била.. ми не е бил и не е била и кацнаха.

Със здраве! :drinkers:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Кацане при силен cross wind

Мнениеот an24 » 25 Фев 2009 09:07

Хехе, че то по принцип невъзможни неща не стават по определение - ако нещо е станало, значи не е невъзможно! :rock:

Което не означава, че такива кацания са желателни или безопасни... то ако става въпрос има и бесни шофьори без нито една катастрофа за 7-8 години, ама това не означава че карат безопасно, а просто че им се е разминало... както има и отлични пилоти които поради най-гадна липса на обикновен късмет са правили и аварии, и по-лошо - например великия Чкалов, майстор на пилотажа и точния разчет, загива заради трагична случайност - комбинация от съвсем леко (буквално с метри) сбъркан разчет за кацане на непознат самолет и преохлаждане на двигателя при снижението (заради махнати от инженерите жалюзи). Ако само една от двете случайности не се беше реализирала, човекът щеше да кацне и вероятно нямаше да отчетат дори предпоставка.

Затова и аз казвам: със здраве :drinkers:
an24
спотър
 
Мнения: 46
Регистриран на: 31 Май 2008 00:57

Re: Кацане при силен cross wind

Мнениеот Buch » 25 Фев 2009 12:47

В общи линии почти най-безопасно е, когато броят на излитанията е изравнен с броя на кацанията......но и това не е съвсем вярно....
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Кацане при силен cross wind

Мнениеот KLM » 02 Юни 2012 01:31

Със сигурност, стойностите на силата, поривите и посоката на cross-wind-a, са били в допустимите стойности(минимум) за дадената машина според пройзводителя и след като влиза в тези стойности, няма причина да не каца.
Още повече както отбеляза Stoyan, при вече взето решение за кацане, не е никак гот да се променя, не че е шрпблем да се промени.
KLM
кандидат спотър
 
Мнения: 8
Регистриран на: 18 Май 2012 14:23
Местоположение: София

Re: Кацане при силен cross wind

Мнениеот mfiliov » 11 Дек 2012 17:51

Споменава се за пориви на вятъра до 80 мили в час, като взема предвид и изгледаното в клипчето съм далеч от мисълта, че действителните стойности на вятъра са били в рамките на нормалното. Инцидента се е разминал на косъм от по-сериозни последствия.
Аватар
mfiliov
спотър
 
Мнения: 21
Регистриран на: 17 Авг 2007 23:35
Местоположение: Варвара, Пазарджик / София


Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта